چگونه رابطه دوستی را حفظ کنیم(دختر ها)

چگونه رابطه دوستی را حفظ کنیم
  • چگونه رابطه دوستی را حفظ کنیم؟ (دختر ها)

    رابطه دوستی یکی از ارزشمندترین روابطی است که ما می‌توانیم با دیگران داشته باشیم. این رابطه معمولاً بر اساس اشتراکات و علاقه‌های مشترک ساخته می‌شود و با گذر زمان، ما به دوستان خود نزدیک‌تر می‌شویم و به اعتماد بیشتری به یکدیگر می‌رسیم. اما گاهی اوقات، این رابطه می‌تواند با مشکلاتی روبرو شود و برای حفظ آن باید اقداماتی انجام داد. در این مقاله به چگونگی حفظ رابطه دوستی می‌پردازیم.

    ۱. احترام گذاشتن به نظرات دوستانتان: برای حفظ رابطه دوستی، باید به نظرات دوستانتان احترام گذاشته و آن‌ها را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید دوستی قوی‌ای با دوستانتان داشته باشید، باید به آن‌ها احترام بگذارید و در برخورد با آن‌ها مودبانه عمل کنید.

    ۲. به دوستانتان کمک کنید: به دوستانتان کمک کنید و در مواقع سخت به آن‌ها پشتیبانی کنید. اگر دوستانتان به شما نیاز دارند، باید همیشه آماده کمک به آن‌ها باشید.

    ۳. خود را با دوستانتان هماهنگ کنید: برای حفظ رابطه دوستی، باید خود را با دوستانتان هماهنگ کرده و در برخورد با آن‌ها دقت کنید. باید از نحوه صحبت کردن، برخورد و رفتار با آن‌ها پیش‌بینی کنید.

    ۴. برخورد با دوستانتان با حساسیت: برای حفظ رابطه دوستی، باید با دوستانتان با حساسیت برخورد کنید و در مواقعی که دوستانتان ناراحت هستند، به آن‌ها کمک کنید تا احساس راحتی کنند.

    ۵. فراموش نکردن اعتماد به دوستانتان: برای حفظ رابطه دوستی، باید به دوستانتان اعتماد کنید و به آن‌ها نشان دهید که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. اگر نشان دهید که به دوستانتان اعتماد دارید، احتمالاً آن‌ها نیز به شما اعتماد خواهند کرد.

    ۶. در مواقع سخت پشتیبانی کنید: برای حفظ رابطه دوستی، باید در مواقع سخت به دوستانتان پشتیبانی کنید و در مواقعی که نیاز دارند، به آن‌ها کمک کنید. اگر به دوستانتان در مواقع سخت کمک کنید، احتمالاً آن‌ها نیز به شما در مواقع سخت کمک خواهند کرد.

    ۷. به دوستانتان احترام بگذارید: برای حفظ رابطه دوستی، باید به دوستانتان احترام بگذارید و در برخورد با آن‌ها مودبانه عمل کنید. اگر به دوستانتان احترام بگذارید، احتمالاً آن‌ها نیز به شما احترام خواهند گذاشت.

    ۸. دوستی را با حساب کتاب نکنید: برای حفظ رابطه دوستی، نباید دوستی را با حساب کتاب کرد و به دوستانتان به خاطر کارهایی که برایتان انجام می‌دهند، مدیونی بدهید. اگر دوستی را با حساب کتاب کنید، احتمالاً دوستانتان احساس ناراحتی می‌کنند.

    ۹. برای دوستانتان به دنبال راه‌حل‌های جدید بگردید: برای حفظ رابطه دوستی، باید به دوستانتان کمک کنید تا به راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلاتشان برسند. اگر به دوستانتان به دنبال راه‌حل‌های جدیدی بگردید، احتمالاً آن‌ها نیز به شما احترام خواهند گذاشت.

    به طور کلی، حفظ رابطه دوستی مهمترین مسئله ما در زندگی است. برای حفظ رابطه دوستی، باید به دوستانتان احترام گذاشته و به آن‌ها کمک کنید. همچنین، باید در برخورد با آن‌ها با حساسیت عمل کنید و در مواقع سخت به آن‌ها پشتیبانی کنید. اگر این اصول را رعایت کنید، رابطه دوستی شما با دوستانتان نه تنها برای مدت کوتاه، بلکه برای مدت طولانی قوی خواهد بود.

    پارامتر های اصلی یک رابطه سالم و پایدار، احترام، صداقت، اعتماد، برابری و گفتگو هستند. با گوش دادن به همسرتون و سازش کردن و همچنین تعیین حد و مرز هایی برای یکدیگر میتونید رابطه ای که براساس پارامترهایی که ذکر شد، گسترش یافته است رو داشته باشید; با اقرار کردن به اشتباهاتتون میتونید اعتماد و صداقت رو بین یکدیگر ایجاد کنید و از جدال و انتظارات بیجا از یکدیگر بپرهیزید; احساساتتون رو بیان کنید و اگر چیزی شما رو ناراحت میکنه، اون ها در خودتون نریزید و بازگو کنید.

     

    بخش اول – به همسرتون احترام بذارید

    به همسرتون گوش بدید. بهترین راه نشان دادن اینکه شما به همسرتون اهمیت میدید اینه که هنگام حرف زدن اون ها بهشون توجه کنید; گوش دادن با شنیدن متفاوت هست; وقتی که شما به حرف های همسرتون گوش میدید این به معنای این هست که شما به احساسات و عقاید اون شخص احترام میذارید.

    • وقتی که همسرتون دارد صحبت میکند; گوشی یا وسایل مزاحم دیگر رو کنار بذارید تا توجه کامل به حرف های اون ها داشته باشید.
    • وقتی اون دارد صحبت میکند به چشم هاش نگاه کنید.
    • سعی کنید وسط حرف هاشون نپرید ، ابتدا فقط گوش دهید.
    • حرف های اون ها رو تکمیل کنید یا ازش نتیجه بگیرید مثل “چیزی که من از حرف هات فهمیدم اینه که … درسته؟”

     

    یاد بگیرید که سازش کنید. هر دوی شما و همسرتون ممکنه نظرات متفاوتی در کارهایی که با هم انجام میدید داشته باشید، این کاملا طبیعی ست; و همیشه نباید نظر یک طرف عملی شود، این بحث بسیار مهم است; چون بسیاری از سوءتفاهم ها بین زوج ها ناشی از همین مورد است.

    • مثلا اگه شما امشب یک فیلم رو واسه دیدن انتخاب کردید، بذارید روز دیگر همسرتون فیلم رو انتخاب کنه.
    • سعی کنید به انتخاب هایی که همسرتون میکنه علاقه نشون بدید; برای مثال اگر او دوست دارد که به یک موزه ی هنر برود، شما هم سعی کنید به این انتخابش علاقه نشون بدید، هر چند که سخت باشد! و سعی کنید که این موضوع رو به یک مسابقه تبدیل نکنید، که هر طرف بیشتر طرف مقابل را با انتخاب هایش زجر دهد!

    از همسرتون حمایت کنید.

    شما در هر دو شرایط بد یا خوب باید ا پشت همسرتان باشید; وقتی که همسرتون داره دوره ی سختی رو میگذرونه، فردی باشید که همسرتون بتونه بهتون تکیه کنه; و اگه همسرتون به یک موفقیت رسیده; بهش پیشنهاد بدید که این موفقیت رو جشن بگیرید و نشون بدید که چقدر بهش افتخار میکنید.

    • اگه مثلا در یک مصاحبه شغلی رد شده، میتونید بهش دلداری بدید “نگران نباش ، یه عالم کار اون بیرون هست که تو میتونی انجام بدی; با یه بار رد شنیدن نا امید نشو، تو میتونی به من تکیه کنی “.
    • یا اگه همسرتون به موفقیتی رسیده ” من بهت افتخار میکنم، تو یه عالم واسش تلاش کردی و لیاقتشم داری “.

    حد و مرز ها رو مشخص کنید. به همسرتون یاد بدید که چطوری با مشخص کردن حد و مرزها بهتون احترام بذاره; اگر همسرتون به این حد و مرز ها احترام نمیذاره; پس این یک پرچم قرمز برای رابطه شماست.

    • اگر همسرتون به این حد و مرز ها اهمیتی نمیده و دائما اون هارو پایمال میکنه، پس شاید شما چاره ای جز پایان دادن به این رابطه نداشته باشید.
    • آیا همسر شما وقتی شما بهشون جواب نه میدید از کارشون دست میکشند یا بدون توجه به شما اون حد و مرز ها رو رعایت نمیکنند؟ اگر نه شاید شما نیاز به بازنگری در این رابطه داشته باشید.

    بخش ۲ – صادق باشید و اعتماد سازی کنید.

     

    به اشتباهاتتون اقرار کنید. اقرار کردن به اشتباهاتتون نشون میده که شما شجاع و درست کار هستید; این کار همچنین باعث میشه که همسرتون هم وقتی اشتباه میکنه; تشویق بشه که این کار رو انجام بده; به یاد داشته باشید که مسئولیت اشتباهاتتون رو بپذیرید و همچنین اشتباهات اون رو هم بپذیرید.

    • یک مثال برای این قبول اشتباه میتونه این باشه ” من متاسفم که این اشتباه رو کردم و این تقصیر من بود که موقعیت رو درک نکردم; چطوری میتونم جبرانش کنم ؟”.

    به همسرتون فضا بدید. اگر شما به همسرتون اطمینان دارید پس نیازی نیست که همیشه پیش او باشید; هر چند شاید شما نیاز به یک گفتگو با همسرتون راجع به حد و مرز های ارتباط با افراد دیگر داشته باشید; سعی کنید یادتون باشه که قبل از اینکه شما وارد زندگی همسرتون بشید، این فرد یه زندگی ای هم داشته! همسرتون رو تشویق کنید که گاهی اوقات وقتی رو با خانواده یا دوستاش بگذرونه.

    • میتونید بگید که ” ما اخیرا بیشتر وقتمون رو با هم گذروندیم شاید بهتر باشه که یکم هم با دوستان و خانواده مون باشیم “.

    دروغ نگید! بهترین راه اعتماد سازی اینه که به هیچ وجه دروغ نگید، که به این معنیه که همیش حقیقت رو بگید; مطمئن باشید که این دروغ شما دیر یا زود برملا خواهد شد و تنها نتیجه اش عدم اعتماد است.

    • اگه همسرتون بفهمه که شما بهش دروغ گفتید، اعتماد سازی دوباره به شدت مشکل خواهد شد.

     

    بخش ۳ – با همسرتون صحبت کنید

     

    احساساتتون رو بیان کنید. هیچوقت احساساتتون رو به دلیل اینکه از واکنش همسرتون میترسید; مخفی نکنید و اون ها رو بیان کنید; و از این نترسید چون همسرتون شما رو باید به خاطر احساسات و چیزی که هستید قبول کنه، پس اون ها در دل خودتون نگه ندارید.

    • اگه همسرتون ازتون پرسید که آیا همه چیز مرتبه؟ نگید که ” آره چیزی نیست ” بلکه اگه واقعا مشکلی هست دقیقا بگید که چی ناراحتتون میکنه و چه احساسی دارید.

    بخش چهارم – به رابطه تان هیجان بدید

     

    خوش باشید . به خاطر داشتن چیزها و احساساتی که قبلا نداشتید خوشحال باشید; با جستجوی تجربه های جدید و انجام کار هایی که قبلا انجام ندادید یا موقعیتش را نداشتید، خاطره های بیاد ماندنی رو بسازید; این تجربه ها میتونه در آینده باعث خنده شما شود!

    • این میتونه یه چیز ساده هم باشه، مثلا میتونید با هم به یک کلاس عکاسی برید.

    با هم دیگر به سفر بروید. سفر میتواند رابطه ی شما رو بهبود ببخشد; همچنین این میتونه یک تجربه خوب و بیادماندنی برای شما باشه; شما حتی میتونید یک روز به هتل شهر خودتون برید و یک شب رمانتیک رو بگذرونید!

    محبت کنید. با سر زدن به همسرتون در طول روز پرسیدن احوالشون به اون ها بیشتر محبت کنید; این میتونه یک پیامک یا یه تماس کوتاه باشه.

    • میتونید در آخر پیامکتون بهش بگید “در حال فکر کردن به تو …” یا “ممنون عزیزم”.
    • گرفتن دست ها میتونه یک راه ساده ولی تاثیر گذار در نشان دادن توجه شما به همسرتون باشه.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا