۵ روش اثبات شده برای شاد بودن

۵ روش اثبات شده برای شاد بودن
  • ۵ روش اثبات شده برای شاد بودن

    همه ما به دنبال شادی هستیم، اما آیا همیشه می‌توانیم شاد باشیم؟ آیا واقعاً راهی برای شاد بودن وجود دارد؟ در این مقاله، پنج روش اثبات شده برای شاد بودن را بررسی خواهیم کرد.

    ۱. ورزش کردن:

    ورزش کردن، یکی از بهترین روش‌های اثبات شده برای شادی است. هنگام ورزش کردن، بدن شما هورمون‌های خوشبختی مانند اندورفین را ترشح می‌کند. علاوه بر این، ورزش کردن باعث کاهش استرس و اضطراب و افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

    ۲. روابط مثبت:

    روابط مثبت با دوستان، خانواده و عزیزان، می‌تواند به شما کمک کند تا شادی را احساس کنید. ارتباطات دوستانه باعث شادی، افزایش خودشناسی و احساس ارامش می‌شود.

    ۳. بازی کردن:

    بازی کردن و انجام فعالیت‌های سرگرم کننده می‌تواند به شما کمک کند تا از زندگی لذت ببرید. بازی کردن باعث تحریک قسمت‌های مغزی مسئول خوشبختی می‌شود و باعث افزایش هورمون‌های خوشبختی می‌شود.

    ۴. تمرین مدیتیشن:

    مدیتیشن یک روش آرام‌بخش برای کاهش استرس و اضطراب است. با انجام تمرین مدیتیشن، شما می‌توانید ذهن خود را تمرکز کنید و از حالتی از آرامش و احساس شادی بهره‌مند شوید.

    ۵. کمک به دیگران:

    کمک به دیگران، یکی از روش‌هایی است که باعث شادی و خوشبختی می‌شود. کمک به دیگران، باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس رضایت و خوشبختی شما می‌شود.

    به طور خلاصه، ورزش کردن، روابط مثبت، بازی کردن، مدیتیشن و کمک به دیگران، پنج روش اثبات شده برای شاد بودن هستند. با انجام این روش‌ها، شما می‌توانید به شادی و خوشبختی دست‌یابید.

    حال و روز خود را با این راهبردها بهتر کنید

    و حال نوبت راز شاد زیستن استگوش می دهید؟

    در تحقیقی که اخیرا در مجله Frontiers in Psychology در کشور سوییس منتشر شد، مشخص شد افرادی که دارای سطح بالایی از امید هستند، رضایت بیشتری از زندگی خود دارنددیگر ویژگی ها از جمله اشتیاق، عشق و هوش اجتماعی نیز با رضایتمندی از زندگی مرتبط هستند.

    دکتر ماریا لویزا ماتینز مارتی، مولف این تحقیق بیان می کند این امر را می توان اینگونه معنی کرد ؛ افراد امیدوار باور دارند که چیزهای مثبت در آینده اتفاق می افتد، بنابراین سخت تلاش می کنند تا به اهداف خود دست یابندوی ادامه می دهد اشتیاق، همانند امید، به شما انرژی می دهد تا سخت تلاش کنید و به اهداف خود برسیددر این حال، پتانسیل عشق ورزیدن و معشوق واقع شدن و هوش اجتماعی، کلید حفظ روابط اجتماعی مستحکم – که منبع ضروری حمایت به شمار می رود – است.

    اما ” امید و هوش اجتماعی بیشتر” توصیه چندان قابل اجرایی نیستاز این رو در ادامه نکاتی آمده است که می توان ویژگی های ذکر شده را پرورش داد و اندکی بیشتر از زندگی لذت برد.

    فهرست درست کنید

    دکتر آنتونی اسکیولی، استاد روانشناسی دانشگاه ملی کین می گوید افراد امیدوار ایمان دارند که می توانند به اهداف خود برسندآنها به دیگران و توانایی آنها در غلبه بر شرایط سخت نیز اعتماد دارند و جنبه ای غیرمادی را دارا هستند که به آنها قدرت، ارتباط و اطمینان می دهدوی پیشنهاد می کند به اهداف بلندمدت خود و تاثیر آنها بر روند زندگی تان بیاندیشیددکتر اسکیولی ادامه می دهد ” بکوشید تا از افراد، مکان ها و چیزهایی که به شما قدرت می دهند و در دستیابی به هدافتان به شما کمک می کنند فهرستی تهیه کنیدسپس وقتی به مانعی بر می خورید به این فکر کنید آیا این چالش ها واقعی هستند یا من خودم آنها را به وجود آورده ام؟ اگر واقعی هستند پس مقابله با آنها بهتر از انکار آنهاست.”

    به معنویات بپردازید

    معنویت الزاما به معنای دین نیستدکتر اسکیولی می گوید ” اندیشیدن به نیازهای معنوی کاری منطقی استبه جوانب موافق و مخالف اصول معنوی مختلف توجه کنیداین کار انواع گوناگونی از امید را ایجاد میکندحتی کمک داوطلبانه به دیگران می تواند تجربه ای معنوی باشداین کار به شما احساس امیدواری بیشتری به آینده می بخشد.”

    برنامه خود را تغییر دهید

    اشتیاق همان میزان انرژی و هیجانی است که شما به به زندگی روزانه خود می آوریدتغییر کارهای روزمره شما می تواند اشتیاق را پرورش دهددر مقاله ای که در سال ۲۰۱۲ در Journal of Happiness Studies منتشر شد، بیان گردید که افراد با گنجاندن فعالیت های جسمانی و ورزش، فعالیت های اجتماعی و کارهای چالش انگیز در برنامه روزانه خود، میزان اشتیاق خود را بالا برده بودندآنها همچنین با توصیف فعالیت های روزانه ای که هر روز انجام می دادند، برنامه روزانه خود را تقویت کرده بودند.

    مدیتیشن عشق ورزی را بیاموزید

    در تحقیقی برجسته که در Journal of Personal and Social Psychology چاپ شده است، ادعا می شود که با ” مدیتیشن عشق ورزی” می توان ظرفیت خود در عشق به خود و دیگران را بالا بردهمچون سایر انواع مدیتیشن، این نوع نیز شامل نشستن با چشم های بسته و تمرکز بر دم و بازدم می شوداما به جای معطوف کردن ذهن بر لحظه، به شخصی که دوستش دارید بیاندیشید و سپس این احساسات خوب را به خود و دیگران گسترش دهیدپژوهشگران می گویند این کار به شما کمک می کند تا عواطف مثبت را تجربه و بدان توجه کنید.

    با خود حرف بزنید

    هوش اجتماعی، توانایی شما در هدایت موقعیت های اجتماعی و ارتباط با دیگران استگفتنش آسان است، نه؟ دکتر آیلین واسرمن، بنیانگذار و مدیر گروه مشاوره ICW می گوید می توانید اینگونه آغاز کنید؛ از خود بپرسید برای موقعیت های اجتماعی که بر وفق مراد من پیش نرفته اند چقدر دیگران را سرزنش می کنم؟ آنگاه اگر دیدید که بیشتر اوقات دیگران را مقصر می دانید، از خود بپرسید من در این موقعیت چه نقشی داشته ام، حتی اگر ۹۰ درصد تقصیر سایرین بوده است؟” خواهید فهمید که مدام اشتباهی را مرتکب می شوید که شما را به ستیز و احساسات بد هدایت می کند و آنگاه در جهت اصلاح آن قدم بردارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا