دختر تنها – از تنهایی رنج می برید؟ (۷ علت تنها ماندن بسیاری از خانم ها)

دختر تنها
  • دختر تنها – از تنهایی رنج می برید؟

    دختر تنها  و غمگین – رهایی از تنهایی

     

    یکی از بدترین تجره های بشر تنهایی است!! مخصوصا در این دور و زمانه که بیشتر تعاملات از حالت فیزیکی به حالت دیجیتالی در آمده و اکثر  رفت و آمد ها کم شده، آدم بیشتر احساس تنهایی می کند. تو دنیا یکی از دلایل عمده خود کشی تنهایی و افسردگی بیش از حد و احساس تنها بودن است.

     

    به قول آی تنر نویسنده کتاب تنهایی می گوید : تنهایی تجربه ای شخصی است که گریبان همه ما را می گیرد.

     

    بسیاری از دختر خانمها در ایمیلهایی که برای ما ارسال می کنند، از اینکه تنها هستند و از تنهایی خود در عذابند به شدت گلایه دارند. لزوما این افراد افسرده و منزوی نیستند، بلکه بلکه در اجتماع سرشان شلوغ است! خانم پزشکی که در اوج کار روزانه احساس تنهایی می کند و می نویسد: من دختر تنهام  چکار کنم؟!! یا تنهایی من با همه فرق داره، تنهایی عذابم میده و…

     

    جمله : من تنهام و تنهایی عذابم می دهد بسیار شنیده می شود!!

     

    برای همین برای این مسئله باید دست بکار شد و همینطور بی تفاوت از کنارش نگذشت.

     

    البته اگر شما دختر تنهایی هستید به معنی این نیست که درگیر هیچ رابطه ای نیستید!! بلکه شاید دور و برتان شلوغ هم باشد، ولی باز یه ندایی ته دلتان هست که میگوید شما دختر تنهایی هستید. این غم مزمن روی قلب شما سنگینی می کند و شاید یک دفعه وسط جمع، غبار غربت روی قلبتون بنشینه و باز هم احساس تنهایی!!

     

    به قول سعدی شیراز:  هرگز وجود حاضر غائب شنیده ای؟ ***  من در میان جمع و دلم در جای دیگر است.

    رهایی از تنهایی

    برای غلبه بر احساس تنهایی یک سری کارها هست که باید انجام بدهید.

     

    و قدم اول اینست که دقیقا مشخص کنید ریشه تنهایی شما چیست.

     

    قبول این که تنهایی یک احساسه و نه یک واقعیت مسلم و دائمی  و بررسی دلایل آن میتواند اولین قدم به سمت بهبود باشد.

     

    دائم خودتون رو مورد سرزنش و انتقاد قرار ندهید. بعضیها عادت دارند خودشان را بدبخت و بیچاره تصور کنند. از اینکه تصور کنند تلخ ترین زندگیه دنیا را دارند لذت می برند(لذت خودآزاری) دوست دارند دیگران فکر کنند که از آنها بدبخت تر تو دنیا وجود نداره!! و…

     

    باید بدونید که همه ما آدما بسته به شرایط روحیمون بعضی وقتا بی حوصله میشویم، بی انگیزه میشیم، افسرده میشیم(خصوصا اگر دختری در دوران پریود باشه) حتی حوصله عزیز ترین کسای زندگیمونو نداریم!!

     

    ولی مهم اینه که سریع ازش عبور کنیم. این که حس تنهایی بیاد سراغ ما آدما طبیعیه، ولی موندگاری تو این حس خیلی جالب نیست و به مرور ممکنه  به روان شما آسیب بزنه. همیشه تو صحبت با مردها به این نکته اشاره می کنند که از دخترای افسرده و بی انگیزه فراری هستن. مردا خودشون اینقدر مشکل دارن که حساب نداره. لحظات با هم بودن نباید به جلسه مشاوره روانشناسی و سنگ صبور شدن برای شما رقم بخوره!!

     

    همین الان یک آبی به صورت خودتان بزنید و اگه فکر می کنید باید برا تنهاییتون گریه کنید، عیب نداره، بشینید گریه کنید. ولی خواهشا بعدش بی خیال بشید. یه کم آزاد باشید و خودتون رو اسیر زندگی نکنید. بگذارید خودتون سرنوشت خودتون رو رقم بزنید. باور کنید بدترین شرایط زندگیو میشه تغییر داد، چون زندگی اون اتفاقاتی نیست که بیرونه و همه چی درونیه. اگر از درون احساس قدرت کنید در بدترین شرایط زندگی هم احساس خوبی دارید.

     

    شاید بد نباشد زندگی فرانکل روانکاو اتریشی رو یک مروری بکنید. او در کتاب معروف خود بنام (Man’s Search for Meaning) به فارسی “انسان در جستجوی معنا”_جزو ۱۰ کتاب برتر تاریخ امریکا از دید کنگره_  خاطرات تلخ زندان های نازی را مرور می کند که تا یک قدمی مرگ پیش رفته ولی امیدش را از دست نداده. او به علت یهودی بودن، زندانی اردوگاه های مرگ (کار اجباری)نازی آلمان شد. پدر، مادر، همسر و برادرش در کوره های آدم سوزی جان باختند. خودش نیز شکنجه ها و مذلتهای بسیار را تاب آورد، بی آنکه بداند لحظه بعدی کار خودش به کوره های آدم سوزی خواهد کشید، یا از نجات یافتگانی خواهد بود که باید جنازه ها یا خاکستر آنها را از کوره ها بیرون بکشند.

     

    روانشناسی رنج انسان در جستجوی معنا رهایی از تنهایی

    انسان در جستجوی معنا

     

    او تعریف می کند روزی برهنه و تنها در اتاق کوچک، از نکته ای آگاه شد که بعد ها آنرا “آخرین آزادیهای انسان” خواند. آن آزادی که شکنجه گران نازی نمی توانستند از او بربایند. آنها می توانستند هرچه می خواهند با جسم او بکنند، اما هویت اصلی او همچنان دست نخورده باقی می ماند. زیرا او بود که می توانست تصمیم بگیرد همه اینها چگونه بر او اثر کند. او بعدها از زندانهای نازی آزاد شد.

    “برای هر زندانی از بند آزاد شده روزی فرا می‌رسد که وقتی به دوران اسارت خود می‌نگرد و تجارب اردوگاهی را زیر و رو می‌کند، باور نخواهد کرد که چنان روزگار دشواری را تحمل و سپری کرده‌است. همچنان که سرانجام روز آزادیش فرا رسید و همه چیز در نظرش چون رویای زیبایی بود، روزی هم فرا خواهد رسید که تجربه‌های اردوگاهی‌اش چون کابوس رنجش خواهد داد”

     

    او اعتقاد داشت انسانها می توانند هر چیز ارزشمندی را از دست بدهند، مگر بنیادی ترین آزادی بشر  یعنی آزادی انتخاب و آزادی برگزیدن راه خویش. زیرا اختیار زاییده اوضاع و شرایط است و حال آنکه آزادی زاییده درون انسان است.

     

    مطمئن هستم اوضاع زندگی شما بدتر از فرانکل نیست. پس از همین الان می توانید راه جدید خودتان را با تمام قدرت شروع کنید. یادتان نرود هنوز شما در انتخاب مسیر و نگاه به زندگی آزاد هستید. می توانی بدترینها را کنار هم قطار کنید و شاید بهترینهای ممکن! انتخاب با شماست. امیدوارم بهترینها انتخاب تو باشد. برای شروع یک لبخند ساده کافیست …

    چرا دخترها تنها می مانند؟

    گاهی اوقات در اطراف خودتان خانم ‌هایی را می بینید که نمی توانند شریکی را برای زندگی خودشان انتخاب کنند و یا حتی مردهایی را در کنار خودشان نگه دارند، اما مشکل کجاست؟

    این خانم ها چه کاری انجام می دهند که آقایان از آن ها دوری می کنند؟ چرا دخترها تنها می مانند؟ باید توجه داشته باشید که این مشکل، هفت علت دارد که اگر خانم ها به آن بیشتر توجه کنند می ‌توانند مرد مورد علاقه ی خودشان  را برای همیشه  کنار خود حفظ کنند.

    دلایلی که می ‌خواهیم آن ها را بررسی کنیم روش های بیولوژیکی هستند که می توانیم بگوییم جنسیت های مختلف از لحاظ تمایلات رفتاری چگونه متمایز می شوند؛ برای بررسی این هفت علت لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    ۷ علت تنها ماندن بعضی از خانم ها

    تاثیر مخرب افکار ناامیدانه

    به طور کلی می توان گفت انسان ها شکارچی و گردآورنده هستند، به همین دلیل است که بیشتر انسان ها چیزهایی که سخت به دست شان می آید  را علاقه دارند.

    برای مثال اگر زندگی انسان های اولیه را مورد بررسی قرار دهیم، به سادگی می‌ توانیم بفهمیم که نیازهای اساسی آن ها غذا و وسایل مورد نیاز خانه سازی بوده است و برای رسیدن به آن ها سخت تلاش می کرده اند.

    امروزه این مسئله به گونه ای دیگر در بین مردم رایج شده است که هر چیزی که سخت تر به دست بیاید، ارزش آن بیشتر است.

    در مقابل هر چیزی که به راحتی به دست بیاید حتماً ارزش کمتری دارد، به طور ذاتی انسان ها فقط برای به دست آوردن تلاش می کنند؛ خانم ها باید همانند طعمه ای  دور از دسترس آقایان قرار بگیرند.

    مردها خانم هایی که سخت تر به دست می آیند را بیشتر می پسندند

    مردها به  صورتی ذاتی به خانم ها بی اعتماد هستند  زیرا فرهنگ ما ، خانم ها را غیر قابل اعتماد به تصویر آن ها کشانده است.

    گاهی اوقات خانم ها هم  در باره ی شخصیتی که دارند و یا کارهایی که برای به دست آوردن مرد زندگی شان انجام می دهند، دروغ می گویند.

    این کار تنها آن ها را از چشم مرد مورد علاقه شان می اندازد و هیچ سود و منفعتی برای آن ها ندارد، این کار فقط برای مدتی کوتاه دلسوزی آن ها را بر می‌انگیزاند.

    اما وقتی که مردها بفهمند تمام این کارهای شما از روی دروغ و ریاکاری است، به شدت از شما بیزار می شوند و از شما دوری می کنند و تمام احترامتان را این گونه در مقابل او از بین خواهید برد.

    از مردها در مورد جدی بودن رابطه شان با خودتان سوال نپرسید

    از مردها نخواهید که رابطه شما را شرح دهند

    چرا دخترها تنها می مانند؟ برای یک رابطه ی پایدار باید به این نکته توجه کرد که به هیچ وجه از آقایان نخواهید که رابطه ی با  شما را شرح دهند، این کار بسیار برایشان آزار دهنده است و مانند علامت هشداری برای آن ها عمل می ‌کند.

    اگر از آقایان بپرسید که در رابطه با شما جدی هستند یا خیر، مطمئن باشید که پاسخی منفی دریافت خواهید کرد.

    مردها از شخصیت وابسته بیزارند!

    به طور کلی تمام انسان ها از صمیمیت بیش از حد می ترسند،  وقتی که فردی در زندگی آن ها قدم می گذارد و رابطه اش فراتر از دوستی معمولی با ما می شود مغز انسان به صورتی ناخودآگاه آن فرد را پس می زند.

    چسبیدن زیادی برای انسان ها بسیار آزاردهنده است، این موضوع مخصوصاً  برای آقایان هیچ  جذابیتی ندارد؛ چون با این کار حس می کنند که آزادی آن ها مختل شده است پس سعی کنید که به میزان اندازه در دسترس باشید.

    اجازه دهید مرد بودن داشته باشد

    مردها همیشه انتظار دارند که حامیانی برای خانم ها باشند، از دوران قدیم تا الان آن ها از زنان محافظت می کرده اند؛ مردان بسیاری نمی توانند از خانم های خودشان محافظت کنند اما به این احتیاج دارند که خانم شان، به چشم مردی قوی به آن ها  نگاه کند.

    به عقیده ی فمنیست ها تا زمانی که زنی آزادی عمل کاملی نداشته باشد، مرد هم نمی تواند آزاد باشد؛ بیشتر مردها از نظر منطقی تغییرات نقش هایشان  را درک می کنند.

    منطق مسئله ای بیرونی است در حالی که احساسات در مغز شکل می گیرد، به نوعی مردها به خانم هایی که به آن ها احساس بزرگ بودن نمی دهند اعلام جنگ می کنند؛  زیرا این دسته از خانم ها شخصیت مقتدر مردها را زیر سوال می برند.

    به شوهرتان احساس مرد بودن و قدرتمند بودن بدهید

    به هیچ عنوان از مرد دیگری تعریف نکنید

    یکی از اشتباهات رایجی که خانم ها در رابطه شان مرتکب می شوند، این است که به طور مداوم از مردهای دیگر تعریف می کنند؛  به اصطلاح با این کار مردهای خودشان راهنمایی کنند و به او رفتاری مناسب را نشان می دهند.

    این اقدام رابطه ی آن ها را به کل خراب می کند، خانم ها به غیر از همسرشان به هیچ عنوان نباید به مرد دیگری فکر کنند.

    درباره ی ظاهر خود از او سوال نکنید

    چرا دخترها تنها می مانند؟ یکی از دلایل تنها ماندن دختر ها عدم داشتن اعتماد به نفس در آن ها است، خانم ها معمولاً درباره ی ظاهرشان اطمینان  و درباره ی  آن از همسرشان پرسش می کنند.

    هر خانمی که این سوال را از همسرش  بپرسد یعنی اعتماد به نفسی پایین دارد، با پرسیدن این سوال شک نکنید که پاسخی را که می خواهید از اون نمی گیرید.

    این سوال جزو همان دسته از سوال هایی است که به هیچ عنوان نباید از مردها بپرسید، اگر نمی‌ خواهید پاسخی غیر صادقانه بشنوید هیچ دلیلی هم ندارد که درباره ی  ظاهرتان از او سوالی بپرسید.

    یکی از دلایل تنهایی خانم اعتماد به نفس پایین و سوال پرسیدن در مورد اندام خودشان از آقایان است

    از در آغوش گرفتن زیاد و پرچانگی دوری کنید

    حرف زدن در خانم ها باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود، این هورمون بیشتر در بدن خانم ها تولید می شود؛ بر خلاف خانم ها، بغل کردن آقایان باعث مضطرب شدن آقایان می شود.

    در چنین مواقعی بیشتر صحبت های آقایان یک کلمه ‌ای خواهد بود، اگر بیشتر صحبت کنند مطمئن باشید از روی اجبار است.

    به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان مردها را وادار به صحبت کردن نکنید، زیرا با این کار از چشمانش می افتید و همین طور به صورت ناخودآگاه از شما دوری می کند.

    بایستی این را بدانید که زنان و مردان امروزی، زنان و مردان سالیان پیش نیستند؛ چالش هایی که در دنیای امروزی به وجود آمده است، افراد را به خاطر تعاملات  بیشتر دچار تغییر و تحولات مختلف می کند.

    وقتی خانم ها و آقایان به آزادی یکسانی نرسند، هیچ کسی آزاد نیست؛ انسان ها همیشه دچار تغییرات مختلفی می شوند، اما خانم ها باید این نکته را نیز بدانند که نکاتی را در ارتباطشان با آقایان رعایت کنند که تنها نمانند.

    ما در این مقاله نکاتی را  درباره ی علت تنهایی خانم ها بررسی کردیم، اگر شما هم نظرات  و پیشنهاداتی  در رابطه ی با این سوال که چرا دخترها تنها می مانند؟  دارید می توانید آن را با ما در به اشتراک بگذارید و زیر همین مطلب برای ما کامنت کنید، از شما سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

     

    دختر تنها, دختر تنها و غمگین , تنهایی, رهایی از تنهایی, تنها بودن, تنها , رنج تنهایی , من تنهام , تنهایی من, عذاب تنهایی , غم تنهایی , افسردگی و تنهایی, احساس تنهایی, حس تنهایی, من دختر تنهام, من تنها هستم , ریشه تنهایی, نجات از تنهایی ,من تنها احساس غربت, احساس غریبی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    2 نظرات

    پیمایش به بالا