چطور بفهمیم کسی دروغ می‌گوید؟ (۶ راه شناخت افراد دروغ گو)

دروغ
  • چطور بفهمیم کسی دروغ می‌گوید؟

    دروغ گفتن یکی از بدترین شیوه‌های برخورد با مسائل و مشکلات زندگی است. هرگز نمی‌توان به طور قطعی به یک نفر متهم شد که دروغ می‌گوید، اما با برخی از روش‌هایی می‌توان به اطمینان نزدیک‌تری از صحت و درستی گفته‌های آن شخص دست یافت.

    روش‌های مختلفی برای شناسایی دروغ وجود دارد، اما در زیر به چندین روش معمول و موثر برای این کار اشاره خواهیم کرد:

    ۱- تغییرات بدنی: بسیاری از مردم در زمان دروغ‌گویی تغییرات بدنی‌ای مثل تعریق، تنفس سریع، فرار چشم، تغییر رفتار و حتی تغییر رویاهای نوجوانانه نشان می‌دهند. بنابراین، اگر شما به شدت مشکوک به گفته‌های یک نفر هستید، بررسی کنید که آیا تغییراتی در بدن آن شخص رخ می‌دهد یا خیر.

    ۲- توجه به جزئیات: افرادی که دروغ می‌گویند، عادت دارند جزئیات را نادیده بگیرند یا در مورد جزئیات کذب بگویند. بنابراین، توجه به جزئیات و بررسی صحت آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا گفته‌های شخص درست است یا خیر.

    ۳- بررسی شیوه حرف زدن: برخی از دروغ‌گویان عادت دارند ساختار جملات خود را تغییر دهند یا از اصطلاحات خاصی استفاده کنند تا بتوانند دروغ خود را پوشش دهند. بنابراین، بررسی شیوه حرف زدن شخص مورد نظر می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا شخص دروغ می‌گوید یا نه.

    ۴- بررسی زمان: اگر شما به یک نفر مشکوک هستید که دروغ می‌گوید، بررسی کنید که آیا گفته‌های او با زمان قبلی که داستان را گفته است، همخوانی دارد یا خیر. اگر این امر با همخوانی نیست، احتمالاً شخص دروغ می‌گوید.

    ۵- استفاده از دستگاه‌های تشخیص دروغ: در چند سال اخیر، دستگاه‌های تشخیص دروغ برای شناسایی دروغ‌گویان در آزمایش‌های قضایی و غیره استفاده شده است. این دستگاه‌ها بر اساس تحلیل و بررسی واکنش‌های بدنی و نورونی شخص، با دقت بالایی می‌توانند دروغ‌گویی را شناسایی کنند.

    در نهایت، باید توجه داشت که هیچ روشی ۱۰۰٪ موثر برای شناسایی دروغ‌گویی وجود ندارد. اما با استفاده از روش‌هایی که ذکر شد، می‌توان به شما کمک کنند تا به اطمینان نزدیک‌تری از درستی و صحت گفته‌های شخص دست پیدا کنید.

    (۶ راه شناخت افراد دروغ گو)

    در این مقاله به بررسی نشانه های دروغ گویی و شخصیت افراد می پردازیم تا بتوانیم گفته های دروغ آن ها را تشخیص دهیم 

    ۱-او از شما فاصله می‌گیرد:

    آیا شخص یا اشخاص موردنظر بیش‌ازحد معمول از شما فاصله می‌گیرند؟ سرشان را به عقب می‌برند و پاهایشان را از شما دور می‌کنند؟

    افراد اغلب به کسانی دروغ می‌گویند و فاصله‌شان را حفظ می‌کنند که به آن‌ها اعتماد ندارند یا از آن‌ها خوششان نمی‌آید.

    این می‌تواند نتیجه اضطراب آن‌ها هم باشد که اگر دروغ بگویند زودتر می‌توانند از آن وضعیت خلاص شوند و دیگر قربانی نمی‌شوند.

    فاصله گرفتن یک فرد از شما ممکن است برای این باشد که شما نتوانید دروغ او را تشخیص دهید. 

    البته این نشانه در افراد خودشیفته هم گاهی دیده می شود

    ۲-او از تماس چشمی اجتناب می‌کند:

    شما می‌توانید از چشم‌های یک نفر خیلی چیزها در موردش بفهمید، این قاعده در مورد دروغ‌گوها هم صدق می‌کند. ما اغلب وقتی از کسی خوشمان می‌آید به چشم‌های او نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم که به او نزدیک‌تر شویم؛ اما دروغ‌گوها تا جای ممکن از تماس چشمی اجتناب می‌کنند. طبق عقیده روانشناسان افراد تا زمانی که راست می‌گویند ارتباط چشمی را حفظ می‌کنند. البته استثناهایی هم وجود دارد مثل بیماری اوتیسم یا اختلالات روان‌شناختی خاص.

    اما عدم ارتباط چشمی اغلب نشانه خوبی از دروغ‌گویی است.

    معمولاً افراد دروغ گو از تماس چشمی فرار می‌کنند تا بتوانند راحت‌تر به شما دروغ بگویند.

    ۳-بیش‌ازحد بی‌قرارند و وول می‌خورند:

    آیا آن‌ها ناخن‌هایشان را می‌جوند؟ با موهایشان بازی می‌کنند یا پاهایشان را تکان می‌دهند؟

    افراد دروغ گو ممکن است بسیار بی‌قرار باشند و بسیار تند و سریع صحبت کنند.

    دروغ گفتن سیستم لیمبیک بدن را فعال می‌کند. این سیستم به افراد کمک می‌کند تا خونسردی‌شان را تحت‌فشار و استرس حفظ کنند؛ اما این در همه‌جا صدق نمی‌کند، گاهی شخص کلاً مشکل اضطراب دارد

    اما اگر می‌دانید که شخص اصولاً آدم خونسردی است اما یک‌دفعه در جواب دادن به شما شروع به وول خوردن می‌کند، می‌تواند نشانه دروغ‌گویی باشد.

    ۴-به طرز غیرطبیعی آرام هستند:

    یک فرد دروغ گو برعکس مورد قبل می‌تواند هیچ حرکتی نکند. به عقیده کارشناسان، حرکت نکردن هنگام حرف زدن به‌عنوان نکته‌ای برای تشخیص دروغ باید دقت کرد.

    وقتی یک شخص دروغ گو بدون حرکت می‌ماند، این می‌تواند واکنش دفاعی بدنش باشد. وقتی شما در حالت طبیعی خونسردی هستید بدنتان حرکات آرامی دارد، اما اگر استرس داشته باشید بدنتان در این حالت خشک، سخت و بی‌حرکت می‌شود. حواستان عضلات گره‌خورده و محکم و حرکات خشک باشد. مخصوصاً اگر آدم‌های پرانرژی و فعالی باشند.

    ۵-حرف‌هایشان را تکرار می‌کنند:

    خیلی به حرف‌هایی که می‌زنند توجه کنید اگر متوجه هرگونه تکرار در کلمات و جملاتش شدید، می‌تواند نشانه این باشد که یک‌چیزی را مخفی می‌کند. لرزیدن صدا و مکث‌های طولانی قبل از جواب دادن هم چیزهایی هستند که باید به آن دقت کنیم.

    دقت کنید اگر کسی مشکل تکلم یا لکنت زبان دارد نمی‌تواند مدرکی برای دروغ‌گویی باشد.

    ۶-دستشان را به گردنشان می‌کشند:

    آن‌ها همیشه ترس از لو رفتن دارند، برای همین همیشه احساس تهدید می‌کنند که باعث می‌شود احساس خفگی کنند و همیشه دستشان را به گردنشان بکشند.

    این‌یک واکنش روان‌شناختی طبیعی است که وقتی می‌خواهیم از خودمان محافظت کنیم انجام می‌دهیم.

    اگر افراد یک‌دفعه دستشان را به گردن بند یا گردنشان می‌اندازند، وقتی دارند به شما جواب می‌دهند، احتمال اینکه دارند دروغ می‌گویند زیاد است.

    استثناهایی هم وجود دارد مثلاً اگر در یک اتاق گرم باشند یا لباس ناراحت داشته باشند حرکاتشان دلیل بر دروغ‌گویی نیست.

    آیا فکر می‌کنید دوست، اعضای خانواده یا همسرتان به شما دروغ می‌گوید؟

    اگر فکر می کنید برای دانستن نوین ترین تکنیک ها برای به دست آوردن دل محبوبتان نیاز به آموزش و پشتیبانی تخصصی دارید از طریق لینک زیر با تیم شیک اندیش آشنا شوید و برای ثبت نام اقدام کنید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا