۱۰ پیشنهاد برای حل دعواهای زن و شوهر

حل دعواهای زن و شوهر
  • ۱۰ پیشنهاد برای حل دعواهای زن و شوهر

    از دیرباز دعواهای زن و شوهر به عنوان یکی از مشکلات بزرگ خانواده شناخته شده‌اند. این دعواها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله اختلاف در نظرات، نگرش‌ها، تفاوت در شخصیت‌ها، تفاوت در طرز فکر و تفکر و حتی اختلاف در سبک زندگی و روش برخورد با مسائل به وجود بیایند. اما در هر صورت، تلاش برای حل دعواها بسیار مهم است تا خانواده‌ها از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کنند و زندگی خود را با صلح و آرامش سپری کنند. در اینجا به ۱۰ پیشنهاد برای حل دعواهای زن و شوهر می‌پردازیم.

    ۱. نگرانی‌ها و نیازهای خود را بازگو کنید
    از آنجا که بسیاری از دعواها ناشی از نیازها و انتظارات نامطلوب است، شما باید با پارتنر خود صادقانه باشید و به طور کامل احساسات و نیازهای خود را بازگو کنید.

    ۲. درک و توجه به نقطه نظر پارتنر خود
    احترام به دیدگاه و نظرات پارتنر خود و درک نقطه نظر او می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چگونه می‌توانید با او همدلی کنید و دعواهای شما را حل کنید.

    ۳. استفاده از فنون ارتباطی موثر
    استفاده از فنون ارتباطی موثر می‌تواند به شما کمک کند تا در دعواهای خود بهتر پیش بروید. به عنوان مثال، استفاده از جملات مثبت و ارائه پیشنهادات سازنده می‌تواند به شما کمک کند تا با پارتنر خود بهتر ارتباط برقرار کنید.

    ۴. از بحث‌های جانبی خودداری کنید
    اگرچه ممکن است بحث‌های جانبی برای شما جذاب باشد، اما در هنگام دعواهای شما باید از این بحث‌ها خودداری کنید تا به دلیل بحث‌های جانبی موضوع اصلی را از دست ندهید.

    ۵. به دنبال راه‌حل‌های مشترک باشید
    برای حل دعواهای خود، سعی کنید به دنبال راه‌حل‌های مشترک باشید که هر دو شما راضی باشید و احساس کنید به هدف خود نزدیک شده‌اید.

    ۶. از نقطه نظر منفی خود خودداری کنید.
    از نقطه نظر منفی خود خودداری کنید. اگر شما به نقطه نظر خود پایبند باشید، ممکن است پارتنر شما به شما عصبانی شود و دعواهای بیشتری برای شما به وجود آید.

    ۷. همیشه روی مسئله تمرکز کنید.
    همیشه روی مسئله تمرکز کنید و از بحث‌های جانبی و بی‌اهمیت دوری کنید.

    ۸. همیشه به حرف پارتنر خود گوش کنید.
    همیشه به حرف پارتنر خود گوش کنید و به او احترام بگذارید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر درک کنید که چطور می‌توانید به دعواهای خود پایان دهید.

    ۹. از روش‌های آرام‌بخشی استفاده کنید.
    از روش‌های آرام‌بخشی و خنده به عنوان یک راه برای کاهش تنش و تعقیب دعواهای خود استفاده کنید.

    ۱۰. بگذارید زمان بهتر شود.
    در نهایت، بهترین راه برای حل دعواهای خود این است که به زمان بگذارید و از بحث‌های بی‌مورد دوری کنید. به طور کلی، این روش به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و به دعواهای خود پایان دهید.

    دعواهای زن و شوهر تا حدودی امری طبیعی است ولی آنچه که مهم تر است پایان دادن به آن دعواهاست. بسیاری از زوج های جوان نمی دانند چگونه باید به دعوا فیصله دهند و اوضاع را از آنچه هست بدتر نکنند شاید در برخی از زندگی ها طلاق آخرین و بهترین راه باشد اما راه های متفاوتی وجود دارد که می تواند پایه های سست یک زندگی مشترک را محکم کند.

    طلاق امری منطقی است و هیچ کس در هیچ جا توصیه نکرده نباید اتفاق بیفتد هنگامی که زن و شوهر نتوانستند با یکدیگر زندگی کنند به شرط این که نهایت تلاش خود را برای حسن تفاهم کرده باشند حق دارند با مسالمت از یکدیگر جدا شوند. پس زن وشوهر باید تمام جوانب را در نظر گرفته باشند و دو طرف از روی عصبانیت و شتاب تصمیم به طلاق نگیرند.

    آشنایی با شیوه های حل دعواهای زن و شوهر به شما کمک می کند تا دعواهای زن و شوهری را به شکلی درست مدیریت کنید و به بهترین نحو به آن خاتمه دهید.

    راه های حل دعواهای زن و شوهر

    در دعواهای زن و شوهری چه کارهایی را باید انجام دهید:

    ۱- فقط گوش کنید.

    وقتی که شما با همسرتان مشاجره می کنید و شما در جایگاه شنونده هستید بهترین راه این است که از فقط گوش کنید و حرفی نزنید که اوضاع از آنچه هست بدتر شود به اصطلاح خودمان از یک گوش بشنوید و از گوش دیگر در کنید. البته وقتی همسرتان به شدت از شما انتقاد می کند و یا شما را سرزنش می کند، واقعا گوش دادن کار سختی است و البته شما باید گذشت و فداکاری داشته باشید.

    ۲- مراقب کلام خود باشید

    خاطر داشته باشید که در دعواهای زن و شوهری تا جایی که می توانید صحبتتان را به فحش، ناسزا، توهین و الفاظ زشت آلوده نکنید. به والدین او بی‌احترامی نکنید. در صورتی که همسرتان به چنین خلافی مرتکب شد، با نگاهی پرسشگر و ملامت‌بار او را برانداز نمایید و سکوت کنید؛ زیرا سکوت شما همراه با سعه صدر، در مقابل شدیدترین ناسزاها بهترین پاسخ است. پس به گونه ای با همسرتان حرف نزنید که وقتی با هم آشتی کردید از حرف های خود پشیمان شوید و با این کار فقط حریم بین خود و همسرتان را شکسته باشید.

    ۳- همسرت را ببخش

    اگر متوجه شدید همسرتان پشیمان شده و آماده آشتی است نخواهید نزد شما یا دیگران اقرار به اشتباهش کند همین که در عمل به سوی شما باز می گردد نشانه آن است که از کرده خود پشیمان است چنانچه بخواهید سخت بگیرید یا نزد دیگران تحقیرش کنید غرورش را جریحه دار کرده­اید که این امر ممکن است دعواهای زن و شوهر را تشدید کند و لجبازی طرف مقابل را در پی داشته باشد و دوباره وضعیت را وخیم کند.

    ۴- معذرت خواهی کنید

    برای معذرت خواهی لازم نیست همیشه بگویید «متاسفم یا معذرت می خواهم». برای مثال، می توانید بگویید: «منظورت را می فهمم. من اشتباه کردم». اگر در حین جر و بحث و دعوا به اشتباه خود اعتراف کنید، نتایج واقعا مثبتی می گیرید.گاهی یک عذرخواهی ساده از همسرقادر است به شدیدترین دعواهای زن و شوهر خاتمه دهد. چرا از این جمله ساده و بدون دردسر استفاده نمی‌برید؟ اگر شما در مقابل اشتباهی که کرده‌اید از همسرتان عذرخواهی نکنید، از کجا می‌توانید او را عادت بدهید که او هم در مقابل خطای خودش عذرخواهی کند؟

     

    ۵- ترک نکردن خانه بعد از دعوا

    برای امکان آشتی با همسر در صورت لزوم، خانه را ترک نکنید، زیرا غیبت شما از خانه، آشفتگی شدیدی در پی دارد و باعث وخامت اوضاع می شود.

    ۶- تمام تقصیرها را به گردن همسرتان نیندازید

    اگر اطرافیان از دعوای شما باخبر شدند و اختلافات شما علنی شد در مقابل پرسش دیگران تمام تقصیرها را به گردن همسرتان نیندازید و برای تبرئه خویش از خود دفاع نکنید.

     

    ۷- اختلافات گذشته را به میان نکشید

    در دعواهای زن و شوهر آن چه که مانع از حل اختلاف و پایان یافتن دعوا می شود این است که معمولا پس از بروز یک اختلاف، زن و شوهر مشکلات قبلی و قدیمی را هم به میان می آورند. این کار تنها باعث پیچیده تر شدن مشکلات می شود به طوری که دیگر هیچ راهی برای حل مشکل اصلی باقی نمی ماند. سعی کنید هر دفعه درباره یک موضوع بحث کنید و تنها روی آن موضوع تمرکز داشته باشید.

    ۸- سهیم خود را در ایجاد مشکل ببینید

    بسیاری از زوجین در هنگام جر و بحث و دعوا سعی می کنند ثابت کنند که مقصر نیستند و حق با آنان است و علت مشکلات ایجاد شده همسرشان است. هیچ مشکلی با متهم کردن همسرتان حل نخواهد شد و تنها با این عمل او را در موضع دفاع قرار می دهید و اختلافتان پیچیده تر می شود. صادقانه سهم خود را در ایجاد مشکل بررسی کنید و در باره آن با همسرتان صحبت کنید، این رفتار شما باعث می شود او نیز اشتباهات خود را در ایجاد مشکل راحت­ تر بیان کند.

    ۹- به کسی حرفی نزنید

    اگر اختلافات و دعواهای زن و شوهر زیاد شد نباید فوراً آن را با کسی در میان بگذارند. مگر با فردی مورد اعتماد، زیرا گشودن سفره دل نزد همگان پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد. اولاً موجب دخل و تصرف و نقل قول های غلط می شود. ثانیاً وقتی بستگان، دوستان و آشنایان از کشمکش های زن و شوهر با خبر شدند رفته رفته قبح قضیه برای آنها از بین می رود و ممکن است کار را تمام شده بپندارند و جهت رفع مشکل اقدام نکنند.

    ۱۰- مشخص کنید که هر یک از شما برای حل مشکل چه کارهایی را باید انجام دهد

    به همسرتان نگویید او چه کار باید بکند، در عوض به او بگویید که چه کاری از دست خودتان ساخته است. مثلاً به همسرتان بگویید «حالا چه کمکی از دست من بر می آید؟» و یا «دوست داری من چه کار کنم؟» بعد از آن که برای مشکلات تان راه حلی پیدا کردید و هر دو با آن موافق بودید، ببینید چگونه توانستید به جای جنگ و دعوا علت اصلی مشکل تان را پیدا کنید، به راه حل مناسبی دست یابید و به نتیجه دلخواه دست یابید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    4 نظرات

    پیمایش به بالا