چرا برخی نوجوانان از ازدواج می ترسند؟

ترس از ازدواج در نوجوانان
  • چرا برخی نوجوانان از ازدواج می ترسند؟

    دوره نوجوانی یک دوره مهم از زندگی است که با تغییرات جسمی، روحی و روانی، اجتماعی و هیجانی همراه است و این تغییرات در صورت هدایت نادرست باعث ایجاد مشکلاتی در نوجوانان می شود. یکی از این مشکلات ترس از ازدواج در نوجوانان است.

    علت ترس از ازدواج در نوجوانان چیست؟

    ۱- طلاق پدر و مادر یا یکی از نزدیکان نوجوان باعث شده است او پیش خود فکر کند که مبادا من هم ازدواج ناموفقی داشته باشم.

    ۲- به دلیل وجود روابط آزاد دختر و پسر و تجربه شکست های عاطفی باعث شده است که نوجوان اعتمادی به جنس مخالف خود نداشته باشد.

    ۳- مشکلات مالی در خانواده منجر به این شده است که نوجوان هم پیش خود فکر کند که شاید من هم در آینده از عهده تامین مالی خانواده ام برنیایم.

    ۴- به دلیل دیدن فیلم های مستهجن که متاسفانه امروزه بسیار زیاد شده است و وجود نداشتن آموزش های درست در این زمینه از رابطه زناشویی و شب زفاف می ترسد.

    ترس از ازدواج در نوجوانی

    ترس از ازدواج در نوجوانان

    در یکی از روزهایی که در خارج از شهر به مهمانی رفته بودم، عده ای از نوجوانان که در آن مهمانی بزرگ حضور داشتند، مرا احاطه کردند و هر کدام سوال هایی از کتاب تازه ام «حسن و پوتین طلایی» که در آن نگاهی کوتاه به زندگی نوجوانی شده بود، می کردند. آن روز، صبحت های ما گل انداخت و هر کدام از من پرسش هایی می کردند.

    در ضمن صبحت ها یک نوجوان دوازده ساله به من گفت: من اصلا قصد ندارم ازدواج کنم. من از ازدواج کردن می ترسم. به او گفتم: تو حالا وقت ازدواج کردنت نیست. هر وقت بزرگتر شدی، آن وقت در این باره فکر کن. در جوابم گفت: من ازدواج را دوست ندارم.

    وقتی خوب به حرفهایش گوش دادم، متوجه شدم که چون نمی داند که شب عروسی چه اتفاقی می افتد و از روابط جنسی هیچ اطلاعی ندارد، و فقط درباره آن از هم سن و سالهایش حرفهایی شنیده است، پیشاپیش به خود گفته که، پس بهتر است ازدواج نکنم. او تغییرات ظاهری اندام خود را دیده بود و چون از علت های آن با خبر نبود، از بالغ شدن و بزرگ شدن هراس پیدا کرده بود. او جسته و گریخته و نه به صورت کامل از ازدواج ، روابط زناشویی ، تامین مالی زندگی چیزهایی شنیده بود، و همین اطلاعات ناقص موجب شده بود تا از ازدواج بترسد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا