چگونه عشق قبلی خود را فراموش کنیم ؟!

چگونه-عشق-قبلی-را-فراموش-کنیم-؟/
  • چگونه عشق قبلی خود را فراموش کنیم

    عشق قبلی یکی از مهمترین و پرتاثیرترین رویدادهای زندگی است که می‌تواند برای هر کسی رخ دهد. با این حال، بعضی اوقات این عشق‌ها به پایان می‌رسند و به یادگاری می‌مانند که ممکن است برای فردی که زندگی خود را با آن شخص گذرانده، سخت باشد تا آن را فراموش کند. برای فراموش کردن عشق قبلی، باید برخی از روش‌هایی را که در ادامه آمده استفاده کرد.

    ۱. قبول کنید که این رابطه به پایان رسیده است

    یکی از چالش‌های بزرگی که در زمان فراموش کردن یک عشق قبلی با آن روبرو می‌شوید، قبول کردن این واقعیت است که این رابطه به پایان رسیده است. در این مرحله، شما باید به خودتان بگویید که این عشق قبلی را نمی‌توانید باز گردانید و باید به جلو حرکت کنید. این امر ممکن است برای شما سخت باشد، اما باید به خودتان قول دهید که این روابط به پایان می‌رسند و باید به جلو حرکت کنید.

    ۲. از این تجربه برای رشد شخصی استفاده کنید

    عشق قبلی شما یک تجربه بزرگ و مهم بوده است. شما می‌توانید از این تجربه برای رشد شخصی خود استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید فهمید که چه نوع ویژگی‌هایی در یک رابطه به عنوان یک شریک ایده‌آل نیاز دارید و چه نوع ویژگی‌هایی می‌تواند به رشد شما کمک کند. در این مرحله، شما باید به خودتان بگویید که این تجربه برای شما یک درس است و می‌توانید از آن برای رشد شخصی خود استفاده کنید.

    ۳. به دنبال نقاط قوت خود بگردید

    هر فردی نقاط قوت خود را دارد. با جستجو در این نقاط، شما می‌توانید به خودتان بیشتر بپیوندید و به افزایش اعتماد به نفس خود بپردازید. در این مرحله، شما باید به خودتان بگویید که شما برای شروع یک رابطه جدید نیاز به اعتماد به نفس دارید و با جستجو در نقاط قوت خود، می‌توانید به این اعتماد به نفس برسید.

    ۴. به دنبال یک هدف بزرگ بگردید

    یک هدف بزرگ می‌تواند به شما کمک کند تا عشق قبلی خود را فراموش کنید. این هدف می‌تواند هر چیزی باشد، از یادگیری یک زبان جدید تا رفتن به یک کشور جدید. با دنبال کردن این هدف، شما می‌توانید به خودتان بگویید که زندگی شما پر از ماجراجویی‌ها و تحولات است و باید به جلو حرکت کنید.

    ۵. به دنبال کمک روانشناسی بگردید

    اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید عشق قبلی خود را فراموش کنید، به دنبال کمک روانشناسی بگردید. یک روانشناس می‌تواند به شما کمک کند تا از این تجربه جدا شوید و به جلو حرکت کنید. این کمک می‌تواند خیلی مفید باشد و به شما کمک می‌کند تا به زودی از این تجربه خود رها شوید.

    در نهایت، باید به خودتان بگویید که می‌توانید از این تجربه یاد بگیرید و به جلو حرکت کنید. با استفاده از راه‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند، می‌توانید عشق قبلی خود را فراموش کنید و به زودی به رابطه جدیدی بپردازید.

     

     ۸ راه کلیدی برای خلاص شدن از عشق یکطرفه و شکست عشقی)

    می دانم دیگر امیدی نداری!

    می دانم احساس می کنی قلبت پاره پاره شده!

    می دانم کشتی هایت غرق گشته!

    می دانم خلاص شدن از فکر او که تمام رویاهایت را بر باد داده کار سختی است!!

    اما این را هم می دانم که تو بزرگی و می توانی سرنوشت احساسات خود را در دست بگیری و با تمام وجود برخیزی و از نوع شروع کنی. کاری که بسیاری از مردمان کرده اند پس تو نیز می توانی…

    عشق یکطرفه بسیار آزار دهنده است. بعضی وقتها انسان فکر میکند در این رابطه روز به روز ضعیف و تحقیر می شود. این بی مهری از سوی معشوق یا معشوقه برای او هیچ توجیهی ندارد.

    شما باید یاد بگیرید برای مدت معلومی نفرت را جایگزین عشق کنید تا به تدریج به حالت نرمال برگردید و طرف مقابل را از ذهنتان پاک کنید. اگر خیلی از روشها را امتحان کرده اید و به نتیجه نرسیده اید، راههای پیشنهادی این مطلب را نیز امتحان کنید. برای تسکین و رهایی از این بلای خانمانسور به بررسی ۸ عامل مهم می پردازیم.

    1. ابتدا به دنبال این سوال باشید که چرا او از شما بریده. نقاط ضعف روابط را بطور منطقی بررسی کنید تا جواب را بیابید(خواهشاً در هنگام بررسی احساساتی نشوید) یافتن این نقطه ضعفها در مهارتهای فراموشی عشق و ارتباطات آینده شما تاثیر گذار است. دنبال جوابهای درست و منطقی باشید و بی جهت به خود و طرف مقابل انگ نچسبانید.

     

    1. این را در ذهن بقبولانید که انسان ممکن است کسی را از دست بدهد، ولی مطمئن باشید افراد دیگری در زندگی شما هستند که میتوانند در قلب شما جایگزین شوند. این افسانه که انسان، یک بار عاشق میشود و دیگر هیچ شانس و گزینه ایی در زندگی او پیدا نمی شود را دور بریزید.

     

    1. سعی کنید عزت نفس خود را حفظ کنید و بیش از این دیگر خود را خوار نکنید. عشق تا زمانی زیباست که دوطرفه باشد. با ادامه رابطه یکطرفه، روز به روز شخصیت و اعتبار شما از بین می رود (لطفا در اینگونه لحظات از گوش کردن به موزیکهای عاشقانه خودداری کنید، چرا که اینگونه آهنگها حال شما را بدتر می کند.) اگر شما فکر می کنید با ابراز عشق بیشتر و اصرار خالصانه، احتمال اینکه طرف مقابل دلش به رحم آید و نرمش نشان دهد، بیشتر است، سخت در اشتباه هستید. در اینگونه شرایط او فکر میکند شما وابسته، محتاج و انسان ضعیفی هستید که مزاحم زندگی شخصی او شده اید. متاسفانه اکثر عاشقان این موضوع را درک نمی کنند.

     

    1. به خودتان یادآوری کنید که چطور او قلب شما را شکسته و زندگی شما را بر هم زده است. نقاط ضعف و منفی او را به خود گوشزد کنید. فردی که به راحتی قلب شما را آزرده ، احتمال تکرار این قضیه در آینده بارها و بارها ممکن است.
    1. بهتر است از شخصی که دوستش داشتید دوری کنید، تا کم کم تصویر و خاطره او از ذهنتان پاک شود. چرا که دیدن طرف مقابل هرچقدر هم که شما بر خود مسلط باشید، خاطرات گذشته را زنده می کند و شرایط روحی شما را به هم می ریزد.

     

    1. از اخبار و دوستان مشترکتان که شما را به یاد او می اندازد دوری کنید. بعنوان مثال سعی نکنید مثل این شکست خورده ها از احوالات او پرس و جو کنید و یا بد او را پیش این و آن بگویید. بدگویی یا پرس و جو از طرف مقابل، در هر دو صورت، نوعی یادآوری به حساب می آید، که در مجموع به ضرر شماست. نکته مهم در خاکسپاری خاطرات، از بین بردن عواملی است که شما را به یاد او می اندازد. مثلا شما نباید از طریق اینترنت و یا شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و اینستاگرام و وایبر و خلاصه هر ابزار ارتباطی، صفحه او و پست های او را پیگیری کنید. این دنبال کردن اخبار مخاطب، جز وقت تلف کردن و بدتر شدن شرایط روحی شما، چیزی به دنبال نخواهد داشت.
    1. خودتان را مشغول به کاری کنید. مطمئنا او نیز به شما فکر نمی کند و فقط شما هستید که روزی ۲۰۰۰ بار !! به او و کار های او فکر کرده و یا SMS های او را مرور می کنید. پس ذهن خود را درگیر کارهای خود کنید تا کمتر به یاد او بیفتید. مرتب نبض رابطه ای را که مرده چک نکنید.

     

    1. هر وقت چشمان خود را می بندید و به یاد او می افتید نقاط ضعف و منفی او را در ذهن خود مرور کنید. آن لحظاتی که رفتار زشتی با شما داشته و یا حرفهای تندی به شما زده که قلب شما را شکسته است را تصور کنید تا حس عاطفی نسبت به او نگیرید.

    جابجایی نفرت با عشق، کم کم شما را نسبت به طرف مقابل سرد می کند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که حس تنفر باید موقتی باشد، چراکه شما باید این احساس را رفته رفته به بی تفاوتی تبدیل کنید.  زیرا نفرت دائمی به شما و احساسات مثبت شما که از اصول  مهم همسریابی است لطمه وارد می کند. وقتی احساس بی تفاوتی در شما حاکم شد برای همیشه از شرّ این عشق یکطرفه که زندگی شما را فلج کرده و تمرکزتان را از بین برده، خلاص خواهید شد.

    قدم آخر بخشیدن است. شما باید او را ببخشید. چون با بخشیدن ذهن رها می شود و قلب شما سبک می شود. کینه و تنفر روی قلب شما سنگینی می کند که روز به روز حال شما را خراب تر خواهد کرد. پس وقتی مقداری از آن هیجان و تلخی اولیه فاصله گرفتید، سعی کیند طرف مقابل را ببخشید. البته بخشیدن به معنای از سر گیری رابطه نیست، بلکه رها سازی خودتان از شر احساسات منفی می باشد.

    یادتان باشد عشق را یک تجربه مثل بقیه تجربه های زندگی قلمداد کنید و نه همه زندگی که شما را با خود غرق کند.!!

    حرف آخر: حالا از این مطلب و سایت و اینترنت و خیلی چیزیها ی دیگه که بگذریم، آخه تا کی می خوای بشینی و منتظر معجزه باشی؟! خداوکیلی اگر بخوای میشه فقط باید بخوای. نمیگم غصه نخور، اتفاقا غصه داره!! اینکه آدم این همه احساس و وقت صرف یک نفر می کنه آخرش هیچ میشه، جیگرش میسوزه!! ولی سعی کن تا یک هفته صبر کنی و هر چی دلت خواست غصه بخور. ولی دیگه بعد از اون با خودت عهد کن بی خیالش بشی.  باور کن میتونی. من ۱۰۰ تا آدم مثل تو رو دیدم  که به راحتی فراموش کردن. اینقدر خودتو اسیر و ذلیل نشون نده. همین الان بلند شو و یک فریاد بزن … بگو بی خیالِ دنیا، این نشد یکی دیگه!! بلند شو یه لبخد بزن .خودتو تو آینده دیدی؟ با یک اراده قوی دوباره زندگی رو شروع کن … بخند بخدا ارزش نداره ، دنیا دو روزه. امیدت به خدا باشه همه چیز درست میشه.مطمئن باش.

    دوباره از نوع شروع کن که سزاوار بهترینها هستی…

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا