چرا نباید به دیگران بخندیم و آن ها را مسخره کنیم؟

چرا نباید به دیگران بخندیم و آن ها را مسخره کنیم؟
  • چرا نباید به دیگران بخندیم و آن ها را مسخره کنیم؟

    خنده‌ای که حاصل از تمسخر دیگران باشد توسط مغز قابل‌تشخیص است و اثر خوبی که خنده‌های ناشی از خوشحالی و یا چیزهایی مانند قلقلک بر روی سیستم دفاعی بدن می‌گذارند را ندارد.

    اخیراً پژوهشگران دانشگاه توبینگن آلمان به این نتیجه رسیده‌اند که مغز قادر به تشخیص نوع خنده است. برای مثال خنده‌ای که ناشی از تمسخر دیگران باشد و خنده‌ای که ناشی از شادی و یا قلقلک باشد توسط مغز قابل‌تشخیص است و همچنین نوع خنده تأثیر متفاوتی بر سلامت فرد خواهد گذاشت.
    محققان با تحقیق بر روی تغییرات در الگوی مغز افراد در زمان شنیدن نوع‌های مختلف خنده، تأثیر آن را بر روی سلامتی و عملکرد مغز موردبررسی قرار داده‌اند.

    در این تحقیق آن‌ها تعداد ۳۳ زن که از سلامتی جسمی و روحی نیز برخوردار بودند را انتخاب کرده سپس برای نیمی از آن‌ها یک فیلم کمدی را پخش نموده و برای نیمی از آن‌ها یک فیلم عادی و کسالت‌بار را پخش کردند.
    پس از پایان یافتن پخش فیلم برای این زن‌ها از سلول‌های ایمنی بدن آن‌ها نمونه‌گیری شد و پس از ترکیب با سلول‌های سرطانی و میزان اثربخشی این سلول‌ها در زمان بیماری شخص موردبررسی قرار گرفت.

    نتیجه این تحقیق نشان داد زن‌هایی که در هنگام تماشای فیلم کمدی خندیده بودند بدن آن‌ها از سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردار شده بود و دیگر اینکه خنده می‌تواند تا ۴۰ درصد سیستم ایمنی بدن را قوی کند.

    سرپرست این گروه تحقیقاتی (دکتر دیرک ویلدگرو) می‌گوید: مغز در قبال مسخره کردن دیگران که خنده‌ای را در برداشته باشد یا خندیدن مستقیم به دیگران پاسخ‌های متفاوتی می‌دهد. مغز می‌تواند بین انواع خنده تمایز قائل شود و سپس سیستم دفاعی بدن را تقویت کند.

    خندیدن در انسان‌ها دارای عملکرد پیچیده‌ای است که ممکن است نتایج مثبت یا منفی‌ای داشته باشد و الگوهای ارتباطی متفاوتی در مغز شخص ایجاد کند.

    قسمت‌هایی از مغز که وظیفه پردازش فعالیت‌های اجتماعی رادارند در هنگام خندیدن‌های ناشی از شادی یا قلقلک فعال می‌شوند که همین تأثیر خوبی روی بدن می‌گذارد اما خنده‌های ناشی از تمسخر دیگران این قسمت از مغز را فعال نمی‌کند.

    پس فهمیدیم که خنده‌های ناشی از تمسخر دیگران آن تأثیری که خنده‌های دیگر دارند را ندارد و حتی ممکن است تأثیرات منفی نیز روی مغز ما داشته باشند.

    اگر تا امروز به رفتار دیگران می‌خندیده‌ایم، آن‌ها مسخره می‌کرده‌ایم، اگر در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌هایی از دیگران موجبات خنده خود و دیگران را فراهم می‌کرده‌ایم، اگر به دنبال یافتن یک حرکت اشتباه از دیگران و اطرافیانمان بوده‌ایم تا آن‌ها را مسخره کنیم و به آن‌ها بخندیم … بهتر است همین امروز به رفتار اشتباه خود فکر کنیم و سعی کنیم دیگر این نوع رفتار را کنار بگذاریم.

    راه‌های دیگری نیز برای شاد بودن و خندیدن وجود دارد چرا ما فقط به مسخره کردن دیگران بپردازیم و سعی کنیم از این طریق خودمان را خوشحال کنیم و بخندیم؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا