شرایط گفتگو با نوجوان

شرایط گفتگو با نوجوان
  • شرایط گفتگو با نوجوان

    یکی از راههای اساسی حل مشکلات و احتمالا بیان خواسته ها و مطرح شدن نظرات نوجوان، تشکیل میزگرد و گفتگو با نوجوان است. والدین معمولا با فرزندانشان پیرامون مسایل و مشکلات و انتخاب راه حل ها صحبت می کنند، ولی همان طور که در مقاله صحبت کردن با نوجوان شرح داده شد، تشریفات خاصی را که برای این گونه گفتگوها لازم است، رعایت نمی کنند.

     

    شرایط گفتگو با نوجوان

    گفتگو با فرزندان شرایط خاصی خود را می طلبد، که اگر این تشریفات به ظاهر زاید به کار گرفته نشود، طرفین در اجرای مصوبات، احساس مسئولیت نمی کنند. اگر با فرزندانمان درست همانند بزرگترها رفتار کنیم و یک روز در هفته یا دو روز در ماه را برای حرف زدن با نوجوان انتخاب کنیم و ساعت معینی را برای آن تعیین کنیم؛ همچنین دفتری بنام «دفتر تبادل نظر» یا دفتر «مشورت های خانوادگی» فراهم کنیم و به طور مرتب در همان ساعت مقرر و روز معینی جلسه را تشکیل دهیم.

    اجازه غیبت به هیچ کس را ندهیم، و صورتجلسه ی مذاکرات را در همان دفتر منعکس کنیم و در پایین صورتجلسه از همه امضا بگیریم، قطعاً در جلسه‌ی بعد، می‌توانیم مسئولیتی را مجدداً یادآور شویم و کسانی که مسئولیت خود را انجام داده اند را تشویق و کسانی که بی توجهی به مصوبات جلسه کرده‌اند را مواخذه کنیم، و همچنین این کار را به طور مرتب و بی وقفه انجام دهیم، به تدریج همه به آن عادت خواهند کرد و در نتیجه کار ما آسان خواهد شد.

    بدیهی است در طول هفته، نه خود ما باید موضوعی را مطرح کنیم، و نه به نوجوان اجازه دهیم که مطلبی را بیان کند، آن وقت است که هر کس به موقع حرف خود را خواهد زد. سرانجام، تأکید مهمی لازم است؛ اینکه: «موضوع هر جلسه باید فقط بین اعضای خانواده باشد و نزد دیگران بازگو نشود.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا