چه چیزی بهتر از این که وقتی فردی ما را رها کرده است، خود به پای مان بیفتند و التماس کند او را ببخشیم؟آیا به دنبال بازگشت معشوق خود هستید؟

هرچند هرگز نمی شود چنین چیزی را واقعا تضمین کرد اما واقعیت این است که بیشتر اوقات بخصوص وقتی مردان اقدام به تمام کردن رابطه می کنند، پیشمان شده و خود برای شروع دوباره رابطه پیش قدم می شوند.

به هر حال در این مطلب می خواهیم به پرسش چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم پاسخ دهیم و ببینیم آیا می شود کاری کنیم عشق قبلی مان برای شروع دوباره رابطه تمام شده اقدام کند.

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

اگر بخواهیم بفهمیم چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم باید در مقابل رواکنشی ضعف نشان ندهیم.

طبق مقالات سایت شیک اندیش – از بزرگترین منابع روانشناس عشق به زبان فارسی، رابطه واکنشی رابطه ای است که خیلی زود پس از رابطه قبلی به منظور پر کردن خلا عاطفی شکل می گیرد.

در واقع یکی از چیزهایی که می تواند باعث شود طرف مقابل ااز جدایی با ما پشیمان شده و خیلی زود اقدام به شروع دوباره رابطه تمام شده بکند، همین رابطه واکنشی است.

البته ممکن است طرف مقابل شما وارد رابطه واکنشی نشود که آن هم مزایای خود را دارد اما اگر وارد رابطه و اکنشی شد، احتمال بازگشتش بیشتر است؛ البته اگر شما نیز در ادامه اقدامات صحیحی انجام دهید.

در چنین شرایطی به هیچ عنوان به طرف مقابلتان نگویید او به درد تو نمی خورد و یا نمی توانی با او رابطه ی ماندگاری داشته باشی.

این جملات باعث می شود عشق سابقتان بیشتر به طرف مقابلتان نزدیک شود زیرا در مورد او کنجکاو شده و این کنجکاوی را شما در او به وجود می آورید. درست مانند وقتی است  که مثلا از شما می خواهند در جعبه ای را باز نکنید  و شما بیشتر کنجکاو می شوید ببینید در این جعبه چه چیزی قرار دارد.

پس اگر می خواهید رابطه شکست خورده خود را ترمیم کنید در مقابل رابطه ی واکنشی او کنترل کرده و عکس العملی نشان ندهید که باعث دوری بیشتر او از شما شود.

نقش رابطه ی واکنشی در ترمیم رابطه 

قبل از اینکه توضیح دهیم چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم باید بیشتر با مفهوم رابطه ی واکنشی آشنا شویم.

همانطور که گفتیم ممکن است بعد از جدایی عشق سابقتان وارد  رابطه با فرد دیگری شود. این رابطه اصلا نمی تواند  برای او یک رابطه ی پایدار و محکم باشد زیرا او همچنان تحت تاثیر رابطه با شما بوده و هنوز شما را فراموش نکرده است.

این رابطه برای عشق سابقتان تا حدودی لازم است زیرا این فرصت را به او می دهد شما را با فردی که اکنون با او وارد رابطه است مقایسه کرده و متوجه ارزش شما شود.

ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که خب اگر طی این مقایسه به این نتیجه رسید که رابطه جدید ارزشمند است چه؟ همینجا است که زیرکی، سیاست ها و تکنیک های شما برای شروع دوباره رابطه و ترغیب وی به بازگشت تاثیر گذار خواهد؛ تکنیک هایی که به صورت غیر مستقیم انجام می شود و طرف مقابل حتی متوجه نمی شود که اقدامی از سوی شما صورت گرفته.

آیا ارزش دارد رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم؟

یکی از پرسش های رایج پس از تمام شدن رابطه این است که آیا ارزش دارد که رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم و حتی اگر طرف مقابل خود پیش قدم شد به او پاسخ مثبت بدهیم؟ در هر رابطه‌ای، هرچقدر خوب و پایدار،گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که هر دو طرف یا یکی از آنها را رابطه سرد می کند و باعث می شود تمایل به تمام کردن رابطه پیدا کند.

در این صورت در واقع نیازهای ضمیر ناخودآگاه وی برطرف نشده است. برطرف نشدن این نیازها نیز باعث می شود در سطح خودآگاه تصور کند احساساتش نادیده‌ گرفته شده، طرف مقابلش او را درک نکرده یا به او توهین کرده است که در بسیاری مواقع یک باور غلط است. پس در این‌ مواقع لازم است برای جلوگیری از تمام شدن رابطه اقدام کنیم.

اما همانطور که در آغاز اشاره شد بازگرداندن تنها گزینه پیش رو نیست. به هر حال اینکه بازگشت به رابطه تمام شدن درست است بستگی به عوامل بسیاری دارد؛ میزان آسیب، زمانی ‌که از جدایی گذشته و شدت آسیبی ‌که به رابطه وارد شده و … .

درنهایت این نکته را نیز به یاد  داشته باشید که بررسی ارزش این موضوع که آیا درست است رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم یا خیر نیاز به بررسی همه جانبه دارد و نمی شد به سادگی در مورد آن قضاوت کرد.

برای اطمینان از این موضوع می توانید با تیم های رایگانی که به صورت آنلاین خدمات ارائه می کنند ارتباط برقرار کنید، برای مثال می توانید از شیک اندیش کمک بگیرید.

بازگشت به رابطه پس از جدایی

اگر می خواهید در بازگشت به رابطه پس از جدایی موفق شوید باید وظایف به خصوصی را انجام دهید و یکی از این تکالیف کنترل احساسات در مقابل رابطه ی واکنشی طرف مقابلتان می باشد. اما این تنها تکلیف شما برای ترمیم رابطه نیست و بسیاری اقدامات دیگر نیز وجود دارد که باید صورت بگیرد .