قرار گذاشتن با چندین نفر، یا داشتن رابطه ای جایگزین، اگر نسبت به بیش از یک نفر احساس دارید، گزینه خوبی به نظر می رسد. اما یک سری مسائل مهم وجود دارند که باید به آنها توجه کنید، مثلا بررسی اینکه چه چیزی در رابطه مهم است و چطور باید با حسادت کنار بیایید. ضروری ترین نکته این است که با تمام افراد دخیل در ماجرا صادق باشید. این مطلب به شما کمک خواهد کرد اگر:

  • به بیشتر از یک نفر احساس دارید.
  • به رابطه ای اپن فکر می کنید.
  • می خواهید بیشتر در مورد روابط اپن یا باز بدانید.

آیا به بیش از یک نفر احساس دارید؟

خیلی مسئله ی رایجی نیست که همزمان به بیش از یک نفر جذب شد و احساس داشت، اما باید بدانید که تاثیر این احساسات فقط روی خود شما نیست. اگر می خواهید با بیش از یک نفر قرار بگذارید، مطمئن شوید که هرکسی در این زمینه دخیل است ماجرا را درک کرده و با آن مشکلی نداشته باشد. همینطور، قبل از همه چیز مطمئن شوید که می توانید اوضاع را مدیریت کنید. فکر کنید که آیا برای عواطف و شرایط دشواری که در پی قرار گذاشتن با بیش از یک نفر بروز می کنند، آماده هستید  یا خیر.

آیا قرار گذاشتن با بیش از یک نفر به صورت همزمان اشکالی ندارد؟

اگر دارید با کسی قرار می گذارید و در مورد قوانین رابطه و اینکه چقدر قرار است بسته و اختصاصی باشد صحبت نکرده اید، فرض نکنید که طرف مقابل با قرار گذاشتن شما با شخص دیگری به طور همزمان، مشکلی ندارد. خیلی ها اصلا از این قضیه خوششان نمی آید. اینکه ندانید شریک تان با این قضیه مشکلی دارد یا نه و یا پنهان کاری کردن، دست آخر موجب فاجعه ی عاطفی برای همه می شود.

در ادامه راهکارهایی را برای زمان هایی که با یک نفر قرار می گذارید اما مطمئن نیستید که فقط می خواهید با همین یک نفر باشید یا نه، عنوان می کنیم:

  • در مورد انتظارات و همینطور مسائلی که هر دو طرف روی آن توافق دارید یا ندارید صحبت کنید.
  • روی اینکه رابطه قرار است به چه شکل باشد توافق کنید.
  • با همدیگر چک کنید و ببینید که احساسات تان تغییری نکرده یا فرد جدیدی سر و کله اش پیدا نشده تا مطمئن باشید هر دونفرتان با این رویه مشکلی ندارید.

حتی اگر شریک تان با قرار گذاشتن شما با شخص دیگری به طور همزمان مشکلی ندارد، فکر کنید و ببینید که آیا خودتان هم واقعا با این مسئله مشکلی دارید یا نه. نباید با بیش از یک نفر قرار بگذارید اگر:

  • احساس حسادت می کنید.
  • از اینکه شریک تان چه حسی به شما دارد نامطمئن هستید.
  • نمی توانید با پیچیدگی احساسات و عواطف کنار بیایید.
  • نمی توانید با استرس و ناراحتی کنار بیایید.

مواردی که اگر رابطه ی باز یا اپن دارید باید در نظر داشته باشید

اعمال ما بر دیگران تاثیر می گذارند: فکر کنید که چطور اعمال و انتخاب هایتان – خصوصا انتخاب های جنسی تان- بر شریک تان یا دیگر افراد دخیل تاثیر می گذارد. آیا این کار شما به آنها لطمه زده یا خجالت زده شان می کند؟ یا باعث بروز هر نوع اختلافی می شود؟ مهم است که بیش ازهر چیز مراقب سلامت  واحساسات شریک و همینطور خودتان باشید.

همیشه به احساسات و انتخاب های دیگری احترام بگذارید: اگر مطمئن نیستید که دیگری چه حسی به شما دارد، از او سوال کنید. هیچ گاه خودتان نتیجه گیری نکنید، اگر کسی دوست تان باشد، خواستار شادی و خوشبختی شماست. اما نمی توانید کسی را مجبور به پذیرفتن یا دوست داشتن چیزی که از آن بدش می آید بکنید.

هیچ وقت دست به کاری که مطمئن نیستید سر آن با هم توافق دارید یا نه، نزنید: اگر شما یا شریک تان احساس امنیت یا شادی نمی کنید، در مورد آن با یکدیگر صادق بوده و سعی کنید مسئله را حل و فصل کنید.

یاد بگیرید که حسادت را تشخیص داده و با آن کنار بیایید: کلمه ی حسادت مجموعه ای از احساسات مختلف از جمله موارد زیر است:

  • احساس ناامنی یا ترسیدن از اینکه ممکن است رها شوید.
  • احساس طرد شدن یا اینکه به اندازه ی کافی خوب نیستید.
  • نگران بودن بابت اینکه دیگری شما را دوست ندارد یا برایتان اهمیت قائل نیست.

معمولا حسادت حس بدی است و ما هر کاری برای اجتناب از آن می کنیم. یکی از این کارها این است که دیگران و کارهایشان را به خاطرحس و حالی که بهمان دست داده، سرزنش می کنیم.

با این حال به جای اینکه شریک تان را سرزنش کنید یا بگذارید او شما را سرزنش کند، متوجه باشید که حسادت نشانه ای است که نشان می دهد شما دو نفر باید با یکدیگر صحبت کنید. شاید صحبت کردن در مورد عواطف تان احمقانه به نظر برسد، اما هردوی تان پس از این کار احساس رضایت بیشتری کرده و بیشتر احساسات تان را درک می کنید. مهم تر از همه اینکه، حسادت هیچ گاه بهانه ای برای بدرفتاری، آسیب رساندن یا سواستفاده کردن نیست.

اگر کارهای شریک تان شادی را از شما گرفته و تمام راه های دیگر (صادقانه صحبت کردن یا کمک گرفتن) را رفته اید، پس بهتر است که رابطه تان را خاتمه دهید. قرار گذاشتن باید مایه ی شادی و لذت باشد نه مایه ی عذاب.