چرا کودکان سرشان را به اطراف می کوبند؟

چرا کودکان سرشان را به اطراف می کوبند؟
  • چرا کودکان سرشان را به اطراف می کوبند؟

    کودکان یکی از رفتارهای عجیب و غریبی که ممکن است انجام دهند، زدن سر خود به اطراف است. این رفتار به نظر بسیار عجیب وضع شده است، اما دلایل آن به طور جدی توسط روانشناسان مورد بررسی قرار گرفته است.

    از آنجا که کودکان نمی توانند احساسات خود را به طور دقیق و صحیحی بیان کنند، غالباً از رفتارهای فیزیکی برای بیان احساسات خود استفاده می کنند. زدن سر به اطراف نیز یکی از این رفتارهای فیزیکی است که ممکن است به عنوان یک راه برای بیان خشم ، اضطراب یا ناراحتی استفاده شود.

    بیشترین زمانی که کودکان به سر خود زدن مشتاق هستند، زمانی است که در شرایط استرس آور قرار دارند. این ممکن است شامل ترس ، ناراحتی ، خشم ، اضطراب و حتی خستگی باشد. با زدن سر به اطراف ، کودکان می توانند احساسات خود را آزاد کنند و این رفتار به عنوان یک روش خودنمایی برای آنها عمل می کند.

    به علاوه ، زدن سر به اطراف می تواند برای کودکان یک رفتار ترمیم کننده باشد. از آنجا که کودکان هنوز در حال رشد و تکامل هستند ، بدن آنها ممکن است در برابر برخی رفتارهای غیرمعمول تناسبی نداشته باشد. با زدن سر به اطراف ، کودکان ممکن است به بدن خود کمک کنند تا تعادل را بازیابی کند و به عنوان یک روش برای تجربه حس بهبودی استفاده کنند.

    در نهایت ، زدن سر به اطراف ممکن است یک رفتار پاسخ به محیط باشد. این رفتار ممکن است به عنوان یک پاسخ به اطراف و محیط اطراف تلقی شود و به عنوان یک روش برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و جهان بیرونی فعالیت کند.

    در کل ، زدن سر به اطراف یک رفتار تحت کنترل خود کودکان است که به وسیله آنها برای بیان احساسات و تجربه های خود از راه برده می شود. اگر شما به عنوان یک والدین به این رفتار برخورد کنید ، بهتر است برای بیان احساسات و تجربه های کودک خود با او صحبت کنید و با او در ارتباط باشید تا به او کمک کنید تا با استرس های خود مقابله کند.

    بنابر عقیده محققان

    ۱-رشد کودک

     

    ۲-کوبیدن سر

     

    ۳-حرکت سر به به جلو و عقب و مالش سراقدامات آرام کننده ای است که دلیل آرام بخش آنها به طوردقیق مشخص نیست اما سیستم دهلیزی کنترل کننده ای تعادل بدن در گوش داخلی را تحریک می کند.

     

    ۴-بیشترکودکان از این عادت برای خوابیدن استفاده می کنند،به نظر می رسد بر تمامی آنها اثر آرام بخشی داشته باشد.

     

    ۵- بیشتر کودکانی که سر به جایی می کوبند،مشکلات رشد ندارند اگر کودک شما علیرغم انجام این کار سالم وطبیعی به نظر می رسد بزودی این کار را رها خواهد کرد.

     

    بنابر بر اظهارات انجمن پزشکان آمریکا، حرکت سر به جلو و عقب در ۵ تا ۱۵ درصد از کودکان زیر دو سال وجود دارد.

    در بسیاری از این کودکان، این عادت دردوران نوزادی و در حدود شش ماهگی آغازمی شود.

    بر خلاف نظر والدین، با انجام کودکان به ندرت به خود آسیب می زنند و این آسیب تنها در حد کوفتگی ناشی از کوبیدن سر می باشد. به این رفتار پزشکان خود کنترلی می گویند یعنی کودک قبل ازاینکه به خود صدمه وارد کند این کار را متوقف می کند.اگر کودکانتان بر انجام این کار پافشاری دارد ،شاید لازم باشد کلاه ایمنی بر سرش بگذارید.

    نشان دادن راههای دیگر به کودکتان به جای کوبیدن سر

    ۱-جستجوی ریتم و آهنگ برای کودک در بلند مدت

    ۲- خریداری طبل کوچکی برای کودک یا برایش انواع موسیقی را پخش نمایید

    ۳- خرید صندلی گهواره ای برای کودک

    اگر این رفتار ناراحت کننده است ولی سعی کنید با کودک بیش از حد در مورد آن صحبت نکنید یا در مقابل او این رفتار را با دیگران در میان نگذارید،چون کودک آن را راهی برای جلب توجه شما تلقی می کند.

    اگر کودکتان یک باره شروع به کوبیدن سر کرد و این عادت طی چند روز اخیر در او شدت یافت به دکتر متخصص گوش مراجعه کنید.بنابر بر تحقیقات گاهی این رفتار به دلیل گوش درد یا دندان درد بروز می دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا