مزایای کتاب خواندن برای نوزادان

مزایای کتاب خواندن برای نوزادان
  • مزایای کتاب خواندن برای نوزادان

    کتاب خواندن به نوزادان بسیاری از مزایا و فوایدی دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش توانایی شنیداری و تقویت ذهنی، بهبود تمرکز و توجه، ایجاد ارتباط عاطفی بین والدین و نوزاد، گسترش دایره واژگان و ارتقاء مهارت‌های زبانی، تقویت حافظه و تصویرسازی، بهبود قدرت خلاقیت و تخیل، تنوع در گذراندن وقت و دیگر مزایایی که می‌توان نام برد.

    با کتاب خواندن به نوزاد، قابلیت تشخیص صداها و کلمات بهبود پیدا می‌کند و این باعث توسعه ذهنی کودک می‌شود. در مقابل، عدم تمرین شنیداری، باعث کاهش بلاغت و توانایی تفکر در نوزاد می‌شود.

    همچنین، کتاب خواندن به نوزاد، بهبود تمرکز و توجه او را نیز افزایش می‌دهد. بعضی از کتاب‌ها، با تصاویر رنگارنگ و جذاب، توجه کودک را جلب می‌کند و باعث ایجاد تعامل مثبت بین والدین و نوزاد می‌شود.

    با کتاب خواندن به نوزاد، دایره واژگان واژگان او گسترش پیدا می‌کند و این باعث بهبود مهارت‌های زبانی و افزایش توانایی صحبت کردن او می‌شود.

    در کل، کتاب خواندن به نوزاد یک فعالیت عالی و مفید برای توسعه ذهنی، شنیداری، توجه، حافظه و مهارت‌های زبانی اوست و در طولانی مدت، باعث رشد و توسعه سریع و اثربخش نوزاد خواهد شد.

    آیا فکر می کنید کودک شما برای اینکه از کتاب خواندن لذت ببرد خیلی جوان است؟ دوباره فکر کنید. تحقیقات نشان می دهد که هرگزبرای شروع لذت بردن از کتاب خواندن به همراه کودکتان زود نیست. بنابراین به سرعت کتاب مناسبی برای خواندن در وقت خواب آماده کنید و از مطالعه آن برای کودکتان لذت ببرید.

    ۱- زمان ایجاد پیوندها است

     

    ماری آن آبرامز، مدرس و محقق در زمینه پزشکی می گوید: “خواندن یک کتاب برای نوزاد شما یک فعالیت یک نفره است که شما واقعا می توانید آن را به سپری کردن زمانی خاص با کودک خود تبدیل کنید. این کار کودک را در معرض صدای شما قرار می دهد، که برای او آرامش بخش است.” در واقع، مطالعه ای که  اخیرا در مجله کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است اعلام کرده است که  خواندن کتاب برای نوزادان در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان می تواند به والدین کمک کند تا احساس صمیمیتی را که والدین نوزادان سالم در روزها و هفته های پس از تولد نوزادان بین خودشان ایجاد کرده و رشد می دهند، ترویج کنند.

     

    ۲- او را برای کتاب خواندن آماده می کند

     

    کنت ویبلی، پزشکاز بیمارستان ها و کلینیک های کودکان و نوجوانان در کانزاس سیتی، میسوری، می گوید: “درست است که نوزاد شما نمی داند شما چه می گوئید، با این حال می تواند ریتم، تن و افکت های صدای شما را درک کند و یاد بگیرد. تحقیقات نشان می دهد که هر چه واژه هایی که کودک در معرض آن قرار می گیرد بیشتر باشد، در نهایت برای اینکه بتواند خودش شروع به خواندن کند آماده تر می شود.

     

    ۳- قدرت مغز را تقویت می کند

     

    مطالعات همچنین نشان داده است که بچه هایی که در زمان نوزادی برای آنها کتاب خوانده می شود، دامنه واژگان بزرگتری دارند و همچنین مهارت های ریاضی پیشرفته تر از دیگر کودکان خواهند داشت. همچنین یک پیوند مستقیم بین تعداد کلماتی که کودک هر روز می شنود و مهارت های زبانی اش وجود دارد. یک مطالعه نشان داده است کودکانی که والدین آنها در طول روز بیشتر با هم صحبت می کنند در آزمونهای استانداردی که دز سن ۳ سالگی از آنها گرفته می شود موفق تر عمل می کنند.

     

    ۴- کودک پاسخ می دهد

     

    دکتر ویبل می گوید که بعد از خواندن مداوم کتاب برای نوزادتان برای مدتی مشخص، متوجه خواهید شد که کودکتان نسبت به تن صدای شما با حرکات دست ها و پاهایش پاسخ می دهد. او می گوید ” با کتاب خواندن برای کودکان، به آنها کمک کنید آنچه در اطرافشان رخ می دهد را ببینند و بشنوند و بتوانند به آنها به نوعی پاسخ دهند.”

     

    ۵- احساسات را معرفی می کند

     

    کودک شما از طریق صداهای مختلفی که در هنگام خواندن کتاب استفاده می کنید در معرض احساسات مختلف قرار می گیرد، به خصوص زمانی که صدای یک شخص خاص را تقلید و یا آنچه در کتاب اتفاق می افتد را توصیف می کنید. دکتر آبرامز توضیح می دهد: “شما نمی توانید این احساسات را در موسیقی یا از طریق تماشای تلویزیون درک کنید. وقتی کلمات توسط شخص شما بیان می شوند این ایده را بیان می کنند که کلمات معنای خاصی دارند و صداهای خاصی به معنی چیزهای خاصی هستند.”

     

    ۶- آنها را با تصاویر مواجه می کنند

     

    از ابتدای تولد تا ۳ ماهگی، فرزند شما تمرکز چشم خود را بر روی الگوهای ساده در صفحات شروع خواهد کرد. خواندن کتاب های مصور برای کودکان در این سن آنها را با شکلها، رنگها  و حروف مختلف آشنا می کند.

     

    ۷- به آنها نشان می دهد که کتاب خواندن سرگرم کننده است

     

    اینکه کتاب خوانی را به عنوان بخشی از برنامه روزانه معمول خانواده قرار دهید به کودکتان کمک می کند تا بیاموزد کتاب خوانی امری لذت بخش است و نه کاری که باید برای مدرسه انجام شود. این نگرش، عشق به خواندن را در زمان مدرسه و در دوران بزرگسالی برای آنها ایجاد می کند.

     

    ۸- پاداش: شما می توانید هر آنچه را که می خواهید بخوانید!

     

    کتاب های کودکان شما را بی حوصله می کند؟ نگران نباشید – از آنجایی که نوزادان هنوز نمی توانند کلمات شما را درک کنند، شما می توانید هر کتابی را که مایل هستید انتخاب کنید و بخوانید. یک مقاله روزنامه، یک رمان خنده دار و یا حتی یک کتاب علمی را انتخاب کنید. تا زمانی که به خواندن برای کودکتان ادامه می دهید، مهم نیست که در حال خواندن چه چیزی باشید؛ فقط این کار را ادامه دهید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا