روز ولنتاین یا روز عشق یا روز پسندار مذگان

روز ولنتاین یا روز عشق یا روز پسندار مذگان
  • روز ولنتاین

    روز ولنتاین یکی از مهم‌ترین روزهای دوستی و عشق در سراسر جهان است که هر ساله در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) جشن گرفته می‌شود. این روز به منظور جشن گرفتن از عشق و دوستی بین زنان و مردان در سراسر جهان برگزار می‌شود.

    تاریخچه روز ولنتاین به ریشه در داستان‌های کهن برمی‌گردد. بر اساس یکی از این داستان‌ها، سنت جشن گرفتن این روز از دوران روم باستان شروع شده است. در آن زمان، نام یکی از پادشاهان روم به نام ولنتینوس بود که دیوان محبت بین جوانان برای تشویق به ازدواج را تشکیل داد. ولنتینوس برای این کار خود را به دوستی و عشق مردم اختصاص داد و در نهایت به خاطر این کار اعدام شد.

    از آن زمان به بعد، روز ولنتاین به عنوان روز عشق و دوستی در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. در سال ۱۴۸۶، گرفتن جشن در این روز به عنوان روز عشق و دوستی در انگلیس آغاز شد. این روز در انگلستان بسیار محبوب است و هر ساله به صورت گسترده در این کشور جشن گرفته می‌شود.

    در کشورهای مختلف، روز ولنتاین به روش‌های مختلفی جشن گرفته می‌شود. در برخی کشورها، این روز به عنوان روز دوستی جشن گرفته می‌شود و در برخی دیگر به عنوان روز عشق. در برخی از کشورها، مثل آمریکا، این روز به عنوان یک روز مصرفی نیز شناخته می‌شود.

    در این روز، بسیاری از افراد به دوستان، خانواده و عشق‌های خود کارت‌های تبریک، گل، شکلات و هدایای دیگری هدیه می‌دهند. همچنین، بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها در این روز به منظور جشن گرفتن از عشق و دوستی بین زوج‌ها و عاشقان، برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند.

    در نهایت، روز ولنتاین یک فرصت خوب برای ابراز عشق و دوستی است. این روز یک فرصت خوب برای فرستادن پیام‌هایی از عشق و دوستی به دوستان و عشق‌های خود است و همچنین یک فرصت خوب برای گرفتن از فرصت جشن گرفتن از عشق و دوستی با عشق‌های خود است.

    یا روز عشق یا روز پسندار مذگان

    ولنتاین در رابطه

    روز ولنتاین یا روز عشق یا روز عشاق ، در فرهنگ مسیحی سده های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز عشق ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می شود. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می شود .

    سابقه تاریخی روز ولنتناین به جشنی که به افتخار قدیس ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می شد . باز می گردد. ولنتاین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می باشد .

    این ابراز عشق معمولا با فرستادن کارت ولنتاین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام میشود .

    تاریخچه کامل والنتین

    تاریخچه کامل و دقیق والنتین در دست نیست و آنچه از پیشینه این روز می دانیم با افسانه در آمیخته است . امروز کلیسای کاتولیک به این نتیجه رسیده است که حد اقل سه قدیس به نام والنتین یا والنتیوس وجود داشته اند . که همگی به قتل رسیده اند ،به همین دلیل چندین افسانه سعی در توصیف تاریخچه این آیین دارند.
    طبق یک افسانه مشهور ،در روم باستان در دوران در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم کشیشی به نام والنتین  می زیسته است . کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند ، سربازان جنگجوتری هستند . به همین دلیل ازدواج را برای مردان جوان امپراتوری روم ممنوع می کند . والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است ،لذا مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد. زمانی که کلودیوس این امر را دریافت ،والنتین را محکوم به مرگ کرد .

    افسانه دیگر میگوید ، شاید کشیش والنتین به علت نجات دادن مسیحیان از آزار و شکنجه رومیان کشته شده باشد .

    در کشور های غربی دادن شکلات به عنوان هدیه روز ولنتاین اط شهرت خاصی برخوردار است . تزئین شکلات و پخش انواع آن نیز از آداب این روز به شمار می رود .

    در ایران از سال ۱۳۸۹ تولید انواع پوستر ،بروشور ،جعبه و کارت های تبلیغاتی با نماد های قلب ، نیم قلب، گل رز قرمز و هر گونه فعالیتی مبنی بر اطلاع رسانی در این روز ممنوع است . از سوی مراجع قانونی با واحد های مختلف برخورد قانونی می شود . عده ای دیگر به جای آن جشن اسفندگان را که برگرفته از آیین های ایرانی است و در روز ۲۹بهمن ماه برگزار می شود. به جای ولنتاین پیشنهاد میکنند . اسفندیار اختیاری ، نماینده زرتشتیان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی جشن مهرگان را روز عشق حقیقی و واقعی در فرهنگ ایرانی میداند و به نظر وی مردم باید به جای ولنتین این روز را زنده کنند . با این وجود این روز در میان بسیاری از جوانان  ایرانی محبوب است و آن را گرامی میداند .

    جالب ترین حقایق درباره ولنتاین که از آنها بی اطلاعید

    روز ولنتاین هر ساله در سراسر جهان جشن گرفته می شود اما آیا از فلسفه چگونگی پیدایش این روز اطلاع دارید؟ چگونگی محبوبیت بیش از حدش؟ آیا همیشه پای عشق و احساسات خوب در میان بود؟ در این مقاله ۲۵ مورد از جالب ترین حقایق ولنتاین از خواستگاه خونینش تا سنت های شیرین و شکلات های مدرن امروزی آن بیان می گردد.
    ۲۵: مشهورترین نظریه درباره منشاء پیدایش روز ولنتاین به دوران امپراطور کلادیوس دوم باز می گردد، کسی که مخالف ازدواج مردان رومی در دوران جنگ بود. اما اسقف ولنتاین (Bishop Valentine) برخلاف خواسته امپراطور و پنهانی شروع به عقد آنان کرد. اقداماتی که باعث زندانی شدنش و نهایتا اعدامش گردید. هنگامی که او در زندان به سر می برد نامه ای برای دختر زندانبان نوشت و پایین نامه را با نوشتن متن از طرف ولنتاین تو امضا کرد.
    ۲۴: در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا فرستادن کارت ولنتاین به سنتی بد تبدیل شد و نشان بد یمنی بود.
    ۲۳: بر اساس آمار جمع آوری شده از فروشگاه ها حدود ۳ درصد از افراد دنیا در این روز به حیوانات خانگی شان هدیه می دهند.
    ۲۲: سالانه حدود یک میلیارد کارت تبریک مربوط به این روز دوست داشتنی در بین مردم و عشاق رد و بدل می شود. از این رو، روز ولنتاین از لحاظ تعدد ارسال کارت در طول سال رتبه دوم را داراست.
    ۲۱: اگر مجرد هستید اصلا ناامید نباشید زیرا شما هم می توانید روز پذیرش مجردها (SAD) را جشن بگیرید، روزی زیبا و منحصربه فرد که برای مجردها در نظر گرفته شده است.
    ۲۰: در طول سال یک روز هم مانند ولنتاین ویژه افراد مجرد در نظر گرفته شده، در این روز خاص مجردها یا زندگی مجردی شان را جشن می گیرند یا اینکه به حال خود و تنهایی شان ابراز تاسف می کنند.
    ۱۹: در فنلاند از روز ولنتاین به نام (Ystävänpäivä) یاد می شود، نامی فنلاندی که ترجمه اش روز دوست می باشد. در این روز مردم فنلاند بیشتر از عشقشان از دوستانشان یاد می کنند.

    ۱۸: بنا بر اعتقادات بسیاری نشان (X) در دوران قرون وسطی نماد بوسه به شمار می رفت. در این دوران افرادی که نمی توانستند در مقابل دیگران نام خود را برای عشقشان به عنوان امضا در پایان نامه بنویسند از (X) به عنوان رمز استفاده می کردند و طرف مقابل هم برای نشان دادن عشق و دوست داشتنش (X) را می بوسند.

    ۱۷: در دوران قرون وسطی دختران جوان غذاهای هوس انگیزی را با رویای همسر آینده شان می خورند.

    ۱۶: در دوران قرون وسطی دختران و پسران جوان با برداشتن یک قرعه از کاسه مربوطه متوجه می شدند چه کسی ولنتاینشان خواهد بود. سپس نام مربوطه را به آستین هایشان می زدند و برای یک هفته در معرض دید همگان قرار می دادند. منشاء پیدایش عبارت قلب شما بر روی آستینان شماست (to wear your heart on your sleeve) نیز از همین حکایات بوده است. معنی تحت الفظی این عبارت یعنی احساساتتان در معرض دید عموم می باشد.

    ۱۵: در سال ۱۵۳۷ پادشاه انگلستان، هنری دوم رسما روز ۱۴ فوریه را روز بزرگداشت سنت ولنتاین نامگذاری نمود.

    ۱۴: در قرن نوزدهم پزشکان خوردن شکلات را برای تسکین درد عشق به بیمارانشان تجویز می کردند.

     

    ۱۳: ریچارد کدبری (Richard Cadbury) نخستین جعبه شکلات های کدبری را در قرن نوزدهم و ویژه روز ولنتاین تولید نمود.

     

    ۱۲: در این روز دوست داشتنی بیش از ۳۵ میلیون جعبه شکلات قلبی شکل در سراسر دنیا به فروش می رسد.

     

    ۱۱: ۷۳ درصد از افرادی که در این روز گل می خرند آقایان هستند و تنها ۲۷ درصد از این آمار را خانم ها در برمی گیرند.

     

    ۱۰: ۱۵ درصد از خانم های آمریکایی در این روز برای خودشان گل می فرستند.

     

    ۹: در این روز رمانتیک در آمریکا بهایی بیشتر از ۱ میلیون دلار برای خرید شکلات پرداخت گردیده است.

     

    ۸: بیش از ۵۰ درصد از کارت های روز ولنتاین شش روز قبل از تعطیلات خریداری شده اند.

     

    ۷: در اسطوره های رومی، رز قرمز، گل مورد علاقه ایزد بانوی عشق ونوس بود.

     

    ۶: گل رزر نماد عشق تلقی می شود و رنگ قرمز آن بیانگر احساسات رمانتیک و علایق شدید است.

     

    ۵: حدود ۱۸۹ میلیون شاخه گل رز سرخ در روز ولنتاین در ایالت متحده به فروش می رسد.

     

    ۴: تقریبا ۸۵ درصد از کادوهای متعلق به این روز توسط خانم ها خریداری گردیده.

     

    ۳: معلم ها دریافت کننده بیشترین کارت تبریک روز ولنتاین می باشند و بعد از آن کودکان، مادران، همسران خانم، معشوقه ها و حیوانات خانگی در این رده بندی قرار گرفته اند.

     

    ۲: در ایالت متحده آمریکا سالانه به طور متوسط بیش از ۲۲۰ هزار پیشنهاد ازدواج در این روز صورت می پذیرد.

     

    ۱: هر سال در روز ولنتاین بیش از ۱۰۰۰ نامه از دوستداران نمایشنامه رومئو و ژولیت شکسپیر به آدرس خانه ژولیت در شهر ورونا ایتالیا ارسال می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا