چند نکته در تربیت فرزند

تربیت فرزند
  • چند نکته در تربیت فرزند

    تربیت فرزند یکی از مسئولیت‌های مهم و بزرگی است که به والدین محول شده است. تربیت فرزند با هدف شکوفایی و توسعه شخصیت و عقلانیت فرزند انجام می‌شود. در این مقاله تلاش می‌کنیم چند نکته مهم در تربیت فرزند را بررسی کنیم.

    ۱- ارتباط صمیمی با فرزند
    ارتباط صمیمی با فرزند به عنوان یکی از مهمترین عوامل تربیتی از اهمیت بالایی برخوردار است. والدین باید با فرزندانشان به صورت صمیمی و دوستانه برخورد کنند تا اعتماد و احترام بین آنها ایجاد شود. این رابطه صمیمیت و دوستی، فرزندان را به افراد پایبند و متعهد به خانواده تبدیل می‌کند.

    ۲- اعتماد به نفس فرزند
    اعتماد به نفس در فرزندان بسیار مهم است. والدین باید به فرزندانشان اعتماد کرده و به آنها بیاموزند که باید به خودشان اعتماد داشته باشند. این اعتماد به نفس، فرزندان را از ترس و نگرانی‌ها و افسردگی‌ها در برابر موقعیت‌های مختلف زندگی محافظت می‌کند.

    ۳- آموزش اخلاقیات
    آموزش اخلاقیات به فرزندان، نقش مهمی در تربیت آنها دارد. والدین باید از کودکی به فرزندانشان اخلاقیات و ارزش‌های اجتماعی مانند صداقت، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان و غیره آموزش دهند. آموزش این ارزش‌های اخلاقی، فرزندان را به افرادی با ارزش‌های اجتماعی تبدیل می‌کند.

    ۴- توجه به سلامتی جسمی و روانی فرزند
    سلامت جسمی و روانی فرزندان بسیار مهم است. والدین باید توجه داشته باشند که فرزندانشان به طور کامل و سالم بزرگ شوند. بنابراین، والدین باید از تغذیه سالم، فعالیت‌های سبک ورزشی و خواب کافی برای فرزندانشان اطمینان حاصل کنند. همچنین، والدین باید به سلامت روانی فرزندانشان نیز توجه کنند و در صورت نیاز به مشاوره روانشناسی و یا درمان‌های دیگر برای فرزندانشان روی آورند.

    ۵- بیان عشق و محبت به فرزند
    بیان عشق و محبت به فرزندان بسیار مهم است. والدین باید به فرزندانشان نشان دهند که آنها را دوست دارند و به آنها اهمیت می‌دهند. این عشق و محبت، فرزندان را به افرادی مهربان و دوست داشتنی تبدیل می‌کند.

    ۶- نظم و انضباط در خانه
    نظم و انضباط در خانه به فرزندان کمک می‌کند تا قوانین و مقررات را رعایت کنند و به آنها کمک می‌کند تا از ترس و نگرانی‌های بیشتر در برابر موقعیت‌های مختلف زندگی محافظت کنند. والدین باید به فرزندانشان بیاموزند که باید قوانین را رعایت کرده و به همراه دیگران در خانه کار کنند.

    ۷- ارزش‌گذاری به تحصیلات
    تحصیلات برای زندگی آینده فرزندان بسیار مهم است. والدین باید به فرزندانشان بیاموزند که تحصیلات به شدت ارزشمند است و به آنها کمک می‌کند تا به افراد با دانش و تخصص تبدیل شوند. بنابراین، باید به فرزندانشان کمک کنند تا برای تحصیلات خود مطالعه کنند و به دانشگاه و یا مدرسه بروند.

    در نهایت، تربیت فرزند یک فرایند طولانی و پیچیده است که به والدین نیاز به صبر، تلاش و تمرکز دارد. با رعایت این نکات، والدین می‌توانند فرزندانشان را به افرادی با ارزش‌های اجتماعی، مهربان و دوست داشتنی تبدیل کنند.

    در تربیت فرزند همیشه سعی کنید یک قدم از فرزندتان جلوتر باشید .

    چند مورد معرفی می کنم برای تربیت فرزند هر کدوم را که بلد هستید و واردید ،که چه بهتر ولی در صورتی که آشنایی ندارید حتما دنبالش بروید و یاد بگیرید .

    آشنایی با اصول اولیه کامپیوتر (مبانی ویندوز گفته می شود) ، هم از کلاس های بیرون میتوانیم استفاده کنیم (در ا کثر محله ها، فرهنگسرا ها و سرای محله ها یی وجود دارد که معمولا این دوره ها را برگزار می کنند.)

    هم سی دی ها و برنامه های بسیار مطلوب که با کمترین هزینه می توان تهیه کرد . آموزش تکنولوژی در تربیت فرزند همیشه نقش اساسی خواهد داشت.

    تایپ ده انگشتی یکی دیگر از کارههایی است که در این دوران توصیه می کنم حتما یاد بگیرید . اصلا نیازی به کلاس رفتن ندارد.خود من به راحتی توانستم یاد بگیرم و مرتب سرعتم بیشتر می شد. پس فقط نیاز به تمرین دارد.

    آشنایی با زبان انگلیسی (البته فقط در حدی که از بچه ها عقب نمانیم کافی است) ولی هر چقدر پیشرفت کنیم چه بهتر. کلاس های زبان هم در زمان فعلی خوشبختانه نیازی به کلاس بیرون ندارند

    حتی برای ما در درجه اول فقط مکالمه مهم است که با دی وی دی های آموزشی خوب می توان آموزش دید.

    دوستان هر چقدر فاصله ی ( فکری و علمی و دانشی و ….) بین ما و فرزندانمان زیاد باشد شرایط سخت تر و درک متقابل کمتر می شود. به خصوص در دوره ی نوجوانی از ما فاصله می گیرند و این جمله را حتما خواهید شنید که “درکم نمی کنید ”

    به نظر کارهای سختی به چشم می آیند ولی نباید ترسید و حتما مرحله به مرحله ان انحام بدهیم.

    لطفا در ذهن خود یک کار سخت و انجام نشدنی تصور نکنید، نترسید . کافی است اراده کنید که انجام بدهید. جالب است یه جریان امیدوار کننده برایتان تعریف کنم : مادر من فقط به خاطر اینکه از دانش امروز که حرف اول را تکنولوژی می زند عقب نماند و با نوه هایش ارتباط بهتری بتواند برقرار کند( برای اینکه شکاف بین نسل ها تا حدودی پر شود و حرفی برای گفتن داشته

    باشند) اول به کلاس کامپیوتر رفت بعد به کلاس تند خوانی (چقدر در کتاب خواندن پیشرفت کرده است و بیشتر کتاب می خواند.)

    و چند ترم به کلاس زبان رفت تا در حد مبتدی و مقدماتی یاد بگیرد و الان هم دوره ی تایپ را می رود. با اینکه علاقه ای به تکنولوژی ندارد ولی خود را ملزم کرد که یاد بگیرد . پس ما که جای خود داریم و عذر و بهانه ای قبول نیست.

    در نهایت چه عایدمان می شود :

    کافی است شروع کنیم بسیار حس خوب می گیریم و خودمان از پیشرفتمان لذت می بریم.

    کادر

    نکته مهم : اگر در اطرافیانمان کسانی را می شناسیم که علاوه بر اینکه باعث پپیشرفتمان نمی شوند، حتی سنگ اندازی هم می کنند و باعث سردی در کارمان می شوند، آنها را اصلا در جریان کارها نگذاریم و اگر دوست داشتید زمانیکه به نتیجه ی دلخواه رسیدیم خبر دارشان می کنیم. فکر نکنید تنها هستید، متاسفانه همه ی ما در اطرافیانمان از این دسته از آدم ها داریم که مدام انرژی منفی می دهند.

    امیدوارم این مقاله در تربیت فرزند موثر باشد.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا