انتخاب شغل مناسب با کوچینگ | مربیگری شغلی

کوچینگ(مربیگری) شغلی
  • انتخاب شغل مناسب یکی از دغدغه های ذهنی افراد در طول زندگی می باشد. هر فردی برای انتخاب شغل مناسب خود ابتدا باید خودش را بشناسد و با استعدادها و مهارت های خود آشنا باشد.

    از اصول مهم برای انتخاب شغل مناسب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

    – شناسایی ارزش ها.

    – شناسایی استعداد ها و مهارت ها.

    – اولویت بندی.

    – تجربه.

    – مهارت و بالا بردن تخصص.

    – اول تجربه بعد پول.

    – تعهد به شغل.

    – زندگی بر اساس درآمد.

    – اختصاص پنج درصد از منابع فردی برای پیشرفت شغلی.

    – استقبال از تغییرات.

    اگر شغلی پیدا کنید که فکر می کنید برای آن ساخته شدید،پیشرفت برایتان آسان تر است.

    به طور کلی وقتی بر اساس ارزش هایتان زندگی کنید و خود واقعی تان هستید، احساس می کنید دارید پیش می روید. با این که روال های تکراری در تمام شغل ها وجود دارد، اگر بتوانید از طریق کار چیزهای جدیدی درباره خود و مهارت های خود یاد بگیرید، بیشتر احساس انگیزه می کنید.

    به این فکر کنید چقدر برای کاری که برای آینده در نظر گرفته اید آماده اید؟ آیا رویای شما این است که رییس خودتان باشید یا شغل شما تنها منبع درآمدتان نباشد تا آزادی بیشتری برای انتخاب کاری که واقعاً ارزشش را دارد داشته باشید؟

    با دنبال کردن برنامه تحلیل شغلی می توانید نقاط ضعف،قوت،فرصت ها و تهدیدها را پیدا کنید:

    – نقاط قوت من در کار چیست؟

    – از کدام نقاط ضعفم با خبرم و برای بر طرف کردن آنها چه می کنم؟

    – چه تهدیدهایی در کارم وجود دارد که نمی گذارد به اهداف کلی زندگی ام برسم؟

    با پاسخ گویی به این سوالات و کار روی آنها آینده خود را مربیگری کنید:

    پرسش قدرتمند آغازین

    می خواهم درباره کارم چه نگرش هایی درباره خودم ایجاد کنم تا استعداهایم در کار شکوفا شود؟

    سبک شخصی

    به طور طبیعی به سمت چه کارهایی کشیده می شوم؟در چه زمینه هایی رشد می کنم؟ چه چیزهایی انگیزه ام را کور می کنند؟ چه محیطی برای من بهترین است؟ کار کردن در کجا برایم مثل خانه راحت است؟

    باورها

    کدام باورهای منفی درباره ی کارم نمی گذارد برای چالش های آینده آماده شوم؟

    انگیزه

    چه تصویری از آینده شغلی برایم جذاب تر از همه است؟ اگر می دانستم که شکست نمی خورم ،دنبال چه کاری می رفتم؟چه چیزهایی جواب می دهد؟ الان برای آماده شدن برای زندگی کاری آینده ام چه کار می کنم؟ چطور می توانم این عادات و رفتارها را در خودم پرورش دهم؟ چه چیزی نمی گذارد استعداهایم شکوفا شوند؟ در حال حاضر چه گرایش هایی باعث پیشرفت یا پسرفت من می شود؟

    اکتشاف گرینه ها

    برای گسترش دامنه کارم چه راه هایی پیش رو دارم؟ راحت ترین راه کدام است؟ چالش بر انگیزترین راه کدام است؟ قبل از انتخاب از بین این گزینه ها، به چه اطلاعات بیشتری نیاز دارم؟

    اقدام به عمل

    اولین گام چیست؟ برای برنامه ریزی جهت رسیدن به هدفم چقدر وقت می توانم اختصاص بدهم؟ از کجا بفهمم پیشرفت کرده ام؟ برای جشن گرفتن موفقیتم چه کار کنم؟

    کوچینگ(مربیگری) شغلی فرآیندی است که در آن کوچ (مربی) شغلی به مراجع خود کمک می کند بر اساس استعداد ها و پتانسیل های خود بهترین شغل را برای خود انتخاب کند. همچنین کوچینگ شغلی در مسیر پیشرفت شغلی به افراد کمک می کند موانع شغلی خود را شناسایی کرده و راهکارهایی را برای عبور از این موانع و رسیدن به موفقیت در شغل خود تنظیم نموده و با راهنمایی یک کوچ آنها را اجرا کنند .

    انتخاب شغل مناسب با کوچینگ(مربیگری) شغلی

    سوتلانا وایتنر می نویسد :

    شما کسی هستید که منابع لازم برای باز کردن پتانسیل شغلی خود را دارید .

    کوچینگ(مربیگری) شغلی چیست

    کوچینگ(مربیگری) شغلی مطالعات شغلی و نظریه پیچیده روان شناختی را با دانش فعلی در مورد بازار کار و فرآیندهای سازمانی ادغام می کند .کوچینگ(مربیگری) شغلی بخشی از مربیگری و مشاوره است .
    دانا سویدان می گوید:

    هدف کوچینگ(مربیگری) حرفه ای حمایت از مردم در تصمیم گیری های آگاهانه در مورد شغل و مسیر شغلی آنها است . او می گوید مهم نیست در چه شرایطی زندگی می کنید چرا که مربیگری شغلی در هر نقطه ای از مسیر شغلی کسی مفید باشد.

    کوچینگ (مربیگری شغلی) به شما کمک می کند تا اهداف شغلی خود را مشخص کنید، یک استراتژی را با اقدامات عملی برای رسیدن به اهداف تعیین کنید و مسئولیت رسیدن به اهداف خود را قبول کنید .

    کوچینگ(مربیگری) شغلی به شما کمک می کند تا:

    • کشف و درک کنید که شما واقعاً چه کسی هستید؟
    • شناسایی و روشن ساختن آن چه که اغلب می خواهید؟
    • ایجاد و توسعه استراتژی برای چگونگی دستیابی به اهداف خود ؟

    کوچ(مربی) شغلی به شما کمک خواهد کرد تا شغلی را مدیریت کنید که با زندگی شخصی و خانوادگی شما سازگار است .

    کوچینگ(مربیگری) شغلی نه تنها می تواند مهارت های رهبری و نرم افزاری را تقویت کند، بلکه می تواند ارتباطات و روابط بین سازمان ها، مدیریت زمان را بهبود بخشد .

    استیو جابز:

    باید ببینید دوست دارید چه کار کنید. کار بخش مهمی از زندگی شما را پر می کند و اگر می خواهید به رضایت خاطر برسید کاری که به نظرتان عالی می رسد انجام دهید. اگر این کار را هنوز پیدا نکرده اید به جستجوی خود ادامه دهید. تنها چیزی که مرا به ادامه کارم تشویق کرد، این بود که از کاری که می کردم لذت می بردم .

    بسیاری از سازمان ها در حال توسعه کارکنان خود در مهارت های سخت و مهارت های علمی – فنی و آموزش خود هستند . با این حال،کوچینگ( مربیگری) حرفه ای می تواند به وسیله ارتقاء مهارت های نرم یا مهارت های افراد ، ایجاد روابط قوی ، کاهش استرس و ایجاد هوش عاطفی به عنوان یک بازیکن موفق رهبر و مدیر کمک کند .

    مربیان شعلی با شما کار می کنند تا شما را در روشن کردن اهداف و ارزش های شغلی و هماهنگ کردن آن با تمام جنبه های زندگی شما راهنمایی کنند، زیرا یک حرفه سالم می تواند تاثیر مستقیم بر سلامت و شادی سایر قسمت های زندگی شما داشته باشد .

    کوچ(مربی) شغلی کیست

    مربیان شغلی از رویکرد راه حل گرا استفاده می کنند تا به هر کسی که نیازمند مشاوره شغلی است، کمک کنند. به عبارت دیگر، آنها به مردم کمک می کنند تا اهداف شغلی و دیگر اهداف مربوط به کار را تعریف کرده و به آنها دست یابند .
    مربیان شغلی به شما کمک می کنند تا تعریف شخصی خود از موفقیت را به دست آورید . این امر می تواند به شما کمک کند که انتخاب های حرفه ای و تغییرات حرفه ای را انجام دهید ، این می تواند کارکردن با شما برای آماده شدن برای حرفه ای جدید ، تکنیک های جستجوی شغلی و … باشد .

    کوچ(مربی) شغلی همچنین می تواند به شما در دستیابی به فرصت های پیشرفت و دستیابی به پتانسیل رشد خود کمک کند تا امنیت ، ارتقاء ، پیشرفت تحصیلی ، آموزش و حتی مذاکره با حقوق بالاتر را در یک کار جدید ایجاد کند .

    لازم به ذکر است که مربیان شغلی نه تنها با افرادی که به دنبال یک شغل جدید یا ارتقای شغلی هستند کار می کنند، بلکه می توانند در هر نقطه ای از شغلی که در آن احساس نا امنی می کنید ، با شما کار کنند .

    این امر می تواند شامل بهبود مهارت ها از قبیل رهبری، صحبت کردن در جمع، برند شخصی، ارتباطات، مدیریت پرسنل، تشکیل تیم، حل منازعات، شبکه سازی، حل مسایل، مدیریت زمان، تصمیم گیری، مذاکره و … باشد .

    کوچ(مربی) شغلی حتی می تواند به شما در اتخاذ دیدگاه کارآفرینی خود با شروع کسب و کار جدید کمک کند .

    هنگام کار در درون یک سازمان، مربیان حرفه ای با آموزش و توسعه کارکنان، انتقال نقش و مسایل مربوط به اشتغال کمک می کنند. با این حال، این متخصصان معمولاً به تنهایی کار می کنند ، به این معنی که آنها کسب و کارخود را شروع کرده اند و می توانند به دیگران کمک کنند . بنابراین ، آنها برای کمک به کارآفرینانی که به دنبال راهنمایی هستند، تلاش می کنند . علاوه بر این مربیان حرفه ای گاهی اوقات خدمات حرفه ای را به کارفرمایان ارایه می دهند ، مانند کارگاه های آموزشی و …

    دلایل نیاز به کوچینگ ( مربیگری) شغلی

    کوچینگ(مربیگری) شغلی هنگامی مناسب است که با تغییرات شغلی از جمله ارتقاء، تغییر شغل و یا حتی بازنشستگی مواجه هستید . یا شاید می خواهید بررسی کنید که در حال حاضر درکجا قرار دارید؟
    اگر در هر جنبه ای از شغل خود احساس گیر افتادن و سر درگمی می کنید،کار کردن با مربی شغلی رسمی می تواند تفاوت های قابل توجهی داشته باشد .

    مربیان شغلی می توانند بدون توجه به صنعت و زمینه ای که در آن کار می کنید به شما کمک کنند . افراد دارای کسب و کار ، وکلا ، ارایه دهندگان خدمات بهداشتی و هر نوع شغلی که می توانید تصور کنید می توانند از رابطه ای که با مربی حرفه ای خود ایجاد می کنند بهره مند شوند.

    حتی دانشجویانی که در حال آماده شدن برای ورود به نیروی کار هستند می توانند از کار با مربی شغلی برای تعریف اهداف خود ، ایجاد هدف شغلی و اتخاذ گام های واقع بینانه و عملی برای دستیابی به این اهداف بهره مند شوند .

    ارل نایتینگل:

    ما زمانی در بهترین شرایط خود قرار داریم و به شادترین شرایط می رسیم که از کاری که می کنیم لذت ببریم و در راستای هدفی که برای خود برگزیده ایم حرکت کنیم. این گونه همه چیز در زندگی ما عالی می شود.کاری بکنید که از آن لذت می برید. ممکن است این کار روزی دوازده تا پانزده ساعت انجام دهید و بقیه اوقات به آن فکر کنید.

    وقتی یک مربی شغلی به شما انگیزه می دهد، از شما حمایت می کند و شما را در تکمیل هر مرحله از سفرشغلی خود یاری می کند، از طریق حرکتی که شما انجام می دهید و پیشرفتی که ایجاد می کنید، شگفت زده خواهید شد .

    تفاوت بین کوچینگ شغلی و مشاوره شغلی

    مشتریانی که به دنبال کوچینگ(مربیگری) شغلی هستند اغلب انتظار دارند که کوچ(مربی) تمام پاسخ ها را ارایه دهد . این مشتریان تمایل دارند تفاوت بین کوچینگ و مشاوره را درک نکنند، حتی اگر تفاوت های بنیادی واقعی وجود داشته باشد. برای مربی و همچنین مراجع ساده تر می شود، اگر آنها با درک درستی از تفاوت های بین مربیگری حرفه ای و مشاوره وارد جلسه شوند .

    فدراسیون بین المللی کوچینگ معتقد است : مربیان به مراجعین به عنوان متخصص در زندگی و کار خود احترام می گذارند و معتقدند که هر مشتری خلاق و کاردان است .
    با توجه به این نکته ، کوچ(مربی) شغلی باید مسئولیت های زیر را بپذیرد :

    • کشف و روشن کردن و هماهنگی با آنچه مراجع می خواهد انجام دهد .
      تشویق خود اکتشافی مراجع .
      مسئول و پاسخگو نگه داشتن مراجع .

    کوچ(مربی) معتقد است که مراجعین دارای پاسخ هایی است که به دنبال آن هستند و تلاش می کنند تا به آنها کمک کنند تا خودشان را تحقق بخشند .

    یک مشاور شغلی بیشتر از یک نقش مشاوره ای به منظور کمک به مراجعین خود با رویارویی با مشکلات است . مشاور نمی تواند به مراجع کمک کند تا به پتانسیل خود برسد، زیرا کار آنها صرفاً کمک به حل یک مسله خاص است.

    اگر شما به دنبال پاسخ به اهداف بلند مدت هستید، بایستی با یک کوچ شغلی صحبت کنید، در حالی که مشکلات فعلی که در حرفه شما به وجود می آیند، می تواند به سرعت و به طور موثر توسط یک مشاور حل شود .

    به همین دلیل است که برخی از مردم در یک زمان یک کوچ و یک مشاور را در تیم خود انتخاب می کنند .

    مزایای کوچینگ (مربیگری) شغلی

    کوچینگ(مربیگری) شغلی می تواند در بسیاری از موارد کمک کند : آیا می خواهید شغل جدیدی پیدا کنید ، شغل خود را عوض کنید و یا به سادگی در شغل خود شادتر باشید . در اینجا چند راه حل وجود دارد که یک کوچ(مربی) شغلی می تواند به شما کمک کند :

    رفتارها و موانع

    • تجزیه و تحلیل کنید چگونه کار شما بر بقیه زندگی شما تاثیر می گذارد .
    • شناسایی مسایل شخصی و شغلی که ممکن است در کار شما تاثیر بگذارد .
    • تغییر الگوهای تفکر و رفتار منفی در کار

    مهارت ها و اهداف

    • نقاط قوت و مهارت های خود را ارزیابی کنید و راه هایی را برای به حداکثر رساندن آنها پیدا کنید.
    • پیدا کردن نوع شغل ، نقش یا سازمان ممکن است شما را خوشحال کند .
    • کمک به شما در دستیابی به قدم بعدی در حرفه خود .
    • جمع آوری یک مجموعه واقع بینانه از اهداف و ایجاد یک برنامه عملی .
    • پیدا کردن مهارت های جدید و یا مهارت های مفید برای کار فعلی .

    تاثیرات کوچینگ (مربیگری) شغلی
    تحقیقات نشان می دهد که کوچینگ شغلی یا مهارتی معمولاً نرخ بازگشت (ROI) 5 تا ۷ برابر سرمایه گذاری اولیه را به دست می دهد .

    اثرات کوچینگ شغلی به طور گسترده ای در دو حوزه شناخته شده است :
    افزایش عملکرد فردی به عنوان یک نتیجه از تمرکز بهبود یافته و یادگیری موثر و بهبود روابط و در نتیجه ارتباط بهتر و خود آگاهی بیشتر .
    علاوه بر این، اثر بخشی روابط توسعه خود ، توسعه مدیریت و اثربخشی سازمانی را افزایش می دهد . مربیان شغلی به تعیین اهداف تعریف شده و کشف راه های ساده تر برای انجام آن کمک می کنند که اغلب باعث کاهش استرس و افزایش بهره وری می شود .
    پاسخگویی ، یکی دیگر از از بخش های مهم این فرآیند ، به طور معمول باعث دستیابی به اهداف می شود .
    تعدادی از مزایای احتمالی و حوزه های تاثیر گذاری وجود دارد که می تواند به عنوان یک نتیجه از کوچینگ شغلی هم برای فرد و هم برای سازمان احساس شود:

    • افزایش بهره وری و عملکرد کارکنان، حرفه ای و شخصی
    • افزایش آگاهی و مهارت های بین فردی قوی و کاهش تضادها
    • توسعه شغلی
    • گسترش رهبری
    • تنظیم هدف و اجرای هدف متمرکز
    • اعتماد به نفس و توانمند سازی بیشتر
    • بهبود ارتباطات ، گوش دادن و مهارت های تصمیم گیری
    • توانایی بیشتر برای رسیدگی به چالش ها و تغییرات
    • بهبود مهارت های حل مسئله
    • افزایش انگیزه و تعامل
    • توانایی تغییر برای روبه رو شدن با فرصت ها
    • افزایش رضایت کارکنان و وفا داری
    • مدیریت زمان بهبود یافته و تعادل کار و زندگی بیشتر
    • کاهش استرس

    همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اغلب سرمایه گذاری های نگهداری کارکنان ارزان تر از هزینه های استخدام جدید است .

    کوچینگ شغلی

    کوچینگ شغلی اشاره به مربیانی (کوچ) دارد که مراجعه کنندگان را در رسیدن به شغل ایده‌آلشان کمک می‌کنند. افرادی زیادی وجود دارند که بیکار هستند و یا افرادی که حتی دارای شغل هستند ولی از شغل خود ناراحت هستند و به دنبال راه‌هایی هستند تا به شغل مورد علاقه خود برسند در این زمان است که پای کوچینگ شغلی به میان می‌آید و سعی می‌کند تا مراجعه کننده را به شغل مورد علاقه‌اش برساند.

    مفهوم واقعی کوچینگ شغلی

    قبل از گفتن مفهوم کوچینگ شغلی باید با مفهوم کوچینگ آشنا شویم. کوچینگ فرآیندی است که در طی آن کوچ (مربی) با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند پرسشگری، همدلی، شنونده و ….. به کمک شما می‌آید تا شما را از وضعیت فعلی نجات دهد و به سمت وضعیت مطلوب راهی می‌کند در این فرآیند کوچ هیچ دخالتی در فعالیت های که مراجعه کننده باید آنها را انجام دهد نمی‌کنند و فقط با ارائه برنامه به مراجعه کننده کمک می‌کند.

    کوچینگ شغلی نیز یکی از زیرمجموعه های کوچینگ است که هدف کوچ در آن کمک به مراجعه کننده برای انتخاب شغل مورد علاقه‌اش است و یا تغییر شغل مراجعه کننده از یک شغل بی هدف به شغل ایده‌آل مراجعه کننده است. به علاوه ممکن است مراجعه کننده در شغل ایده‌آلش در حال فعالیت باشد ولی عملکرد لازم را نداشته باشد در این جا کوچ به مراجعه کننده در رسیدن به اهداف و موفقیت های بزرگ شغلی کمک می‌کند.

    کوچینگ شغلی در چه مواردی به مراجعه کننده کمک می‌کند

    کوچینگ شغلی در موارد متعددی به شما کمک می‌کند که می‌توان به صورت مختصر به بعضی از این موارد اشاره کرد.

    • انتخاب رشته تحصیلی
    • انتخاب شغل مورد علاقه مراجعه کننده
    • تغییر شغل مراجعه کننده به شغل مورد علاقه‌ش
    • ارتقای شغلی
    • افزایش علاقه و رضایت شغلی
    • ایجاد علاقه و انرژی در انتخاب شغل
    • ایجاد انگیزه در راه رسیدن به شغل هدف
    • و ….

    دلایل اهمیت و نیاز به کوچینگ شغلی

    مدیریت کسب و کار یکی از سخت‌ترین کارهاست و شما در این راه ممکن است با سردرگمی مواجه شوید زیرا شغل شما همواره در حال تغییر، گسترده شدن، ضرر دادن و غیره است در این زمان اگه شما برای کسب و کار خود برنامه‌ای نداشته باشید با شکست مواجه میشوید و تمام زحماتتان به هدر میرود پس شما نیاز دارید به مربی که در این مسیر به شما کمک کند و راه و کلید روشنایی را در بین تاریکی به شما نشان دهد و برای رفتن به سمت کلید روشنایی و موفقیت شما را ادامه کند. ولی شما چه زمانی می فهمید که به یک کوچ نیاز دارید و باید بی درنگ از یک کوچ کمک بگیرید ما در این مقاله به چند تا از نشانه‌هایی که شما باید با در نظر گرفتن آنها از کوچ شغلی کمک بگیرید اشاره می‌کنیم.

    1. تاریکی ذهن شما را پر کرده است

    شما با مشکل مدیریت کسب و کار خود روبه‌رو شده‌اید و نمی دانید باید چه کار را انجام دهید تا کسب و کار خود را به موفقیت برسانید و یا چه کارهایی را باید با چه اولویتی انجام دهید در این جا است که ضرورت وجود یک کوچ به نمایش درمی‌آید و برای ترتیب دادن به کارها باید از یک کوچ کمک بگیرید.

    1. در افکار خود مدفون شده‌اید

    وقتی به خود می‌آید می‌بینید روز به پایان رسیده است و هنوز شما هیچ کار نکردید و سر در گم هستید آنقدر فکر می‌کنید و در ذهن خود برنامه ریزی می‌کنید ولی زمانی که روز تمام میشود شما هیچ کاری نکردید این روال در طول هفته و ماه‌ها ادامه دارد و شما با هیچ پیشرفتی روبه‌رو نمی‌شوید این یکی از بزرگترین نشانه هایی است که شما به یک کوچ نیاز دارید تا برنامه و هدف های شما را مشخص کند و برای رسیدن به آن به شما برنامه برای موفقیت بدهد.

    1. پاسخگو بودن به کسی

    در طول راه خود بارها شده است که به خود قولی را بدهید ولی بعد از گذشت ساعتی زیرا آن بزنید. معروف ترین قولی که در این باره وجود دارد عبارت “از شنبه شروع می‌کنم” است که بارها به خود قول می‌دهیم ولی به قولمان عمل نمی‌کنیم. اما زمانی که شما به یک کوچ شغلی قول می‌دهید تا کاری را انجام دهید نتیجه فرق دارد ولی شما تمام سعی‌تان را می‌کنید تا به بهترین نحو به آن قول عمل کنید و این شما را به موفقیت می‌رساند.

    1. به خود و توانایی‌هایتان اعتماد ندارید

    گاها پیش می‌آید که شما توانایی مدیریت کسب و کار خود را دارید ولی به خود اعتماد ندارید و از این توانایی ها در جهت پیشرفت کسب و کار خود استفاده نمی‌کنید در اینجا شما باید از یک کوچ شغلی استفاده کنید تا توانایی شما را شکوفا کند و اعتماد به نفس شما را به شما برگرداند تا بتوانید کسب و کار خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

    1. توانایی تغییر استراتژی های کاری خود را ندارید

    شغل شما در حال ضرر خوردن است و یا هیچ سودی برای شما ندارد و شما از ترس این که در کسب و کار خود شکست نخورید جرئت به تغییر استراتژی‌های کاری خود را ندارید با این که مطمئن هستید اگر استراتژی های خود را تغییر دهید به موفقیت چشمگیری می‌رسید در این جا شما به یک کوچ شغلی نیاز دارید تا کوچ توانایی تصمیم گیری و ریسک کردن را در شما افزایش دهد و با ارائه برنامه‌هایی جامع به ترس شما از تصمیم گیری و ریسک را از بین ببرد.

    تفاوت کوچینگ شغلی با مشاوره شغلی

    ممکن است در کوچینگ شغلی از ابزارهایی که در مشاوره استفاده میشود مانند تست های روانشناسی و ممکن استفاده نشود و همه این موارد به خود کوچ برمیگردد ولی در مشاوره شغلی روال و فاکتورهای اصلی کار یکی است و ممکن است در صورت کار تفاوت داشته باشند ولی در نهایت به یک روش می رسید ولی کوچینگ شغلی روشهای کار بسیار متفاوت است.

    در کوچینگ شغلی کوچ عقیده دارد که مراجعه کننده بهترین کارشناس زندگی خود است و مسیری که باید به سمت هدف طی کند را در ذهن خود دارد و فقط نمی‌داند که چجوری باید از این راه استفاده کنند و کوچ فقط به مراجعه کننده کمک می‌کند تا با شفاف سازی ذهنش در راه موفقیت حرکت کند و به هدف هایی که دارد برسد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا