مشاوره قبل ازدواج {مشاوره قبل از ازدواج حضوری و تلفنی}

مشاوره قبل از ازدواج
  • مشاوره قبل ازدواج

    ازدواج یکی از مهمترین تصمیماتی است که زوجین در طول زندگی خود می‌گیرند. به همین دلیل، مشاوره قبل از ازدواج به عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای آماده سازی زوجین برای زندگی مشترک، به شدت توصیه می‌شود. در این نوع مشاوره، زوجین با کمک مشاور، به موضوعاتی مانند ارزش‌ها، اهداف، نقاط قوت وضعف خود و یادگیری مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله می‌پردازند. این مشاوره می‌تواند به دو طرف کمک کند تا درک بهتری از همدیگر داشته باشند و به روابط بهتری بین آن‌ها منجر شود.

    ازدواج یکی از مهمترین رویدادهایی است که در زندگی هر انسانی اتفاق می افتد، لذا اهمیت فراوانی دارد. انسان برای ورود به هر دوره جدیدی از زندگی باید آموزش های لازم و مرتبط با آن را ببیند. انتخاب همسر و تشکیل خانواده یکی از مهم ترین تصمیمات در زندگی هر فرد است، به همین دلیل برای تصمیم گیری بهتر در این امر مهم، نیاز به مشاوره قبل از ازدواج به شدت احساس می شود.

    افراد قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرند باید به یک شناخت دقیق از خود برسند و اهداف های خود را در زندگی مشخص کنند. قبل از اینکه فردی بخواهد ازدواج کند باید مشکلات روحی خود را با کمک مشاور حل کند مثلا یک شخص افسرده یا پرخاشگر نمی تواند ازدواجی موفق داشته باشد.

    برای داشتن یک ازدواج موفق باید قبل از آمدن یک فرد جدید به زندگی، دانش خود را افزایش دهیم.

    اگر شما مجرد هستید و به دنبال همسری مناسب می گردید حتما قبل از ازدواج با مشاران سایت شیک اندیش. آن ها با طرح پرسش هایی می فهمند که شما چه ویژگی هایی دارید و با تشخیص ویژگی های شخصیتی و روحی شما، به شما می گوید که چه همسری مناسب شما است؟ خصوصیات همسرتان چگونه باید باشد؟ از نظر عاطفی و اخلاقی باید چه طور باشد و حدود انتخاب را برای شما مشخص می کند.

    سایت شیک اندیش مهارت هایی را قبل از ازدواج به شما آموزش می دهد تا بتوانید با فردی که دوستش دارید خوشبخت شوید، قلب او را تسخیر کنید و همچنین راز و رمز های یک زندگی ایده‌آل را به شما یاد می دهد تا آنها را در زندگی مشترک خود به کار ببندید.

    هدف اصلی مشاوره قبل از ازدواج کمک به افراد جهت انتخاب زوج مناسب است.

    سوالات اساسی که مشاوره قبل از ازدواج از شما می پرسد:

    چرا می خواهید ازدواج کنید؟

    آیا ممکن است به خاطر نگرانی از بالا رفتن سن، رها شدن از شرایط سخت خانواده و یا فشارهای دیگران ازدواج کنید؟

    آیا برای ازدواج آمادگی روحی لازم را دارید؟

    دوره ی مجردی خود را چگونه گذراندید؟

    اهداف شما در زندگی تا به حال چه بوده و بعد از این چه خواهد بود؟

    همسر ایده آل از نظر شما و خانواده تان چگونه است؟

    چقدر به همسر خود بعنوان یک تکیه گاه نگاه می کنید؟

    آیا شما موافق شاغل بودن زن هستید؟

    نظر شما در مورد حجاب همسر آیندتان چیست؟

    تا چه اندازه به خانواده ی خود وابسته هستید؟

    ظاهر همسر آینده شما چقدر برایتان مهم است؟

    و …

    پس در مرحله اول برای این که خودتان را بشناسید، بهتر است به یک مشاور قبل از ازدواج مراجعه کنید و مشاور با در نظر گرفتن شرایط شما و خانواده تان، می فهمد چه فردی برای ازدواج با شما مناسب است و سپس می توانید همسر خود را انتخاب کنید.

    برای کاهش آمار طلاق در جامعه باید مشاوره قبل از ازدواج به عنوان امری ضروری و لازم دیده شود.

    مشاوره قبل از ازدواج و اهمیت آن

    ازدواج یکی از دغدغه های اصلی جوانان بوده و مشکلات متعددی برای آنان به همراه دارد. چنین مقوله بزرگی طبیعتاً همراه با مشکلاتی است؛ چراکه فردی که تجربه در کنترل و رسیدگی به مسائل بزرگ ندارد، حتماً هنگام روبرویی با مقوله ازدواج با مشکلاتی روبرو خواهند شد. این مشکلات به قدری مهم هستند که موضوع مشاوره قبل از ازدواج مطرح میشود.

     

    مشکلات قبل از ازدواج

    مسائل حول ازدواج به دو دسته تقسیم میشوند. مسائل مربوط به قبل از ازدواج و مسائل مربوط به بعد از ازدواج. مسائل قبل از ازدواج آنهایی هستند که به آمادگی فرد برای ازدواج مربوط میشوند. برای اینکه فردی بخواهد ازدواج کند، نیاز است که به یک تصمیم قطعی برسد. در واقع مدارکی در قالب دلایل و عواملی خاص در زندگی فرد به وجود میاید که در نهایت منجر به تصمیم گیری برای ازدواج میشود. حال ممکن است افرادی با دلایل اشتباه تصمیم به ازدواج بگیرند. و چنین افرادی کم نیستند که به اشتباه و در زمانی که نباید، تصمیم به ازدواج میگیرند. این افراد نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارند.

    دلایل زیادی موجب تصمیم گیری اشتباه فرد برای ازدواج میشوند. از بین دلایل زیاد میتوان به صورت کلی دلایل زیر را نام برد:

    • نرسیدن به بلوغ عقلی و فکری کافی
    • داشتن نیاز جنسی و فشار جنسی
    • احساس غیر واقعی عاشق شدن
    • اجبار برای خروج از وضعیت حاضر

    مسائل مربوط به قبل از ازدواج

    برای مثال دختری در شرایط بسیار بد خانوادگی زندگی میکند و تحمل ماندن در آن موقعیت را ندارد؛ چنین دختری زیاد احتمال دارد که تن به ازدواج دهد تا از وضعیت کنونی خود فرار کند. حال به نظرتان این فرد در شرایطی قرار دارد که موقعیت فرد مقابل خود را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل با او ازدواج نکند؟ طبیعتاً اینطور نیست. از ابتدا مشخص است که این ازدواج نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت. یکی از افرادی که نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارند همین افراد هستند.

     

    چرا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ | مشاور چه مسائلی را بررسی می کند؟

    مشاوره قبل از ازدواج چقدر می تواند در زندگی کمک کننده باشد؟ آیا قبل از ازدواج باید به مشاوره مراجعه کنیم؟ یک مشاوره خوب چه خصوصیاتی دارد؟ در چه صورتی به مشاوره مراجعه کنیم؟

    شاید قبل ازدواج سوالاتی مانند سوالات بالا در ذهن شما نقش بسته باشد. حال که شما قصد ازدواج دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید. ازدواج برای هر شخص مهم ترین تصمیمی است که در زندگی می گیرد از این رو باید خیلی دقت کند و با مشاوره صحبت کند.

    مشاوره قبل از ازدواج شاید در قدیم مرسوم نبود و ازدواج را مثل هندوانه در بسته می دانستن ولی اگر مهارت در خرید هنداونه نداشته باشید از هندوانه فروش راهنمایی می گیرید، چه بسا در زمینه ازدواج هم همین گونه است باید از کار بلد در این زمینه یعنی مشاوره مشورت گرفت. در قدیم از بزرگان و ریش سفیدان مشورت می گرفتند ولی امروزه با گسترش مشکلات زیاد بهتر است به مشاوران متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا مشکلات بعد از ازدواج کمتر شوند.

    ممکن است زمان آشنایی هر دو نفر اینقدر بهم علاقمند شوند که عیب های همدیگر را نبییند در این صورت وقتی به مشاوره مراجعه کنند می توانند انتخابی آگاهانه داشته باشند. همسر آینده شما از یک خانواده ای با افکار، علایق، فرهنگ و تربیتی متفاوت بزرگ شده است و شما نمی توانید این نوع افکار و رفتارها را تغییر دهید باید یاد بگیرید که چگونه با این تفاوت ها زندگی مشترک موفق و پایدار داشته باشید.

    ۵ دلیل بر ضرورت مشاوره پیش از ازدواج

    جامعه امروز شاهد افزایش رو به رشد طلاق زوجین می باشد. اما ریشه این موضوع کجاست؟ دلایل اختلاف بین زوجین چیست؟ چرا طلاق افزایش صعودی دارد؟ چگونه می توان ازدواجی با دوام داشت و زندگی زناشویی شاد و متعهد ساخت؟ می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل، مشاوره پیش از ازدواج است.

    طبق تحقیقات زوج هایی که قبل ازدواج مشاوره داشته اند و طبق راهنمایی های مشاور زندگی خود را شروع کرده اند، ازدواجی با دوام تر داشته اند. در این مقاله می توانید در مورد فوایدی که مشاوره قبل از ازدواج دارد، بیشتر بخوانید.

     

    صحبت در مورد مسائل واقعی

    سؤالاتی مانند “آیا علاقه ای به یکدیگر دارید؟” و یا “آیا قصد دارید ادامه زندگی خود را با یکدیگر بگذرانید؟” و سؤالاتی از این دست، بسیار ساده و سطحی هستند. در مشاوره پیش از ازدواج باید در مورد مسائل و مشکلات واقعی سؤال شود.

    “امیدها و آرزوهای شما برای زندگی مشترک چیست؟”، “اصول دوست داشتن چیست؟” و سؤالاتی مشابه تمرکز بر اصل و واقعیت زندگی مشترک دارند. چنین سؤالاتی می توانند در مشاوره قبل از ازدواج کمک کننده باشند. چرا که بنا نهادن یک خانه بدون دانستن اصول آن ممکن نیست و ساخت آن بر بنیادی اشتباه، راه به جایی نخواهد برد.

    سؤالاتی مانند سؤالات زیر،  و در مشاوره قبل از ازدواج بهتر است پرسیده شوند: هر کدام از زوجین دوست دارند چند فرزند داشته باشند؟‌ آیا قصد دارید بچه های خود را به دین خاصی ترویج کنید؟ دوست دارید فرزند شما در مدرسه دولتی تحصیل کند یا خصوصی؟ آیا اصلاً چنین مسائلی برایتان اهمیت دارد؟ عادات مالی شما چگونه است‌؟ تعهد به چه معنی است؟ برای متأهل شدن آمادگی دارید؟‌ انتظارات عاطفی و جنسی شما از ازدواج چیست‌؟

     

    مهارت های ارتباطی در مشاوره پیش از ازدواج

    یکی از علت های طلاق را می توان نداشتن تفاهم و اختلافات بسیار دانست. در واقع زمانی که زن و مرد به دلیل اختلافات از هم جدا می شوند، به این معنی است مهارت برقراری ارتباط آنها ضعیف است. بنابراین برای حل اختلافات، داشتن مهارت های ارتباط مؤثر در زندگی زناشویی بسیار مهم است.

    به هر حال ازدواج تغییری جدید، بزرگ و چالش برانگیز برای همه است. البته برخی از اتفاقات آن قابل پیش بینی و بسیاری دیگر غیرقابل پیش بینی هستند. بنابراین طرفین باید توانایی درک شرایط، پذیرفتن تغییرات، حل مشکلات و برقراری ارتباط با یکدیگر برای حل مشکلات را داشته باشند.

     

    تعیین اهداف زندگی

    اوایل رابطه بسیار خوشایند و بدون مشکل پیش خواهد رفت. اما پس از مدتی اگر اهداف یکسان نباشد مشکلات زیادی ایجاد خواهند شد که حل آنها تقریباً غیرممکن می باشد. مشاوره پیش از ازدواج می تواند در تعیین اهداف واقعی ازدواج و تشکیل زندگی مشترک تأثیر بسزایی داشته باشد.

    بنابراین مشاوره می تواند پاسخ سؤالاتی از قبیل: آیا ارزش های مشترک دارید؟، آیا قصد سفر به دور دنیا را دارید؟، آیا قصد تشکیل یک زندگی کوچک در حومه شهر را دارید؟، آیا هدف گذاری مالی یکسان دارید؟ اهداف مالی شما چیست؟ کمک به خیریه؟ سرمایه گذاری؟ و سؤالاتی مشابه که می تواند هدف زندگی افراد را مشخص کرده و موجب تصمیم گیری درست شوند.

     

    استفاده از شخص ثالث متخصص و بی طرف

    فردی که به مشکلات زوجین و در حالت کلی ازدواج آگاه است، می تواند مسائل و مشکلات زناشویی را ریشه یابی و حل کند. بنابراین مشاوره پیش از ازدواج باید از جانب کسی باشد که تجربه و دانش این کار را داشته باشد.

    مزیتی که یک فرد متخصص و البته بی طرف دارد، این است که دانش کافی در این زمینه دارد، می داند روش های برقراری یک ارتباط سالم با همسر چیست و متعصب به هیچکدام از طرفین نمی باشد. بنابراین توصیه می کنیم به جای درگیر کردن خانواده، دوستان و آشنایان در روابط خود، از یک مشاور متخصص کمک بگیرید و پایه های زندگی خود را مستحکم تر بسازید.

     

    از بین بردن ترس از ازدواج

    با توجه به آمار بالای طلاق که در جامعه وجود دارد، بسیاری از افراد ترس شدیدی از ازدوج دارند. به طور مثال شاید در آشنایان خود شاهد طلاق بوده باشید؛ والدین از یگدیگر جدا شده باشند؛ یا برعکس،‌ زندگی والدین و خانوادگی شما آنقدر خوب و شیرین باشد و ترس از این که شاید زندگی خودتان این چنین نباشد مانع از ازدواج شود.

    اما برای ورود به یک رابطه عاطفی کنار گذاشتن ترس ضروری است. مشاوره پیش از ازدواج برای این کار می تواند مفید واقع شود. بنابراین از ترس های خود با مشاور و شریک زندگی خود صحبت کنید. اغلب اوقات صحبت صادقانه در مورد ترس ها می تواند شدت آنها را بسیار کاهش دهد. حتی می تواند باعث ارتباطی عمیق تر بین زوجین شود.

    چرا قبل از ازدواج بهتر است با فردی مشاوره انجام دهیم؟

    چون که ما می خواهیم یکی از تصمیم های مهم زندگی خود را داشته باشیم و نمی خواهیم مشکلاتی که در دیگر زندگی ها اتفاق می افتد، در زندگی ما نیز اتفاق بیفتد. و از آنجایی که قصد ما تشکیل خانواده است و زیر سایه این خانواده قرار است فرزندی رشد کند، باید در انتخاب همسر بسیار دقیق و نکته سنج عمل کنیم.

    در مشاوره قبل از ازدواج چه چیزهایی باید بگوییم و چه چیزهایی نباید بگوییم؟

    در ابتدا باید فکر کنید که چه چیزهایی را می توانید به مشاوره خانواده بگویید. آیا می شود تمام جزیئات زندگی خود را برای مشاوره تعریف کرد؟ یا فقط مسائلی را باید مطرح کرد که روی آن ها باید کار بشود؟ اگر مسئله ای خیلی حساس است آیا باید آن را کامل توضیح داد یا شمای کلی از مساله را تعریف کرد؟ اگر همسر آینده شما در آن جلسه حضور دارد و با تعریف این موضوع باعث شرمندگی او خواهید شد، بهتر است بعضی مسائل مخفی باقی بمانند، ولی در صورتی که برای این موضوع پیش مشاوره مراجعه کرده اید باید این موضوع را در میان بگذارید.

    نظرات منصفانه درباره نقاط قوت و ضعف خودتان و همسرتان به مشاوره ارائه دهید. و به جای ایراد گرفتن از همسرتان و انتقاد کردن از او، درباره ی خودتان صحبت کنید. مثلا بگویید با گفتن فلان حرف همسرم من دچار خشم یا ناراحتی یا غم شدم و… روی مشکلات اصلی متمرکز شوید. ممکن در زندگی زناشویی تان با چند مساله دست و پنجه نرم کنید و با در نظر گرفتن مشکل بزرگ به کمک مشاور راهی برای حل آن پیدا کنید.

    با توجه به آنچه گفته شد، برای مشاوره ازدواج بخواهید به مشاوره مراجعه کنید، فکر می کنید چه مسائلی برای گفتن به مشاوره اولویت دارد؟

    هدف از مشاوره قبل از ازدواج

    مشاوره قبل از ازدواج می تواند شامل ۳ هدف باشد:

    1. بررسی آمادگی نامزدها برای ازدواج
    2. ارزیابی هم کف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها
    3. ارزیابی مهارت های زندگی مشترک

    مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

    مشاور پیش از ازدواج جلسات متعددی برای هر دو زوج برگزار می کند که این جلسات به صورت انفرادی و زوجی است. که در جلسات انفرادی سوالات خصوصی تر را از زوجین می پرسد و راز نگه دار است و میتوان به شخص مشاور اعتماد کرد پرسیدن سوالات خصوصی تر برای کمک به زوجین است که انتخاب درست تری داشته باشند و مشاوره جواب این سوالات را به زوج مقابل به هیچ عنوان نمی دهد.

    ممکن است از زوجین آزمون های کتبی متعددی بگیرند که احتمال موفق بودن یا نبودن ازدواج آن ها را بررسی می کند البته این آزمون ها و سوال و جواب ها به طور قطعینت نمی تواند پاسخ ۱۰۰% درستی بدهد.

    این آزمون هایی که می گیرند شناختی به منظور شناخت زیر ساخت های شخصیتی طرفین کار برد دارد. که احتمال موفقیت آمیز بودن ازدواج را بررسی می کند، ممکن است شخصی درون گرا باشد و طرف مقابل برون گرا باشد این دو بعد از ازدواج به مشکلات زیادی برمیخورند و از این رو مشاوره با گرفتن این آزمون می توانند تشخیص دهد و آن زوج را راهنمایی کند.

    هیچ وقت یک مشاوره نمیگویید این کار را انتخاب کن یا این روش را انتخاب نکن، مشاوره می دهد و انتخاب نهایی را به دست زوجین میسپارد.

    باید این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که صداقت شرط اصلی و موفقیت هر ازدواج است، هنگامی که زوجین برای آشنایی بیشتر باهم صحبت می کنند سوالات یکدیگر را با صداقت جواب دهند همچنین سوالات مشاور و آزمون های کتبی را با صداقت جواب بدهند که در زندگی آینده به مشکل برخورد نکنند.

    چه زمانی پیش از ازدواج به مشاوره مراجعه کنیم؟

    زمان انجام مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه این امر با موفقیت بیشتری همراه باشد بهتر است در زمان مناسب به مشاوره مراجعه کنید که نتیجه بهتری بگیرید.

    بلافاصله پس از آشنایی زمان مناسبی نیست و همچنین گذشت زمان زیاد هم مناسب نیست چون که ممکن است زوجین بهم علاقمند شوند و از سودمندی جلسات مشاوره کاسته شود.

    بهترین زمان مشاوره قبل از ازدواج، بعد از خواستگاری و هشت یا ۱۰ ساعت گفتگو بین زوجین انجام شده باشد و در صورت آشنایی پس از دو یا سه ملاقات است.

    مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیریم

    اگردر مرحله آشنایی برای ازدواج هستید حتما برنامه دیدار با مشاوره رو جزو اولویت ها قرار بدهید … چرا ؟

    چون مشاور می تواند زوایای پنهانی از شخصیت خودمان و خواستگار را به ما نشان بدهد و بگوید ما از لحاظ شخصیتی و خلق و خو چقدر با هم تطابق داریم. چقدر از لحاظ روحی ، روانی ، اعتقادی ، جنسی  با هم سنخیت داریم .

    مشاور از تجربه اش استفاده می کند  ، تست می گیرد ، یا مصاحبه شخصی و خانوادگی می کند  و نظرش را در مورد نقاط ضعف و قوت ازدواج میگوید .

    مثلا میگوید  شما هر دو مغرور هستید  و ممکن است  از این لحاظ اصطکاک داشته باشید در آینده … یا مثلا خواستگار شما خودشیفته است یا وابسته به مادر  … یا از لحاظ مسایل مالی در آینده ممکن است  مشکلاتی داشته باشید .

    مشاور کار درمانی نمی کند . یعنی اگر طرفین مشکلی از لحاظ روان و شخصیت داشته باشند ، درمان آن به دست مشاور نیست . پروسه جداگانه دیگری است که تحت نظر روانشناس انجام می گیرد .

    نکته مهم اینجاست که  مشاور ازدواج هیچ وقت به شما « بله » یا « نه » قطعی نمی دهد . هیچ وقت خودش را  به جای شما نمیگذارد و تصمیم نمی گیرد.

     وظیفه مشاور هشدار دادن و آگاه کردن است و به هیچ وجه دو طرف را مجبور به انجام کاری نمی کند.

     او  درباره آینده ازدواج با زوج ها صحبت می کند  ولی حرفش را تحمیل نمی کند . تصمیم گیرنده نهایی شمایید .

    ( البته به جز  موارد استثنا که نتیجه تست ها اصلا خوب نباشه و یه اختلال جدی شخصیتی را نشان می دهد . مثلا کیس پارانویا. که آن وقت مراجعه کننده را از ازدواج نهی می کند )

    در واقع مشاور به ما در انتخاب و تصمیم گیری کمک می کند . مثل راهنمایی است که چراغ قوه می اندازد در راهی که باید برویم و سختی ها و مشکلات پیش رو را به ما نشان می دهد . اما در نهایت این خود ما هستیم که تصمیم می گیریم با توجه به چالش های آینده ، گزینه پیش رویمان را انتخاب کنیم یا نه .

    خودمان باید با رفت و امد و معاشرت با خواستگار ،  ببینیم چقدر نکات گفته شده پر رنگ است یا کم اهمیت . و اینکه آیا می توانیم آنها را با همکاری همدیگر و قبل از زیر یک سقف رفتن حل کنیم  یا نه . و در غیر این صورت از همدیگر خداحافظی کنیم .

    مشاوره گرفتن کاری لوکس و فانتزی نیست ، برعکس بسیار جدی و ضروری است .

    زمان مراجعه هم بسیار مهم است . اغلب افراد موقعی مراجعه می کنند که حتی زمان عقد و محل محضر را هم تعیین کرده اند . اینها تصمیم خود را گرفته اند و فقط می خواهند از مشاور تایید بگیرند و حتی اگر مشاور نقاط منفی ازدواج را گوشزد کند ، گوشی برای شنیدن حرف های او ندارند .

    بهتر است زمانی باید به مشاور مراجعه کنیم که تازه با هم آشنا شده ایم و هنوز تصمیم قطعی نگرفته ایم .قول و قراری نگذاشته ایم ، تعهدی نداده ایم و وابسته نشده ایم .

    نکته بسیار مهم : هر مشاوری ، کاربلد نیست . بعضی ها بسیار بی تجربه و غیر حرفه ای هستند و مراجعه به آنها هم گمراهمان می کند و هم وقت و پولمان را به هدر می دهد .

    حواسمان باشد که با جدیت و وسواس بگردیم و مشاوری را پیدا کنیم که در کارش متبحر و حرفه ای باشد.

    همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از خدمات مشاوره آنلاین سایت شیک اندیش استفاده کنید

    بازگشت عشق

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا