۱۰ مهارت تعاملی که شما به عنوان کارمند یا مدیر باید داشته باشید

۶ راه برای سخت نگرفتن زندگی که باید بیاموزید نوشته 9 نشانه ضربه روانی یا تروما درمان نشده که باید جدی بگیری نوشته ۳ “کشنده جاذبه” که باید از آنها دوری کنید نوشته قبل ازدواج چه باید کرد؟ ( مهارت های لازم و جامع که باید قبل از ازدواج فرا بگیرید) نوشته ۶ راه برای رسیدن به خوشبختی که باید بدانید
  • ۱۰ مهارت تعاملی که شما به عنوان کارمند یا مدیر باید داشته باشید

    ارت های تعاملی طبیعی، غیر فنی و توانایی های غیرعلنی هستند که در طول زمان جز ویژگی های شخصیتی می شوند. این مهارت ها با ویژگی های شخصی در یک ردیف قرار گرفته و گواهی عمومی شخصیت هر فرد می شود. شیوه ی تعامل شما ذاتی است و قابل توصیف در رزومه نمی باشد.

    در فضای رقابتی امروزه، مدیر به دنبال مجموعه ی جامع و متعادلی از مهارت های تعاملی و فنی است که شرکت را به سمت جلو هدایت کند. مهارت های تعاملی در واقع به خصوصیت های شخصی، طرز برخورد، خلاقیت، عادت، تایید و جذابیت اجتماعی، تفکر انتقادی، مهارت های ارتباطی، هوش اجتماعی، رهبری کردن و طبیعت سازگار اشاره دارد.


    مهارت های تعاملی تفاوت بین یک مدیر لایق از یک فرد ایده آل را مشخص می کند. این مهارت هاست که محیط کار را برای تیم تولید شاد و رضایت بخش می نماید.

    ۱. ارتباطات

    ارتباطات به معنای تعامل با مدیران، همکاران، مشتریان، ارباب رجوع ها و حتی فروشنده هاست. این مهارت در این باره است که فرآیند تفکر و دستورالعمل های خود را به صورت موثر و انجام پذیر به دیگران بفهماند.

    مکالمات جامع، روشن و دقیق از جنبه های مهم یک مرتبط تواناست که باید تن صدا و شیوه ی خود را بر اساس شرایط تنظیم کند.

    هم چنین این مهارت درباره ی توانایی های نوشتاری، مذاکره، قدرت ترغیب، صحبت در جمع، ارتباطات غیرزبانی، ارتباطات بصری، ارایه ی عالی و شنونده ی فعال است. یک ارتباط خوب، هدفش داشتن رابطه ی خوب با همکارانش می باشد.

    ۲. کار گروهی

    کار و الفت تیمی در فضای حرفه ای بسیار مهم است، موفقیت در گرو تیم است نه یک فرد. کار گروهی یکی از بهترین مهارت های تعاملی است که شما باید داشته باشید چرا که هوش یکپارچه و بهره وری را در گروه فعال می سازد.

    همراه بودن با رویه ی مثبت امتیازی است که به دیگر اعضای تیم انگیزه می دهد. کار کردن با یکدیگر در یک تیم به معنای ترکیب چندین مهارت برای رسیدن به هدفی مشترک است. اعضا باید احساسات را درک کنند و متوجه نیازهای اعضای گروه باشند.

    برای اینکه عضو خوبی در یک گروه باشید، باید خصوصیات و ویژگی های لازم نظیر: مذاکره، شبکه سازی، هماهنگی، میانجی گری، همکاری، شنیدن و وکالت را داشته باشید.

    ۳. خلاقیت

    محیط کار کندوی مشکلاتی است که نیاز دارد تا یک نفر به حدی خلاق باشد که راه حل های جالب و جدید پیدا کند. فرد خلاق در این شرایط پایدار می ماند و تواناییش را به سازمان ثابت می کند.

    این مهارت یکی از بهترین مهارت هاست که مدیر باید به دنبال آن باشد و ناراحتی ها را با استفاده از آن حذف کند. توانایی سوال پرسیدن، طراحی، آزمایش، نوآوری، تنظیم کردن و الهام بخشیدن از مراحل تفکر خلاق و توسعه یافته است. مدیر باید دارای تخیل بالا و الهام بخش باشد تا راه حل های نوآورانه و مناسب در محیط کار پیدا کند.

    ۴. حل مساله

    مشکلات، جزیی از هر سازمان هستند اما آیا شما برای اینکه مشکلات سازمان را حل کنید، منابع و توانایی های کافی را دارید؟ تفکر خلاقانه و منطقی بدون شک دو جنبه مهم از مهارت های تعاملی در حل مساله هستند، اما مهم ترین توانایی ساختار ذهنی فرد در هر موقعیت است.

    ” آیا او میتواند مساله را در ذهن خود حل نموده و راه حل مناسب آن را بدون از دست دادن خونسردی پیدا کند؟” این سوالی است که نیاز است به آن بپردازید اگر در جست و جوی این مهارت تعاملی هستید. حل مساله تماما درباره ی فکر کردن به جای دیگران، مذاکره، گرفتن تصمیم فعال،نگاه منطقی و به کارگیری ابتکار برای عبور موفقیت آمیز از چالش های پیش بینی نشده است.

    ۵. انعطاف پذیری

    پیشرفت در علوم و تکنولوژی، همه ی صنایع را مستعد پذیرش تغییرات بسیار سریعی کرده است. در زمانی هستیم که کارمندان به مدیران منعطف نیاز دارند که از طریق آن، آنها بتوانند تکنولوژی های جدید را به دست آورده و به تغییرات جدید محیط اطراف عادت کنند.

    هیچ کس کارمندی را که نمیتواند مهارت های جدید را اجرا کند و از نالان است، نمی خواهد. انعطاف پذیری به معنای آسان، عادت کردن به تغییرات و موقعیت های جدید به شیوه ی جدید است. اشتیاق به استفاده از چیزی جدید و توانایی پذیرش پالش های جدید یکی از بهترین مهارت های تعاملی است که باید آنها را داشته باشید.

    ۶. مدیریت زمان

    زمان کالایی گرانبهاست که قابل بازیابی نیست. برخی شغل ها بسیار طاقت فرسا و با ریسک بالا هستند. به پایان رساندن یک پروژه به صورت منظم در زمان معین بخشی از فرهنگ کار است.

    سرعت صنعت بسیار بالا رفته است و بسیار حیاتی است که کارها به موقع انجام شود. شما نمی توانید کسی را که به زمان احترام نمی گذارد و شیوه ی مدیریت موثر زمان را نمی داند، استخدام کنید. یکی از مهارت های تعاملی که باید داشته باشید ویژگی مدیریت زمان است.

    تمام کردن کار به صورت کارآمد و به موقع تشان دهنده اشتیاق شماست.برای مدیریت زمان بطور عاقلانه در محیط کار، مدیر باید دقیق هدف گذاری کند، اولویت بندی کند، برنامه داشته باشد، تمرکز کند، مدیریت کند، وظایف را تفویض نماید، سازماندهی کرده و تصمیم درست را اتخاذ نماید.

    ۷. رهبری

    یک رهبر خوب کسی است که وقت موفقیت پشت تیمش، درهنگام کار در کنار تیمش و هنگام شکست جلوی تیم می ایستد.” رهبران ساخته نمی شوند، متولد می شوند” این ضرب المثلی عالی است که بارها آن را شنیده ایم.

    چشم انداز مثبت، استعداد و روش در کنار حضور آمرانه برای رهبر لازم است تا دیگران را وادار به فرمان برداری نماید.رهبر کسی است که تیم را راهنمایی و ترغیب می کند تا اهداف سازمان را به ثمر برسانند.

    مهارت های مهمی که مشخصه ی رهبری خوب است عبارتند از: یکدلی با هر یک از اعضا، سخاوت در تمجید گروهی، مهارت در کنار آمدن با مسائل، اعتباری که او را از دیگران متمایز سازد، فروتنی و عقب کشیدن هنگام تمجید از گروه و قرار دادن گروه جلوتر از خود. یکی از بهترین مهارت های تعاملی که باید داشته باشید رهبری کردن به نحوی است که به آسانی الهام بخش و مشوق اعضای گروه باشد تا کارشان را موثر انجام دهند و در نتیجه آن به هدف خود برسند.

    ۸. روش مثبت

    کسب و کار پرسرعت است و استرس ،بخشی از فضای کار است. شما به فردی احتیاج دارید که با روش مثبتش هوای تازه برای شما بیاورد. یک فضای شاد، نتیجه ی یک محیط خوب است که در چهره های خندان کارمندان منعکس می شود.

    زمانی که نیروی کار در محل کار راضی و خوشحال است، تلاش می کند تا کارش را به بهترین وجه انجام داده و به سودآوری بهتری برسد. یکی از مهارت های تعاملی که کارمندان در جست و جوی ان هستند، روش مثبت در مدیران است. این افراد از کار کردن راضی هستند و روش های دوستانه محیط کار را سالم می کند.

    یک روش موفق، شخصیت دوستانه و فضایی خوش بینانه موجب از بین رفتن فضای عصبی می شود و انرژی مثبت به محیط می دهد. افراد تعامل با افراد آسان گیر و شاد را دوست دارند چرا که به آنها کمک میکند تا چند دقیقه ای از استرس رها شوند.

    ۹. اخلاق کاری

    کارمندان اعمال مناسب را جهت بهبود اخلاق کاری انجام می دهند زیرا به افزایش کارایی و سودمندی سازمان کمک می کند.

    یک اخلاق کاری قدرتمند، مدیر را به تمرکز، وقت شناسی و نظم وا میدارد.یکی از بهترین مهارت های تعاملی که باید داشته باشید اخلاق کاری است که شخصیت فرد را نیرومند میکند و ویژگی هایی نظیر: دقت، فداکاری، پافشاری، انضباط، یکپارچگی، تعهد و حرفه ای بودن را به ارمغان می آورد.

    ۱۰. تفکر انتقادی

    متفکران انتقادی مراقب شرکت ها هستند چرا که آنها توانایی دیدن، آنالیز کردن و گرفتن تصمیم های سریع را دارند. آنها در مسایل ادراکی خوب هستند و دیدگاه تازه ای دارند. یک متفکر انتقادی، به همکارش کمک میکند تا بهتر کار کند.

    این توانایی اوست که  ازمنابع در دسترس به عنوان مزیت استفاده کرده و در موقعیت های دشوار از آنها بهره ببرد. یکی از بهترین مهارت های تعاملی که باید داشته باشید تفکر انتقادی است که کارمند را قادر به استفاده از استدلال و تخیل برای حل مناسب مسائل می کند. او در تحقیقات و تجربه های گذشته جست وجو کرده، داده ها را آنالیز می کند، جزییات را میفهمد و مساله را به شیوه ی موثری حل می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا