تجربه حال خوب و بالا بردن سطح انرژی

تجربه حال خوب و بالا بردن سطح انرژی
  • تجربه حال خوب و بالا بردن سطح انرژی

    تجربه حال خوب و بالا بردن سطح انرژی، می‌تواند برای هر فردی که با استرس، اضطراب و فشار در زندگی روبرو می‌شود، مفید و موثر باشد. از آنجایی که حالت روحی و روانی ما، بر روی سلامت جسمی ما تاثیر می‌گذارد، بنابراین نگهداری از حالت روحی مثبت، می‌تواند بهبودی در سلامت جسمی و روانی ما را به همراه داشته باشد.

    در این مقاله، به برخی از روش‌هایی که می‌تواند به حالت روحی مثبت و بالابردن سطح انرژی کمک کند، می‌پردازیم.

    تمرین ورزشی
    یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ حالت روحی مثبت و بالابردن سطح انرژی، ورزش است. ورزش باعث ترشح هورمون‌های خوش‌حالی مانند سروتونین و اندورفین می‌شود که در نتیجه باعث بهبود حالت روحی می‌شود. همچنین، ورزش باعث افزایش تولید انرژی در بدن می‌شود و حالت بدنی و روانی را بهبود می‌بخشد.

    تغذیه سالم
    تغذیه سالم و متعادل، نقش مهمی در حفظ حالت روحی مثبت و بالابردن سطح انرژی دارد. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی، باعث تامین انرژی برای بدن می‌شود و در نتیجه احساس بیشتری از انرژی و تمرکز داریم.

    خواب کافی
    یکی دیگر از اصلی‌ترین عوامل برای حفظ حالت روحی مثبت و بالابردن سطح انرژی، خواب کافی است. در صورتی که خواب کافی نداشته باشیم، احساس خستگی، بی‌حوصلگی و افت سطح انرژی را تجربه می‌کنیم. بنابراین، باید به حفظ روال خواب منظم و کافی توجه کنیم.

    مدیتیشن
    مدیتیشن یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند به حفظ حالت روحی مثبت و بالابردن سطح انرژی کمک کند. مدیتیشن باعث کاهش استرس، اضطراب و سختی‌های روزمره می‌شود. این روش می‌تواند بهبود خودآگاهی و تمرکز ما را نیز به همراه داشته باشد.

    به طور خلاصه، برای حفظ حالت روحی مثبت و بالابردن سطح انرژی، باید به ورزش و تغذیه سالم توجه کنیم، خواب کافی داشته باشیم و از روش‌هایی مانند مدیتیشن استفاده کنیم. این روش‌ها می‌تواند به بهبودی سلامت جسمی و روانی ما کمک کنند و باعث ایجاد حالت روحی مثبت و افزایش سطح انرژی در ما شوند.

    تجربه حال خوب

    اگر ما بخواهیم ارتباط خوبی با دیگران داشته باشیم ابتدا باید ارتباط با خودمان را بلد باشیم به این معنی که از درون حال خودمان خوب باشد و به اصطلاح سرحال باشیم یعنی سطح انرژی مطلوبی برای فعالیت در محیط کار داشته باشیم،

    اهمیت خواب کافی در بالا بردن سطح انرژی و تجربه حال خوب

    یکی از مواردی که سطح انرژی ما را بالا می برد خواب کافی است، اینکه بدن ما نیاز دارد که در ۲۴ ساعت ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشد، اجازه بدید با یک مثال شروع کنیم فرض کنید شما شب  تا دیروقت مشغول تماشای تلویزیون و برنامه مورد علاقه تان باشید و ساعت ۲ به رخت خواب بروید اگر شما قرار باشد ساعت ۸ صبح در اداره حاضر باشید می بایست ساعت ۶  یا ۷ صبح از خواب بیدار شوید تا بخواهید آماده شوید، سرویس بهداشتی و صبحانه و … در نهایت مسیری که طی خواهید کرد تا رسیدن به اداره حداقل یک ساعت زمان می‫خواهد بنابراین شما با این حساب ۴ الی ۵ ساعت خواب شبانه داشته‫اید که این مقدار نیاز بدن را تامین نمی‫کند و شما صبح خواب‫آلود هستید جالب است بدانید کم خوابی به صورت مداوم مقاومت بدن را کم می‫کند و سطح استرس را نیز بالا می‫برد و باعث می‫شود شما در ارتباط با دیگران انرژی کافی را نداشته باشید،

    موارد زیادی در بهبود کیفیت خواب موثر است از جمله اینکه شام سبک میل کنید و سعی کنید دو ساعت قبل از خواب چیزی نخورید و سعی کنید قبل از خواب حتما مسواک بزنید چون باعث می شه شما آرامش بیشتری داشته باشید و موردی که از همه مهمتر است تخلیه ذهنیه، خیلی وقتها پیش می آد با اینکه زود وارد رختواب می شید اما مدام فکرتون درگیره و  مسائل حل نشده ای توی ذهنتونه که باعث می شه نگران باشید و راحت خوابتون نبره اما برای اینکه تخلیه ذهنی داشته باشید پیشنهاد می کنم تمام مواردی که ذهن شما رو اشغال کرده روی یک برگه کاغذ بنویسید، بعد برنامه روزانه داشته باشید و برنامه فردا رو حتما توی یک برگه دیگه یادداشت کنید، بعد سعی کنید  یه مقدار حرکات کششی انجام بدید و بعد از آن حدودا ۱۰ دقیقه مراقبه یا مدیتیشن انجام بدید این کار باعث میشه تخلیه ذهنی به طور کامل صورت بگیره، از طرفی انجام مراقبه در دراز مدت باعث تقویت حافظه، افزایش تمرکز، کاهش استرس و افزایش حس عاطفی میشه.

    جالبه بدونید بهترین ساعتی که می تونید وارد رختخواب بشید ساعت ۱۰٫۳۰ شب هست چون از ساعت ۱۱ به بعد بدن می بایست وارد یک خواب عمیق بشه و در طول این ساعات هورمون ملاتونین ترشح می شه و این هورمون خواص زیادی برای بدن داره از جمله این که باعث میشه سیستم ایمنی بدن بالا بره و بدن در برابر بیماریها مقاوم تر بشه ، همچنین در طول این ساعات مواد غیر ضروری بدن و برخی از سموم در حالت خواب از طریق پوست ، ریه ها و …  دفع میشه بنابراین برای اینکه در طول روز انرژی کافی داشته باشید پیشنهاد می کنم حتما این موارد رو رعایت کنید.

    اهمیت صبحانه در بالا بردن سطح انرژی و تجربه حال خوب

    دومین مورد صبحانه مفید و خوب است که می‫تواند حال ما را بهتر کند، خوردن صبحانه مقوی می تواند انرژی ما را تا چند برابر افزایش دهد طوری که تا پایان روز احساس خستگی نکنیم، یک صبحانه کامل شامل کربوهیدرات (نان، سبوس، غلات، تخم مرغ و …)، لبنیات و کلسیم ( شیر و فراورده های لبنی) و میوه (سیب، موز، توت فرنگی و …) است که ما معمولا از خورد میوه بعد از صبحانه غافل میشیم!! از طرفی زمان خورد صبحانه نیز اهمیت بالایی داره، قبل از ساعت ۹ صبح قدرت جذب مواد غذایی در بدن بالاتر از سایر زمانهاست بنابراین سعی کنید صبحانه رو قبل از ساعت ۹ صبح میل بفرمایید، اگر میخواهید به تناسب اندام برسید پیشنهاد میکنم ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبحانه میل کنید چون در این ساعت بدن بیشترین قدرت جذب را دارد.

    اهمیت ورزش در بالا بردن سطح انرژی و تجربه حال خوب

    برای بالا بردن سطح انرژی ورزش نیز یکی دیگر از مواردی است که حال ما را خوب می کند، به خصوص ورزش صبحگاهی، حدودا ۲۰ دقیقه پیاده‫روی تند یا ورزش یوگا می‫تواند انرژی ما را در سطح مطلوبی نگه دارد و رعایت این سه مورد به شدت می‫تواند استرس ما را کاهش دهد و در نتیجه  ما سرحال خواهیم بود و این اولین گام برای برقرار ارتباط خوب در محیط کار است.

    اهمیت شکر گزاری در بالا بردن سطح انرژی و تجربه حال خوب

    یکی از مهمترین عواملی که سطح انرژی ما را می تونه در طول روز بالا نگه داره شکرگزاریه، در واقع شکرگزاری وقتی به ما انرژی می ده که واقعا قلبا صورت بگیره و اینو بدونیم که صرف گفتن خدایا شکرت کافی نیست

    بلکه دلیل برای شکرگزاری داشته باشیم و پیشنهاد می کنم برای تمام نعمتهایی که خداوند به ما عطا کرده فکر کنیم و ۷ مورد برای شکر گزاری پیدا کنیم، این کار باعث می شه انرژی ما در طول روز حفظ بشه و حال خوبی رو تجربه کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا