افراد درون گرا و سه نکته مهم ارتباطی برای آنها

افراد درون گرا و سه نکته مهم ارتباطی برای آنها
  • افراد درون گرا و سه نکته مهم ارتباطی برای آنها

    افراد درون گرا به افرادی گفته می‌شوند که بیشتر از دنیای داخلی خود لذت می‌برند و این نسبت به دنیای خارج از خودشان بیشتر است. این افراد به همراه خود یک سری ویژگی‌های مشخص دارند که باعث می‌شود در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشند. در اینجا سه نکته مهم در برقراری ارتباط با افراد درون گرا بررسی می‌شود.

    ۱- احترام به حریم شخصی
    اگر شما با یک فردی درون گرا دوستی برقرار می‌کنید، باید به حریم شخصی او احترام بگذارید. افراد درون گرا اغلب ترجیح می‌دهند تا وقت خود را با خودشان گذراندند و از برقراری ارتباط با دیگران خودداری می‌کنند. به همین دلیل، برای ارتباط با آنها باید به حریم شخصی خودشان احترام بگذارید و از جمله اینکه اجازه دهید آنها تصمیم بگیرند که زمانی را که با شما می‌گذرانند چگونه بگذرانند. این به معنی این است که باید اجازه دهید آنها خودشان تصمیم بگیرند که چقدر زمان را با شما می‌گذرانند.

    ۲- گفتگوی عمیق و مفید
    اگر می‌خواهید با یک فرد درون گرا ارتباط برقرار کنید، باید به گفتگوهای عمیق و مفید علاقه‌مند باشید. افراد درون گرا اغلب به دنبال ارتباطاتی هستند که بر اساس ارزش‌ها، باورها و ایده‌های مشترک باشد. به دلیل اینکه این افراد ترجیح می‌دهند به تنهایی با خودشان باشند، آنها معمولاً به دنبال گفتگویی هستند که باعث شود احساس کنند درک شده‌اند و ارتباطی عمیق با دیگران داشته باشند.

    ۳- فضای آرام و محافظت شده
    افراد درون گرا به دنبال فضایی آرام و محافظت شده هستند که به آنها اجازه دهد تا به تنهایی با خودشان باشند. برای برقراری ارتباط با این افراد، باید به این نکته توجه کنید که آنها به دنبال فضایی هستند که باعث شود احساس امنیت و راحتی کنند، به همین دلیل باید فضایی را برای آنها ایجاد کنید که به آنها اجازه دهد تا احساس امنیت کنند. به عنوان مثال می‌توانید محیطی آرام و دلنشین برای گفتگو ایجاد کنید و از هرگونه مزاحمت و ناهمواری در این فضا خودداری کنید.

    در نهایت، برای برقراری ارتباط با افراد درون گرا، باید به نیازهای آنها توجه کرد و فضایی را برای آنها ایجاد کرد که باعث شود احساس امنیت کنند و در آن فضا توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشند. به همین دلیل، باید به حریم شخصی آنها احترام بگذارید، گفتگوهای عمیق و مفید را به آنها ارائه دهید و فضایی آرام و محافظت شده برای آنها ایجاد کنید. این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید با افراد درون گرا بهتر ارتباط برقرار کنید.

     

    همه ما می دانیم که یک فرد درون گرا بیشتر انرژی خود را از فعالیت های ذهنی می گیرد. هر چند فرد درون گرا علاقه به ارتباط دارد و این مسله لزوماً به معنی این نیست که باید در اطراف او پر باشد از آدمهای مختلف و رنگارنگ!

    بسیاری از افراد درون گرا اگر وقت خود را با مردمان زیادی بگذرانند احساس خوبی ندارند و انرژی آنها به شدت تحلیل می رود. اشتباه بزرگتر اینست که فرد درون گرا برای ارتباطات بیشتر، رفتاری شبیه به افراد برون گرا به خود بگیرد و از آنها تقلید کند! این کار نه تنها کیفیت ارتباطی او را بهبود نمی بخشد، بلکه به سرعت او را از ادامه آشنایی بیشتر دل زده می کند.

    خانم دکتر سوزان کین به زیبایی این مطلب را در کتاب خود به نام ” سکوت: قدرت درون گراها در جهانی که از صحبت نمی ایستد” بیان کرده است. سوزان کین به نکته جالبی اشاره کرده که جامعه به اشتباه تبلیغ و القاء می کند که همه به سمت برون گرایی پیش بروند تا موفق تر باشند! در صورتی که هر شخصی با توجه به ویژگی های شخصیتی خود در مسیرهای معینی رشد خواهد کرد.

    به عنوان یک فرد درون گرا باید از روش خودتان که با شخصیت شما سازگاری دارد، برای خود پیوند های اجتماعی ایجاد کنید. در زیر به سه نکته مهم ارتباطی مخصوص افراد درون گرا اشاره خواهیم کرد که باید به آن دقت ویژه ای داشت.

    1. یک فرد درون گرا باید به کیفیت رابطه فکر کند و نگران تعداد کم آنها نباشد.

     شما قرار نیست با ۲۰۰ نفر دوست باشید. شخصیت شما به عمق رابطه اهمیت بیشتری می دهد تا تعداد آن! این توصیه های تجاری که در اینترنت و جاهای مختلف می کنند و می گویند با تمام افرادی که ملاقات می کنید کارت ویزیت رد و بدل کنید و  شبکۀ اجتماعی خود را بسیار گسترده کنید و با همه گرم بگیرید، فقط و فقط وقت و انرژی شما را می سوزاند!

    بعنوان یک فرد درون گرا چند نفری را زیر نظر داشته باشید و بعد از ارتباطات سطحی، آنهایی را که بیشتر با انرژی و شخصیت شما هم خوانی دارند، غربال کرده و روابط خود را به سطح عمیق تری سوق دهید. بعد از مدتی خواهید دید که حلقه دوستان با کیفیتی در کنار شما شکل خواهد گرفت.

    1. دائماً قرار نیست از خودتان بگویید.

    شاید بعنوان یک فرد درون گرا احساس خوبی از خود افشایی در همان روزهای آغازین رابطه نداشته باشید. این یک فرصت خوبی است تا شما درباره رفتار یا خواسته های طرف مقابل صحبت کنید. این کار حس خوبی در مخاطب ایجاد می کند و احساس صمیمت بیشتری را در کنار شما تجربه خواهد کرد. وقتی موضوع بحث، طرف مقابل باشد، هم شما بعنوان یک فرد درون گرا احساس امنیت بیشتری دارید و هم فرصت خوبی برای شناخت طرف مقابل بوجود خواهد آمد.

    1. به خودتان زمان و استراحت بدهید.

    اکثر افراد درون گرا نیاز به زمانی برای خودشان دارند. قرار نیست از فردای آشنایی هر روز با دوستان خود به پارک و گردش و سینما بروید! هفته ای دوبار هم کفایت می کند. آنها هم کم کم شرایط شما را درک می کنند. در ضمن یادتان نرود که اگر زیاد هم در چشم نباشید، محبوبیت شما بالاتر خواهد رفت.

    بعنوان یک فرد درون گرا مراقب این توصیه ها باشید تا بتوانید روابط بهتری را ایجاد کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا