روش های رفع دلخوری بین همسران

روش های رفع دلخوری بین همسران
  • روش های رفع دلخوری بین همسران

    دلخوری در هر رابطه ای اتفاق می افتد، اما در رابطه های همسری به خصوص این موضوع بسیار حائز اهمیت است. دلخوری می تواند برای مدت طولانی به رابطه ضربه بزند و باعث بروز مشکلات بزرگتری شود. بنابراین، روش های رفع دلخوری بین همسران بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، به بررسی چند روش برای رفع دلخوری می پردازیم.

    ۱- صحبت کردن با یکدیگر:
    صحبت کردن با همسر خود درباره مساله بسیار حائز اهمیت است. شما باید به همسر خود بگویید که چه اتفاقی افتاده و چگونه احساس می کنید. در این صحبت، شما باید محترمانه و با احترام با همسر خود صحبت کنید و به او اجازه دهید نظر خود را بیان کند.

    ۲- رفع اشتباهات:
    اگر شما یا همسر خود خطا کرده اید، این خطا را باید برطرف کنید. شاید شما بخواهید از همسر خود عذر خواهی کنید و بگویید که چگونه می توانید از آنجا که هستید، به جلو بروید.

    ۳- پذیرفتن نقش خود:
    به طور معمول، دلخوری در روابط همسری برای دو طرف قابل پذیرش نیست. شما باید نقش خود در دلخوری را به طور صادقانه پذیرفته و تلاش کنید که آن را تصحیح کنید. این می تواند به معنای این باشد که شما باید تلاش کنید تا با رفتار و سخنان خود، دلخوری را رفع کنید.

    ۴- کمک به یکدیگر:
    در مواقعی که دلخوری شما و همسرتان به اندازه بزرگی نیست، ممکن است که به یکدیگر کمک کنید. شما می توانید به همسر خود کمک کنید تا مساله ای را حل کند و مشکلات را رفع کند. این کمک به شما کمک می کند تا رابطه خود را تقویت کنید.

    ۵- پیدا کردن راه حل:
    در برخی مواقع، رفع دلخوری نیاز به پیدا کردن راه حل دارد. شما باید با همسر خود به دنبال راه حلی برای مساله خود باشید. این می تواند در برابر اشتباهاتی که در گذشته رخ داده است، مفید باشد.

    در نهایت، رفع دلخوری در رابطه همسری نیازمند صبر و تلاش است. شما باید با همسر خود به دنبال راه حلی برای مساله خود باشید و سعی کنید با همدلی و تعاون، رابطه خود را تقویت کنید.

    در برخورد با همسران مختلف متوجه میشیم که گاهی زوج های جوان هم با هم دچار اختلافاتی میشن. چون هنوز نمیدونن که چطور با هم رفتار کنن. و همدیگه رو درک کنن!شاید هم به خاطر دوست داشتن بیش از حد انتظارشون از هم بالا میره و اگه این انتظارات برآورده نشه. باعث دلخوری میشه. ولی چیزی که این وسط مهمه اینه که هیچ وقت نذارید این دلخوری ها ی کوچیک انباشته بشه و باعث یه انفجار یا یه جنگ اساسی بشه، .چون قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. اکثرا داد و فریاد میکنید.وسایل هارو خورد میکنید. شاید کار به جاهای باریک و کتک کاری هم برسه. ما اینجا چند تا پیشنهاد داریم که تنش هاتون رو کاهش بدید:

    با یه گفت و شنود ساده میتونید از هر نوع دلخوری جلوگیری کنید، به شرطی که با فن گفتگو و روش های رفع دلخوری آشنایی کامل داشته باشید.

    کسایی که میگن از راه گفتگو به هیچ نتیجه ای نرسیدن، باید بگم که متاسفانه با روش صحیح گفتگو کردن آشنایی ندارنبه همین دلیل عوض اینکه باعث رفع کدورت بشنبدتر باعث میشن که دعوا جنجالی تر و داغ تر بشهاگه برای هر دعوا وجنگی به طور صحیح پای میز مذاکره بنشینید بالاخره پایان میپذیره، اینو بدونید با گفتگو کردن فاصله ها و دلسردی ها از بین میره.

    در زندگی زناشویی.دعوا، مشاجره، دلخوری وجود داره.اگه وجود نداشته باشه باید بگم که نگران رابطتون باشید.چون یه جای کار میلنگه، که هیچوقت از هم دلخور نمیشیدشاید دیگه براتون این رابطه مهم نیست!

    هر گفتگو آدابی داره پس اگه بتونیم این رو عملی کنیم، در نتیجه پایان کار بسیار عالی میشه در غیر این صورت شاید وضع بدتر از اونچه که هست بشه!

    ما راههای گله گذاری صحیح رو به شما میگیمکه این مرحله رو با سلامت کامل پشت سر بذارید:

    ۱-پیش از اینکه از دلخوری خودتون با همسرتون صحبت کنیدماجرا رو تو یه صفحه کاغذ پیاده کنیداونوقت به این نتیجه میرسید که در این پیشامد سهم شما چقدر بوده و چقدر مقصر هستید، و اینکه آرامش نسبی خودتون رو پیدا میکنیددر عین حال هم به علت این دلخوری بیشتر آشنا میشیداصلا شاید حق رو به خودت ندادی.

    ۲-پیش از صحبت کردن، حتما خودت رو جای همسرت بذار شاید اصلا همسرت مقصر نبود.

    ۳-پیش از صحبت با همسرتون مساله رو با کسی درمیان نذارید که واسطه بشهشاید حرف های شما رو وارونه یا با شاخ و برگ زیاد تحویل همسرتون داد تا اون رو بر علیه شما بشورونه.

    ۴-در ابتدای صحبت هاتون حتمن این مساله رو بگید که قصدتون حل شدن قضیه هستشو دوست ندارید که قهر یا دعوا کنید.

    ۵-پیشاپیش بگید که شاید این قضیه و رنجش یه سوءتفاهم ناقابل باشهو قصد شما فقط رفع کدورت هاس!

    ۶-سعی کنید از کارهای مثبت و نکات اخلاقی مثبت اون حرفی به میان بیارید، تا کمی فضا رو صمیمی تر کنید.

    ۷-با لحن صمیمی و مهربانانه با همسرتون صحبت کنیدابدا خشمگین نشید، چون نمیتونید دیگه بحث رو کنترل کنیدهیچ وقت با لفظ (تواون رو صدا نزنیداینو میگم تا از بهونه برای دعوا جلوگیری کنید.

    ۸-تاکید کنید که ممکنه تقصییر از سوی شما بوده باشه و فقط برای رفع کدورت ها دارید صحبت میکنیداینجوری اون فکر نمیکنه که داره محاکمه میشهالبته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگه خطایی از شما سر زده معذرت بخواین.چون این باعث میشه که طرف مقابلتون حساسیتش به این بحث کم تر بشهوآمادگی پذیرش خطاهاشو داشته باشه.

    ۹-هرگز حرفاتون رو با کنایه، زخم زبون، یا با لفظ تند نگیدچون باعث میشه یه جنگ جهانی بین شما راه بیوفته و وضع بدتر بشه.آرامش خودتون رو حفظ کنید تا پیروز میدان باشید.

    ۱۰-هرگز همسرتون رو با کسی دیگه مقایسه نکنید و یا مزایای دیگری رو به رخش نکشیدفقط اونو با خودش مقایسه کنید، نسبت به رفتارهای قبلش با الان.

    ۱۱-از دلخوری های کوچک پیش اومده حرف بزنید، نه دلخوری های پارسالتون، یا چند ماه پیشالبته اونو مجبور نکنید که به گناهش اعتراف، و طلب بخشش کنه.چون بدتر لج میکنه و غرورش میشکنه!

    ۱۲-از یه دندگی و لج کردن پرهیز کنیداگه نتونستید همون روز مشکل رو حل کنید به ادامه بحث رو به بعدا موکول کنید.

    ۱۳-مانع حرف زدن همسرتون نشیداگه خواست حرفی بزنه یا از خودش دفاع کنه، سراپا گوش باشید، چون اون هم یه طرف ماجرا هستش و حق و حقوقی دارهاون با این کار تخلیه روانی میشه و احساس آرامش میکنهو با خودش میگه که منم حرفم رو زدم و خواسته هامو گفتمبه این ترتیب امکان آشتی و رسیدن به تفاهم بیشتر میشه.

    ۱۴-به هر شکلی که میتونید رفع دلخوریتون رو جشن بگیریدبا یه شاخه گل،یه هدیه کوچیک یا چیزی که مورد نیاز همسرتونهخانم ها میتونن از هنر آشپزیشون استفاده کنن و غذای مورد علاقه همسرشون رو تهیه کننآقایون هم میتونن همسرشون رو به یه شام یا عصرونه دعوت کنن.

    به این ترتیب امکان این هست که با رعایت این موارد به صلح طولانی مدت برسیدآشتی هایی که در نتیجه اومدن مهمون یا فشار تمایلات جنسی یا اتفاقی مهم ایجاد میشه خیلی سست تر هستن و دیر یا زود دوباره تبدیل به دلخوری و قهرمیشن .چون ریشه اختلاف ها هنوز حل نشده و دست نخورده باقی موندهپس امیدوارم تو رفتارهاتون روش درست رو بکار ببرید و موفق باشید.

    1. چگونه یک ازدواج موفق را تجربه کنیم؟
    2. مشاوره ارتباط دوستی(چگونه یک روابط دوستی عالی داشته باشیم)
    3. روز ولنتاین یا روز عشق یا روز پسندار مذگان
    4. استراتژی عشق با ان ال پی
    5. برگشت به رابطه در ۶ مرحله کاملا علمی(بهبود رابطه و بازگرداندن عشق از دست رفته)
    6. طرحواره یا تله رهاشدگی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا