جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های ارتباطی » کمرویی و ۳ روش دوست شدن با افراد جدید

کمرویی و ۳ روش دوست شدن با افراد جدید

دوست شدن با افراد جدید همیشه یکی از چالش‌های بزرگی در زندگی افراد بوده است. هرگاه شما به یک محیط جدید بروید، چه به دلیل تحصیل، کار یا سفر، زمانی را برای دوست شدن با افراد جدید باید پیدا کنید. در این مقاله، به شما سه روش برای دوست شدن با افراد جدید، به ویژه در کمرویی، معرفی خواهیم کرد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای دوست شدن با افراد جدید، به ویژه در کمرویی استفاده کنید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. بیشتر افراد در دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و به راحتی می‌توانید با افراد جدیدی که در همان محیط شما هستند، ارتباط برقرار کنید. با این روش، شما می‌توانید با افرادی که با شما اشتراک دارند، مانند همکاران، دانشجویان یا سایر اعضای کمرویی، در ارتباط باشید و بعداً با آنها دوست شوید.

شرکت در فعالیت‌های مشترک

یکی دیگر از روش‌های دوست شدن با افراد جدید، شرکت در فعالیت‌های مشترک است. شرکت در فعالیت‌های مشترک، مانند گروه‌های ورزشی، باشگاه کتاب، گروه موسیقی و سایر فعالیت‌هایی که به دلیل علاقه مشترک در آنها شرکت می‌کنید، فرصت خوبی برای دوست شدن با افراد جدید است. شما می‌توانید با افرادی که در همان فعالیت شما شرکت می‌کنند، در ارتباط باشید و از روابطی که با آنها برقرار می‌کنید، برای دوست شدن با افراد جدید، بهره بگیرید.

رفتار با دیگران با احترام

رفتار با دیگران با احترام، یکی دیگر از روش‌های دوست شدن با افراد جدید است. رفتار با احترام به دیگران، باعث می‌شود که شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و دوست شدن با افراد جدید را برای خود آسان‌تر کنید. هرگاه شما با دیگران با احترام رفتار کنید، آنها احتمالاً با شما ارتباط برقرار خواهند کرد و این یکی از روش‌های خوبی است که می‌توانید با آن دوست شدن با افراد جدید را آسان کنید.

نتیجه‌گیری

دوست شدن با افراد جدید، همیشه یکی از چالش‌های اصلی در زندگی افراد بوده است. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شرکت در فعالیت‌های مشترک و رفتار با دیگران با احترام، می‌توانید برای دوست شدن با افراد جدید، به ویژه در کمرویی، از راحتی بیشتری برخوردار شوید. به یاد داشته باشید که دوست شدن با افراد جدید، نیاز به صبر و تلاش دارد، اما در نهایت ارزش آن را خواهید داشت.

کمرویی و مشکلات آن بسیاری از افراد جامعه را درگیر خود کرده است. یکی از مشکلات کمرویی مواجه شدن با افراد جدید و ایجاد دوستی های تازه می باشد.

بیشتر افرادی که می خواهند از مشکل کمرویی نجات یابند سه استراتژی غلط را دنبال می کنند.

۳ استراتژی غلط در کمرویی و دوست شدن با دیگران:

اول اینکه افرادی که دچار کمرویی هستند سعی می کنند برای شروع با افراد فوق موفق در روابط اجتماعی و به قول معروف نقل مجالس دوست شوند. این روش باعث می شود شما احساس حقارت و خود کم بینی شدیدی داشته باشید و دائم بهبود ناچیز خود را با قهرمان بازی های فرد شلوغ و خون گرم اجتماعی، مقایسه کنید. عیب این کار سرخوردگی و ناامید شدن از غلبه بر کمرویی است که در درازمدت شما را آزار می دهد. بهتر است بجای مقایسه کمرویی خود با افراد بسیار محبوب و اجتماعی، فقط در برخی مواقع الگو بگیرید، همین. افراد موفق اجتماعی معمولا تجربه های زیادی در روابط دارند که باید شما این مسیر را آهسته و پیوسته طی کنید.

.

دومین استراتژی غلط این است که افراد دچار کمرویی منتظر هستند تا دوستی پیدا کنند و سپس برای معاشرت بیشتر دوتایی اقدام کنند. همین تاخیر در تمرین روابط اجتماعی باعث می شود همیشه تنها باشید. اگر منتظر نفر دیگری باشید فقط و فقط وقت خود را تلف می کنید و کم کم اعتماد به نفس شما هم کم می شود. بهتر است خودتان دست به کار شوید و روابط با دیگران را تمرین کنید و اشتباهات خود را یافته و آن را بهبود بخشید.

سومین استراژی غلط این است که افراد دچار کمرویی دست زدن به اقدامات پُر ریسک و خطرناک است. مثلا هنوز نمی تواند یک دوستی ساده را شکل دهد، اما به دنبال سخنرانی در یک کنفرانس بین المللی است!! یا می خواهد تور لیدر شود و یا کاری که به شدت از حوزه امن او خارج می باشد! این روش باعث می شود شما بعد از اقدام بیشتر در لاک کمرویی خود فرو بروید و احتمال تکرار تمرین بسیار کاهش می یابد و اگر اشتباهی از شما رخ دهد تا مدت ها شجاعت اقدام و تمرین مجدد را در شما از بین خواهد برد. راه بهتر این است که در حالت کمرویی شما از اقدامات ساده تر و راحت تر برای غلبه بر کمرویی استفاده کنید و به تدریج توانایی های خود را بهبود بخشید.

.

ما به شما دوستان عزیز دودسته افراد را برای شروع رابطه پیشنهاد می کنیم:

  1. افرادی که با شما علایق مشترکی دارند. مثل کسانی که به کوهنوردی، پیاده روی، شعرخوانی و… علاقه دارند. می توانید این گونه افراد را در سایت ها و انجمن های اینترنتی پیدا کنید. دوستی با افراد شبیه به خود بسیار برای افرادی که کمرویی دارند مناسب و آسان خواهد بود.
  2. افرادی که خودشان به دنبال دوست هستند و از تنهایی رنج می برند. فرض کنید می خواهید یک پیراهن قرمز بفروشید. بهترین و اولین گزینه کسی است که دنبال پیراهن قرمز باشد. به همین سادگی! وقتی فردی احساس تنهایی می کند بسیار با روی بازتری با شما برخورد خواهد کرد و عکس العمل بهتری نشان می دهد. افرادی که به دنبال دوستی هستند به شدت از شما (حتی با تمام نواقص رفتاری) استقبال خواهند کرد. دوستی با اینگونه افراد را از دست ندهید.افرادی که خودشان دچار کمرویی هستند. بسیاری از افراد جامعه دچار کمرویی و خجالت هستند ولی از درون بسیار افراد نجیب و دوست داشتنی می باشند. هر چند فرصت ظهور توانایی های خود را نداشته اند ولی بسیار مهربان و قابل اعتماد هستند. خود شما اگر دچار کمرویی هستید مشکل آنها را به خوبی درک می کنید و یک شریک مناسب برای تمرین و تبادل نظر خواهید یافت. افرادی که دچار کمرویی هستند می توانند تجربیات خوبی در اختیار شما قرار دهند. و نکته مهم این است که اعتماد به نفس شما را نیز بالا می برند و دیگر لازم نیست خود را با افراد سوپر موفق و اجتماعی شلوغ مقایسه کنید.

اگر نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید حتما با ما و دوستان خود در زیر همین مطلب به اشتراک بگذارید

 

حتما بخوانید
چرا طلاق می گیرد؟
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کمرویی و ۳ روش دوست شدن با افراد جدید” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا