بچه مثبت ها و شکست در روابط عاطفی و عاشقانه

بچه مثبت ها و شکست در روابط عاطفی
  • بچه مثبت ها و شکست در روابط عاطفی و عاشقانه

     

    بچه مثبت ها و افراد پاستوریزه، کوهی از مشکلات عاطفی و عاشقانه را بر روی دوش خاطرات خود از این سو به آن سو حمل می کنند. با اینکه همیشه و در همه حال، نهایت دقت را برای خوب پیش رفتن اوضاع به خرج می دهند، دست آخر این بچه مثبت است که میدان رقابت و یا رابطه را باید ترک کند!

    خب می پرسید چرا؟ خب معلوم است بچه مثبت ها جذاب نیستند!! آنها نچسب هستند!!

    در مقاله قبلی که چرا افراد پاستوریزه جذاب نیستند، توضیح دادیم که به نوعی بچه مثبت ها نمی توانند با دیگران تعامل سازنده ای داشته باشند. یا نقش یک قربانی را اجرا می کنند که گوش به فرمان است و یا از ترس برهم خوردن زندگی و شرایط آرام، وارد هیچ رابطه ای نمی شوند!

    اکثر بچه مثبت ها در دلشان آرزو دارند که روابط صمیمی و عاشقانه ای را تجربه کنند، ولی غالبا همیشه یک فکر و رفتار سمی باعث می شود در روابط خود دچار بحران و مشکل شوند.

    برای همین است که بسیازی از بچه مثبت ها، به انواع لذتهای انفرادی مثل مواد مخدر، سیگار، خود ارضایی، وابستگی به فیلمهای مبتذل و وبگردی در سایتهای غیر اخلاقی با محتوای جن.سی متوسل می شوند.

     

    دو دلیل عمده شکست بچه مثبت ها در روابط عاشقانه:

    . دلیل اول نوعی خجالت و شرم مخفیانه و سمی است که در افکارشان نهفته می باشد. نزدیک شدن به دیگران و صمیمیت با آنها برای یک بچه مثبت به معنی این است که فرد مقابل از اسرار و نواقص دورنی او با خبر می شود و طرف مقابل می فهمد که شخصیت واقعی اش چیست و او لو می رود.

    در واقع صمیمت و روابط عاشقانه نیاز به نزدیکی و درک متقابل است و یک سری مرزها برای صمیمت بیشتر، برداشته می شود.  صمیمت یک نیاز دوطرفه ایجاد می کند و نشان می دهد دو طرف برای آرامش بیشتر به همدیگر وابسته هستند و نیاز دارند.

    در واقع بچه مثبت ها کمال گرایی افراطی دارند و فکر می کنند باید انسان کاملی باشند و از بر ملا شدن زندگی خصوصی خود وحشت دارند. در صورتی که همه انسانها نقاط ضعف و قوت خاص خودشان را دارند.

     

    برای همین بیشتر ترجیح می دهند یک دیوار دور خود ایجاد کنند و از حریم خصوصی خود بصورت اضطراب گونه ای محافظت می کنند.  از اینکه کسی بخواهد از زندگی آنها سر در بیاورد به شدت می ترسند. برای همین خیلی از بچه مثبت ها دوست دارند با مادرشان زندگی کنند.

    آنها از همان اول از ترس اینکه دیگران نقطه ضعف آنها را شناسایی کنند، ترجیح می دهند کلا وارد رابطۀ خیلی صمیمی نشوند.

     

    . دلیل دوم عدم موفقیت بچه مثبت ها در روابط عاطفی، به این بر می گردد که از دو نوع الگو غلط پیروی می کنند.  اول اینکه دچار افراط می شوند. یعنی به قدری شیفته و مجذوب طرف مقابل می شوند که تمام حواس و فکر و ذکر آنها، معشوقه آنهاست. آنها عشق خود را بر همه چیز مقدم می دارند. از کار، عادتها، خانواده و حتی خودشان!! به قدری به طرف مقابل محبت نشان می دهند(خرید کادو، تماسهای بیش از اندازه، رستوران بردن و…) که طرف مقابل را خسته می کنند. بچه مثبت ها در اینگونه شرایط هر رفتار بدی که از معشوقه سر می زند را تحمل می کنند و خودخوری می کنند از ترس اینکه مبادا طرف مقابل را از دست بدهند. آنها خود را خوار و ذلیل می کنند تا رابطه از هم نپاشد!

    الگوی نوع دوم این است که از آن سر بام بیفتند. یعنی بچه مثبتها به شدت بسته عمل می کنند و به همه چیز توجه دارند الا معشوقه خود. یعنی برای دیگران فرد مفید، کمک کننده و خیرخواهی هستند ولی نوبت به معشوقه و شریک عاطفی خود که می رسد، بسیار بی تفاوت و سخت رفتار می کنند. آنها کار خود و حتی مادر خود را بر روابط عاطفی شان مقدم می دارند. که همین رفتار یک نوع تفریط به حساب میاید و معشوقه را دلسرد می کند.

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا