مروری بر حقایق پورنوگرافی کودکان

پورنوگرافی کودکان
  • مروری بر حقایق پورنوگرافی کودکان

     

    در جامعه امروزی ما، باور ها و تصورات غلط بسیاری در مورد پورنوگرافی کودکان وجود دارد و از طرفی پیدا کردن اطلاعات صحیح در مورد این باورها میتواند بسیار دشوار باشد. ما در اینجا میخواهیم به برخی سوالات پیرامون سوءاستفاده جنسی از کودکان، پاسخ دهیم.

    **منظور از سوء استفاده جنسی از کودکان چیست؟
    **سوءاستفاده جنسی از کودکان میتواند شامل فعالیت ها فیزیکی و غیر فیزیکی گردد.

    **برخی از مصادیق سوءاستفاده جنسی فیزیکی از کودکان:
    **• لمس آلت تناسلی کودک یا بخش های خصوصی بدن کودک برای لذت جنسی
    • مجبور کردن کودک برای لمس آلت تناسلی دیگران، انجام بازی های جنسی، انجام فعالیت های جنسی بوسیله فرو کردن چیزی (انگشت، زبان و یا آلت تناسلی) درون واژن، دهان یا مقعد کودک برای کسب لذت جنسی.
    برخی از مصادیق سوءاستفاده جنسی غیر فیزیکی از کودکان:
    • نشان دادن تصاویر پورن و سکسی به کودکان
    • نشان دادن عمدی آلت تناسلی بزرگسالان به کودکان
    • عکاسی جنسی از کودکان
    • تشویق کردن کودک برای تماشا یا شنیدن اعمال جنسی
    • چشم چرانی از کودکان لخت یا در حمام
    علاوه بر فعالیت هایی که در بالا بیان شد، یک مشکل جدی و روبه رشدی نیز در حال پدیدار شدن است و آن تماشا یا دانلود عکس های پورنوگرافی کودکان از اینترنت می باشد. بایستی بدانید که نگاه کردن به چنین تصاویری نیز مصداق سوء استفاده جنسی از کودکان می باشد و چنین افرادی بایستی تحت مشاوره های رفتاری قرار بگیرند تا از بروز رفتارهای بدتر و جدی تر در آینده پیشگیری گردد.

    **میزان شیوع این پدیده به چه میزان است؟
    **سوءاستفاده جنسی از کودکان در حالت عمده یک جرم پنهان تلقی میشود، و به همین دلیل تخمین میزان دقیق افرادی که در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند تقریبا غیر ممکن است.

    **بزرگترین باور غلطی که پیرامون سوءاستفاده جنسی از کودکان وجود دارد چیست؟
    **غالبا در تلویزیون، رادیو و یا روزنامه ها با اخباری مواجه میشویم که به سوءاستفاده جنسی از کودکان، دزدیدن یا حتی قتل کودکان اشاره میکنند ولی بهتر است این نکته را بدانید که سوءاستفاده جنسی از کودکان از جرایمی است که در جامعه گستردگی آنچنانی ندارد. جالب است بدانید که اغلب متجاوزان جنسی از کسانی هستند که ما آنها رو میشناسیم پس بهتر است مواظب افرادی که آنها را میشناسید، باشید. طبق تحقیقات انجام شده، ۸ نفر از هر ۱۰ کودکی که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند، فرد متجاوز رو میشناختن. این افراد میتونن از افراد خانواده، دوستان، همسایه ها و یا حتی از پرستاران کودک شما باشند، پس وظیفه مبارزه با چنین پدیده ای بر دوش تمام افراد جامعه قرار دارد. برخی افراد با استخدام های غلط و یا با اعتماد های نابجا به سایر افراد، فرزندانشان را در معرض خطر قرار میدهند.

    قربانیان
    سوءاستفاده جنسی از کودک میتواند بر تمام جنبه های زندگی او تاثیر بگذارد.
    کودکان آسیب پذیر مثل کودکانی که ناتوانی یادگیری دارن یا از سایر افراد جدا نگهداری میشوند، بیشتر در معرض سوءاستفاده جنسی قرار میگیرند.
    کودکانی که مورد آزار و اذیت جنسی قرار میگیرند، به سختی در مورد چنین حوادثی صحبت میکنند. در یک بررسی علمی که در سال ۲۰۰۰ توسط موسسه NSPCC انجام شد، کودکان دلایل سکوت خود را چنین بیان کردند:
    • “این اتفاق به هیچ کس ربطی نداره”
    • “هیچ وقت فکر نمیکردم که در این حد جدی یا مهم باشه”
    • “دوست نداشتم دوستام ازش مطلع بشن”
    • “دوست نداشتم پای مقامات دولتی و پلیس بیاد وسط”
    • “ترسیده بودم”
    • “فکر نمیکردم کسی باور کنه”
    • “بوسیله متجاوز تهدید شده بودم”
    در مواردی که متجاوز جنسی از اقوام نزدیک کودک باشه، این کودکان در اغلب موارد تا وقتی که بزرگسال بشن، سوءاستفاده جنسی از خودشون را علنی نمیکنن و حتی گاهی وقتی هم بزرگ شدن باز سکوت میکنن.
    شواهد خیلی کمی وجود داره که در اون کودکان ادعاهای دروغین مبنی بر سوءاستفاده جنسی یک بزرگسال رو مطرح میکنن. البته در موارد نادری هم که این کودکان ادعاهای دروغین مطرح کردن، پای افراد بالغ در میون بوده.
    پاسخی که کودکان به سوءاستفاده های جنسی میدن، میتونه متفاوت باشه. شیوه رفتار بزرگسالان در مقابل افشاگری کودکان میتونه مهمترین عامل در رفتار های کودک بعد از سوءاستفاده جنسی از اون باشه. بسیاری از متخصصان باور دارن که حمایت های خانواده تا حد زیادی میتونه به تعدیل رفتار آینده کودک و چگونگی برخورد کودک با این مسئله تاثیر بگذاره و اثرات سوء این مسئله رو تا حد زیادی کاهش بده.

    **سوءاستفاده کنندگان جنسی
    **• کسانی که از کودکان سوءاستفاده جنسی میکنن میتونن از تمام طبقات اجتماعی جامعه، از انواع نژاد ها و مذاهب باشن. حتی ممکنه همجنسگرا یا دگر جنس گرا باشن.
    • در عین حال که ما اغلب در مورد سوءاستفاده جنسی کودکان توسط مردان میشنویم، زنان نیز در عرصه سوءاستفاده جنسی از کودکان حضور دارن.
    • در بیشتر مواردی که سوءاستفاده جنسی رخ میده، بیشتر قربانیان با افرادی که سوءاستفاده کردن، آشنایی قبلی داشتن
    • حتی گاهی دیده میشه که برخی کودکان، سایر کودکان رو، مورد آزار و اذیت جنسی قرار میدن. این مسئله جزو مسایلی هستش که مقابله باهاش سخته و یکی از دلایلش این هستش که برای بسیاری از ما باور این که یک کودک میتونه موجب آزار و آسیب جنسی کودکی دیگه بشه، بسیار سخت هستش. از طرفی هم بیان تفاوت های بین کنجکاوی های جنسی بین کودکان یا سوءاستفاده جنسی از همدیگه، کار آسونی نیست.
    باید بدونین که این سوءاستفاده کننده جنسی هستش که فعالیت های جنسی رو شروع میکنه و کسی که پیشنهاد روابط جنسی میده مسئول به حساب میاد و در این بین، عکس العمل کودک اصلا مهم نیست.
    اغلب سوءاستفاده کنندگان جنسی با کودکان و والدین اونها روابط گرم و صمیمی ایجاد میکنن. بیشتر این افراد در ایجاد روابط دوستی با کودکان یا افراد نزدیک به اونا تخصص دارن. گاهی اوقات این افراد با والدین این کودکان دوست هستند و نگهداری از کودکان رو برای انجام نقشه های شوم خودشون بر عهده میگیرن. برخی از این افراد بدلیل شغل یا مسئولیت اجتماعی که بر عهده دارن، در ارتباط مستقیم با کودکان هستند مثل پرستاران کودک، معلمان مدارس، فعالان گروه های کودکان و یا مسئولین تیم های ورزشی. برخی نیز برای آشنایی با کودکان در اطراف مدارس، زمین های بازی، پارک ها یا استخرها کمین میکنن. بعضی نیز از اینترنت برای ارتباط با کودکان استفاده میکنن مثلا از چت روم ها بهره میبرن، یا در شبکه های اجتماعی حضور دارن یا از سایت های بازی های تحت شبکه استفاده میکنن که اغلب محل حضور کودکان هستند.
    سوءاستفاده کنندگان جنسی از تاکتیک هایی برای اطمینان از سکوت کودکان قربانی خود استفاده میکنند. مثلا براشون هدیه میخرن و کودک رو تشویق میکنن که رازهای بین همدیگر رو حفظ کنن، گاهی از زور و تهدید نیز استفاده میکنن. اونها ممکنه که کودک رو تهدید به ضرب و شتم کنن یا مثلا اونا رو از اتفاقات بترسونن مثلا بگن اگه چیزی به کسی بگی باعث میشه که پدر و مادرت از هم جدا بشن، یا پدرت به زندان میره، یا خانواده و خودت دچار مشکل میشین. سوءاستفاده کنندگان برای اینکه این مسئله رو مخفی نگه دارن معمولا کودکان رو میترسونن یا اونا رو با شرم یا گناه این اتفاق مواجهه میکنن و حتی ممکنه که اونارو متقاعد کنن که اگرم بگن کسی اونارو باور نمیکنه. گاهی اوقات سوءاستفاده کننده کودک رو متقاعد میکنه که خود کودک هم از انجام این کار لذت برده و دلش میخواست که این اتفاق بیافته. البته دلایل دیگه ای هم وجود داره که چرا کودکان سکوت میکنن و دلشون نمیخواد که کسی در این باره چیزی بدونه. کودکانی هم که ناتوانی هایی ذهنی یا یادگیری دارن هم توانایی برقراری ارتباط ندارن که بتونن پرده از این سوءاستفاده های جنسی بردارن.

    **گزارش کردن سوءاستفاده جنسی از کودکان
    **بسیار ناراحت کننده هستش که ما فردی رو به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودک محکوم کنیم بخصوص اگه این فرد از دوستان یا افراد فامیل باشه. کنار گذاشتن چنین تفکراتی خیلی ساده تر از این کار جلوه میکنه. ولی بهتره بدونین که صحبت در این باره با یک مشاور خیلی بهتر از این است که بعدا بفهمیم نگرانی مان بی مورد نبوده است. و به یاد داشته باشید که ما تنها نیستیم و سالانه هزاران نفر به سوءاستفاده دوستان یا اقوام از بچه هاشون پی میبرن. خانواده های چنین کودکانی وظیفه اصلی در متعادل کردن شرایط فرزندشون رو بر عهده دارن. این کار حتی به فرد متجاوز هم کمک میکنه تا مورد درمان های رفتاری قرار بگیره و به عنوان فردی سالم در جامعه زندگی کنه و اگر فرد متجاوز از نزدیکان شما باشه خود شما هم باید با یک متخصص صحبت کنین تا از آسیب های شما پیشگیری بشه.

    **برای پیشگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان چه کارهایی میتونیم انجام بدیم؟
    **شما به عنوان کسی که از سوءاستفاده جنسی از کودک خود نگران هستین باید سعی کنین تا محیطی امن برای کودک خود فراهم کنین و استفاده از اینترنت رو در بین افراد خانه کنترل کنین.

    آمارهایی از پورنوگرافی کودکان

    وقتی مردم در مورد سواستفاده جنسی از کودکان صحبت میکنن بیشترشون به تماس های فیزیکی بین کودکان و بزرگسالان فکر میکنن، ولی شکل های دیگه ای هم از سوء استفاده جنسی کودکان وجود داره که هیچ گونه تماسی تو اونا اتفاق نمی افته.
    در عصری که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت هستش، قربانیان جدیدی وجود دارن که در طول عمرشون ممکنه بارها و بارها مورد سوءاستفاده واقع بشن.
    کودکانی هستند که توسط مجرمان، مورد سوء استفاده جنسی قرار میگیرن و سپس عکساشون تو اینترنت توسط همین متجاوزان پخش میشه. هیچ راهی وجود نداره که بشه تعداد دقیق چنین قربانیانی رو براورد کرد. حتی برخی از این کودکان هیچ اطلاعی ندارند که عکساشون تو اینترنت قرار گرفته و به همین دلیل هزاران تا عکس های کودکان هنوز شناسایی نشدن.
    از لحاظ قانونی هر دفعه که فردی، در حال مشاهده عکس پورنوگرافی کودکی هستش، مرتکب جرم میشه و از اون سوء استفاده میکنه.
    برای اینکه بتونین بزرگی چنین مشکلی رو درک کنین بهتره که نگاهی به اعداد و ارقام زیر داشته باشیم:

    ۱۲ درصد کل وب سایت ها که محتوای پورن دارن؛ طبق اعلام مجله Good

    ۲۵ درصد جستجوها در اینترنت مرتبط با پورن هستن

    ۲۸۰۰۰ نفر در هر ثانیه در حال مشاهده پورن هستند

    ۷۵ میلیون بازدید متوسط ماهانه از وب سایت های بزرگسالان بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸

    ۴۳ درصد از کاربران اینترنت به مشاهده محتوای پورن به صورت آنلاین علاقه دارن

    **۷۵ درصد **از افراد بصورت تصادفی از وب سایت های سکسی بازدید میکنن

    ۸۱ درصد از آمریکایی معتقدن قوانین فدرال در مورد وقاحت های اینترنتی باید به شدت اجرا بشن.

    ۲۶۶ سایت جدید پورنوگرافی در هر روز تاسیس می شوند

    **حدود ۳۰۰۰ وب سایت ** انگلیسی زبان که پورنوگرافی کودکان رو ترویج میدن

    ۱ نفر از هر ۷ نفر نوجوان اعلام میکنن که از اونا بصورت آنلاین برای سکس، درخواست شده.

    ۱۱ سالگی سنی شده که بطور متوسط کودکان با سایت های پورن آشنا میشن.

    ۷ نفر از هر ۱۰ کودک ناخواسته پورنوگرافی آنلاین رو مشاهده کردن

    ۱۵۳۶ سایت حاوی پورنوگرافی کودکان در سال ۲۰۰۸ توسط Internet Watch Foundation گزارش شدن.

    **۵۸ درصد **از این سایت ها در امریکا قرار دارن

    **۴۸ درصد **از دانش آموزان کلاس اول و مهدکودک ها بر اساس مطالعه موسسه فن آوری روچستر در سال ۲۰۰۸ با محتوای آنلاینی مواجه شده اند که باعث احساس ناراحتی اونها شده

    ۳۴ درصد دختران نوجوان، عکس و توصیفات فیزیکی از خودشون در اینترنت پخش میکنن و این آمار در پسران ۱۵ درصد هستش

    ۸۹ دلار در هر ثانیه بابت پورنوگرافی در اینترنت خرج میشه

    ۱۳ میلیارد دلار درآمد تخمین شده صنعت پورنوگرافی در ایالات متحده در سال ۲۰۰۶ هستش که از این مقدار ۲.۸۴ میلیارد دلار به پورنوگرافی آنلاین اختصاص داره

    ۹۷ میلیارد دلار میزان درآمد جهانی پورنوگرافی در سال ۲۰۰۶ هستش

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا