چرا عروس و مادرشوهر رابطه خوبی ندارند ؟

چرا-عروس-و-مادرشوهر-رابطه-خوبی-ندارند
  • چرا عروس و مادرشوهر رابطه خوبی ندارند ؟

    روابط خانوادگی همیشه به طور معمول برای هر فردی مهم و حساس است. اما به خصوص رابطه بین عروس و مادرشوهر ممکن است به صورت ویژه پیچیده و سخت باشد. برخی از عواملی که می‌تواند باعث شود که این دو شخصیت خانوادگی با هم برخورد نداشته باشند به شرح زیر است.

    ۱. تفاوت‌های فرهنگی: مادرشوهر و عروس ممکن است از فرهنگ‌ها و تربیت‌های متفاوتی برخوردار باشند. این مسئله می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در برخورد آن‌ها با یکدیگر ایفای نقش کند.

    ۲. رقابت: مادرشوهر ممکن است احساس کند که با ظاهر زیبای عروس خود رقابت می‌کند. این موضوع می‌تواند ترس و نگرانی در مادرشوهر به وجود آورده و باعث ایجاد رابطه نامطلوبی بین او و عروس شود.

    ۳. کنترل: مادرشوهر ممکن است احساس کند که باید کنترل داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با خانواده دخالت کند. این مسئله می‌تواند باعث شود که عروس احساس کند که او را از خانواده شوهرش دور می‌کند و باعث افزایش تنش در رابطه آن‌ها شود.

    ۴. انتظارات: مادرشوهر ممکن است انتظار داشته باشد که عروس خود کارهای خاصی را انجام دهد و در عوض عروس ممکن است به احساس داشتن فشار داخلی از سوی خانواده شوهر خود برای انجام کارهای خاص برای مادرشوهر بیفتد. این موضوع می‌تواند باعث رفتار نامناسب و افزایش تنش در رابطه آن‌ها شود.

    در نهایت، باید گفت که رابطه بین عروس و مادرشوهر می‌تواند برای هر دو شخصیت خانوادگی مفید و قابل احترام باشد. اگرچه برخی مشکلات ممکن است به وجود آید، اما درک نیازهای همدیگر و تلاش برای ایجاد رابطه مثبت و سالم می‌تواند به دو طرف کمک کند تا رابطه خانوادگی بهبود یابد.

    راستی چرا رابطه عروس و مادرشوهر هیچ ‌وقت خوب نبوده است؟ چرا از گذشته‌های دور تاکنون، همیشه داستان عروس و مادرشوهر مشهورترین زنان عالم، که یکی جوان است و آن دیگری سن و سالی را پشت سر گذاشته ورد زبان‌ها بوده و هرکس به میل و خواسته خود، طنزی، لطیفه‌ای، یا قصه و حکایتی از روابط آنها نقل کرده است؛ به طوری که نه تنها برای دیگران، بلکه برای خود مادر شوهر و عروس نیز این تصور پیش آمده که به قولی: «آبشان توی یک جوی نمی‌رود»؟

    عروس و مادرشوهر

    چطور است در این مقاله هم به این مسأله رابطه عروس و مادرشوهر بپردازیم و به کمک یکدیگر کوشش کنیم تا پاره‌ای از مشکلات و اختلافات بی ‌اساس و تمام نشدنی مادر شوهر و عروس را زیر ذره‌بین قرار دهیم، تا روشن شود که چه عواملی موجب این جنگ و دعوای عروس و مادر شوهر گردیده است؟ از طرفی، هرکدام به سهم خود چه وظایفی را اگر بر عهده بگیرند، در زمان کوتاهی این جنگ و نفاق، تبدیل به دوستی و یکرنگی خواهد شد؟ ضمناً تکلیفی هم برای داماد جوان که در این میانه، گیر کرده معین کنیم. زیرا او از طرفی احساس دین و ابراز علاقۀ زیادی به مادرش می‌نماید و از طرف دیگر به همسرش علاقه‌مند است و خلاصه نمی‌تواند از میان آنها یکی را انتخاب کند. پس چه باید بکند؟

    ذهنیت غلط؛ آیا ضرب المثل و اعتقادات غلطی را که از قدیم در مورد مادرشوهر رایج است شنیده‌اید:

    – مادر شوهر بازی رو، بذار کنار!

    – مادر شوهر بنده، پوست از سرم کنده!

    – زبانش مثل زبان مادرشوهر، تنده!

    – خدا به دست مادرشوهر بد، گرفتارت نکند!

    – بابا خفه‌ام کردی! مگه مادرشوهرمی؟!

    شنیدن این مثل‌ها موجب می‌شود که عروس خانم قبل از این که به خانۀ شوهر برود، فکر کند که هیچکدام از کارهایش موردپسند مادر شوهرش قرار نخواهد گرفت. مادرشوهر ، کسی است که او را دوست ندارد و همیشه روابط زن و شوهر را به هم می‌زند؛ بنابراین هرگز با حسن نیت و خوش‌بینی با مادر شوهر برخورد نمی‌کند. زیرا قبلاً به قول معروف، شستشوی مغزی شده و با پیشداوری غلطی که از مادرشوهر دارد، او را دوست، یار و کمک حال خود نمی‌داند؛ بنابراین رفتار با مادر شوهر بر اساس معیارهای صحیح و قضاوت درستی نخواهد بود.

    نمایشنامه کوتاه : 

    عروس و مادر شوهر

    تازه عروسی با دوستش به صحبت نشسته است و در مورد مادرشوهر خود مطالبی به شرح زیر بیان می‌کند:

    خصوصیات تازه عروس: گستاخ، بیباک، پرخاشگر، بدبین و جسور.

    خصوصیات دوست: حسود، سطحی، اخلالگر، لاف‌زن و گزافه‌گو.

    دوست: خُب! تعریف کن ببینم، حالت چطوره؟ با مادر شوهرت چطوری؟

    عروس: اِی، بدک نیستم؛ همچین، تازه دشمنی‌هاش شروع شده، ولی تصمیم دارم از روز اول، اونو سرجاش بشونم! طوری که دیگه هیچ‌وقت صداش درنیاد! اگه خواست تو زندگی ما دخالت کنه، چنان نوکش رو می‌چینم که تو قصه‌ها بنویسن!

    دوست: آره، راست می‌گی و الاّ! آخه چه دخلی داره، مادر شوهر بخواد یک عمر، به عروسش زور بگه!

    عروس: آره! حالیش می‌کنم که فضولی تو کارهای من چقدر براش گرون تموم می‌شه. از همون روز اول باید بدونه که من از اوناش نیستم؛ من مثل بقیۀ عروساش، دست و پا چلفتی نیستم!

    دوست: خدا پدر رو بیامرزه! مگه تو یکی بتونی انتقام تمام عروسای دنیا رو از مادرشوهرت بگیری!

    عروس: بهش می‌فهمونم که یک من ماست چقدر کره داره؟! خدا به سر شاهده، اگه بخوادبه من دستور مستور بده، از همون روز اول می‌دونم که چه جوری باید باهاش تا کنم! جنگ اول، به از صلح آخره!

    وقتی تازه عروسی با این گونه تصمیمات و نقطه‌نظرهای از پیش ساخته و پرداخته، بخواهد با مادرشوهر روبه‌رو بشود، آیا می‌توانید انتظار داشته باشید که مادرشوهرش او را دوست بدارد؟ قطعاً جوابش منفی است. مگر نگفته‌اند: «کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است»؟! و از اینجاست که جنگ ناخواسته و پنهانی، میان عروس و مادرشوهر ، آغاز شده و درگیریهای استخوان خرد کن آینده را سبب خواهد شد.

    اولین خون در جهان ظلم و داد.

    در کف قابیل، بهر زن فتاد!

    «سعدی»

    اگر با مادر شوهر خود مشکل دارید، نمی دانید چگونه با مادر شوهرتان کنار بیایید، چه رفتاری با مادر شوهرتان داشته باشید، با دخالت ها و حسادت های مادر شوهرتان چطور برخورد کنید و چگونه خود را در دل مادرشوهر جا کنید و عزیز او شوید و به طور کلی اگر در زمینه رفتار با مادر شوهر نیاز به مشاوره با مشاوران شیک اندیش دارید می توانید با کارشناسان ما گفت و گو کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا