چند ترفند جالب برای اینکه بتوانیم زبان بدن دیگران را بخوانیم

چند ترفند جالب برای اینکه بتوانیم زبان بدن دیگران را بخوانیم
  • چند ترفند جالب برای اینکه بتوانیم زبان بدن دیگران را بخوانیم

    زبان بدن یکی از مهمترین ویژگی های ارتباط بین افراد است، با استفاده از زبان بدن می توانیم احساسات، نگرانی ها، ترس ها و حتی افکار خود را به دیگران منتقل کنیم. اما برای فهمیدن زبان بدن دیگران نیاز به تمرین و تلاش داریم. در این مقاله به برخی ترفندهایی که به شما کمک می کنند تا بتوانید زبان بدن دیگران را بهتر بفهمید پرداخته شده است.

    ۱. توجه به چشمان

    چشمان افراد می تواند بسیاری از اطلاعات لازم را در مورد روحیه و احساساتشان برای شما منتقل کند. در واقع چشمان می تواند آینه روحی شخصیت دیگران باشد. به عنوان مثال، چشمان یک شخص می تواند نشان دهنده ترس، نگرانی یا خشم او باشد. برای مثال، اگر چشمان شخص به سمت پایین انداخته شده باشد، این نشانه بیانگر ناراحتی و افسردگی است.

    ۲. توجه به حرکات دستان

    حرکات دستان می توانند نشان دهنده احساسات شخصیت دیگران باشد. به عنوان مثال، اگر شخص دستانش را باز کرده و به سمت شما نگاه می کند، این نشان دهنده دوست داشتن و محبت است. اما اگر دستانش را به سمت بالا برده و در حالی که چشمانش به سمت پایین است، به شما نگاه می کند، این نشان دهنده ترس و ناراحتی است.

    ۳. توجه به حرکات صورت

    حرکات صورت می تواند نشان دهنده احساسات و روحیه شخص دیگر باشد. به عنوان مثال، اگر شخص خندیده و لبخندی بر لب دارد، این نشان دهنده خوشحالی و رضایت است. اما اگر شخص چشمانش را به پایین انداخته و لبخندی مصنوعی بر لب دارد، این نشان دهنده ترس و ناراحتی است.

    ۴. توجه به حرکات بدن

    حرکات بدن می توانند نشان دهنده احساسات و روحیه شخص دیگر باشند. به عنوان مثال، اگر شخص به شما نزدیک می شود و حرکات بدنش به سمت شما است، این نشان دهنده دوست داشتن است. اما اگر شخص به شما نگاه نکند و حرکات بدنش به سمت دیگری باشد، این نشان دهنده عدم توجه و عدم علاقه است.

    ۵. توجه به تنفس

    تنفس نیز می تواند نشان دهنده احساسات و روحیه شخص دیگر باشد. به عنوان مثال، اگر شخص به شما نزدیک می شود و تنفسش سریع است، این نشان دهنده ترس و ناراحتی است. اما اگر تنفس شخص آرام و با تعادل باشد، این نشان دهنده آرامش و رضایت است.

    در نهایت، برای فهمیدن زبان بدن دیگران نیاز به تمرین و تلاش دارید. با انجام تمرینات مشابه و توجه به جزئیات، می توانید زبان بدن دیگران را بهتر بفهمید و در ارتباطات خود بهتر عمل کنید.

    ۰

     

    نکات کلیدی :

    • به دنبال سرنخ های احساسی باشید، مثل خشم، گریه، خجالت.
    • به دنبال سرنخ های فیزیکی مثل وضعیت یک رابطه باشید.
    • یاد بگیرید که چطوری چشم های اون شخص و همچنین زبان بدنش را بخانیم.
    • به چشم ها، حالات چهره و زبان بدن اون شخص دقت کنید تا نشانه های اون ها رو درک کنید.

     

    بخش ۱  خواندن نشانه های احساسی

     

    به گریه توجه کنید.

    گریه کردن به دلیل انفجار احساسات صورت میگیرد. و اغلب اوقات به معنی ناراحتی و غم بیش از حد است. ولی گریه همچنین میتونه نشونه ای از خوشحالی مفرط هم داشته باشه.

    به همین دلیل شما برای فهمیدن گریه شما باید به نشانه ها دیگر هم توجه کنید تا نوع اون رو متوجه بشید که به سادگی قابل تشخیص است.

    • گریه کردن همچنین میتونه نشانه ای برای نیاز به توجه باشه به این صورت که افراد با گریه کردن سعی در جلب توجه شما دارند که معمولا با ” اشک تمساح! ” شناخته میشه. یک اصطلاح محاوره ای که میگن تمساح فقط وقتی گریه میکنه که گیر بیفته!

    به دنبال نشانه های خشم/تهدید باشید

    نشانه های تهدید شامل ابرو های V شکل، چشمان گشاد شده، دهان باز یا کج شده است.

    • دستانی که به شدت به سینه فشرده شده ، یک نشانه رایج درباره عصبی بودن است.

    نشانه های اضطراب.

    وقتی که افراد مضطرب میشوند، اون ها بیشتر پلک میزنند و دائما وول میخورند، و همچنین لب خودشون رو به هم فشار میدهند.

    • این افراد دائما با دست هایشان بی قراری میکنند و نمیدونند که با اونا چیکار کنند.
    • اضطراب و نگرانی همچنین میتونه از طریق اینکه این افراد ناخودآگاه پاهاشون رو تکان میدهند و یا اونا رو به زمین میکوبند.

    نشانه های خجالت.

    خجالت میتونه با منحرف کردن نگاه یا چرخوندن سر یا خنده های کنترل شده یا عصبی قابل تشخیص باشه.

    اگر یک شخص زیادی به زمین نگاه میکند، این شخص احتمالا خجالتی و کم رو است. افراد وقتی که پریشان هستند تمایل دارند که به زمین نگاه کنند و سعی کنند که نشانه های احساسی رو پنهان کنند.

     

    لبخند واقعی کنار چشم‌ها چین و چروک می‌اندازد.

    شاید لب‌ها بتوانند لبخندی دروغی بزنند، اما چشم‌ها نمی‌توانند! لبخند واقعی چشم‌ها را هم درگیر می‌کند، پوست را در هم می‌کشد و کنار چشم‌ها چروک می‌اندازد. اغلب آدم‌ها لبخند می‌زنند تا آنچه را که واقعا در ذهن و احساساتشان می‌گذرد را پنهان کنند، پس اگر خواستید بدانید که لبخند شخصی واقعی است یا نه، به چروک کنار چشم‌هایش دقت کنید. اگر چروکی وجود ندارد، آن شخص سعی دارد با لبخندش چیزی را پنهان کند.

     

    تقلید از فرد مقابل

    اگر با طرف مقابل موافق باشیم، ناخودآگاه زبان بدن او را تقلید می‌کنیم، آیا تا به حال این تجربه را داشته‌اید که در جلسه‌ای باشید و هر بار که پاهایتان را روی هم می‌اندازید و یا برمی‌دارید، طرف مقابل هم همین کار را انجام دهد؟ یا برای مثال گردنش را همان‌طور که شما موقع حرف زدن کج می‌کنید، کج کند؟ این در واقع نشانه‌ی خوبی است. وقتی با طرف مقابل موافق هستیم و احساس نزدیکی می‌کنیم، ناخودآگاه زبان بدن او را تقلید می‌کنیم. این یعنی گفتگو خوب پیش می‌رود و طرف مقابل پذیرای پیام شماست. دانستنِ این موضوع زمانی مفید است که در حال مذاکره هستید. آن وقت است که نشان می‌دهد طرف مقابل درباره‌ی معامله با شما در واقع چه نظری دارد.

     

    بخش ۲ – خواندن نشانه ها در یک رابطه

     

    چشم های اون فرد رو بخونید.

    پژوهش ها نشون میدهند که وقتی افراد به یک گفتگوی جالب جذب میشوند، چشم هاشون در ۸۰ % مواقع روی صورت اون فرد تمرکز میکنه. آن ها فقط به چشم های اون شخص خیره نمیشوند، به این صورت که اون ها برای چند دقیقه به چشم ها نگاه میکنند و سپس نگاهش رو به سمت بینی و لب های اون شخص میبرند و بعد دوباره به چشم ها برمیگردند. اون ها ممکنه هر چند وقت یکبار به میز نگاه کنند ولی اون ها همیشه به چشم ها برمیگردند.

    • وقتی که افراد نگاهشون رو در حین صحبت منحرف میکنند و به جای دیگر خیره میشوند ، معمولا نشان دهنده بی حوصلگی و عدم تمایل برای ادامه دادن به آن گفتگو است.
    • مردمک های گشاد شده معمولا نشان دهنده این است که این شخص به این گفتگو علاقه دارد.
    • تماس چشمی همچنین میتونه نشانه جذب شدن اون شخص به صحبت های شما باشد.

     

    به طرز قرار گیری بدن اون شخص دقت کنید.

    اگر یک شخص دستش رو به پشت سرش میبرد، نشان دهنده این است که اون فرد علاقه مند به صحبت های شما است و سعی دارند که خونسرد به نظر برسند.

    • در یک پژوهش که در آن ۲۰۰۰ مذاکره کننده را مشاهده کردند، به این نتیجه رسیدند که هیچ موافقتی در حالتی که یک شخص پایش را روی هم انداخته حاصل نشده.

     

    بخش ۳  خواندن نشانه های توجه

     

    تماس چشمی رو ارزیابی کنید.

    تماس چشمی یکی از نشانه های این است که بفهمید اون فرد به شما علاقه دارد. معمولا پلک زدن بیش از ۶ تا ۱۰ بار در هر دقیقه این پیام را می رساند.

     

    به حالات چهره دقت کنید.

    خندیدن یکی از واضح ترین نشانه ها برای جذابیت است. دقت کنید که توجه خنده مصنوعی و واقعی را بفهمید. در یک نوع مصنوعی، این خنده به چشم های طرف انتقال نمی یابد. وقتی یک نفر واقعا بخندد، این خنده به تمام صورت او انتقال می یابد.

     

    به طرز نشستن یا ایستادن و حرکات اون فرد دقت کنید.

    به طور عمومی افرادی که به هم دیگر علاقه دارند سعی میکنند که فاصله شون رو کم کنید. در این مورد معمولا اون ها سعی می کنند به هر بهانه ای که شده به شما نزدیک شوند مثل نشان دادن یک عکس یا یک برنامه در گوشی.

     

    بخش ۴  درک زبان بدن

     

    بدانید که خواندن زبان بدن یک کار دشوار است.

    درک رفتار غیر کلامی به خودی خود دشوار است. حالا شما در نظر بگیرید که هر کس متفاوت است و زبان بدن خود را دارد.

    • خواندن زبان بدن افراد در شناخت شخصیت آن ها بسیار موثر است. ولی بدونید که آدم ها پیچیده هستند، شما برای فهمیدن احساسات اون ها باید تک تک حرکاتشون رو تفسیر کنید و برای این کار نیاز به تمرین زیادی دارید.
    • میشه برای یه مثال ساده این خواندن زبان بدن رو با مشاهده یک سریال مقایسه کرد، شما فقط قسمت اول اون سریال رو نمیبینید، بلکه قسمت های دیگر رو هم مشاهده میکنید تا بتونید بفهمید که واقعا مفهموم قسمت اول سریال رو بفهمید. پس شما نیاز به چند پارامتر در تشخیص کامل زبان بدن اون فرد دارید.

     

    یادتون باشه که تفاوت های فردی رو در نظر بگیرید.

    در زبان بدن هر کس با دیگری متفاوت است. اگر شما میخواید زبان بدن یک نفر رو کاملا درک کنید، باید اون فرد رو ” مطالعه ” کنید. یک معیار مشخص زبان بدن برای یک نفر ، ممکن است برای دیگری صدق نکند.

    • برای مثال وقتی یک نفر دروغ میگه، بعضی از افراد از تماس چشمی دوری میکنند . در صورتی که بعضی از افراد ترجیح میدهند که حتی تماس چشمی رو بیشتر کنند تا کسی به دروغشان شک نکند.

    یادتون باشه که زبان بدن ممکنه با توجه به فرهنگ اون فرد متغیر باشه.

    بعضی از حرکات چهره یا بدن یک شخص کاملا میتونه بر اساس فرهنگ و نحوه تربیت او باشد.

    • برای مثال در فرهنگ مردم فنلاند، تماس چشمی به معنای دوستی و نزدیکی آن دو فرد با هم است، در صورتی که در فرهنگ مردم ژاپن این کار به معنای خشم از اون فرد هست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا