چگونگی تاثیر پورنوگرافی روی کودکان

چگونگی تاثیر پورنوگرافی روی کودکان
  • چگونگی تاثیر پورنوگرافی روی کودکان

    تاثیر پورنوگرافی روی کودکان، یکی از مسائلی است که در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه پورنوگرافی در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های اینترنتی و رسانه‌های دیگر به راحتی در دسترس کودکان قرار می‌گیرد، بنابراین تاثیر آن بر روی کودکان بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

    یکی از اثرات منفی پورنوگرافی بر روی کودکان، تأثیر آن بر روی سلامت روانی آن‌ها است. مشاهده صحنه‌های پورنوگرافی می‌تواند باعث افزایش استرس، اضطراب و افسردگی در کودکان شود. علاوه بر این، این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد شک و تردید در مورد بدن خود، عدم اعتماد به نفس و افزایش احساس تنهایی و انزوا در کودکان شود.

    آموزش نامناسب نیز از دیگر اثرات منفی پورنوگرافی بر روی کودکان است. مشاهده صحنه‌های پورنوگرافی ممکن است باعث فراگیر شدن الگوهای نامناسب و ناهماهنگ با ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در کودکان شود. بنابراین، این موضوع می‌تواند باعث افزایش خطر ایجاد رفتارهای نامناسب و غیراخلاقی در آینده شود.

    دیگر اثرات منفی پورنوگرافی بر روی کودکان شامل افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های جنسی، تغییرات رفتاری، افزایش خطر اعتیاد، اختلال در روابط اجتماعی و افزایش خطر تجربه سوء‌استفاده جنسی در آینده می‌شود.

    به طور کلی، تاثیر پورنوگرافی بر روی کودکان بسیار خطرناک است و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم. برای پیشگیری از این موضوع، باید کودکان را آموزش داد و آگاهی لازم را درباره خطرات پورنوگرافی و راه‌های مقابله با آن به آن‌ها داد. همچنین، والدین و مربیان باید به دقت نگرانی‌ها و نشانه‌های مرتبط با مشاهده پورنوگرافی در کودکان را تشخیص داده و در صورت لزوم به روش‌های مختلف درمانی و پشتیبانی از کودکان خود پرداخته شود.

    آیا پورن به بچاها آسیب میزنه؟

     

    چن وخ پیش در اینگیلیس تأمین‌کننده‌های اینترنت ‘فیلترهای خانواده‌دوست’ رو به عنوان پیش‌فرض روی سایتای پورنوگرافی اعمال کردن. ینی هر کاربری بخواد از محتوای پورن اسفاده ببره، نخست باید از شرکت تأمین‌کننده‌ی اینترنتش بخواد تا اجازه دسرسی به سایتای پورنوگرافی رو بهش بده.

    این کار به پیشناهاد دولت مطرح شد و توسط خود دولت به طور عمومی تبلیغ میشد، نخست وزیر اینگیلیس تو یکی از سخنرانیاش گف تماشای پورنوگرافی در سنین کم باعث “فساد کودکان” میشه و برای جلوگیری این قانونو پیشناهاد کرد. در همین سخنرانی همچنین گف: «نوجوونایی که فک میکنن فرسادن پورنوگرافی به همدیگه کار درستی برای شروع یه رابطه‌س باید تحت مراقبت قرار بگیرن.»


    اوضا وختی بدتر میشه که تحقیقات نشون میده نمیشه به طور قطعی گف پورنوگرافی و نوجوونی ترکیب خطرناکیه و خیلی از تحقیقات به این نتیجه رسیدن که نمیشه با قاطعیت این موضوعو تایید کرد. دفتر مطالعات کودکان گزارشی رو با عنوان «اساسا پورن همه جا هست» منتشر کرد که شامل ۲۷۶صفه تحقیق در مورد نوجوانان و پورنوگرافی بود.
    در این گزارش مشخص شده بود بین پورنوگرافی و انجام رفتارای خطرناک و غیر بهداشتی مثل سکس محافظت نشده و سکس در سنین کم ارتباطی وجود داره. ولی چیز زیادی درباره نوع این ارتباط در دسرس نیس. از همه مهمتر نمیشه گف ارتباط بین پورنوگرافی و انجام رفتارای خطرناک در کسانی که به صورت کم و نرمال پورنوگرافی تماشا میکنن هم صادق باشه. از اونجایی که نوجوونا به راحتی میتونن تو اینترنت پورن تماشا کنن، جای تعجب نداره که کسانی که رفتارای خطرناک و غیر بهداشتی رو انجام میدن، مث هر نوجوون دیگه‌ای از طریق اینترنت به پورنوگرافی دسرسی دارن . اگه پورنوگرافی دلیل این رفتارای خطرناک قلمداد شود غلط است، مث این میماند که چون خلافکارا رانندگی میکنن، ماشینا به خاطر جرم و جنایت مقصر شمرده بشن. محققان تقریبن به نتیجه‌ی قطعی‌ای در مورد این موضو نرسیدن.
    دکتر ‘اریک’ استاد دانشگا پنسیلوانیا و نویسنده کتاب “تاثیر پورن بر نوجوانان” در یکی از مقالاتش میگه ما تاحدودی به این نتیجه رسیدیم که نمیشه به یه نتیجه قطعی در مورد تاثیر پورن بر نوجوانان رسید.

    گفته میشود که نرسیدن به نتیجه واحد در مورد این موضو عجیب به نظر میرسه، با در نظر گرفتن این‌که ما با یه نسلی مواجهیم که به راحتی به عکسا و فیلمایی دسرسی دارن که یه زمانی برای دیدنشون نیاز به کارت شناسایی بود. این دسرسی راحت فقط بخش کوچیکی از قضیه‌س.
    خیلی از پورنوگرافی‌های آنلاین، خشونت آمیزن و خیلی از اونا صرفن تمایلات جنسی عجیب و غریبی رو به معرض نمایش میذارن. یکی از فتیش‌های خیلی عجیب و غریبی که وجود داره اینه که یه زن کاملا پوشیده توی گل و برف حرکت میکنه. کی فکروشو میکرد اینم فتیش حساب میشه!

    ❔ چرا محققان نمیتونن بفمن تماشای این جور چیزا چه تأثیری روی جوونا داره:
    اخلاقیات بخش مهمی از قضیه‌س. طبق نظر کارشناسان برای یک تحقیق ایده آل، ابتدا گروهی از نوجوونایی که تا حالا پونوگرافی آنلاین رو ندیدن باید پیدا کرد بعد باید به مدت دو تا سه ماه به میزان مشخصی پورن انلاین ببینن و در آخر هم تحت آزمون فیزیکی و روانی قرار بگیرن تا معلوم شود که آیا اخلاق و رفتارشون تغییر کرده یا نه. نخست بیاید سختی پیدا کردن نوجوونایی که تا حالا پورن ندیدن رو بذاریم کنار(!)، دوم نشون دادنِ سکس به اونا خلاف قانونه و واضحه هیچ دانشگاهی قادر نیس همچین تحقیقی انجام بده.

    ❕ حال اگر معلوم شود که پورن برای نوجوونا ضرر داره چی؟
    دکتر “روی” استاد دانشگاه کالیفرنیا میگه این نوع تحقیقات مثل بمب ساعتی میمونه و دانشگاها نمیخوان اسمشون روی تیتر روزنامه‌ها به خاطر انجام تحقیق غیر اخلاقی و نشون دادن پورن به نوجوونا باشه.

    از طرفی پیشرفت سریع تکنولوژی هم اوضاعو بدتر میکنه، در حال حاضر شما میتونید به راحتی روی موبایل و تبلتون ویدئو تماشا کنین درحالی که تا چند سال پیش اینطور نبود. هر تحقیقی در مورد پورنوگرافی که قبل از به وجود اومدن این تکنولوژی ها انجام شده، وجود داشتن این همه فیلم که یه نوجوون میتونه هرموقع و هرجایی که خواست ببینه رو در نظر نمیگیره.

    شاید بشه گف مشکل اینه که سرعت پیشرفت آی‌پدها خیلی بیشتر از سرعت پیشرفت ادبیاته!

     

    در مورد تحقیقات مذکور به کاربردن بعضی از کلمه‌ها هم میتونه دردسر ساز باشه، درحالی که به کار بردن این نوع کلمات برای این نوع تحقیقات آکادمیک لازمه. حتی استفاده از کلماتی مث “در معرض گذاشتن” و “صدمه زدن” در این موضوعات میتونه مشکل‌ساز باشه.

    ✔ با این حال نمیشه گف که تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده بدون نتیجه بوده.
    یکی از معتبرترین تحقیقات در مورد ارتباط پورنوگرافی و نوجوونا در هلند توسط دکتر “جان پیتر” و “پتی والکن برگ” انجام گرفته. بیش از ده ساله این دو نفر در مورد این موضو تحقیق میکنن و بیشتر اطلاعاتشونو از طریق نظرسنجی از نوجوونا به دس میارن.
    اونا به این نتیجه رسیدن که نوجوونایی که بیشتر پورن تماشا میکنن نسبت به سکس خودشون رضایت کمتری دارن، البته این تاثیر خیلی قوی نیست چون نوجوونایی که در سکس تجربه بیشتری داشتن تماشای پورن تاثیری روشون نداره.
    همچنین مشخص شد نوجوونایی که نسبت به بقیه پورن بیشتری تماشا میکنن تمایل بیشتری به سکس بدون قید و بند دارن.

    دکتر “جان پیتر” تاکید میکنه که باید نکات خاصیو هم در نظر گرف. اون میگه نمیشه پورنوگرافی رو تنها دشمن اخلاق در سکس دونس بلکه پورنوگرافی بخشی از این مشکله. همچنین اطلاعات این تحقیق از طریق نظرسنجی از نوجوون های هلند بدست اومده و نتیجه گیری کلی از این اطلاعات غلطه چون حتی سوالاتی که از اونا پرسیده میشه با سوالاتی که از نوجوونای آمریکایی پرسیده میشه فرق داره. همچنین در جمعآوری این اطلاعات فرض بر این بوده که این نوجوونا زندگی جنسی فعالی دارن و تمرکز بر بی‌خطر بودن یا نبودن سکس اوناس، درحالی که در آمریکا تمرکز بر اینه که چه زمانی یه نوجوون برای اولین بار سکسو تجربه میکنه و اگر در سنین کم این اتفاق افتاده باشه فرض بر اینه که پورنوگرافی عامل این کار بوده.

    دکتر “پیتر” همچنین میگه نمیشه گف نتایجی که از بررسی نوجوونای هلند بدست اومده در مورد نوجوونای آمریکا هم صدق میکنه چون هلند نسبت به آمریکا در مورد مسائل جنسی نوجوونا دیدگاه آزادتری داره.

    پس اگه خود محققان نتونن در این موضو به یه نتیجه واحد برسن شاید خود نوجوونا بتونن.
    “میراندا هورو” که یکی از محققان موسسه تحقیقاتی کودکانه میگه بهترین نتیجه در مورد تاثیر پورنوگرافی بر نوجوونا زمانی به دس اومد که نوجوونایی بین سنین ۱۶ تا ۱۸ به دو گروه تقسیم شدن و در مورد تاثیراتی که پورنوگرافی روشون میذاره صحبت کردن.
    اونا گفتن پورنوگرافی روی دیدگاهی که نسبت به بدنشون دارن و اینکه سکس باید چطور انجام بشه و چه انتظاراتی از سکس داشته باشن تاثیر گذاشته. اونا همچنین گفتن وختی چیزی رو در یه فیلم پورن میبینن باعث میشه فک کنن که اونام موقع سکس باید همون کارو انجام بدن. البته نوجوونا این بحثارو خیلی جدی نمیگیرن.

    برخی متخصصان علم اعصاب میگن ذهن نوجوونا هنوز در مرحله‌ی شکل گیری و تاثیر پذیره، برای همین واکنش اونا نسبت به مسائل احساسی و روانی با بزرگسالان فرق داره، پس میشه نتیجه گرف چون پورنوگرافی یه مسله‌ی روانی و احساسی‌ست پس حتمن روی نوجوونا تاثیر میذاره.

    دکتر “رید” که استاد داشنگاه کالیفرنیاس میگه من نمیخوام پسرم مسائل جنسی و سکسو از پورن یاد بگیره چون اکثر فیلمای پورن اطلاعات غلطی رو در مورد سکس انتقال میده، مث این دروغ که همه‌ی زن‌ها میل جنسی سیری ناپذیری دارن.

    شاید بعضی از نوجوونا بگن که فرق بین پورن و سکس واقعی رو درک میکنن ولی محققان میگن اشتباهه که فک کنیم بچاها میدونن چه چیزایی در مورد پورنوگرافی فِیک و گمراه کننده‌س. جوون‌ها هنوز تحت تاثیر پورنوگرافی هسن و خیلیاشون تحت فشارن تا خودشونو با کارایی که پورن به اونها میگه درسته یا غلطه وفق بدن.

    یکی از پیشناهادای متخصصا اینه که بچاها در سنین کم در مورد روابط و سکس آموزش ببینن. اگه به بچاها وقتی که پنج یا شیش سالشونه راجب برابری و احترام آموزش داده شود، در دوران نوجوونیشون که پورن ببینن میتونن کمبود احترام و احساسات در پورن رو تشخیص بدن. همچنین در آینده میتونن در مواجه با موضوعات مختلف عکس العمل بهتری داشته باشن.

    محققا معتقدن والدین باید با بچاهاشون در مورد مسائل جنسی و پورنوگرافی صحبت کنن، هرچن این کار هم برای فرزندان و والدین سخته ولی بهتر از اینه که یه کامپیوتر بذارید تو اتاق بچه‌تون تا هرچی خواس ببینه، این کار مث اینه که کیلید ماشینو بدی به یه نوجوون و بهش بگی خودت برو رانندگی یاد بگیر.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا