افزایش تمرکز کودک(۱۳روش قطعی افزایش تمرکز گروه های سنی مختلف کودکان)

افزایش تمرکز کودک
  • آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

    افزایش تمرکز کودک

    افزایش تمرکز کودک یکی از موضوعات مهم در رشد و توسعه کودکان است. تمرکز کودکان بر روی وظایف یا فعالیت های خاص، می تواند به عوامل مختلفی مانند علایم اختلال نشان دهنده باشد. برای افزایش تمرکز کودک، ابزارها و روش های متعددی وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.

    اصولا، تمرکز کودکان از سنین پیش دبستانی شروع می شود و با توجه به پیشرفت های آنها، در سنین بالاتر همچنان بهبود می یابد. با این حال، برخی کودکان ممکن است به دلیل عواملی مانند اختلالات خودکارآمدی، اختلالات یادگیری، اختلالات توجه و… با مشکلاتی در تمرکز و مراقبت مواجه شوند. برای کمک به این کودکان، بهتر است از روش هایی مانند توجه به تغذیه، ورزش، بازی های ذهنی، تمرین های تنفسی، تکنیک های مدیتیشن و روش های متنوع دیگر در افزایش تمرکز کودک استفاده کرد.

    روش هایی که به افزایش تمرکز کودک کمک می کنند شامل موارد زیر می باشد:

    – توجه به تغذیه: تغذیه مناسب باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی در کودکان می شود. غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین، می توانند بهبود تمرکز کودک را بهبود بخشند.

    – ورزش: ورزش به عنوان یکی از روش هایی که به افزایش تمرکز کودک کمک می کند، می تواند به کودکان کمک کند تا بیشتر به خودشان توجه کنند و احساس خوبی در آنها ایجاد شود.

    – بازی های ذهنی: انجام بازی های ذهنی مانند پازل، بازی های کامپیوتری و… به کودکان کمک می کند تا تمرکز خود را بهبود بخشند و علاوه بر آن، بهبود حافظه و تفکر منطقی آنها نیز صورت می گیرد.

    – تمرین های تنفسی: تمرین های تنفسی مانند تنفس عمیق و تمرین های مدیتیشن، به کودکان کمک می کند تا خود را روی آرامش تمرکز کنند و بهبود تمرکز و کنترل احساسات خود را تجربه کنند.

    – روش های متنوع دیگر: روش های دیگری مانند تمرین های بینایی، تمرین های شناختی، تمرین های حرکتی و… نیز به کودکان در افزایش تمرکز کمک می کنند.

    در نهایت، برای افزایش تمرکز کودک، بهتر است از ترکیبی از روش های متعدد استفاده شود و به مرور زمان، نتایج مثبتی در رشد و توسعه کودکان دیده خواهد شد.

    (۱۳روش قطعی افزایش تمرکز گروه های سنی مختلف کودکان)

    در این مقاله سعی می کنیم مطالب بسیار مفیدی را در خصوص افزایش تمرکز کودک درسریال هفت سالگی تا ۹ سالگی صحبت بکنیم و اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم تا به افزایش آگاهی شما بتوانیم به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کرده باشیم و نقش مثبت و مفیدی را ایفا کنیم می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها با کارشناسان ما در میان بگذارید.

     

    چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم

    در ذهن بیشتر پدر و مادر ها سؤال  چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم  وجود دارد، گاهی اوقات کودکان در کلاس درس خود تمرکز ندارند که این امر کاملأ طبیعی است ولی اگر این موضوع ادامه داشته باشد و تمام طول روز کودک بی دقت باشد، نیازمند ارزیابی می باشد.

    در رابطه با سؤال  چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم  باید بگوییم که کودکانی وجود دارند که بسیار زیرک و شیطان هستند و در طول روز تکالیف شان را انجام نمی دهند و به بازی کردن خود ادامه می دهند، این علائم در اکثر کودک ها پیدا می شود آن ها به بازی کردن و تحرک زیاد علاقه دارند، بالا بردن تمرکز این کودکان بسیار دشوار است ولی نگران نباشید زیرا ما به شما راه حل هایی می گوییم که با کمک آن ها می توانید مشکل خود را برطرف کنید.

    قبل از اینکه به سؤال  چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم   پاسخ بدهیم چند نکته را باید رعایت کنید؛

    چند نکته در مورد کودکان

    در ذات کودکان کنجکاوی و شیطنت وجود دارد و اینکه تمرکز کافی ندارند بخاطر این است که نسبت به بزرگ سالان ذهن آن ها کارایی متفاوتی دارد.

    وقتی به آن ها می گوییم کاری را انجام بدهند بعد از مدتی خسته می شوند و به یک کار هیجانی فکر می کنند، این موضوع کاملأ برعکس بزرگ سالان است زیرا آن ها برای شان فرقی نمی کند که به آن کار علاقه دارند یا خیر تنها هدف شان این است که کار را تمام کنند.

    با کمک روش های زیر می توانید تمرکز کودک خود را

    بالا ببرید؛

    با کودک تان بازی هایی انجام بدهید که تمرکز او را بالا ببرد

    با توجه به اینکه کودکان هرچه بیشتر بازی کنند چیز های زیادی یاد می گیرند باید با آن ها کار ها و بازی هایی انجام بدهید که سرگرم کننده هستند، بهتر است به موبایل، تبلت و لب تاب دسترسی نداشته باشند و با اسباب بازی هایی که فکری هستند آن ها را مشغول کنید علاوه براین با آن ها کار هایی انجام بدهید که تمرکز شان بالا برود.

    کودکان هرچه بیشتر بازی کنند چیز های زیادی یاد می گیرند با آن ها بازی کنید

    طبق تحقیقاتی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که موبایل ها و تبلت ها هوش و توجه کودکان را پایین می آورند، پس باید تا حد امکان آن ها را از این وسایل دیجیتالی دور کنید.

    انجام بازی های فکری؛

    بازی های فکری باعث می شوند تمرکز کودکان بالا برود و ذهن آن ها درگیر مسائلی شود که نیازمند دقت بالایی هستند، بعد از مدتی که کودکان بازی های فکری را انجام بدهند به آن عادت می کنند و در نهایت یاد می گیرند که چگونه باید از حافظه خود استفاده کنند.

    از جمله این بازی ها جورچین، پازل، کارت های تصویری، جدول اعداد و کلمات می باشند که کودک سعی دارد کارت ها را با دقت در کنار یکدیگر قرار دهد همچنین کلمات و اعدادی که تصویری هستند برای او جلب توجه می کند و پس از مدتی که با آن ها بازی کند همه چیز را به طور کامل یاد می گیرد.

    منظم کردن؛

    منظم کردن و ترتیب کردن در بالا بردن تمرکز نقش بسیار مهمی دارد، کارت هایی که حروف هستند با منظم کردن آن ها به ترتیب حروف الفبا هوش و دقت آن ها را بالا می برد، علاوه براین چیدن پازل ها تمرکز کودکان را خیلی زیاد می کند.

    انجام بازی نشستن بی حرکت؛

    در این بازی کودک باید در یک مدت زمانی بدون اینکه حرکتی انجام بدهد یک جا بشیند، این گونه تمام تمرکز خود را روی بازی جمع می کند و مهارت آن را به دست می آورد، علاوه براین مجسمه بازی یکی دیگر از این بازی هایی است که به افزایش هوش کودکان کمک می کند.

    بازی مجسمه سازی و نشستن بی حرکت روش دیگری برای افزایش تمرکز کودک است

    قرار گرفتن کودک در فضایی که حواس او پرت نشود؛

    محیط در رفتار کودکان بسیار تأثیر دارد زیرا کودکان اگر در محیطی شلوغ قرار بگیرند هیجان بیشتری دارند علاوه براین محیط هایی که آرامش دارند باعث می شود کودکان دقت بیشتری به کار ببرند، اگر می خواهید نوع تمرکز کودک تان را بشناسید باید از او بپرسید که به چه محیطی علاقه دارد.

    محیط هایی که نور زیاد ندارند با موسیقی های بی کلام فضایی برای مطالعه کردن هستند، در صورتی که به ابزار های دیجیتالی برای کتاب خواندن نیاز دارید باید از آن استفاده درست کنید در غیر این صورت بهتر است از آن ها استفاده نکنید چرا که فقط حواس شما را پرت می کنند و سرعت عمل تان را پایین می آورند.

    تمام لوازم هایی که کودک به آن نیاز دارد را در دسترس قرار

    بدهید؛

    سعی کنید همه وسایلی که کودک به آن ها نیاز دارد را در کنار او بگذارید تا برای پیدا کردن آن ها کمتر وقت بگذارد و بلند شود، مثلأ مداد رنگی ها، دفتر ها و خوراکی و یک لیوان آب را در نزدیک او بگذارید، با این کار کودک به باقی ماندن تکالیفش فکر می کند و برای انجام دادن آن ها برنامه ریزی می کند و سعی می کند همه آن ها را به اتمام برساند.

    به کودک غذاهای مغذی و سالم بدهید؛

    بدون شک تغذیه کودک در تمرکز و هوش او خیلی تأثیر گذار است، مواد مغذی زیادی وجود دارد که باعث می شوند تمرکز کودک بالا برود از جمله: غذاهای پروتئینی، بادام و پسته، تخم مرغ و گوشت جزء مواد مغذی سالم هستند، در کنار این مواردی که گفتیم مواد مغذی وجود دارند که باعث کند شدن حافظه کودکان می شوند از جمله آن ها غذاهایی می باشد که شکر زیادی دارند.

    پسته و بادام و مواد مغذی دیگری برای افزایش تمرکز کودک مفید می باشند

    از مصرف کافئین خود داری کنید؛

    بر اساس یکسری تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده می شود که نوشیدن کافئین باعث می شود تمرکز کودکان پایین بیاید و انرژی آن ها از بین برود.

    خوردن سبزیجات؛

    نان تست، میوه ها و سبزیجات باعث می شوند آنتی اکسیدان بدن تأمین شود همچنین آمادگی لازم را به مغز کودکان می دهد.

    برای او برنامه ریزی کنید؛

    بهتر است مادران برای کودکان خود یک برنامه مناسب داشته باشند، به او بگویند سر چه ساعتی میان وعده بخورد یا چه زمانی فعالیت هایش را باید انجام بدهد و تمام کار های او را طبق برنامه ای که دارد پیش ببرند، فراموش نکنید که برنامه او طوری نباشد که انجام دادن آن خسته کننده یا سخت باشد سعی کنید بازی های بیشتری در برنامه او قرار بدهید.

    برنامه ریزی علاوه بر اینکه کار های کودک را به سرعت پیش می برد بلکه باعث می شود وظیفه خود را بداند و به درس خواندن در یک ساعت مشخص عادت کند همچنین تمرکز او هنگام درس خواندن بالا می رود.

    زمان استراحت و خواب کافی؛

    کودکان بعد از اینکه از مدرسه بر می گردند باید مدتی استراحت داشته باشند و بخوابند زیرا اینگونه خستگی آن ها برطرف می شود و با تمرکز بیشتری می توانند درس های خود را مطالعه کنند.

    استراحت مناسب کودکان بعد از مدرسه یکی دیگر از عوامل افزایش تمرکز کودک می باشد

    خوردن میان وعده، حمام کردن و … را قبل از اینکه کودک به انجام تکالیفش بپردازد باید انجام بدهد زیرا تمام این عوامل حواس کودک را جمع می کنند و او با آمادگی بیشتری شروع به درس خواندن می کند.

    تقسیم کردن کار ها؛

    سعی کنید کار های بزرگی که کودک می خواهد انجام بدهد به کار های کوچک تری برای او تقسیم کنید، مثلأ مطالعه کردن درسی که مبحث زیادی دارد را به چند بخش تقسیم کنید تا انگیزه برای ادامه دادن به درس خواندن داشته باشد، این گونه او با شوق و اشتیاق بیشتری کار ها را ادامه می دهد و دقت خیلی زیادی را روی آن به کار می برد. یا اینکه برای تمیز کردن اتاقش می توانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید تا هر بار بخشی از آن را تمیز کند.

    روش های یادگیری کودک تان را بررسی کنید؛

    روش یادگیری کودکان از نظر دیداری، شنوایی یا حرکتی با یک دیگر فرق دارد، برخی از کودکان روش یادگیری شان به گونه ای است که از طریق شنیداری یاد می گیرند و برخی دیگر از طریق دیداری می توانند یاد بگیرند.

    هر پدر و مادری باید بداند که کودکش از چه روشی

    می تواند یاد بگیرد؛

    یادگیری دیداری:

    کودک هایی که از روش دیداری یادگیری بالایی دارند، زمانی که مطالبی را می بینند زودتر آن را یاد می گیرند، در این روش باید به کودکان خود اجازه بدهید که با چشم اطلاعات را بخوانند زیرا در مدت طولانی اطلاعات در ذهن شان باقی می ماند.

    روش یادگیری دیداری روشی مناسب برای افزایش قدرت یادگیری بعضی کودکان می باشد

    نوشتن مطالب:

    سعی کنید برای کودک خود فلاش کارت هایی را بسازید و مطالبی را که باید یاد بگیرد را روی آن ها بنویسید زیرا بعد از چندین بار که آن را ببینند اطلاعات در ذهن شان باقی می ماند علاوه بر این آن را سریع تر یاد می گیرند.

    نقاشی کشیدن:

    باید از کودک خود بخواهید مطالبی را که یاد می گیرد روی یک کاغذ نقاشی کند زیرا بهتر می تواند آن را درک کند علاوه براین تمرکز بیشتری روی آن می گذارد و به تدریج دقت و هوش او بالا می رود.

    کشیدن خط ها:

    برخی از کودکان هنگامی که مشغول درس خواندن هستند روی یک کاغذ خط هایی را می کشند که این طور به نظر می رسد حواس شان پرت شده است درحالی که در ذهن شان مطالب را مرور می کنند و این گونه اطلاعات برای مدت طولانی در ذهن شان وجود دارد.

    یادگیری شنوایی:

    برخی از کودکان همان طور که گفتیم از طریق شنوایی می توانند اطلاعات را یاد بگیرند بنابراین سعی کنید موضوعاتی که فهمیدن آن ها برای شان دشوار است را توضیح بدهید.

    سعی کنید موضوعاتی که فهمیدن آن ها برای شان دشوار است را برای کودکان توضیح بدهید

    با صدای بلند مطالب را بخوانید:

    بعضی از کودکان با صدای بلند مطالب را می خوانند و با این روش می توانند آن را یاد بگیرند بهتر است برای یادگیری بیشتر از سی دی های درسی استفاده کنید.

    گوش دادن به موسیقی:

    این روش تمرکز کودکان را بالا می برد و به یادگیری آن ها کمک می کند.

    یادگیری حرکتی:

    یادگیری از این روش به گونه ای است که کودک باید مطالب را حس کند.

    آمادگی کودک برای فعالیت های دیگر

    هنگامی که کودک مشغول کاری است از او بپرسید که بعد از این کار چه برنامه ای دارد و می خواهد چه فعالیتی را انجام بدهد، البته در این میان باید کمی استراحت کند، سعی کنید بیشتر هنگامی این را بگویید که کودک مشغل کار های مورد علاقه اش است.

    هدف هایی که در زمان کمی انجام می شوند

    هنگامی که کودک تان در حال درس خواندن یا مشغول کاری است به او بگویید که در مدت نیم ساعت باید این مقدار کار را انجام بدهید.

    برای کودک خود هدیه بخرید

    لازم نیست برای کودک تان وسایل گران بخرید حتی خوراکی هم می تواند او را خوشحال کند، پس با این کار او را تشویق به درس خواندن کنید سپس کودک با انگیزه بیشتری شروع به درس خواندن می کند.

    برای افزایش انگیزه کودکان گاهی هدیه خریدن توصیه می شود

    مدت زمانی را برای حواس پرتی بگذارید

    همان طور که می دانید کودکان انرژی و هیجان خیلی زیادی دارند بنابراین بعد از اینکه کاری را تمام کردند یا بعد از مطالعه درس هایش بگذارید کمی خودشان را تخلیه کنند زیرا این کار باعث می شود در کار های بعدی یا ادامه دادن به درس خود انرژی بیشتری داشته باشند.

    مثلأ بعد از اینکه کودک تان یک صفحه مشق نوشت به او اجازه بدهید که ده دقیقه بازی کند این گونه آمادگی لازم را برای ادامه دادن درس پیدا می کند.

    به این نکته توجه داشته باشید که فعالیت های بدنی روی فعالیت های ذهنی تأثیر خیلی زیادی می گذارند.

    استفاده مطلوب از انرژی

    در رابطه با موضوع  چگونه تمرکز کودک را بالا ببریم  باید بگوییم که در طول روز انرژی ها تغییر می کنند مثلأ برخی از کودکان انرژی زیادی در صبح دارند و برخی دیگر در بعد از ظهر ها هیجان زیادی دارند، بنابراین باید کارها و فعالیت هایی که کودک تان با تمرکز بالایی انجام دهد در این مواقع انجام شود، هنگامی که انرژی کودک پایین بیاید کارها و فعالیت های سخت را به سختی انجام می دهد.

    کودک تان باید نفس عمیق بکشد و تصاویری را در ذهن خودش

    ایجاد کند

    با کشیدن نفس عمیق کودک تان آرامش به دست می آورد و تمرکز خود را روی کاری که باید انجام بدهد جمع می کند علاوه براین با ایجاد تصویر های ذهنی در کار ها مهارت های تازه ای به دست می آورد.

     

     

    افزایش تمرکز کودک 

     

    در بعضی از کودکان مشاهده شده است که دارای کمبود توجه و تمرکز می باشند و برای برطرف کردن این موضوع باید به وسیله برخی از روش‌های علمی مشکل تمرکز را برطرف نمایید جهت انجام این کار می‌توانیم با استفاده از نوروفیدبک مشکل تمرکز کودکان را برطرف کنیم البته در نظر داشته باشید که تشخیص این که آیا کودک شما به نورو فیدبک نیاز دارد یا خیر با توجه به نظر پزشک می باشد.

     

    افزایش تمرکز کودک ۷ ساله 

     

    در سن ۷ سالگی احتمال دارد که کودک شما دچار کمبود توجه و تمرکز باشد در نظر داشته باشید که با افزایش سن و نزدیک شدن کودک به سنین بلوغ معمولاً کمبود توجه و تمرکز کردن کاهش می‌یابد اما در برخی از موارد این گونه نیست و با نزدیک شدن به سن بلوغ کمبود توجه و تمرکز بیشتر می‌شود در این زمان باید فکری کرد و مشکل را کمک یک روانشناس برطرف نمایید.

     

    افزایش تمرکز کودک ۵ ساله 

     

    سن پنج سالگی یکی از سنی است که کمبود توجه و تمرکز در آن به شدت دیده می‌شود و کودکان زیادی وجود دارند که از این مسئله رنج ببرند اگر فرزند شما نیاز به افزایش تمرکز داشته باشد و در سن ۵ سالگی باشد می توان با انجام جلسات مشاوره و همچنین برخی از بازی هایی که باعث افزایش تمرکز کودک می‌شود مشکل را برطرف نمود.

     

    افزایش تمرکز کودک سه ساله 

     

    در سن سه سالگی برقراری ارتباط با کودک برای افزایش تمرکز مقداری سخت می باشد و بالا بردن تمرکز در این سن زیاد توصیه نمی شود همچنین در نظر داشته باشید که در سه سالگی نمی توان به شکل دقیق و مشخص تشخیص داد که یک کودک دارای کمبود تمرکز می باشد، البته در بعضی از موارد با انجام آزمایش می توان این موضوع را تشخیص داد اما در نظر داشته باشید که افزایش تمرکز کودک با توجه به نظر پزشک باید انجام شود.

     

    افزایش تمرکز کودک ۴ ساله 

     

    در سن ۴ سالگی افراد زیادی هستند که دارای تمرکز کمی باشد برای برطرف کردن مشکل تمرکز در سن ۴ سالگی می‌توان به یک پزشک مجرب مراجعه کرد فردی که با علم روان شناسی داشته باشد و بتواند مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف نماید جهت برقراری ارتباط و افزایش تمرکز کودک چهار ساله خود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

     

    افزایش تمرکز کودک دو ساله 

     

    وقتی در مورد تمرکز در کودکان دو ساله صحبت می کنیم باید این موضوع را در نظر بگیریم که چگونه به این نتیجه رسیدید که فرزند شما دارای کمبود تمرکز در سن دو سالگی می باشد انجام آزمایش های گوناگون و همچنین گذاشتن جلسات مصاحبه با فرزند فرزند شما می تواند این موضوع را مشخص کنند که آیا کودک شما دارای کمبود تمرکز است یا خیر بنابراین خودتان تصمیم نگیرید که فرزند دارای کمبود تمرکز می باشد جهت پیدا کردن آن باید با یک پزشک مشورت کنید.

     

    افزایش تمرکز کودک ۸ و ۹ ساله 

     

    کمبود توجه و تمرکز در کودکان ۸ و ۹ ساله بسیار شایع می باشد همانطور که قبلاً نیز در خصوص نوروفیدبک صحبت کردیم برای افزایش تمرکز کودکان در این سنین می‌توان از نوروفیدبک استفاده کرد همچنین در برخی از موارد با استفاده از دارو می توان باعث افزایش صحت تمرکز در کودکان شد.

     

    افزایش تمرکز در کودکان پیش دبستانی 

     

    دوران پیش دبستان که یکی از دوران بسیار مهم و تاثیرگذار در زندگی کودکان می باشد باید با مراقبت های ویژه پشت سر گذاشته شود به طوری که فرزند شما دچار درگیری و اختلالات شخصیتی نشود زیرا که در این دوران آینده شخصیتی فرزندتان ساخته می‌شود بنابراین بسیار مهم است که زمانی که فرزند شما در سن پیش دبستانی قرار دارد در مورد سطح تمرکز او تحقیقات لازم را انجام دهید و اگر فرزندان دارای کمبود توجه و تمرکز است آن را برطرف نمایید.

     

    برای افزایش تمرکز در کودکان پیش دبستانی معمولاً می توان از چندین روش که قبلاً نیز توضیح دادیم استفاده کرد یکی از آنها نوروفیدبک و روش دیگر دارو درمانی می باشد که در ادامه به معرفی چندین دارو و همچنین میزان و نحوه استفاده می پردازیم.

     

    داروی افزایش تمرکز در کودکان 

     

    برای افزایش تمرکز در کودکان دارو وجود دارد که از جمله داروهایی که می‌تواند باعث افزایش تمرکز شود می‌توان به دارویی دپاکین، ریتالین و رسپریدون اشاره کرد البته در نظر داشته باشید اگر نامه این داروها را در اینترنت پیدا کردید خودتان باید آنها را تهیه و برای فرزندتان تجویز کنید حتماً باید با پزشک مشورت کنید و در صورت تایید پزشک دارو استفاده کنید.

     

    راههای افزایش تمرکز در دانش آموزان 

     

    برای افزایش سطح تمرکز در دانش آموزان می توان راه های زیادی را انجام داد که بهترین آنها خواب منظم تغذیه مناسب و همچنین برنامه ریزی درسی منطقی و مطابق با توان دانش آموز باشد به گونه‌ای که دانش آموز با اجرای برنامه درسی مناسب و مهندسی شده بتوانند بهترین نتیجه را در امتحانات و همچنین در آینده در کنکور بگیرد بنابراین برای افزایش تمرکز در دانش آموزان نیاز است که تغذیه و خواب مناسب را در نظر داشته باشید.

     

    اسباب بازی برای افزایش تمرکز 

     

    برای افزایش تمرکز اسباب بازی های فکری وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید تمرکز فرزند خود را افزایش دهید برای مثال بازی و ریاضی یکی از شیوه‌های بازی فکری هست که باعث افزایش تمرکز می شود همچنین سودوکو و شطرنج نیز تمرکز کودک را افزایش خواهد داد، لگو ساختمان سازی و همچنین بازی های فکری  کامپیوتری می تواند باعث افزایش تمرکز کودکان شود.

     

    نشانه های عدم تمرکز در کودکان 

     

    از جمله نشانه های عدم تمرکز در کودکان می توان به پراکنده گویی همچنین انجام ندادن یک کار تا انتها گرداندن چشم و اطراف بیش از حد بی قراری و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد که برای تشخیص بهتر نشانه ها بهتر است با متخصصین افزایش تمرکز و روانشناسان کودک صحبت کنید و در ارتباط باشید.

     

    راه های افزایش تمرکز در کلاس 

     

    یکی از مهمترین مواردی که برای افزایش تمرکز باید در نظر داشته باشید افزایش تمرکز در کلاس درس می باشد مهمترین موردی که می تواند تمرکز شما را در کلاس درس بالا برد پیش خوانی مطالب است قبل از آنکه مطالب درسی را توسط استاد به شما آموزش داده  شود حتماً باید یک دور به طور کلی بدون توجه به جزئیات کل مطالب را پیش خوانی کرده باشید این مورد می تواند باعث افزایش تمرکز شما در کلاس شود.

     

    مرکز مشاوره شیک اندیش

    مرکز مشاوره شیک اندیش با سالها تجربه در زمینه مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان خانواده ازدواج طلاق و همچنین وسایل خانوادگی می تواند به شما کمک کد توصیه می کنیم جهت ارتباط با کارشناسان و همچنین دریافت مشاوره با متخصصین مجرب ما تماس حاصل نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا