تکنیک جلب اعتماد و اطمینان همسر در رابطه‌ی عاطفی

جلب اعتماد همسر
  • تکنیک جلب اعتماد و اطمینان همسر در رابطه‌ی زناشویی

    رابطه‌ی زناشویی یکی از مهمترین روابط در زندگی افراد است و برای حفظ و تقویت این رابطه، اعتماد و اطمینان همسران به یکدیگر بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی تکنیک‌های جلب اعتماد و اطمینان همسر در رابطه‌ی زناشویی پرداخته خواهد شد.

    ۱- بیان صادقانه احساسات: یکی از راه‌های برقراری اعتماد و اطمینان در رابطه‌ی زناشویی، بیان صادقانه احساسات است. همسران باید با یکدیگر صریح و صادقانه صحبت کرده و احساساتشان را به یکدیگر بگویند. این کار باعث می‌شود که همسران به یکدیگر نزدیک شوند و اعتماد و اطمینانشان به یکدیگر بالا برود.

    ۲- توجه به نیازهای همسر: هر همسر دارای نیازهای خاصی است که باید توسط همسر دیگر برطرف شود. توجه به نیازهای همسر و انجام اقداماتی برای رفع نیازهایش، باعث می‌شود که همسر احساس اهمیت و توجه شده و اعتماد و اطمینانش به همسرش بالا برود.

    ۳- عدم پنهان کردن اطلاعات: در رابطه‌ی زناشویی، عدم پنهان کردن اطلاعات به یکدیگر بسیار مهم است. هرگونه پنهان کردن یا دروغگویی باعث کاهش اعتماد و اطمینان همسران به یکدیگر می‌شود. بنابراین، همسران باید با یکدیگر صادقانه و با احترام به یکدیگر صحبت کنند.

    ۴- تقویت ارتباطات: تقویت ارتباطات و برقراری ارتباطات موثر با یکدیگر، باعث می‌شود که همسران به یکدیگر نزدیک شوند و اعتماد و اطمینانشان به یکدیگر بالا برود. برای تقویت ارتباطات، می‌توانید با همسرتان به یک سفر کوتاه بروید یا با هم به فعالیت‌هایی مانند ورزش، خواندن کتاب یا تماشای فیلم بپردازید.

    ۵- انعطاف پذیری: در رابطه‌ی زناشویی، انعطاف پذیری و توانایی پذیرش نظرات و انتقادات همسر، باعث می‌شود که همسر احساس احترام و توجه شده و اعتماد و اطمینانش به همسرش بالا برود. به همین دلیل، همسران باید توانایی پذیرش نظرات و انتقادات هم‌دیگر را داشته باشند.

    ۶- احترام به حریم شخصی همسر: احترام به حریم شخصی همسر و عدم دخالت در امور شخصی همسر، باعث می‌شود که همسر احساس ارزشمندی و احترام شده و اعتماد و اطمینانش به همسرش بالا برود. بنابراین، همسران باید به حریم شخصی همدیگر احترام بگذارند.

    در نهایت، می‌توان گفت که جلب اعتماد و اطمینان همسر در رابطه‌ی زناشویی، یکی از مهمترین عوامل برای حفظ و تقویت این رابطه است. با رعایت تکنیک‌های فوق، همسران می‌توانند به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و رابطه‌ی زناشویی خود را تقویت کنند.

    این مقاله به بررسی نکته مهمی برای جلب اعتماد و اطمینان همسر می پردازد که معمولا زوجین از آن غافل اند

    بسیاری از مواقع زوجین از این شکایت دارند پس از مدتی از رابطه احساس خوبی از کنار هم بودن ندارند و صمیمیت آن‌ها کاهش‌یافته است. آن‌ها از این گله‌دارند طرف مقابل آن‌ها را کنترل می‌کند و اطمینان و اعتماد کافی به آن‌ها ندارد.

    باصداقت رفتار کردن موضوع مهمی برای جلب اعتماد همسر است اما فقط صداقت کافی نیست چراکه صداقت صرفاً به این معنی است که دروغ نگویید و دروغ نگفتن دلیلی کافی برای جلب اعتماد همسر فراهم نمی‌کند

    اما تکنیک ارتباطی مستقیم یعنی حتی وقتی شریک عاطفی‌تان از شما پرسشی نمی‌کند نیز موضوع یا احساسی که دارید بیان کنید.

    فایده این کار این است که اولاً چون موضوع و یا موارد موردنظر خود را با همسر در میان می‌گذارید از انباشته شدن احساسات منفی و لبریز شدن ظرفیت تحمل خود جلوگیری می‌کنید و فایده دیگر آن این است که باعث افزایش اعتماد و اطمینان در رابطه‌ی زناشویی می‌شود.

    شما نه‌تنها خود بلکه باید شریک عاطفی‌تان را نیز تشویق کنید هر موقع از چیزی ناراحت است احساساتش را با شما در میان بگذارد.

    و اگر هم شریک عاطفی‌تان درباره موضوعی با شما صحبت می‌کند که مطابق امیال و دلخواه شما نیست نباید با عکس‌العمل منفی او را از اینکه احساساتش را با شما در میان گذاشته پشیمان کنید چرا که دیگر شما را شریک قابل اعتماد و اطمینانی نخواهد دانست.

    مثلاً اگر همسرتان در شرایطی قرار داشته که مجبور شده کاری برخلاف میل شما انجام دهد ولی اکنون آن را برای شما بیان می‌کند نباید از این موضوع ناراحت باشید بلکه به خاطر اینکه همسرتان به‌طور مستقیم و بی‌پرده این موضوع را با شما در میان گذاشته است باید از او تشکر کنید. ولی اگر با عکس‌العمل منفی او را از محکوم کنید و رفتار او را مورد نکوهش قرار دهید این کار باعث می‌شود دیگر در شرایط مشابه به‌طور مستقیم و بی‌پرده عمل نکند؛ و بیان نکردن احساساتش موجب سردی هر چه بیشتر در رابطه خواهد شد و اعتماد و اطمینان را در رابطه‌ی عاطفی از بین خواهد برد

    چگونه درباره احساسات بد خود از تکنیک مدل ارتباطی مستقیم و بی‌پرده بهره ببریم؟

    باید توجه داشته باشید هر موقع می‌خواهید درباره احساسات بد خود با همسرتان گفت‌وگو کنید به‌طور صحیح و زیرکانه و هوشمندانه این کار را انجام دهید تا تأثیر به سزایی روی طرف مقابل بگذارد.

    هرچقدر که بخواهید با گله و شکایت و اشک ریختن و یا قهر و التماس احساسات منفی خود را بیان کنید باعث فاصله گرفتن بیشتر همسرتان می‌شوید.

    بلکه در عوض باید سعی کنید با شوخی و خنده و آرامش موضوع را مطرح کنید و گوش شنوایی برای صحبت‌های طرف مقابل داشته باشید و به‌طور دوستانه این موضوع را حل کنید. باید در نظر داشته باید که مکان و زمان مناسب برای مطرح کردن این موضوع چه موقعی است و از مطرح کردن احساسات بد خود در زمان‌هایی که رویدادهای بیرونی تأثیر منفی برطرف مقابل می‌گذارد اجتناب کنید.

     

    در پایان صحبت:

    در این مقاله باهم بررسی کردیم که صرفاً صداقت و راست‌گویی دلیلی برای جلب اعتماد همسر و شریک عاطفی نیست و صحبت نکردن در مورد موضوعات مدنظر و احساسات خود نه‌تنها موجب انباشت احساسات منفی و لبریز شدن آستانه تحمل ما می‌شود که این خود در درازمدت تأثیر بسیاری در ایجاد شکاف در رابطه‌ی عاطفی دارد بلکه همچنین موجب عدم اطمینان و اعتماد در طرف مقابل می‌شود چراکه او فکر می‌کند شما چیزی را از او پنهان می‌کنید.

    پس باید هم خود در مورد مسائل و موضوعات موردنظر با همسرتان گفت‌وگو کنید و احساسات خود را با او در میان بگذارید و هم او را تشویق کنید که درباره احساساتش با شما گفت‌وگو کند.

    انجام این راهکار تأثیر به سزایی در جلب اعتماد و اطمینان همسر دارد

    جلب اعتماد و اطمینان همسر

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا