چگونه اختلاف خود را با طرف مقابل تبدیل به عشق کنیم؟

چگونه اختلاف خود را با طرف مقابل تبدیل به عشق کنیم
  • چگونه اختلاف خود را با طرف مقابل تبدیل به عشق کنیم؟

    اختلافات در روابط انسانی، از طرفی می‌تواند به یک فرصت برای رشد و توسعه روابط تبدیل شود، اما از طرف دیگر ممکن است منجر به خراب کردن روابط شود. بنابراین، چگونه می‌توانیم با اختلافات خود به عنوان یک فرصت برای تقویت و تبدیل روابط به عشق، برخورد کنیم؟

    ۱. اعتراف به احساسات خود

    اولین قدم برای تبدیل اختلاف به عشق، اعتراف به احساسات خود است. بسیاری از برخورداران از راه‌های غیر مستقیم مثل خشم، بی‌اعتمادی و یا جدایی احساسات خود را بیان می‌کنند که ممکن است منجر به بیشتر شدن اختلاف شود. به جای این، بهتر است که احساسات خود را به صراحت بیان کنید، این کار به شما کمک می کند تا با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید و مشکلات را با هم بحث کنید.

    ۲. تلاش برای درک و احترام به نظرات طرف مقابل

    نظرات و افکار مختلف از جمله دلایل اصلی اختلافات در روابط هستند. این مهم است که تلاش کنید تا به نظرات طرف مقابل احترام بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید و به دنبال راه‌حل‌هایی برای حل مشکل باشید. با درک و احترام به نظرات طرف مقابل می‌توانید به راحتی بهترین راه‌حل‌ها را پیدا کنید.

    ۳. جستجوی راه‌حل‌های مشترک

    راه‌حل‌های مشترک یکی دیگر از راه‌حل‌های موثر برای تبدیل اختلاف به عشق است. با تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی که هر دو طرف می‌توانند با آن‌ها موافقت کنند، می‌توانید اختلافات خود را به یک فرصت برای تقویت روابط تبدیل کنید.

    ۴. تمرکز بر مسائل به جای فرد

    اگر شما و طرف مقابل خود دارای اختلافات هستید، بهتر است که به مسائل تمرکز کنید و نه فرد. تمرکز بر فرد ممکن است منجر به شناخت و تشخیص اشتباهات طرف مقابل شود که باعث بیشتر شدن اختلافات می‌شود. به جای این، بهتر است که به مسائل تمرکز کنید و سعی کنید بهترین راه‌حل‌ها را برای حل این مسائل پیدا کنید.

    ۵. استفاده از تجربیات گذشته

    تجربیات گذشته می‌تواند به شما کمک کند تا در روابط خود موفق باشید. با به یاد آوردن تجربیات گذشته خود، می‌توانید برای تبدیل اختلاف به عشق بیشتر تلاش کنید.

    در نهایت، تلاش برای تبدیل اختلاف به عشق نیاز به صبر، تمرکز و اراده دارد. با برخورد با اختلافات خود به عنوان یک فرصت برای تقویت و تبدیل روابط به عشق، می‌توانید بهترین نتایج را برای روابط خود بدست آورید.

    اختلاف داشتن با طرف دیگر یک مساله طبیعی است، ولی یادگیری برخورد با این اختلافات بسیار مهم است. یکی از اصلی ترین راه ها برای جذب دیگران توجه به جنبه های مشترک دو نفر است. می توان به جای تمرکز بر اختلافات بر مشترکات تمرکز کرد. مثلا مرد و زن در زمینه های مختلف با هم اختلاف نظر دارند ولی هر دو علاقه مند به امور خیریه هستند، بنابراین می توانند بر همین هدف تمرکز کنند و زمان هایی را با هم به همین منظور بگذرانند.
    گاهی ما با طرف اختلاف داریم ولی نمی خواهیم او را از دست بدهیم و در عین حال می خواهیم حتی با همین اختلافات هم به رابطه کمک کنیم. بنابراین می توان به این نکته مهم توجه کرد که اگر ما با کسی در زمینه خاصی اختلاف داریم دال بر این نیست که با خود شخص مشکل داریم. در این صورت او خواسته هایی دارد و ما هم خواسته هایی داریم که می توان با روش زیر به خواسته های او توجه کرد:
    الف- با او همدلی کنید:
    چنین جمله ای به همدلی کمک می کند:” ممکن است در این باره با تو موافق نباشم ولی می دانم که این موضوع برای تو مهم است.”
    ب- او را حمایت کنید:
    با این که نمی توانم کاری انجام دهم ولی به خاطر تلاشت تو را تحسین می کنم.
    ج- بر قسمت های مشترک تاکید کنید:
    از این نظر با تو موافقم که …………………… ولی این موضوع ………………. با نظرات من موافقت ندارد.
    برای این که اختلاف را کاهش دهیم علاوه بر روش های فوق به چند توصیه زیر هم عمل می کنیم:
    – هنگام حرف زدن سعی نکنید حتما اختلاف حل شود، بلکه خواسته خود را هم در نظر داشته باشید. در این زمان هدف گفتگو است. پس سعی کنید گفتگو را به جهت مناسبی ببرید.
    – وقتی در حال گوش دادن به او هستید تلاش نکنید که به دنبال راهی باشید که جواب او را بدهید و یا مشکل را همان لحظه حل کنید، بلکه بگذارید طرف خواسته اش را ابراز کند و به دنبال راهی برای ارتباط بهتر باشید.
    – وقتی در خواسته ها و آروزهای او شریک شوید او را بیشر به خود جذب می کنید.
    – در هنگام اختلاف شوخ طبع بودن و گرم بودن بسیار مهم است.

    توجه داشته باشید که رد کردن خواسته های دیگران و بی توجهی به آن ها منجر به تنهایی خود ما می شود. جان گاتمن روانشناس بزرگ می گوید خواسته ای که یک بار رد شود به احتمال زیاد دیگر تکرار نمی شود. مثلا زن به همسرش می گوید:” شب برویم بیرون” و مرد می گوید:”حالا بعد” در این صورت زن به هدف ارتباط بهتر به سمت همسر آمده بود ولی همسر او را پس زده است. حتی اگر مرد کار مهمی داشته و یا نمی توانست آن شب بیرون برود می توانست دلیل خود را بگوید.
    کسانی که می شود نام آن ها را امپراطوران روابط عاطفی نامید به اختلافات خود با دیگری به دید یک شوخی و تفریح جالب نگاه می کنند، یادمان باشد که گاهی برنده شدن مقدمه افتادن در سراشیبی سقوط است.
    وقتی عادت می کنیم که همه جا برنده شویم دچار نوعی خودشیفتگی می شویم که نمی گذارد لذت رابطه خوب را احساس کنیم.
    بر این اساس چند توصیه مهم ارائه می کنیم:
    ۱- به دیگران به عنوان کسانی نگاه کنید که مثل خود شما آن ها هم نیازهایی دارند.
    ۲- هر وقت که با کسی مشکل اساسی داشتید و در زمینه ای با هم اختلاف عمده داشتید بپذیرید که افراد دنیاهای متفاوتی دارند و با پذیرش اختلاف در آن جنبه به اشتراکات دیگر بپردازید.
    ۳- در تلاش باشید که روش بیان خواسته های خود را یاد بگیرید و روش پاسخ به خواسته های دیگران را هم یاد بگیرید.
    ۴- هر وقت احساس کردید طرف مقابل حرف شما را نمی فهمد و یا در حال عصبانیت است او را به سمت ایمنی بیاورید. یعنی کاری کنید که احساس کند شما نمی خواهید او را سرزنش کنید، بلکه او را قبول دارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا