خواستگاری از دختر سن بالا  

خواستگاری از دختر سن بالا
  • خواستگاری از دختر سن بالا

     

    ارتباط با زنان سن بالا و یا دختران بزرگتر از خود یک تصمیم پیچیده است.  اگر در همسریابی به موارد دختر سن بالا برخورد کردید، باید نکاتی را در نظر بگیرید که در آینده شما بسیار تاثیر گذار است. خواستگاری از آنها تابع قوانین خاص است. در جامعه معمولا رسم بر این بوده پسر با دختری رابطه داشته باشد که از خودش کوچکتر و یا حداقل هم سن او باشد. لذا داشتن روابط با دختران سن بالا اندکی غیرمتعارف و ازدواج با چنین دخترانی شاید برای برخی خانواده ها، خیلی پسندیده نباشد. البته نمونه های موفق هم وجود دارد اما معمولا این روابط دچار اشکالاتی می شود که یاد آوری آنها لازم به نظر می رسد.

     

    اول اینکه پسر مورد نظر پس از مدتی که احساسات اولیه اش فروکش کرد، ممکن است حرف دیگران رویش تاثیر بگذارد. مثلا به او به کنایه گویند” چرا رفتی با بزرگ تر از خودت دم خور شدی !! یا اینکه : دختر مگه قحطی بود!! ”حتما شما می دانید، دختران زودتر شکسته می شوند و شاید حرفهای اطرافیان از یک طرف و روند تغییر نگرش شما از طرف دیگر، رفته رفته بین شما سردی ایجاد کند که خود باعث مشکلات زیادی در زندگی می شود.

     

    مورد دیگر در ارتباط با دختران سن بالا  که ممکن است شما را  تحت تاثیر قرار دهد این است که مردان ذاتا دوست دارند فرمانده زندگی باشند و احساس کنند تصمیماتی که می گیرند از روی عقل و حساب شده است. ولی اگر به مرور زمان با فردی پخته که چند سالی از شما بزرگتر است و کارهای شما را مورد انتقاد قرار دهد ولو اینکه درست و از سر خیرخواهی باشد، ممکن است شما را به مرور زمان عصبی کند و بطور عمد بخواهید زیر بار حرفهای طرف مقابل نروید که این خود می تواند زندگی شما را تلخ کند.

     

    البته با این تفاسیر بعضی مردان هستند که دوست دارند با دختران سن بالا ارتباط برقرار کرده و یا ازدواج کنند . یعنی در همسریابی از دختران سن بالا خواستگاری می کنند که باید نکات زیر را برای آنها  یادآوری  کنیم که می تواند در مسیر ارتباط راهگشای آنها باشد.

     

    اگر شما علاقمند به زنی شدید که سنش از شما بالاتر است باید قوانینی را رعایت کنید تا بتوانید آنها را جذب خود کنید. زیرا رفتارهای زنان سن بالا پخته تر و عاقلانه تر است و معمولا بیش از حد احساسی به قضیه نگاه نمی کنند. در ابتدا شما باید نکاتی را بدانید.

     

    اول از همه اینکه اگر سن طرف مقابل به میانسالگی می خورد خیلی نگران سن بالا و یا چروکهای روی پوست او نباشید. در عوض شما با فردی هستید که تجربه اش به مراتب بیشتر از شماست و می تواند در خیلی از مسائل، ایده های جالبی داشته باشد. شما هم سعی کنید خود را باتجربه نشان دهید و پخته رفتار کنید. و سعی کنید از تجربیات طرف مقابل تعریف کنید و با احترام با او برخورد کنید. زنان پخته و یا دختران سن بالا، دوست ندارند مثل دخترهای کم سن و سال، با آنها بیش از حد شوخی کنید و سر کارشان بگذارید و طوری رفتار نکنید که انگار در زندگی هیچ گزینه ی دیگری نداشتید و طرف مقابل تنها شانس شماست. طوری رفتار کنید که انسان باهوش، باکلاس و پیچیده ای هستید. در واقع، شما باید صاحب یک نظریه و سبک برای خود باشید و شبیه یک جوان که فقط افکار شهوانی در سر دارد، برخورد نکنید.

     

    زنهای میانسال و یا دختران سن بالا، تجربه های زیادی داشته اند و به راحتی رفتار شما را شناسایی می کنند. شما باید بتوانید با خونسردی و اعتماد به نفس، مکالمه را پیش ببرید و باید بدانید از چه موضوعاتی صحبت کنید و یا از چه موضوعاتی اجتناب. سعی نکنید از خود تعریف کنید که فلان  ماشین را دارید و یا فلان پُست مهم مدیریتی و یا تابحال با ۱۰۰ زن و دختر دیگر بوده اید !! همه این خودنمایی ها به ضرر شما تمام می شود. بعضی مردان فکر می کنند درمسیر همسریابی  از دختران سن بالا، باید با تمام قدرت طرف مقابل را محصور قدرت و توانایی های خود کنند. در صورتی که هر چه بیشتر از خود تعریف کنید، حس خوبی در طرف مقابل ایجاد نمی شود. در عوض می توانید کاری کنید که او درکنار شما احساس مهم بودن بکند نه اینکه خود را ضعیف یا سرخورده فرض کند.

     

     حس اعتماد به نفس و اطمینان را به طرف انتقال دهید. شما باید بدانید در زندگی چه می خواهید و هنگام صحبت کردن می دانید از چه سخن می گویید و با محیط پیرامونی طرف مقابل و جاذبه های جنسی او راحت و کنترل شده رفتار کنید و نباید به اندامهای او مثل انسانهای حریص زُل بزنید. بسیار آرام و خونسرد رفتار کنید تا این حس به طرف مقابل انتقال یابد که بسیار در جذب و همسریابی امری حیاتی است. *

     

    وقتی روابط شما گسترش پیدا کرد می توانید چاشنی احساس را داخل کنید و به عنوان مثال از لباس او تعریف و یا یک هدیه رمانتیک برایش تهیه نمایید. این درست است که سنش بالا رفته ولی به هر حال یک زن است و احساسات می تواند نقش مهمی در زندگیش داشته باشد.

     

    به هیچ عنوان به تفاوت سنی که با دختر سن بالا دارید اشاره نکنید. این کار روحیه آنها را خراب می کند و قلب آنها را غصه دار. بجای آن روی علایق مشترک و برخی عادتهای مشترک تمرکز کنید. در ضمن از یاد نبرید همیشه با شوخ طبعی و نشاط برخورد کنید. در آخر اگر به هر دلیلی رابطه شما مشکل داشت و منجر به قطع ارتباط شد، مثل یک مرد واقعی، شرایط را بپذیرید و محترمانه از همدیگر جدا شوید، نه اینکه سن او را گوشزد کنید و بگویید: “هزار تا از تو جوون تر و خوشگل تر بودند“. این حرفها فقط شما را بچه تر و ناشی در روابط نشان می دهد. مردانه رفتار کردن یک هنر است که باید هر چه سریعتر آن را بیاموزید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا