هیپنوتیزم و تاثیرات آن بر اختلالات روانی

هیپنوتیزم و تاثیرات آن بر اختلالات روانی
  •  

    حتما تا به حال کلمه هیپنوتیزم به گوشتان رسیده است؟ شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به هیپنوتیزم اعتقاد ندارید. یا اینکه تصور می کنید که هیپنوتیزم سحر و جادو است. شاید هم می ترسید که چنین چیزی را تجربه کنید. در اینجا کاری به آن بخش از فعالیت های مشهور در هیپنوتیزم نداریم که در آن افراد را مجبور به انجام کارهای خاصی می کنند یا آنها را وامی دارند که سخنان خاصی بگویند و کمی ترسناک و دلهره آور است.

    در اینجا ابتدا شما را با هیپنوتیزم واقعی و حقیقی آشنا می کنیم و آن دروغگویی ها و جادوگری ها و خیالاتی که در فیلم ها می بینیم را کنار می گذاریم و سپس یکی از مهمترین و موثرترین کاربردهای هیپنوتیزم را برایتان تشریح خواهیم کرد، یعنی کاربرد هیپنوتیزم در روانپزشکی.

    هیپنوتیزم یک روش و تلاش برای ورود به بخش روحی و عمق ذهن انسان است. اصلا این علم برای کمک به عوارض روحی روانی به وجود آمده و هیچ ارتباطی به جادوگری و… ندارد. هدفش تاثیر مثبت بر ذهن افراد است نه منفی. می خواهد به انسانها کمک کند نه اینکه آنها را آزار دهد یا آسیب بزند. پس بد نیست بدانید که امروز یکی از پرکاربردترین روش های روانکاوی و درمان مشکلات روانی در جهان، هیپنوتیزم درمانی است.

    هیپنوتیزم چیست؟

    درواقع باید بپرسیم که هیپنوتیزم دقیقاً به چه معنا است. به صورت دقیق باید گفت به خوابی عمیق که به صورت تلقینی ایجاد می شود. وقتی فرد تحت درمان، هنوز از نظر فکری تمرکز کامل دارد، به سیله راهکارهایی توجه اش کاملا از همه چیز اطراف خود قطع می شود. بر اساس پژوهش ها می توان با جرآت گفت که تقریبا ۹۵ درصد مردم را می توان هیپنوتیزم کرد و تنها سرعت کار یا عمق تاثیر ممکن است در هر فردی تفاوت داشته باشد. آن ۵ درصد دیگر مردم به علت وجود مشکلات شدید در تمرکز و توجه ذهنی که دارند نمی توانند تحت تاثیر هیپنوتیزم قرار گیرند.

    تاثیرات هیپنوتیزم

    به وسیله هیپنوتیزم می شود بسیاری از اختلالات فکری و روانی را در افراد مختلف درمان کرد. برای مثال می شود به موارد زیر اشاره کنیم.

    • از بین بردن عوارضی مثل سر درد ، ناراحتی‌های قلبی، تنگی نفس ، بی‌خوابی ، اختلالات سوء هاضمه و بیماری های اعصاب
    • هیپنوتیزم در از بین بردن غم و اندوه بسیار موثر و در افزایش نشاط و شادمانی به شدت مفید است
    • بیمارانی که به علت مشکلات متنوع ممکن است دچار بیخوابی شوند با هیپنوتیزم درمان می شوند
    • حل کردن و یا کاهش شدید مشکلاتی مثل نگرانی و اندوه، ترس ، اضطراب ، آشفتگی ، افسردگی ، ناامیدی و دلسردی
    • بسیاری از مواردی نظیر بیماری‌های جنسی ، لاغری ، ترک سیگار ، ریزش موی سر با هیپنوتیزم درمان می شوند
    • قدرت تفکر ، تخیل و حافظه تقویت می شود با هیپنوتیزم و مغز به بیشترین راندمان خود می رسد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا