مشاوره دوران بارداری

مشاوره دوران بارداری
  • مشاوره دوران بارداری

    دوران بارداری یکی از مهمترین دوران‌های زندگی برای زنان است که نیاز به مراقبت و مشاوره دارد. در این دوره، زن باید به خود و جنینش بیشتر از هر زمان دیگری مراقبت کند تا بتواند نیازهای جسمی و روحی خود و جنینش را برآورده کند. مشاوره دوران بارداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در این دوره بسیار مهم است و باید به صورت مداوم انجام شود.

    مشاوره دوران بارداری شامل تمامی مراحل بارداری می‌شود، از جمله قبل از بارداری، دوران بارداری و همچنین پس از زایمان. در این دوره، توجه به تغذیه، فعالیت جسمانی و استراحت مناسب، مراقبت از پوست و مو، و مراقبت از روحیه و احساسات بسیار مهم است.

    یکی از اصلی‌ترین مشاوره‌های دوران بارداری، تغذیه مناسب است. زنان باردار باید مصرف غذاهایی که حاوی مواد مغذی مهم مانند پروتئین، آهن، کلسیم، و ویتامین‌های مختلف هستند، را افزایش دهند. همچنین، مصرف موادی مانند قند و فست فود باید کاهش یابد. در صورتی که زن باردار نمی‌تواند از طریق تغذیه مناسب مواد مغذی مورد نیاز را برای خود و جنینش تامین کند، ممکن است به مکمل‌های مواد مغذی نیاز داشته باشد.

    فعالیت و ورزش مناسب همچنین در دوران بارداری بسیار مهم است. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا، و یوگا می‌تواند به بهبود سلامتی و روحیه زن باردار کمک کند. همچنین، استراحت مناسب و خواب به میزان کافی هم برای سلامتی زن باردار و جنین بسیار مهم است.

    مراقبت از پوست و مو نیز در دوران بارداری بسیار مهم است. برای پیشگیری از ظهور کم‌رنگی‌ها، لک‌ها، و خطوط ریز، مراقبت از پوست با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و واکسینگ ضروری است. همچنین، مراقبت از مو با استفاده از شامپو‌های مناسب و استفاده از محصولات حرارتی در دمای پایین نیز برای حفظ سلامت مو بسیار مهم است.

    در نهایت، مراقبت از روحیه و احساسات زن باردار نیز بسیار مهم است. در دوران بارداری، تغییرات هورمونی ممکن است باعث تغییر در وضعیت روحی و احساسات زن شود. به عنوان مثال، افسردگی و اضطراب معمول در دوران بارداری هستند. برای اینکه زن باردار بتواند با این تغییرات هم‌راستا شود، ممکن است به مشاوره روانی نیاز داشته باشد.

    در کل، مشاوره دوران بارداری بسیار مهم است و باید به صورت مداوم انجام شود. با توجه به نیازهای جسمی و روحی زن باردار، تغذیه، فعالیت جسمانی، مراقبت از پوست و مو، و مراقبت از روحیه و احساسات بسیار مهم هستند و از طریق مشاوره، زن باردار می‌تواند بهترین مراقبت را برای خود و جنینش انجام دهد.

    فقط خانم ها می دانند که بارداری یا مشاوره دوران بارداری چی هست . در شرایطی که نمی توانند یا نمی خواهند حضوری مشاوره بگیرند ، بهترین گزینه آنها مشاوره تلفنی دوران بارداری است . خانم ها زیاد امید و شوق بچه دار شدن را در خود می بینند.

    البته لحظه زایمان شاید استرس آور باشد. به هر حال اگر خانم های باردار به دنبال آرامش هستند باید به یک شناخت و آگاهی از دنیای رویاهای شیرین و دنیای تولد نوزاد خود برسند .

    سوالاتی مهمی که خانم های باردار دارند بیشتر مربوط به رشد نوزاد است . خیلی از خانم ها از طریق مشاوره تلفنی دوران بارداری سوال می کنند که کدوم مرحله رشد در هوش کودک ما تاثیر بیشتری دارد؟ چه غذایی هایی باعث می شود که هوش و توانایی مغزی نوزاد چند برابر شود؟

    از خانم هایی که در مشاوره خانواده شرکت می کنند این را می گویند که ای کاش فلان غذا را در دوران بارداری خود زیاد مصرف می کردم تا هوش و توانایی مغز فرزندم بیشتر می شد. با خود می گوید من در دوران باردای اطلاع نداشتم اما الان از متخصصانی شنیده ام که بعضی از غذاها معجزه می کنند . البته این حرف دروغ هم نیست.

    توانایی جنین در دوران بارداری و رشد این توانایی ها با توانایی جسمی و ذهنی کودک رابطه مستقیمی دارد . یعنی اگر توانایی ذهنی مادر در دوران بارداری بالا باشد به احتمال زیاد نوزاد هم این توانایی را بعد از اینکه متولد شد، در خود دارد.

    چرا مشاوره دوران بارداری و مشاوره تلفنی دوران بارداری ؟

    مشاوره دوران نامزدی می تواند زندگی قبل از دوران بارداری چه لحظه های شیرین و خاطره انگیزی دارد که باعث می شود همسران مخصوصا مردها اصلا باور ندارند که بارداری از حساس ترین دوران های زندگی انسان است . یک سوال اگر یک مرد این باور را داشته باشد که بارداری دوره مهمی است و مراقبت های ویژه ای نیاز داره چه تاثیری در رابطه او یا رفتار او با همسرش در دوران بارداری است؟ این سوالی است که در مشاوره های خانواده هم مطرح می شود.

    شنیدن خبر دوران بارداری برای زنان بیشتر هیجان داره یا برای مردها؟ جالب است بدانید گزارش های مشاوره طلاق نشان می دهد که مردهایی که از همسرشان جدا می شوند در زمان بارداری خانمشان زیاد هیجان زده نمی شدند.

    بعضی از خانم ها که باردار شدن را تحول مثبت و بزرگی می دانند . اما بعضی از مردان حس و هیجان خاصی دارند . البته بعضی ها هم انگار به دیوار گفته شده!! یکی از مشاوران که در حوزه مشاوره های پیش از ازدواج فعالیت داشت این را بیان می کرد که یک خانم این اعتقاد را داشته است که از زمانی که شوهرش خبر باردار شدن را شنیده و رفتار سردی از خودش نشان داده است ، از همانجا رابطه زناشویی آنها تغییر یافته است.

    بعضی از زنان واقعا دوست دارند بدانند اگر خبر بارداری را به شوهرشان بگویند ، چه واکنشی نشان می دهند؟ احتملا هیجان ناشی بارداری در شخصیت شوهرها با رابطه زناشویی ارتباط دارد.

    “به نظر ما بارداری یعنی بزرگترین هیجان زندگی که یک تقویم به ما می بخشد “

    علائمی که پزشک تشخیص می دهد می تواند به شما اطلاع بدهد که آیا واقعا در انتظار کودکی هستید یا نه؟ وضعیت هر چه سریع تر مشخص شود به نفع شماست. اما مشاوره دوران بارداری می خواهد بگوید که در دوران بارداری چه چیز هایی در زندگی شما تغییر خواهد کرد . تحقیقات نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد زنان بعد از بارداری از نظر روانی نسبت به گذشته خود تغییر می کنند .

    یک آمار نشان می دهد که در دوران بارداری متاسفانه ۲۰ درصد زنانی که در فاصله دور از منزلشان کار می کنند احتمال خطر نیز برایشان وجود دارد . در مورد کار در منزل هم باید گفت همه چیز به شرایط بستگی دارد.اگر شخص کاملا مطلع باشد و بر اساس آگاهی عمل کند همه چیز به خوبی پیش می رود.

    خانمهای باردار درمراقبت از بارداری نقش اصلی را دارند مردها هم بدانند نقش آنها مهم کاری است . کافی است خانم باردار، شوهری داشته باشد که تحمل تغییرات دوران بارداری را ندارد. اینجاست که مشکل خانم باردار شروع می شود.

    خانمهای باردار در مشاوره تلفنی دوران نامزدی به دنبال راهکاری برای حل موضوع رفتار شوهر خود و کج خلقی های او هستند.

    مشاوره دروان نامزدی در مشاوره تلفنی دوران بارداری یک راهکار موثری دارد که می تواند باور مردها و رفتار آنها را در دوران بارداری خانمشان را مثبت کند.

    اگر شما یک خانم باردار هستید نمی خواهید شب های آرام و خوش خوابی را داشته باشید. حداقل ۸ ساعت را باید بخوابید . البته یادتون نرود که خواب نیز ممکن است بر اثر دوران بارداری مختل شود. بی خوابی ها در اواخر بارداری به این دلیل است که کودک بیشتر تکان می خورد و درد ها و تحریکات مختلف شدت پیدا می کند. البته تکنیک هایی در مشاوره دوران بارداری است که مشکل خواب را به طور کامل برطرف می کند .

    مشاوره دوران بارداری در مورد روابط زناشویی چه می گوید؟

    سالهای طولانی بدون هیچ دلیل واقعی توصیه می کردند که روابط زناشویی در مدت بارداری قطع شود. اما هیچ دلیلی به جز خرافاتی که می بافتند نتوانسته این ممنوعیت را توجیه کند. هنگامی که بارداری جریان خود را به صورت طبیعی سیر می کند روابط جنسی میان زوج ها نیز می تواند به همان شکلی که قبل از دوران بارداری جریان داشته با همان عادات حفظ شود. تعادل جنسی بین زوج ها باید در طول بارداری برقرار باشد.

    این روابط هیچ گونه خطری برای جنین ندارد. حداکثر چیزی که می توان به برخی زوج ها توصیه کرد این است که بهتر است از حرکات پرتحرک و افراط در انجام روابط خودداری کنند. از سوی دیگر باید دانست که احتمالا در طول بارداری تغییراتی در تمایلات و احساسات جنسی ایجاد می شود. این تمایلات در برخی افراد افزایش می یابد.

    مشاوره تلفنی دوران بارداری

    از نظر مشاوره دوران بارداری بهتر است خانم هایی که برای خوابیدن مشکل دارند شب ها بهتر است دوش بگیرند. حمام گرفتن در طول بارداری به هیچ وجه مضر نیست و بر عکس تاثیر آرام بخشی دارد. البته اشاره شد برای برطرف شدن اختلال خواب تکنیک هایی خاص و ویژه در مشاوره تلفنی دوران بارداری وجود دارد.

    مشاوره دوران بارداری راهکارهایی برای ترک مصرف سیگار برای مادران در دوران بارداری ارائه می دهد. برای مدت طولانی توصیه می شود زنان باردار از هر نوع جا به جایی یا مسافرت خودداری کنند. هنگام بارداری می توانید عادت کنید کمی تمرینات جسمانی انجام دهید و شاید با درک لذت این کار هر روز به مثلا ورزش ژیمناستیک بپردازید. تمریناتی مثل قدم زدن که ورزش دوران بارداری است در سلامت روح و جسم شما تاثیر مثبت دارد.

    یکی از مشکلات رایج در دوران بارداری یا بعد از وضع حمل افسردگی می باشد که تغییرات هورمونی، حوادث استرس زا و آزار دهنده در طول دوران بارداری چون مشکلات زندگی، مرگ عزیزان و…. را به همراه دارد. تجربه مشاوره دوران بارداری نشان می دهد ، افسردگی از همان روزهای ابتدایی بارداری آغاز می شود.

    مشاوره دوران نامزدی آنچه در زندگی یک خانم باردار تغییر می کند و رفتارهایی که خانم در مقابل انها انجام می دهد را به طور دقیق بررسی می کند. مردها خیلی نگران عکس العمل خانم خود در مقابل تغییرات خلفی و روانی زنان خود در دوران بارداری هستند.

    قطعا فعالیت روزمره زندگی یک خانم در دوران بارداری به هم می خورد و به شدت رابطه زناشویی را حتی از صمیمیت دور می کند . نگران نباشید مشاوره دوران نامزدی راهکارهای شناختی و رفتاری مفیدی دارد که تمام جنبه های رابطه زناشویی را در نظر می گیرد و مردها را از نگرانی نجات می دهد.

    مشاوره دوران بارداری و مشاوره تلفنی دوران بارداری چه نظری در مورد شغل خانم باردار دارد ؟

    به جرات می توان گفت مهمترین عامل در دوران بارداری و تاثیر آن روی کودک و نوزاد محل کار و میزان کاری است که یک خانم انجام می دهد. این که یک زن در دوران بارداری کار کند یا نه بستگی به شرایط او دارد. مهم این است که جنبه های شغل خود را بشناسید و بر اساس آگاهی و شناخت از شرایط بارداری خود تصمیم بگیرید.

    خانم باردار دوست داره مثل خانم های دیگه اتاق کودک خود را مرتب کند و تمیزی و زیبایی به خانه خود دهد. مشاوره دوران باداری راهکار رفتاری و شناختی را ارئه می دهد که باعث می شود بارداری جریان عادی خود را داشته باشد و روابط جنسی میان زوج ها عین قبل از بارداری حفط شود.

    مهم تعادل جنسی است که باید بین زن و شوهرها برقرار باشد. اگر می خواهید در دوران بارداری هم وضعیت مناسب و راحتی داشته باشید حتما به مشاوره تلفنی دوران بارداری توجه کنید.

    غذا خوردن چطور باشد؟

    بعضی از زنان در دوران بارداری بیش از حد چاق می شوند. تعداد خانم های باردار که به دلیل غذای نامناسب یا حتی به دلیل غذای زیادی خوردن چاق می شوند زیاد است. این نکته را فراموش نکنند خانم های باردار که غذای زیادی خوردن حتما باعث سلامتی بیشتر کودک نمی شود.

    برخی پژوهش ها نشان می دهد غذای زیادی خوردن در بارداری زایمان را مشکل می کند. یک سری تکنیک رفتاری و شناختی در مشاوره دوران بارداری به خانم ها اموزش می دهد که چطور از وزن خود مراقبت کنند تا زایمان راحت تری داشته باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    2 نظرات

    پیمایش به بالا