محل قرار ملاقات اول کجا باشد بهتر است ؟

محل قرار ملاقات اول
  • محل قرار ملاقات اول کجا باشد بهتر است ؟

    چکیده :

    به ملاقات کسی می روید که او را نمی شناسید یا دست کم ، آنقدرها نمی شناسید .

     فرقی ندارد که سنتی با هم آشنا شده باشید یا مدرن . فرقی ندارد که او را قبلا دیده اید ، یا نه . به هر حال  بار اولی است که باید تنهایی با هم بیرون بروید و  صحبت کنید . 

    اولین جلسه آشنایی همیشه پر از استرس و اضطراب است . 

    اگر با دوستتان قرار داشتید  ، دهها جای  با حال مختلف را پشت سر هم ردیف می کردید برای قرارتان  . دستتان باز بود. فکر کردن هم نمی خواست.

    اما حالا به نظر می رسد برای قرار ملاقات  با کسی که خواهان آشنایی بیشتر با شماست  یا خواستگاری که تنها یک جلسه در منزلتان او را دیده اید ،  گزینه های چندان زیادی پیش رو ندارید . 

     از هم شناخت چندانی ندارید ، قرار است در مورد چیزهای مهمی صحبت کنید . در نتیجه هر جایی نمی توانید بروید . 

    اکثر اوقات افراد در انتخاب محل ملاقات تنبلی می کنند و در موردش فکر نمیکنند. 

    کاری که می کنند این است که در خیابانی با هم قرار می گذارند و وقتی همدیگر را دیدند ، تازه از هم می پرسند حالا کجا برویم … معمولا هم سعی می کنند انتخاب محل را به گردن دیگری بیندازند . 

    عاقبت هم چون فکری درباره اش نداشته اند ، یا از بدترین جای ممکن سر در می آورند یا به نتیجه خاصی نمی رسند و بی هدف در شهر می چرخند. 

    اما اینجا « هر چه پیش آید ، خوش آید » ایده خوبی نیست . در انتخاب محل قرار منفعل نباشید و از زیرش در نروید . 

    بهتر است هرکدام جداگانه فکر کنید  . چند جا را در نظر بگیرید . بعد تلفنی با همدیگر مشورت کنید و تصمیم تان را نهایی کنید  . مثلا فلان ساعت ، کافه ایکس  در خیابان ایگرگ. 

    محل قرار که از قبل مشخص باشد هم تکلیف روشن میشود و هم از لحاظ پوشیدن لباس مناسب آنجا و هزینه ای که باید برای قرار اول در نظر گرفت ، هر دو نفر آماده می شوند. 

    ➖برای دیدار اول،  از منزلتان زیاد  دور نشوید . منظور این است که قرار را جایی نگذارید که لازم باشد برای رسیدن به آنجا مجبور شوید  تا آن سر شهر بروید .  

    درست است که گاهی بهترین رستوران ها و کافه ها را مثلا در حومه شهر که خوش آب و هوا و خوش منظره است ، می توانید پیدا کنید ، اما باید حساب رفت و آمد خسته کننده اش هم بکنید .

    فرقی هم نمی کند که خودتان ماشین شخصی داشته باشید یا اسنپ بگیرید یا با مترو و تاکسی و امثالهم این مسافت را طی کنید .

    در هر صورت راه طولانی آدم را خسته می کند و استرس ترافیک و دیر رسیدن هم اضافه می شود به استرس های دیگر . 

    اگر از همدیگر خیلی دور هستید ، یک جای حدوسط را برای قرار ملاقات در نظر بگیرید که نه سیخ بسوزد ، نه کباب.

    ➖جایی را انتخاب کنید که بشود نشست . اگر مجبور باشید زیاد پیاده روی کنید، با توجه به اینکه باید صحبت هم بکنید هم خسته میشوید و هم تمرکز و خوب گوش دادن به حرفهای طرف مقابل سخت تر می شود . 

    محل قرار ملاقات اول محل قرار ملاقات اول کجا باشد بهتر است ؟

    ➖یک اصل مهم برای انتخاب محل قرار ملاقات اول وجود دارد و آن این است که جای  خیلی شلوغ و پر رفت و آمد انتخاب نکنید. 

    ممکن است فکر کنید ، خوب این را که همه می دانند . 

    اما درکمال تعجب ، خیلی ها  این اشتباه را مرتکب می شوند . قرارشان را مثلا در فلان رستوران  معروف یا فلان کافه پر آوازه ای که بین مردم طرفدار زیاد دارد ، می گذارند. چون غذای خوبی دارند  یا فضا و مکان جذاب و دلباز یا سرویس دهی  خوب و قیمت مناسب.

    خوب دقیقا به خاطر همین دلایل  خانواده ها یا دانشجوها و قشر جوان هم به این جور جاها علاقه زیادی دارند و امکانش زیاد است که  فامیلی ، دوستی ، آشنایی  یا همکلاسی  را هم زیارت کنید . 

    مطمینا هیچ کس دوست ندارد  با دیدن یک آشنا ، فرار را بر قرار ترجیح دهد  یا  بازی موش و گربه راه بیندازد . یا بدتر اینکه مجبور شود  کسی را که  تازه خودش  برای بار اول ملاقات می کند  و  رابطه اش  با او هنوز نه به دار است و نه به بار ، به دوست کنجکاوش   معرفی کند  و بعد زیر نگاه های سنگین او در میز بغل دستی ، با طرف صحبت کند .

    پس بهتر است قید اینجور جاها را بزنید و دنج بودن محل قرار را به هر چیز دیگری ترجیح دهید و   به غذا و سرویس دهی گیر ندهید که حتما درجه یک و آنچنانی باشد . 

    ➖یادتان باشد مراکز خرید هم جاهایی خوبی برای قرار ملاقات اول نیستند . جزو همان مکان های شلوغ و پر رفت و آمدند که مشکل بشود بدون مزاحمت با کسی حرف زد .

    ➖بهتر است محل قرار ملاقات جایی باشد  که قبلا رفته باشید و برایتان آشنا  باشد . ملاقات اول با یک غریبه زمان خوبی برای کشف رستورانی جدید که غذاهای غیر معمولی سرو می کند یا کافی شاپی نوگرا و خلاق  که طراحی نامتعارف و منویی عجیب و غریب  دارد ،  نیست . این جور جاها اضطرابی پنهان به جانتان می اندازد و به جای اینکه حواستان تمام و کمال پی حرف های طرف مقابلتان باشد ، فکرتان می رود جای دیگر . بعدا وقت برای کشف و تجربه جاهای جدید هست. 

    ➖کافی شاپ هایی با موزیک های گوش خراش و محیط های کم نور و پر از دود سیگار هم انتخاب عاقلانه ای نیستند برای قرار اول . نه  طرف را درست و حسابی می بینید و نه صدایش را کاملا می شنوید . 

    اینجور جاها از آرامش و راحتی اعصاب خبری نیست . 

    ➖اما مکان های فرهنگی که ترجیحا کافی شاپ یا جایی برای نشستن  داشته باشند گزینه های خوبی برای قرار اول  هستند. مثلا موزه ها ، گالری ها نقاشی ، مقبره های شاعران و بزرگان و ووو.

    این مکان ها به جز تعطیلات عمومی و ایام عید در بقیه ایام سال تقریبا خلوت هستند و بیشتر توریست ها رفت و آمد دارند . در نتیجه فضای دنج و آرامی دارند و انتخاب آنها  برای دیدار اول  می تواند رمانتیک و خاطره ساز هم باشد . 

    ➖راستی بهتر است  زمان قرار ملاقات را وسط های هفته بگذارید تا اسیر ترافیک های سنگین آخر هفته و شلوغی و ازدحام مکان های تفریحی و رستوران ها و کافی شاپ ها نشوید . 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا