بعضی افراد از روابط عاشقانه شان ناراضی اند، اما همچنان در آن می مانند. با اینکه خواندن ذهن طرف مقابل برای پیدا کردن مشکل غیرممکن است، اما یک سری الگوهای رفتاری وجود دارند که خبر از آنچه در دل شریک تان می گذرد می دهند و نشان دهنده ی نارضایتی آنها از رابطه هستند. در ادامه ی این مطلب به معرفی این الگوهای رفتاری می پردازیم.

 

۱_ شریک تان شما را به اندازه ی قبل جزو زندگی اش حساب نمی کند: کاملا طبیعی است که زندگی خارج از رابطه داشته و مدتی را تنها باشید. اما اگر حس می کنید شریک تان از شما فاصله می گیرد شاید نشانه ی این است که از اوضاع رابطه راضی نیست. مثلا شریک تان ممکن است به سرگرمی جدیدی روی بیاورد، تنهایی برنامه ی سفر بریزد و یا بدون شما با دوستان مشترک تان ملاقات کند.

۲_ حس می کنید احساسات شریک تان مدام در حال تغییراند: یک لحظه شریک تان جوری رفتار می کند که انگار شما عشق زندگی او هستید و لحظه ی دیگر سرد و منزوی می شود. اگر این شرایط برایتان آشناست، احتمالا مشکلی وجود دارد. شاید شریک تان ناراحت و ناراضی است و نمی تواند با احساساتش کنار بیاید، از همین رو سردرگمی اش ممکن است شما را آزار بدهد. به یاد داشته باشید که نوسان خلق و خو ممکن است از علایم یک سری مشکلات روانشناسانه مثل افسردگی یا اضطراب باشد. بنابراین قبل از هرگونه قضاوت با شریک تان صحبت کنید.

۳_ شریک تان هیچوقت محبت فیزیکی نشان نمی دهد: بعضی ها بیشتر اهل نشان دادن علاقه شان به صورت فیزیکی هستند و بعضی ها کمتر، اما اگر حس می کنید شریک تان به لحاظ فیزیکی از شما فاصله گرفته و دیگر مثل قبل شما را بغل نمی کند یا نمی بوسد می تواند نشانه ی هشدار دهنده ای باشد.

۴_ مدام به دلایل نامشخص دعوا می کنید: اگر شریک تان سر مسائل کوچک بحث و جدل راه می اندازد، ممکن است دلیل آن نارضایتی از رابطه باشد. شاید شریک تان نمی داند چطور احساساتش را بروز دهد بنابراین از دعوا کردن برای ابراز خشم و ناراحتی اش استفاده می کند. بعضی ها نمی خواهند بار خاتمه دادن به رابطه را به دوش بکشند، بنابراین کاری می کنند که طرف مقابل پایان دهنده ی رابطه باشد.

۵_ حس می کنید رابطه تان راه به جایی نمی برد: در رابطه ای قوی، شرکا مایل هستند با هم سرگرمی انجام دهند، مسافرت کنند یا برای آینده شان برنامه ریزی کنند. طبیعی است که گاهی اوقات تمرکزتان روی زندگی خودتان باشد اما اگر حس می کنید مدت هاست در یک وضع گیر کرده اید و با هم رشد نمی کنید، شاید نشانه ی این است که شریک تان مایل به سرمایه گذاری در رابطه نیست.

۶_ شریک تان با هرچیزی که می گویید موافقت می کند: سازشکاری کلید داشتن رابطه ی سالم و شاد است. اما اگر شریک تان با هر حرفی که می زنید موافقت می کند می تواند علامت هشداردهنده ای باشد. مثلا اگر شریک تان قبلا روی حرفش اصرار می ورزید و حالا با جریان پیش می رود، احتمالا دیگر رابطه برایش اهمیتی ندارد.

۷_ شریک تان آدم های بیشتری را وارد رابطه می کند: داشتن گروهی از دوستان برای سپری کردن اوقات راهی عالی برای آوردن عواطف جدید در رابطه است اما اگر به ندرت با هم خلوت می کنید می تواند نشانه ی این باشد که شریک تان از رابطه خسته شده.

۸_ شریک تان به شما توجه نمی کند: اگرچه در ابتدای رابطه تان شریک تان هرکاری می کرد تا شما را بهتر بشناسد و تمام وقت و توجهش را صرف شما می کرد، اما با گذر زمان این احساسات قوی ممکن است محو شوند. ولی لزوما بدین شکل نیست که شریک تان اصلا شما را نبیند و وجودتان را حس نکند. مثلا ممکن است تاریخ ها و برنامه های مهم یادش برود.

۹_ شریک تان به مشکلات رابطه بی توجهی می کند: اگر شریک تان مدام می گوید همه چیز عادی است و شما بیخود مشکوک شده اید، اما از سوی دیگر حس می کنید مشکلی وجود دارد، ممکن است نشانه ی این باشد که یک جای کار می لنگد. شریک تان ممکن است آماده ی صحبت کردن راجع به احساساتش نباشد بنابراین اینکه تظاهر کند همه چیز عادی و طبیعی است آسان تر است. اگر چند بار حرف مشکل را پیش کشیده اید اما شریک تان هنوز آماده ی گفت و گو نیست، کمی به او زمان دهید و به جای آن روی زندگی خودتان تمرکز کنید.

 آیا شما هم در شرایطی بوده اید که شریک تان از رابطه ناراضی باشد؟ با مشکل چطوری کنار آمدید؟