مشاوره ارتباط دوستی(چگونه یک روابط دوستی عالی داشته باشیم)

مشاوره ارتباط دوستی
  • مشاوره ارتباط دوستی

    ارتباط دوستی یکی از مهمترین ارتباطات در زندگی انسان‌هاست. برای داشتن یک رابطه دوستانه سالم و موثر، نیاز به مهارت های ارتباطی و روابط عمومی داریم. در این موارد، مشاوره ارتباط دوستی می‌تواند به شما کمک کند.

    مشاوره ارتباط دوستی یک فرآیند ارتباطی در کسب و کار است که به شما کمک می‌کند روش های بهتری برای برقراری و حفظ روابط دوستانه بیابید. در این نوع مشاوره، مشاور به شما کمک می‌کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید و با افراد مختلف در محیط کار و زندگی خود بهتر برخورد کنید.

    مشاوره ارتباط دوستی می‌تواند به شما در چندین زمینه کمک کند. به عنوان مثال، شما با کمک یک مشاور می‌توانید بهترین راهکارهایی برای برقراری رابطه با افراد جدید را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید با کمک مشاور به مهارت های خود در ارتباط با دوستان خود و حل مشکلات در رابطه با آنها بیافزایید.

    مشاوره ارتباط دوستی می‌تواند به شما کمک کند تا به مهارت هایی مانند شنیدن فعال، ارتباط برقرار کردن با دیگران و رسیدگی به نیازهای دوستان خود بیافزایید. همچنین، مشاوره ارتباط دوستی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت هایی مانند رفتار حسن نیت و حمایت از دوستان خود را تقویت کنید.

    در کل، دریافت مشاوره ارتباط دوستی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین راهکارهایی برای برقراری و حفظ رابطه دوستانه بیابید. با کمک مشاوره ارتباط دوستی، می‌توانید به مهارت های خود در ارتباط با دوستان و افراد مختلف در محیط کار و زندگی خود بیافزایید.

    روابط دوستی موفق


    در این مقاله به مشاوره روابط دوستی موفق و مطلوب می پردازیم. ارتباط درست با دوستی  زمانی اتفاق می افتد که آن ها را به عنوان دوست صمیمی خود در نظر گرفته و همان اصولی را که در ارتباط با دوستی معمولی  واقعی رعایت می کنیم در مورد آن ها نیز در نظر داشته باشیم. در اینجا قصد داریم بیشتر وارد جزئیات شده و به چند مورد از رفتارهایی اشاره کنیم که مصداق عینی روابط دوستی موثر و مطلوب هستند.

    روابط دوستی بر پایه ی احترام و اعتماد


    اگر بخواهیم قبل از ذکر اصول روابط دوستی مطلوب و مشاوره دوستی، در حد یک جمله آن را تعریف کنیم، می توانیم بگوییم: اصلی ترین رکن روابط دوستی مطلوب، احترام گذاشتن بی قید و شرط به دوست صمیمی تان و یا دوست جنس مخالفتان است تا حدی که به این اطمینان برسند که می توانند به طور کامل به ما اعتماد کنند.

    دو ابزار فوق العاده برای انتقال احساس احترام و اعتماد در روابط دوستی ، گوش دادن موثر و رفتار قاطعانه است.

    آشنایی با چند نکته واقعا کاربردی برای روابط دوستی خود

    شیوه‌ی برقراری ارتباط ما با دوست

    شیوه‌ی برقراری ارتباط ما با دیگران تا حد زیادی روی زندگی‌ای که تجربه خواهیم کرد تاثیر می‌گذارد. درآمد، رابطه‌ها و مسیر شغلی ما همگی در گرو نوع برقراری ارتباط ما با دیگران است. فارغ از اینکه هدف‌، شغل یا خواسته‌های شما چیست، راهی برای فرار از این مسئله وجود ندارد: این روابط شخصی است که دنیا را اداره می‌کند. در این میان چگونه برخی افراد قادرند در زمانی کوتاه تقریبا با هر کسی ارتباط برقرار کنند و در مقابل برخی شبکه‌ای خالی از رابطه دارند؟ در این مقاله درباره‌ی اینکه چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم بیشتر خواهیم خواند.

    بدون در نظر داشتن شهرت و مقام، مردم همچنان مردم‌اند و راه‌های برقراری ارتباط با آنها همیشه یکسان است. فرقی ندارد این نکته‌ها را برای ارتباط با همسایه‌ی دیوار‌ به‌ دیوارتان به کار ببرید یا یکی از آدم‌های مشهور و یا دختر زیبایی که در مهمانی دیده‌اید. این روش‌ها روی همه‌ی آدم‌ها کار می‌کند.

    ۱. تصنعی رفتار نکنید


    برای اینکه بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، اول باید گفت که طبیعی رفتار کنید. رابطه‌ تنها در صورتی عملی می‌شود که شما واقعا به آن اهمیت بدهید. هر چیزی کمتر از این را دیگران متوجه می‌شوند. اگر به کسی که سعی دارید با او رابطه برقرار کنید علاقه‌ی واقعی ندارید، بی‌دلیل تلاش نکرده و تصنعی رفتار نکنید.

    ۲. همه چیز را به خودتان ربط ندهید


    وقتی در مکالمه‌ای کسی مشغول صحبت کردن است، صحنه را به او واگذار کنید. برخی گمان می‌کنند اگر وسط داستان دیگران بپرند و آن را به نوعی به زندگی خود ربط دهند به بهبود رابطه کمک کرده‌اند. گرچه این رفتار اگر به تعداد دفعات محدود استفاده شود چنین تاثیری دارد، هیچ چیز به اندازه‌ی استفاده‌ی مکرر آن اثر معکوس روی رابطه‌ی شما نمی‌گذارد. شما نمی‌توانید اعتماد دیگران را جلب کنید اگر آنها هربار که می‌خواهند حرف بزنند احساس کنند شما قرار است وسط حرف‌های‌شان بپرید. چنین کاری تمرکز گوینده را مختل می‌کند و سرمایه‌گذاری احساسی او را برای مکالمه باز پس می‌گیرد، علاوه بر این فرد برای ادامه‌ی صحبت با شما مردد می‌شود.

    ۳. مراقب عبارت‌های تائیدی خود باشید


    دوست نزدیکی دارم که هر وقت از این عبارت‌ها استفاده می‌کند دلم می‌خواهد به او هشداری بدهم. وقتی با هم پای تلفن یا حضوری صحبت می‌کنیم، به رغم اینکه نیت بدی ندارد، خیلی واضح متوجه می‌شوم که چه وقت دیگر به حرف‌هایم گوش نمی‌کند. او عادت دارد از عبارت‌های تائیدی مانند «اوهوم»، «خب»، «چه عالی»، «اوه» و … استفاده کند. در حالیکه این عبارت‌ها وقتی برای تظاهر به گوش دادن استفاده می‌شوند بسیار واضح و حواس‌پرت‌کن به نظر می‌آیند.

    ۴. وانمود نکنید همه‌چیز را می‌دانید


    از دیگر نکات در مورد مشاوره دوستی و روابط دوستی این است که وقتی با دیگران حرف می‌زنیم دلمان می‌خواهد نشان بدهیم که اطلاعات بالایی داریم و تحصیل‌کرده هستیم. برای برخی پذیرفتن این واقعیت که بار اول است بعضی اطلاعات را می‌شنوند دشوار است. مدیران زیادی هستند که راهنمایی گرفتن از دیگران برای‌شان گران تمام می‌شود، زیرا گمان می‌کنند باید همه‌چیز را بدانند و آن کسی باشند که به سایرین راهنمایی می‌دهد. از آن طرف هم کارکنان مایلند خود را اثبات کنند، بنابراین سعی در پوشاندن نقاط ضعف خود دارند. اما همه‌ی ما در مکالمه‌هایی قرار گرفته‌ایم که خودمان می‌دانیم تنها به این دلیل مطلب مهمی را بیان کرده‌ایم که بشنویم دیگران درباره‌ی آن اطلاعات ناچیزی دارند.

    تجارب و عنوانی که دارید اهمیتی ندارد، اگر می‌خواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید و نفوذی روی آنها داشته باشید، باید به آنها حس ارزشمندی بدهید. از کتاب آیین دوست‌یابی دیل کارنگی، قانون نهم را برای پیدا کردن دوست و نفوذ بر دیگران می‌خوانیم: (( به دیگران این احساس را بدهید که مهم هستند، و این کار را صادقانه انجام دهید.))

    زمانی که دیگران بدانند وجودشان ارزشمند است، احساس خوبی پیدا می‌کنند که به آنها اجازه‌ی بیان بیشتر خودشان را می‌دهد. بنابراین مراقب خودبینی‌تان باشید و سعی کنید کنترل رفتارتان را به دست منیّت خود ندهید.

    ۷. دیوانه‌وار توجه نشان دهید


    اگر توجه نکنید تقریبا غیرممکن خواهد بود که بتوانید به شکلی واقعی پیشنهاد کمک بدهید. منظور توجهی واقعی است نه اینکه فقط بدانید چه کسب‌وکاری راه انداخته‌اند و چه ورزشی دوست دارند! قبل از تلاش برای برقراری رابطه تحقیق خود را با خواندن نوشته‌های وبلاگ، کتاب‌ها و مقاله‌های آنها آغاز کنید. سوابق و اشتیاق‌ آنها را جستجو کنید. زمانی حقیقی را صرف کنید تا آنچه واقعا برای آنها اهمیت دارد و اینکه چطور می‌توانید به آنها کمک کنید را بفهمید.

    ۸.  چطور کاریزماتیک و باجذبه شویم


    کاریزما اکتسابی است، نه ذاتی اگر تا به حال با فردی دوست‌داشتنی آشنا شده‌اید اما هنوز نمی‌توانید دقیقا توضیح دهید که چرا از او خوش‌تان می‌آید، در واقع این فرد کاریزما دارد. شما هم می‌توانید کاریزماتیک شدن را یاد بگیرید و در این راه تنها کاری که باید انجام بدهید اصلاح رفتارتان است. کاریزما مرتبط با رفتار و گفتار شماست نه اینکه شما واقعا چه کسی هستید. ناخودآگاه شما، نشانه‌های اجتماعی، زبان بدن و نحوه‌ی رفتارتان با دیگران همگی در ایجاد کاریزما نقش دارند.

    در دوستی با طرف مقابل اعتماد به نفس داشته باشید

    وقتی کاریزماتیک‌تر می‌شوید، اعتماد به نفس در تحکیم این ویژگی در شما کمک شایانی خواهد کرد، اما ایجاد اعتماد به نفس کار ساده‌ای نیست. لازم نیست که شما مغرور باشید، اما در عین حال نباید ترسو و خجالت‌زده هم ظاهر شوید. اعتماد به نفس دقیقا توصیف‌کننده‌ی احساسی است که شما از شخص خودتان دارید. ورزش منظم، پوشیدن لباس‌هایی که به شما حس خوبی می‌دهند و صحبت کردن درباره چیزهایی که به‌ خوبی از آنها اطلاع دارید می‌تواند در برقراری و حفظ اعتماد به نفس به شما کمک کند.

    شما نباید فقط درباره‌ی چیزهایی که می‌دانید صحبت کنید. با دیگران راحت باشید و در حین نشان دادن اعتماد به نفس خود، نشان بدهید که کنجکاو هستید. بسیاری از ما اسیر گفتگویی می‌شویم که اصلا از موضوع آن اطلاعی نداریم و در انتها فقط به دنبال راهی می‌گردیم که از خود دفاع کنیم به جای اینکه نشان بدهیم با این ناآگاهی مشکلی نداریم. اگر شما شیوه‌ی رفتاری خود را از دفاعی به کنجکاوی تغییر بدهید، فردِ بااعتماد به نفسی دیده خواهید شد که با ندانستن موضوعی خاص مشکلی ندارید. بالاتر از این، کنجکاوی اصل حضور را تضمین می‌کند. در این شرایط، شما دائما در درون ذهن خود درگیر یافتن پاسخ نیستید، بلکه به طور مشخص در گفتگو فعالیت دارید.

    افراد مطمئن و کاریزماتیک همیشه زندگی هدفمندی دارند. این ویژگی، زمانی مشخص می‌شود که شما به نظر هیچ ماموریت یا عامل محرکی ندارید. لازم نیست که شور و اشتیاق خود را به نمایش بگذارید، اما باید با اطمینان کامل این تفکر را در خود به وجود بیاورید که برای انجام هر کاری پرانرژی و سرزنده‌اید. جوردن لیووان (Jordan Lejuwaan) در وبسایت های‌اگزیستنس (High Existence) پیشنهاد می‌کند که در فکر انجام کاری باشید که به شما انگیزه می‌دهد و آن را به اجرا بگذارید:

    «هدف یا چشم اندازی را برای خود مشخص کنید و با آن زندگی کنید. انسان‌ها دوست دارند که هدفی داشته باشند و روی آن کار کنند، هدفی که به آن اعتقاد دارند. باور شما به هدف‌تان باید آنچنان قوی باشد که در تمامی حرکات شما بروز کند. در نیل به هدف‌ به خود اطمینان داشته باشید. نشان بدهید که در این راه هیچ شکی به دل‌تان راه نمی‌دهید. جوری رفتار کنید که انگار می‌دانید به چه سمتی حرکت می‌کنید، حتی اگر ۱۰۰درصد مطمئن نیستید.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا