خود ارضایی دختران و عوارض خود ارضایی زنان

خود ارضایی دختران و عوارض خود ارضایی زنان
  • خود ارضایی دختران و عوارض خود ارضایی زنان

    خود ارضایی  یکی از فعالیت‌هایی است که بسیاری از افراد، به ویژه دختران و زنان، به آن روی می‌آورند. این فعالیت در حقیقت شامل تحریک خود با قصد رسیدن به لذت جنسی است، ولی در عین حال ممکن است برخی از افراد خود را به این فعالیت به دلیل عدم شناخت کافی در مورد آن، وارد کنند.

    از آنجا که خود ارضایی به شکلی بسیار شخصی و خصوصی انجام می‌شود، بسیاری از افراد درباره آن صحبت نمی‌کنند و اغلب تنها در بین دوستان خود در مورد آن صحبت می‌کنند. اما در حقیقت، خود ارضایی یکی از فعالیت‌هایی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن روبرو می‌شوند، و به دلیل عدم شناخت کافی درباره آن، ممکن است به مشکلاتی برخورد کنند.

    در مورد خود ارضایی دختران، باید گفت که بسیاری از آنها در دوران نوجوانی و بلوغ با این فعالیت آشنا می‌شوند. در واقع، اکثر دختران از ابتدای دوران نوجوانی با خود ارضایی آشنا هستند و بسیاری از آنها به شکلی یا دیگر به آن روی می‌آورند. این امر به خاطر تحریک جنسی که در این دوران برای اولین بار در دختران شکل می‌گیرد، است.

    اما اینکه آیا خود ارضایی برای دختران خوب است یا نه، هنوز در جامعه مورد بحث و گفت‌وگو قرار دارد. برخی از متخصصین جنسیت شناسی معتقدند که خود ارضایی برای دختران یک فعالیت طبیعی و سالم است و به آنها کمک می‌کند تا به خودشناسی بیشتری برسند. در حالی که برخی دیگر از متخصصین معتقدند که خود ارضایی برای دختران مشکلات روحی و روانی به همراه خود دارد و ممکن است باعث ایجاد احساس عدم رضایت و ناامیدی در آنها شود.

    همچنین، باید توجه داشت که خود ارضایی زنان نیز می‌تواند عوارضی داشته باشد. در واقع، مشکلات روانی و جسمی مانند سردرد، خشکی و التهاب اندام تناسلی، کاهش لذت جنسی در رابطه با همسر و ایجاد اضطراب و استرس در مورد رابطه جنسی می‌تواند از جمله عوارض خود ارضایی زنان باشد.

    در نهایت، باید گفت که خود ارضایی یک فعالیت مهم و حساس است که بهتر است قبل از ورود به آن، در مورد آن شناخت کافی داشته باشیم و در صورت نیاز، با متخصصین مشاوره جنسی صحبت کنیم. همچنین، در صورتی که احساس ناراحتی، اضطراب و استرس به دنبال خود ارضایی می‌کنیم، بهتر است از این فعالیت دست برداریم و به دنبال کمک‌های متخصصین جنسی مراجعه کنیم.

     

    خود ارضایی در دختران و حتی خود ارضایی زنان در جامعه ما به شدت شیوع پیدا کرده که می توان بالا رفتن سن ازدواج و تنهایی را از عوامل تاثیر گذار در این امر ناپسند و اعیاد آور دانست.

     فروید که یکی از دانشمندان حوزه روانشناسی است، خود ارضایی را یک نقص فردی می نامد(چرا که طرف دوم در این رابطه وجود ندارد، مگر در خیال!!).

     متاسفانه برخی دانشمندان غربی اعتقاد به بلامانع بودن خود ارضایی مردان و خود ارضایی در زنان دارند که کمک به تمرین اوج لذت جنسی و ارگاسم می کند! اینگونه افراد حتی به مخاطبین خود آموزش خود ارضایی  می دهند، بدون اینکه از مضررات خود ارضایی حرفی به میان آورند به فواید خود ارضایی پرداخته اند، که گزارشات زیادی بعد از ازدواج مبنی بر این است که دخترانی که اعتیاد به خود ارضایی داشتند دچار آنورگاسمی یا همان نرسیدن به اوج لذت جنسی در کنار شریک واقعی خود شدند و یا بی میلی جنسی و افسردگی شدید را تجربه کرده اند.

     خود ارضایی چیست؟

     هر عملی که انسان با خودش انجام دهد به قصد کسب لذت جنسی را خود ارضایی گویند. عمل خود ارضایی را در مردان استمناء و در زنان استشها می نامند.

     

     

     عوارض خود ارضایی در دختران:

     

    درباره مضررات خود ارضایی و عواقب آن بسیار حرفهای ضد و نقیض و بعضاً اشتباهی از دوستان و نزدیکان خود شنیده اید. ما در اینجا مجموعه ای از عوارض خود ارضایی که باید بدانید را برای شما بطور خلاصه میاوریم تا اگر وسوسه به عمل خود ارضایی شدید، قبل آن به عواقب خود ارضایی فکر کنید.

     اگر شما دختری هستید که به خود ارضایی اعتیاد پیدا کرده است، یادتان نرود که این عمل با شما حتی پس از ازدواج نیز می ماند. شما در روابط با شوهر خود نیز دچار سردرگمی، یاس، بی میلی جنسی و یا اختلال در اوج لذت جنسی خواهید شد. چون شما عادت کرده اید بدون حضور شخص دیگری ارضا شوید و در عمل واقعی نمی توانید ذهن خود را متمرکز کنید. شوهر شما هم فکر می کند که ایراد از اوست که نمی تواند شما را راضی کند، که به مرور ممکن است بین شما سردی حاکم شود.

    بر اثر خود ارضایی شما یک نوع اعتیاد به این عمل پیدا می کنید و مثل کسانی که به مواد مخدر احتیاج دارند، ذهن شما به شدت درگیر عمل خود ارضایی می شود و از هر فرصتی برای خود ارضایی خود استفاده می کنید. دختر خانمی ۲۹ ساله برای ما نوشته بود روزانه تا ۸ الی ۹ بار وسوسه به عمل خود ارضایی می شود!! این وابستگی روحی باعث می شود بازدهی شما در کارهای روزانه و عادی به شدت کم شود و ذهن شما دائم مشغول است. مخصوصا اگر دوران دانشجویی را سپری می کنید، در درسهای خود تمرکز لازم را ندارید.

    یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در دختران از بین رفتن نشاط و سرزندگی در بین دوستان و آشنایان است. بیشتر دوست دارید به کنجی رفته و تخیلات جنسی داشته باشید تا حضور در جمع!! چهرۀ شما خسته، انرژی شما بسیار کم، و احساس گناه و عذاب وجدان، روحیه شما در درازمدت را از بین خواهد برد.

    در بسیاری از دخترانی که خود ارضایی می کنند، یک هیجان اولیه برای خود ارضایی و وسوسه شدید ایجاد می شود که به هر طریقی می خواهند شهوت خود را تخلیه کنند و بعد از پایان عمل خود ارضایی یک سستی و رخوتی در آنها ایجاد می شود که بیشتر حس پشیمانی در آن است. این مورد جزو مهمترین موارد عوارض خود ارضایی است. چون در عمل واقعی جنسی خانمها بعد از رابطه به شدت به شریک جنسی خود وابسته می شوند و دوست دارند کسی آنها را در آغوش گرفته و نوازش کند تا عمل جنسی کامل شود. ولی در خود ارضایی زنان، همه چیز ذهنی و خیالی است و بعد از رابطه هیچ اغوش گرمی وجود ندارد که لذت جنسی را کامل کند. در واقع خود ارضایی در دختران بسیار یک عمل ناقص است که بعد از ارضا شدن خلاء عاطفی را منجر می شود که در درازمدت افسردگی و احساس تنهایی را به همراه میاورد.

     

     ترک خود ارضایی:

     در مورد اثرات خود ارضایی و ضرر های خود ارضایی در دختران صحبت کردیم. اما سوال اینجاست، آیا می شود از خود ارضایی رها شد؟

     آیا روشهای ترک خود ارضایی تاثیر گذار است؟

     در زیر به چند نمونه از روشهای درمان خود ارضایی می پردازیم که ترکیبی از آنها می تواند به شما برای ترک خود ارضایی کمک کند:

     بی شک یکی از عوامل موثر در خود ارضایی دختران، تنها بودن است. سعی کنید زیاد تنها نباشید. به محض تنهایی افکاری بسراغ شما میاید که ممکن است وسوسه شوید به خود ارضایی!! می توانید از دوستان خود بخواهید که بیشتر با شما وقت بگذارند و نخواهید تنها بمانید. سعی کنید در جمع خانواده و دوستان حضوری فعال داشته باشید و به بهانه های مختلف به کنجی نروید که تنهایی شما تشدید شود.

     برای اینکه انرژی خود را تخلیه کنید باید اهل ورزش باشید. اهل ورزش بودن هم برای شما نشاط میاورد و هم انرژی شما تخلیه می شود و هم تناسب اندام دارید. با دوستان خود برنامه ریزی کنید که با هم دست به فعالیتهای ورزشی یا اجتماعی بزنید.

    مطالعه کردن می تواند ذهن شما را مشغول کند. البته سعی کنید در هنگام مطالعه، کتابهای تحریک آمیز و یا رمانهای بسیار عشقی را نخوانید. اینگونه کتابها روابط هر چند لطیف جنسی را توضیح می دهند که موجب می شود کم کم وسوسه به خود راضایی شوید.

    یکی از بهترین راه ها برای ترک خود ارضایی در زنان حذف عوامل تحریک کننده از زندگی است. چون انسان معمولا قدم به قدم وسوسه به کاری می شود که شما باید عوامل تحریک را از جلوی چشم خود دور کنید. مثلا شما نمی توانید بگویید: فیلم های تحریک آمیز می بینم ولی جلوی خودم را می گیرم!! چون دیدن تصاویر تحریک کننده همانا و وسوسه به خود ارضایی و بقیه داستان… شما برای ترک عمل خود ارضایی باید عوامل را از بیخ و بن حذف کنید. مثلا سر نزدن به سایتهای غیر اخلاقی، حذف از گروه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی موبایل که اخبار و تصاویر مستهجن منتشر می کنند، دوری از دوستان شهوتی و مشتاق مسایل جنسی، پاک کردن کلیپهای تحریک آمیز از روی موبایل، تبلت و کامپیوتر، ندیدن سریالهای ناجور ماهواره ای و… خلاصه هر عاملی که شما را در قدم اول تحریک بیندازد باید از زندگی خود حذف کنید.

    سعی کنید وقتی وارد حمام می شوید سریع خود را شسته و بیرون بیایید. بیخود در حمام نشینید و مقداری از آب ولرم رو به سرد استفاده کنید. مکث های بی دلیل در حمام باعث وسوسه به خود ارضایی می شود.

    هیچ وقت خود را کاملا برهنه در آینه های قدی چک نکنید. دیدن اندامهای جنسی خود باعث شروع وسوسه به خود ارضایی می شود.

    سعی کنید وقتی کاملا خسته هستید به رختخواب بروید تا مدت زمان الکی در رخت خواب وول نخورید! دستها از پتو بیرون باشد و همیشه بهداشت دستگاه تناسلی خود را حفظ کنید. بلند شدن موهای قسمت تناسلی باعث خارش در آن ناحیه شده و خاریدن دستگاه تناسلی ممکن است شما را به خود ارضایی وسوسه کند.

    در خوردن غذاهای محرک مثل فلفل و پیاز و گوشت و… زیاده روی نکیند. سعی کنید رژیم غذایی شما بیشتر گیاهی باشد تا حیوانی.

    از پوشیدن لباس زیر تنگ و پلاستیکی خود داری کنید. لباسهای تنگ بر اثر سایش روی آلت تناسلی، شما را وسوسه به عمل خود ارضایی می کند.

    زیاد خیالبافی نکنید و به محض تحریک ذهنی، افکار خود را منحرف کنید.

    در زندگی برای اینکه ذهن شما متمرکز باشد و روی عملی مشغول باشید، باید هدفی برای خود تعیین کنید. نداشتن هدف و بی انگیزه بودن یکی از عوامل مهم در خود ارضایی دختران محسوب می شود.

    پرورش نیروهای معنوی در خود توسط دعا و توسل در اماکن مقدسه.

     در بالا روشهای مختلف ترک خود ارضایی را اشاره کردیم. ولی شاید شما هم از دست خود و بی ارادگی خود شاکی باشید. شما باید برای خود تعهد ایجاد کنید و مهمترین چیز این است که در راه ترک عمل ناپسند باید به خدا توکل کرد. چون نیروی معنوی به شما انرژی می دهد تا شما را در عهد و پیمان خود ثابت قدم نگه دارد. شما هم می توانید با نذرها یا پیمان های خاص خود که بیشترین تاثیر در پایبند بودن شما را دارد، با خود عهد و پیمان ببندید تا این عمل را ترک کنید.

    خود ارضایی دختران خود ارضایی دختران و عوارض خود ارضایی زنان

     

    بسیاری از زنان توانسته اند عمل خود ارضایی را ترک کنند و قطعا شما هم می توانید. اگر احیانا در وسط کار کم آوردید و توبه شکستید، نا امید نشوید و دوباره از نوع شروع کنید و افکار منفی: ” نمی شه…. نمی تونم …. از من گذشته … من دیگه خطا کارم و هزارن جمله نا امید کننده را از خودتان دور کنید.

     

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا