۶ رفتار اشتباه در روابط عاطفی که منجر به فروپاشی رابطه می شود.

روابط عاطفی
  • ۶ کارهای اشتباه در روابط عاطفی:

    روابط عاطفی یکی از مهمترین و پایه‌ای‌ترین بخش‌های زندگی ما هستند. اما اغلب افراد به دلیل اشتباهاتی که در روابط خود می‌کنند، این رابطه را به خطر می‌اندازند. در این مقاله به بررسی برخی از این اشتباهات و راه‌های پیشگیری از آن‌ها می‌پردازیم.

    ۱- نپذیرفتن مسئولیت
    اگر در یک رابطه، هر دو نفر به دنبال پذیرش مسئولیت نبوده باشند، این رابطه به سرعت به سمت ترک شدن رفتار خواهد کرد. برای داشتن یک رابطه سالم، هر دو طرف باید مسئولیت خود را بپذیرند و از خود برای بهبود رابطه تلاش کنند.

    ۲- انتظارهای بیش از حد
    اگر از شریک خود انتظارهای بیش از حد داشته باشید، به رابطه خود آسیب می‌زنید. برای داشتن یک رابطه سالم، باید انتظارات خود را با شریک خود در میان بگذارید و به توافقی دست یابید که هر دو طرف راضی باشند.

    ۳- عدم ارتباط با شریک
    اگر در یک رابطه، هر دو نفر از ارتباط با یکدیگر فرار کنند، این رابطه به سمت نابودی خواهد رفت. برای داشتن یک رابطه سالم، باید با شریک خود ارتباط داشته باشید و در مورد مسائل مختلف با هم صحبت کنید.

    ۴- عدم احترام به حریم شخصی شریک
    اگر توانایی احترام به حریم شخصی شریک خود را ندارید، به رابطه خود به شدت آسیب می‌زنید. برای داشتن یک رابطه سالم، باید به حریم شخصی شریک خود احترام بگذارید و از تلاش برای تحقق دلایل بیجا خودداری کنید.

    ۵- عدم توجه به نیازهای شریک
    اگر در یک رابطه، توجهی به نیازهای شریک خود ندارید، به رابطه خود آسیب می‌زنید. برای داشتن یک رابطه سالم، باید به نیازهای شریک خود توجه کرده و تلاش کنید تا از آن‌ها رعایت کنید.

    ۶- عدم توجه به رفتار خود
    اگر در یک رابطه، به رفتار خود توجه نکنید، به رابطه خود آسیب می‌زنید. برای داشتن یک رابطه سالم، باید به رفتار خود توجه کرده و در صورت نیاز، تلاش کنید تا آن را بهبود بخشید.

    در نهایت، برای داشتن یک رابطه سالم، باید به این نکته توجه کنید که هیچ کس کامل نیست و همیشه به کمک یکدیگر برای بهبود رابطه تلاش کنید.

    در این مقاله به بررسی اشتباهاتی می‌پردازیم که افراد ممکن است در روابط عاطفی مرتکب شوند

    که منجر به فروپاشی رابطه عاطفی می شود.

    ۱-دیگه منو دوست نداره:

    اینکه نگران باشید که چرا شریک عاطفی تان کمتر برای شما وقت می‌گذارد اشکالی ندارد اما اینکه به‌طور مداوم از او بپرسید به من علاقه‌ای داری یا نه باعث دردسر می‌شود

    اگر مداوم سؤال کنید که من را دوست داری باعث می‌شود شریک عاطفی تان به این مسئله فکر کند که دلیل نگرانی شما چیست؟

    در حقیقت این اصرار شما باعث می‌شود شریک عاطفی تان تحملش برای اثبات عشق به شما تمام شود و نگرانی شما تبدیل به واقعیت شود.

    به‌جای این کار راحت دلیل احساستان را به همسرتان بگویید و با همسرتان درباره ترستان صحبت کنید تا صمیمی‌تر شوید.

    ۲-باید خودش می‌فهمید:

    این یک تصور کاملاً اشتباه است که فکر کنید همسرتان باید فکر شمارا بخواند. هیچ‌کس قدرت ذهن‌خوانی ندارد.

    بهتر است به‌جای اینکه وانمود کنی مسئله‌ای که ناراحتتان کرده برایتان مهم نیست درباره دلیل نارضایتی‌تان با او صحبت کنید و دچار این اشتباه در روابط عاطفی نشوید.

    ۳-تقصیر اوست:

    این خیلی ساده است که همیشه تقصیر را گردن او بیندازید. مثلاً تقصیر اون هست که امروز حالم خوب نیست یا تقصیر اوست که این مشکل پیش‌آمده است.

    این حرف‌ها رابطه عاطفی تان را خراب می‌کند به‌جای این حرف‌ها سعی کنید مسئولیت‌پذیر باشید.

    و اگر فکر می کنی که همسرت را ناراحت کردی عذرخواهی کن همین عذرخواهی باعث می‌شود او نیز از شما عذرخواهی کند.

    ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در روابط عاطفی مان چه مشکلاتی پیش می آید اما می‌توانیم با اتفاقات منفی درست برخورد کنیم.

    ۴-زیادی فکر کردن:

    درست نیست که بر پایه شواهد غلط همسرتان را قضاوت کنید. بلکه درست این است که همسرتان را خوب بشناسید و از کاه کوه نسازید و همه‌چیز را خراب نکنید.

    ۵-عالی نیست:

    وقتی مدام همسرتان را فرد ایده آلی که در ذهنتان تصور کردید مقایسه می‌کنید باعث می‌شود انتظارات نادرست و اشتباهی داشته باشید.

    حتی مقایسه با روابط عاطفی دوستانتان و یا همسر قبلی‌تان کاملاً اشتباه است. به همسرتان احترام بگذارید و بدانید که هیچ‌کس کامل نیست.

    اگر از یک ویژگی یا صفت بقیه خوشتان می آید به همسرتان بگویید تا اگر موافق بود آن اخلاق را تغییر دهد.

    ۶-کاش می‌شد:

    ممکن است در روابط عاطفی تان در بعضی از روزهای بد رابطه به این فکر کنید که اگر باکسی دیگر رابطه داشتید خیلی بهتر بود.

    اگر این افکار مدام به ذهنتان می آید یعنی این توهمات را نسبت به رابطه فعلی در اولویت قرار می‌دهید.

    رابطه عاطفی یک مسئله ساده نیست و عوض کردن همسر یا شریک عاطفی نیز هیچ کمکی نمی‌کند که این مشکلی که با او دارید را دیگر نداشته باشید.

    در روابط عاطفی این را به یاد داشته باشید که بین رابطه‌ای که عملاً تمام‌شده با رابطه‌ای که باکمی تلاش می‌توان اصلاح کرد تفاوت وجود دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا