۳ قدم برای برگرداندن اعتماد از دست رفته

برگرداندن اعتماد از دست رفته
  • ۳ قدم برای برگرداندن اعتماد از دست رفته

    اعتماد، یکی از مهمترین عواملی است که در روابط انسانی نقش اساسی دارد. به ویژه در روابط شغلی، اعتماد یکی از عوامل اصلی موفقیت و پیشرفت است. اما برخی اوقات به دلیل شرایط مختلف، اعتماد ما به یک شخص یا یک سازمان ممکن است دچار اختلال شود و برای بازگرداندن آن نیاز به اقدامات خاصی داریم.

    در ادامه، به بررسی چندین راهکار برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته خواهیم پرداخت:

    ۱. تصمیم بگیرید که به چه چیزی اعتماد دارید: برای بازگرداندن اعتماد به یک شخص یا سازمان، ابتدا باید تصمیم بگیرید که به چه چیزی اعتماد دارید. به عنوان مثال، ممکن است به دلایل مختلفی اعتماد شما به یک شخص کاهش یابد، به جای اینکه کلیه ابعاد اعتماد خود را دوباره بررسی کنید، بهتر است به دلیلی خاص مثل عدم رعایت قول‌ها، اعتماد شما به این شخص کاهش یافته است.

    ۲. توضیح دهید که چه اتفاقی رخ داده است: برای بازگرداندن اعتماد به یک شخص یا سازمان، باید به آنها توضیح دهید که چه اتفاقی رخ داده است که باعث کاهش اعتماد شما شده است. اگر این اتفاقات به دلایلی خارج از کنترل شخص یا سازمان بوده است، بهتر است این را به آنها بگویید تا آنها بدانند که این کاهش اعتماد ناشی از شرایط بوده است و نه از اقدامات آنها.

    ۳. تلاش کنید برای رفع مشکل: اگر کاهش اعتماد شما به دلایل داخلی سازمان یا شخص بوده است، باید تلاش کنید برای رفع مشکلاتی که باعث کاهش اعتماد شده اند، اقدام کنید. برای مثال، اگر عدم رعایت قول‌ها باعث کاهش اعتماد شده است، باید به این موضوع توجه کنید و تلاش کنید تا این مشکل را برطرف کنید.

    ۴. ساخت روابط مجدد: اگر اعتماد شما به یک شخص یا سازمان به دلیل مشکلاتی کاهش یافته است، می‌توانید با ساخت روابط مجدد با این شخص یا سازمان، اعتماد خود را بازگردانید. برای مثال، ممکن است با صحبت با این شخص یا سازمان و ابراز اینکه می‌خواهید مشکلات را حل کنید، بهترین راه برای بازگرداندن اعتماد شما باشد.

    ۵. تمرین صبر: برای بازگرداندن اعتماد به یک شخص یا سازمان، باید تمرین صبر کنید. اعتماد یک احساسی است که زمانی برای شکل‌گیری نیاز دارد و برای بازگرداندن آن نیز باید زمان بگذراند. بنابراین، اگر می‌خواهید اعتماد خود را بازگردانید، باید تمرین صبر کنید و به آن شخص یا سازمان زمان بدهید تا احساس اعتماد شما به آنها شکل گیرد.

    به عنوان نتیجه، بازگرداندن اعتماد از دست رفته ممکن است زمان‌بر و دشوار باشد، اما با انجام اقدامات مناسب و تمرین صبر، می‌توانید اعتماد خود را بازگردانید و روابط خود را با شخص یا سازمانی که اعتماد شما به آنها کاهش یافته است، بهبود بخشید.

     

    موضوع این مقاله در مورد برگرداندن اعتماد از دست رفته بعد از جدایی است که در سه قدم توضیح می‌دهیم تا بتوانید اعتماد از دست رفته خود را مجددا بازسازی کنید.

    ۱-صداقت و شفافیت:

    هیچ‌چیز مثل صداقت و شفافیت در برگرداندن اعتماد از دست رفته مؤثر نیست. وقتی شریک عاطفی شما ببیند در مورد مسائل مختلف خیلی صریح و واضح با او صحبت می‌کنید و ناراحتی‌ها و اتفاقات زندگی‌تان را با او در میان می‌گذارید احساس اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد.

    شما باید آزادانه حرف بزنید. شما باید بتوانید موضع خودتان را هنگامی‌که دریک موقعیت ناخوشایند قرار گرفتید مشخص کنید. درحالی‌که شما می‌ترسید چیزی بگویید که شمارا به دردسر بیندازد اما این تنها راه برای برگرداندن دوباره اعتماد از دست رفته است. و همینطور باعث می شود از احساس گناه ناشی از اتفاقات قبلی رها شویم

    وقتی کسی راست‌گو و قابل‌اعتماد است، ما شروع می‌کنیم تا اعتمادی که از دست دادیم را دوباره بسازیم.

    ۲-مسئولیت‌پذیری:

    مسئولیت‌پذیری گام مهم دیگری است که برای برگرداندن اعتماد از دست رفته باید انجام دهیم. مسئولیت‌پذیری یعنی اینکه بدانیم ما خود مسئول تمام اتفاقات زندگی‌مان هستیم و اگر اشتباهی انجام دادیم مقصر خود ما هستیم و در تلاش برای جبران آن اشتباه باشیم.

    مسئولیت کامل چیزی را که اتفاق افتاده است بپذیرید؛ و از این اتفاق‌ها برای متهم کردن و سرزنش کردن دیگران استفاده نکنید. مثلاً نگویید اگر من الان این‌جوری هستم تقصیرتو است یا چون این کار را کردی من هم این کار را کردم.

    با او راحت صحبت کنید. این خیلی تأثیرگذار است که در چشمان کسی نگاه کنید و بگویید من اشتباه کردم؛ و با این کار شما یک‌راه حل پیدا می‌کنید و نشان می‌دهد شما خواستار بهبود رابطه‌تان هستید؛ و پشیمانی شمارا نشان می‌دهد که به طرز باورنکردنی جذاب است.

    ۳-رفتار منسجم و سازگار:

    رفتار منسجم و سازگار تأثیر مهمی در بازسازی اعتماد از دست رفته دارد. این‌که شما در اتفاقات و مسائل زندگی بسیار سنجیده رفتار کنید و سعی در زندگی سازگارانه با شریک عاطفی‌تان داشته باشید به‌شدت در جلب اعتماد او تأثیرگذار است. به‌خصوص این‌که شریک عاطفی‌تان احساس کند شما برای ساختن یک زندگی ایده آل و برای شاد کردن او هر سختی را می‌پذیرید.

    این فقط شامل خیانت نمی‌شود. خیلی وقت‌ها وقتی درباره برگرداندن اعتماد از دست رفته صحبت می‌کنیم فکر می‌کنیم این صرفاً به خاطر خیانت است درحالی‌که همیشه این‌طور نیست و ما گاهی اعتمادمان را به خاطر ساده‌ترین چیزها از دست می‌دهیم.

    دعواها و جدایی‌های زیادی اتفاق افتاده است فقط به خاطر اینکه آن‌ها اعتمادشان را به شما به خاطرعدم توانایی‌تان در ساختن یک رابطه شاد از دست دادید.

    شما باید به اعماق وجودتان رخنه کنید تا بفهمید چیزی که به رفتار شما دامن می‌زد چیزی مثل حسادت یا کنترل کردن یا هر چیز دیگری می‌تواند باشد.

    فقط کافی است به او نشان دهید مسئولیت کامل این مسائل را می‌پذیرید و این بسیار تأثیرگذار است.

    عوامل بیشتری نیز در بازسازی اعتماد از دست رفته  تأثیرگذار هستند. اگر شما نیاز به یادگیری تکنیک ها و آموزش شیوه اصولی و کارآمد برای جلب اعتماد شریک عاطفی‌تان هستید حتما در دوره های آموزشی مشاوره ای شیک اندیش ثبت نام کنید.

    شما می توانید مقاله تفاوت عشق و هوس را نیز مطالعه کنید

    برای فراگیری تکنیک های اختصاصی همراه پشتیبانی تخصصی از لینک زیر اقدام کنید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا