گاهی اوقات بنظر می رسد که در روابط عالی ای هستیم، اما همیشه اینطور نیست. باور عموم بر این است که اگر زوج ها واقعا بخواهند با یکدیگر بمانند، مسلما رابطه شان پایان خوشی خواهد داشت. اما متاسفانه این موضوع در زندگی واقعی صدق نمی کند.

گاهی اوقات باید مکث کرده و از خودتان بپرسید که آیا شریک زندگی تان فرد مناسبی برای شماست یا خیر. طبق نظر عمده ی روان شناسان، ۶ نشانه ی مهم مبنی بر اینکه یک جای کار رابطه می لنگد وجود دارد. در ادامه با معرفی این ۶ نشانه با ما همراه باشید.

۱- مدام بحث کردن: به عقیده ی بسیاری از مردم کدورت و بحث کردن در روابط عاشقانه بی ضرر است. اما اگر این بحث و کدورت ها تداوم پیدا کرده و هر روز اتفاق می افتند، ممکن است نشانه ی این باشد که باید نگاهی جدی به خود و شریک تان بیندازید. مرز بین بحث و کدورت های عاشقانه و چیزی آسیب رسان تر بسیار باریک است.

باید چشم اندازی از آینده مد نظر داشته باشید: چند سال دیگر چه اوضاعی خواهید داشت؟ در اینجا شما باید بار دیگر تصویری ذهنی از خودتان و شریک تان در آینده ایجاد کرده و بسنجید و ببینید که آیا این تصویر با باورهای شما از عشق و خانواده هم خوانی دارد یا خیر.

۲- حسادت عشق نیست: شاید شنیده باشید که هر چه در رابطه حسادت بیشتری باشد، آن رابطه قوی تر است. اما در واقعیت، اینطور نیست. حسادت مخرب بوده و باید کنترل شود. چیزهای زیادی در زندگی وجود دارند که می توانند موجب نزدیکی ۲ نفر به هم شوند، اما حسادت از آن دسته چیزهای مخرب است.

حسادت نشانه ی کمبود اعتماد بنفس درونی است. برای فرار کردن از این کمبود ناشی از عدم داشتن اعتماد بنفس، ما عزیزان مان را هدف قرار می دهیم. حسادت هیچ ربطی به عشق ندارد.

۳- علائم بی تفاوتی: زبان بدن هیچ گاه دروغ نمی گوید. وقتی با کسی که از لحاظ فیزیکی جذاب است قرار می گذاریم علائم تحت تاثیر بودن از خودمان بروز داده و حتی آن ها را کنترل نمی کنیم. مدام به موهای مان ور رفته و صورت مان سرخ می شود.

اما این نشانه ها همیشه به همین شکل نمی مانند. ولی می‎ توانند به شما در تشخیص اینکه آیا فرد همچنان عاشق است یا نه کمک کنند. اگر زبان بدنش نشان از بی تفاوتی دارد، یعنی شریک شما نسبت به قبل سردتر شده.

۴- فاصله: شرایطی که در آن عشق تان باید برای درس یا کار به شهر و و کشور دیگری برود اغلب اوقات برای رابطه به شدت مضر است. بعد از تنها چند ماه جدایی، تصویر ذهنی ای که از شریک تان دارید اگر محو نشود، تار می شود. چت کردن و پیام فرستادن نمی تواند جای با هم زندگی کردن را بگیرد و حتی اگر عشق تان نجات پیدا کند، امکان شکست رابطه وجود دارد.

۵- مدام شک کردن به انتخاب تان: اینکه گاهی اوقات در رابطه شک به دل تان بیوفتد و وقتی به ازدواج با شریک تان فکر می کنید مضطرب شوید اشکالی ندارد. اما در یک رابطه ی سالم، زمان همیشه کمک می کند که شک ها و ترس های تان را کاهش دهید. هر چه بیشتر با هم باشید، اضطراب هم بیشتر از بین می رود. اما در عین حال اگر مدام در شک و تردید هستید، می تواند نشانه ی این باشد که چیزی در رابطه یا در درون شما مشکل دارد.

۶- اهداف نا هم سو: حتما شنیده اید که می گویند افراد متضاد جذب یکدیگر می شوند. اما اغلب اوقات خلاف این قضیه صدق می کند. شما تنها زمانی می توانید با هم برنامه های مشترک داشته و با یکدیگر خوشبخت شوید که دیدگاه تان نسبت به زندگی با هم یکسان باشد. البته غیرممکن است بتوانید کسی را پیدا کنید که اولویت هایش دقیقا با شما جور باشد. اما باید با طرف مقابل روی مسائلی مثل برنامه ریزی کارهای خانه، تقسیم کردن وظایف، بزرگ کردن بچه ها، تحصیلات و ارزش های اخلاقی دیدگاه های مشابهی داشته باشید. اگر تفکرات تان به شدت با هم متضاد است، گول زدن خودتان فایده ای ندارد.

نگاهی دقیق به شریک تان بیندازید، آیا او واقعا همان کسی است که می خواهید؟