نقش عزت نفس در روابط عاطفی

  • نقش عزت نفس در روابط عاطفی

    عزت نفس یکی از مهمترین عواملی است که بر روابط عاطفی تأثیر گذار است. عزت نفس به معنای احساس قدرت و اعتماد به نفس در برابر چالش های زندگی است. این احساس می تواند به شکلی مثبت یا منفی در رابطه با دیگران تأثیر بگذارد.

    در روابط عاطفی، عزت نفس می تواند تأثیرات جالبی داشته باشد. افراد با عزت نفس بالا در روابط عاطفی بهتر عمل می کنند، بهتر درک می کنند و بهتر به دیگران پاسخ می دهند. افرادی که عزت نفس کافی ندارند، ممکن است در روابط عاطفی مشکلاتی داشته باشند، به خصوص در مواقعی که با چالش هایی مواجه می شوند.

    یکی از جالب ترین نتایج تحقیقات درباره روابط عاطفی و عزت نفس این است که عزت نفس بالا می تواند به افراد کمک کند تا در روابط عاطفی بهتر عمل کنند. این نتیجه از آنجاست که افراد با عزت نفس بالا احتمالاً به افراد دیگر با احترام بیشتری نگاه می کنند و به موارد دیگری همچون توجه به نیازهای دیگران و خودشان، حساسیت به احساسات دیگران و ارتباطات موثر با دیگران توجه بیشتری دارند.

    در واقع، عزت نفس بالا می تواند به افراد کمک کند تا ارتباطات بهتری با دیگران برقرار کنند. از دیگر نتایج تحقیقات درباره روابط عاطفی و عزت نفس این است که عزت نفس بالا می تواند به افراد کمک کند تا با مشکلات و چالش های روابط عاطفی بهتر مقابله کنند. این نتیجه از آنجاست که افراد با عزت نفس بالا احتمالاً به خود با اعتماد بیشتری نگاه می کنند و از طرفی، به عنوان یک شریک برای حل مشکلات رابطه، خود را بهتر مجهز می دانند.

    در نهایت، عزت نفس می تواند به افراد کمک کند تا در رابطه با خودشان و دیگران بهتر عمل کنند. این احساس می تواند به شکلی مثبت در روابط عاطفی تأثیر بگذارد و به افراد کمک کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند و در قبال چالش های رابطه، بهتر مقابله کنند. بنابراین، عزت نفس یکی از عوامل مهمی است که بر روابط عاطفی تأثیر گذار است و افزایش آن می تواند به ارتقای روابط عاطفی کمک کند.

     عزت نفس یک ویژگی رفتاری خیلی تأثیرگذار هست که می‌تواند کاری کند یک مرد از شما خوشش بیایید و به شما بیشتر از قبل علاقه‌مند شود.و شما را جذاب تر کند.راه‌های زیادی برای نشان دادن و استفاده از این ویژگی رفتار هست.

    عزت نفس علاوه بر این‌که باعث جذب موردعلاقه‌تان به شما می‌شود ارزش و احترام بیشتری برای شما قائل شود و ترس از دست دادن شمارا داشته باشد.

    این ویژگی نه‌تنها در روابط عاطفی بلکه در روابط کاری و مالی هم کمک زیادی به شما خواهد کرد.

    اگر با مردی در رابطه‌اید یا تازه شروع به‌قرار گذاشتن کردید و یک‌دفعه دچار احساسات منفی می‌شوید که احساس وابستگی یا آویزان بودن می‌کنید نه‌تنها به خاطر این‌ها ناراحت می‌شوید بلکه همه‌ی این‌ها در رفتارتان با آن مرد تأثیر دارد.

    به‌عبارت‌دیگر شما بر پایه آن احساسات رفتار می‌کنید که در این صورت آن مرد قدرت رابطه، کنترلش و حتی شما و کارهایتان را در دست می‌گیرد. مشکل وقتی ایجاد می‌شود که این احساسات، حرکات و رفتار شمارا تحت تأثیر قرار دهد و کنترل کند.

    اگر به خودتان اجازه دهید احساساتتان، حرکات و رفتار شمارا کنترل کند آن‌وقت دیگر خود واقعی‌تان نیستید. ومردهایی که مناسب شما هستند خیلی سریع علاقه‌شان را نسبت به شما از دست می‌دهند، چون از این رفتارها می‌ترسند؛ و مردهایی که مناسب شما نیستند به‌شدت جذب شما می‌شوند چراکه آن‌ها دنبال زنی هستند که بتوانند کنترلش کنند.

    عزت نفس در روابط عاطفی باعث می‌شود وقتی یک احساسی دارید اجازه ندهید در رفتارتان تاثیربگذارد. فقط احساسش کنید و بعد معقولانه تصمیم بگیرید چه‌کاری برای آینده‌تان بهتر است.

    افرادی که عزت نفس و خویشتن‌داری بالایی دارند زندگی خیلی موفق و سالم‌تری خواهند داشت.

    وقتی کسی می‌گوید من این اواخر خودم نبودم یعنی احساساتش همه‌چیز را در کنترل داشته و این اصلاً خوب نیست چراکه نشان‌دهنده عزت نفس و هوش عاطفی پایین او است.

    وقتی مردی کاری می‌کند تا اعتمادبه‌نفس نداشته باشید یا نسبت به رابطه احساس ناامنی کنید آن‌وقت احساسات شما می‌خواهد اطمینان پیدا کند که پای زنی دیگر در میان نیست؛ اما احساسات شما هیچ اهمیتی نمی‌دهند که این چقدر برای اعتمادبه‌نفس و عزت نفس شما بد هست.

    کسی که اعتمادبه‌نفس و عزت نفس بالایی دارد همه این احساسات راهم دارد اما او بر پایه احساساتش عمل نمی‌کند.

    او ممکن است حسادت کند یا اینکه بداند مرد مناسبی برایش نیست دلش بخواهد به او زنگ بزند یا او را ببیند، اما این کارها را نمی‌کند.

    او بر احساسات خودش تسلط دارد. اگر عزت نفس داشته باشید بقیه خود واقعی‌تان را می‌بینند نه آن بعدی که بعدش می‌گویید من خودم نبودم.

    و به خاطر همین بقیه می‌توانند صفات مثبت و خود واقعی شمارا ببینند.

    داشتن عزت نفس آسان نیست و قدرتی است که باید به‌مرور پرورش دهید. وقتی دیگران ببینند شما اعتماد به نفس بالایی دارید برای شما احترام بیشتری قائل می‌شوند.

    اصلاً منطقی نیست که بر پایه احساساتی مثل وابستگی، شک، حسادت یا همه این احساسات منفی عمل کنیم.

    مثلاً فرض کنید یک خانمی احساس وابستگی می‌کند اما بر اساس آن عمل نمی‌کند و آن مرد را کنار می‌گذارد اما او بالأخره در آینده برای این کارش احساس رضایت می‌کند چون این نشانه‌ای از عزت نفس و قدرت است.

    سعی کنید عزت نفس خود را پرورش دهید چراکه عزت نفس یکی از یکی از باارزش‌ترین قدرت‌هایی است که ما داریم.

    شما همچنین می‌توانید مقاله ۸ راز وابسته کردن شوهر را نیز مطالعه کنید

    اگر احساس می‌کنید برای شروع یا بهبود رابطه عاطفی‌تان نیاز به استفاده از تکنیک‌های اختصاصی و پشتیبانی تخصصی آکادمی شیک اندیش دارید

    از لینک زیر ثبت نام کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا