مهمترین علت های حرف گوش نکردن بچه ها چیست ؟

علت های حرف گوش نکردن بچه ها
  • مهمترین علت های حرف گوش نکردن بچه ها چیست ؟

    « تربیت کودکان حرف شنو، آرزوی هر پدر و مادر است !

    گاه با تمام تلاش هایی که والدین و اطرافیان می کنند، کودکان آنگونه که باید حرف شنوی ندارند و این موضوع سبب بحث و درگیری میان والد و کودک شده و موجب افزایش نارضایتی می شود.

    البته همیشه نمی توان سرپیچی کودکان را به خاطر تربیت اشتباه آنها دانست اما گاهی اشتباهات خود اطرافیان در تربیت کودک سبب ساز این چنین سرپیچی ها می شود.
    در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ عامل مهم که باعث حرف گوش نکردن کودک شما می شود، اشنا کنیم.

     

    ۱- خود شما الگوی خوبی نبودید .

    همواره به یاد داشته باشید دو صد گفته چون نیم کردار نیست! کودکان مقلد های خوبی هستند، لذا هر گونه برخوردی از شما ببینند، عیناً به شما بر میگردانند.

    وقتی کودکتان با شما صحبت می کند، تمام حواس خود را به او بدهید، مهم نیست در چه سنی است و چه میزان حرف هایی که میزند اهمیت دارد اما باید از شما یاد بگیرد شنونده خوبی باشد.

    ۲- جملات خود را با کلمات مناسب آغاز نمی کنید .

    وقتی با کودکتان صحبت می کنید، به عبارات خود توجه کنید. مثلاً هنگامیکه با کودکتان صحبت می کنید، جمله ی خود را با “اگر” شروع نکنید.

    مثلاً اگر به او بگویید: ” اگه گوش ندی چی میگم… “، باعث می شود احساس کند مورد تهدید واقع شده است. شرط گذاشتن شما، کودکتان را می ترساند و این ترس و هراس، او را فردی حرف نشنو می کند.

    یا مثلاً اگر جملات خود را با “چرا” آغاز کنید و در آن، ویژگی منفی کودکتان را مورد پرسش قرار دهید، او را نسبت به گوش دادن و پاسخ دادن به حرفتان بی میل می کنید. مثلاً به او نگویید:” چرا گوش نمیدی چی میگم” بلکه به او بگویید ” میشه به من گوش کنی؟”

    ۳- حرف های خود را شفاف بیان نمی کنید .

    کودکان، ذهن ساده ای دارند و درک منظور شما همیشه برایشان آسان نیست. مثلاً به جای آنکه به آنها بگویید: “میخوای بری دسشویی؟” بگویید:” الان وقتشه که بری دستشویی”

    ۴- پیش از انکه مطمئن شوید کودکتان حواسش به شماست، شروع به حرف زدن می کنید .

    ابتدا مطمئن شوید کودکتان به شما گوش می کند و حواسش پیش حرف های شماست، سپس خواسته ی خود را مطرح کنید.

    کودکان گاه حواس پرت اند و گاه تمرکز خود را به راحتی از دست می دهند، پس اگر خواسته ی مهمی دارید، رو به روی او بایستید، با او تماس چشمی برقرار کنید و هنگامی که مطمئن شدید حواسش پیش شماست، شروع به حرف زدن کنید.
    کودک شما نمی تواند حرف های غیر واضح شما را از اتاق و آشپزخانه به دقت گوش کند و تشخیص دهد خواسته شما از بازی کردن با اسباب بازی هایش مهم تر است.

    ۵- بی توجهی او، داد و فریاد شما را بالا می برد .

    چه کسی از داد و فریاد خوشش می آید ؟

    درخواست خود را با لحن آرام و با مهربانی بیان کنید و تاثیر ان را ببینید. ممکن است کودکتان از ترس، توجهش به شما جلب شود اما موقتی بوده و در دراز مدت، هدف شما که حرف شنو کردن او است، مرتفع نمی شود .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا