۶ راه پیشنهادی متخصصین برای تمرین تماشای کمتر پورن

چگونه کمتر پورن ببینید
  • ۶ راه پیشنهادی متخصصین برای تمرین تماشای کمتر پورن

    با توجه به اینکه مشاهده پورنوگرافی در دنیای امروز بسیار رایج شده است و ممکن است باعث بروز اختلالات جنسی و روابط بین فردی شود، برخی از متخصصین به راه‌هایی برای کاهش مشاهده پورنوگرافی توسط افراد اشاره کرده‌اند.

    اولین راهکاری که متخصصین پیشنهاد می‌دهند، می‌تواند تغییر الگوی فکری فرد باشد. به عبارتی دیگر، شخص باید درک کند که مشاهده پورنوگرافی تنها یک شکل از تفریح نیست و ممکن است باعث بروز مشکلات جنسی و روابط بین فردی شود. برای این منظور، فرد می‌تواند به جای مشاهده پورنوگرافی، به فعالیت‌های دیگری مانند ورزش، خواندن کتاب و یا گردش در فضای باز مشغول شود.

    دومین راه حلی که متخصصین پیشنهاد می‌دهند، استفاده از فیلترهای پورنوگرافی رایگان یا پولی است. این فیلترها می‌توانند در صفحات وب، اپلیکیشن‌های موبایل و یا دستگاه‌های خانگی نصب شوند و باعث کاهش دسترسی به محتوای پورنوگرافی می‌شوند.

    راهکار سوم، مشاوره با متخصصان روان‌شناس و جنسی است. این متخصصان ممکن است برای فرد راهکارهایی را ارائه دهند تا بتواند از این وضعیت خارج شود و با مشاوره‌های لازم، بهبود روابط جنسی خود را داشته باشد.

    به طور خلاصه، برای کاهش مشاهده پورنوگرافی، فرد باید از راهکارهای مختلفی مانند تغییر الگوی فکری، استفاده از فیلترهای پورنوگرافی و مشاوره با متخصصان روان‌شناس و جنسی استفاده کند. این راهکارها ممکن است به فرد کمک کنند تا از مشکلات جنسی و روابط بین فردی جلوگیری کند.

     

    وقتی مضطرب هستید؛ پورن می‌بینید؟
    وقتی خوشحال هستید؛ پورن می‌بینید؟
    وقتی چنددقیقه بی‌کارید، پورن می‌بینید؟

    اگر نگران هستید که ممکن است در حال اعتیاد پیدا کردن به پورن باشید و به دنبال کاهش استفاده از آن می‌باشید، اینها اطلاعاتی‌ست نیاز دارید:

    نخست باید گفته شود که اعتیاد به پورن به صورت رسمی به عنوان اختلال شناخته نمی‌شود. به این معنی که در کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی یا DSM حرفی از آن زده نشده است، پس درواقع نمی‌تواند به عنوان بیماری‌ای که شامل حال شماست تشخیص داده شود. متخصصین فکر می‌کنند که این اتفاق خوبی‌ست.

    دکتر ‘Ian Kerner’ سکس‌تراپیست و نویسنده‌ی کتاب “She comes first” می‌گوید:
    «من سعی میکنم که خود ارضائی و تماشای پورن را آسیب شناسی نکنم.»

    قبل از پیشروی بیشتر باید موضوع دیگری نیز در اینجا مشخص شود.
    برخلاف آنچه برخی از طبقه‌های محافظه‌کار خاص در جامعه باعث می‌شوند فکر کنید، تماشای پورن ذاتاً هیچ مشکلی ندارد. در صورتی که معتدل باشد، تماشای پورن می‌تواند راهی خوب برای تحریک شدن و کاوش کردن فانتزی‌های جنسی‌تان باشد. تنها در صورتی نیاز دارید تماشای پورن را کاهش دهید که متوجه شوید تاثیر منفی روی زندگی‌تان دارد.

    بر اساس گفته‌ی دکتر ‘Megan Fleming’، متخصص روابط جنسی سایت “lovehoney”؛ باید از خود بپرسید تاثیرات منفی تماشای پورن چیست؟ آیا به انجام دادن کارتان صدمه می‌زند؟ آیا باعث می‌شود که دیگر با همسرتان تحریک نشوید چون نسبت به تحریکات واقعی بی‌تفاوت شده‌اید؟ آیا برای این که خانه بمانید و پورن تماشا کنید قرار با دوستان خود را در لحظات آخر کنسل می‌کنید؟ آیا به خود می‌گویید که فقط ده دقیقه پورن تماشا می‌کنید اما در آخر ساعت‌ها مشغول تماشا می‌شوید؟
    اگر مشخص شده که این عادت، شما را از رسیدن به برنامه‌ها و اهداف آینده‌تان باز می‌دارد، ارزشش را دارد که به دنبال راه‌هایی برای کاهش میزان تماشای پورن باشید. در ادامه ۶ پیشنهاد متخصصان رابطه‌های عاطفی برای انجام این کار گردآوری شده است:

     

    1. روشن کنید که در حال فرار از چه چیزی هستید؟
      معمولاً تماشای پورن بخاطر خود پورن نیست. بلکه بخاطر چیز دیگری است که در حال اتفاق افتادن در زندگی‌تان می‌باشد و ارزش دارد که به آن توجه کنید. معمولاً پورن جایگزین چیز دیگری می‌شود. توجه شما را از چیزی صلب می‌کند یا جلوی شما را برای فکر کردن به چیزی می‌گیرد. به این معنی که سر راه روابط عاطفی شما در زندگی واقعی قرار دارد.
      مشاور ازدواج و خانواده ‘Vienna Pharaon’ می‌گوید اگر برای درمان خود یا از بین رفتن احساسات‌تان پورن می‌بینید مهم است که مشخص کنید می‌خواهید حواس خود را از چه موضوعی پرت کنید. یافتن پاسخ «من پورن می‌بینم تا “فلان احساس” را نداشته باشم.» می‌تواند سخت اما باارزش باشد. پرت کردن حواستان از مواجهه شدن با آنچه شما را ناراحت می‌کند آسان‌تر است اما این دقیقاً کاری‌ست که باید انجام دهید.
      به همین ترتیب دکتر ‘Fleming’ نیز پیشنهاد می‌دهد که ببینید چه چیزهایی باعث تحریک شما می‌شود، چه زمانی احساس نیاز به تماشای پورن می‌کنید؟ این می‌تواند به شما برای فهمیدن این که برای فرار از چه چیزی پورن می‌بینید کمک کند.

     

    1. رفتار دیگری که نتیجه‌ی مشابهی دارد را جایگزین کنید
      مردم معمولاً پورن نگاه می‌کنند و خود ارضائی می‌کنند تا خلق و خوی خود را بهتر کنند. Fleming می‌گوید همانطور که خودارضائی باعث کاهش کشش‌ها و استرس می‌شود، ورزش و تمرینات هوازی نیز همین تاثیر را دارد. ببینید چه رفتارهایی تاثیرات فیزیکی مشابهی با تاثیرات ارگاسم دارند. چرا به جای تماشای پورن در خانه، تمرین‌های ورزشی انجام ندهیم که باعث به ترشح اندروفین‌ها و دیگر هورمون‌هایی می‌شود که احساس خوبی به وجود می‌آورند؟

     

    1. روی کامپیوتر خود نرم افزار فیلترکننده‌ی پورن (porn blocker) نصب کنید
      دکتر Fleming نرم افزار “Covenant Eyes” را پیشنهاد می‌کند که اجازه‌ی کنترل و بلاک کردن سایت‌های پورن را می‌دهد. این باعث می‌شود که نتوانید با لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود سایت‌های پورن را پیدا کنید.
      مثل این است که وقتی می‌خواهید نوشیدنی‌های الکلی را ترک کنید، در خانه خود الکل نگه ندارید. دلیل استفاده از این نرم افزار محدود کردن دسترسی آسان به پورن می‌باشد، درست مثل اینکه در خانه الکل نداشته باشید تا نتوانید بنوشید پس مجبور هستید برای خرید آن بیرون بروید، خرید کنید و به خانه باز گردید. در این فاصله‌ی زمانی این شانس را دارید که از موج وسوسه‌ها عبور کنید. معمولاً اشتیاق شما به پورن مدت زیادی به طول نمی‌انجامد، برای چند لحظه اشتیاق قوی‌ای خواهید داشت اما بعد از آن ضعیف‌تر می‌شود.

     

    1. به یک انجمن آنلاین یا آفلاین برای کسانی که می‌خواهند پورن را ترک کنند بپیوندید
      با سرچ در گوگل می‌توانید تعداد زیادی برنامه برای ترک کردن پورن پیدا کنید. با این که DSM-V اعتیاد به پورن را به رسمیت نمی‌شناسند، گوگل کردن این عبارت می‌تواند به یافتن این برنامه‌ها کمک کند. انجمن‌ها و گروه‌های حمایتی آنلاینی وجود دارند که می‌توانید به آنها بپیوندید. این انجمن‌ها فضایی برای آشنا شدن با دیگر افرادی که طرز فکر شبیه به شما دارند را در اختیار شما می‌گذارند.

     

    1. از خودتان بپرسید به جای تماشای پورن دوست دارید وقت خود را برای چه کاری صرف کنید
      می‌توانید از پورن به عنوان پاداش برای انجام این کارها استفاده کنید. مثلا می‌توانید تا وقتی که به تمرین بدنسازی نرفته‌اید به خود اجازه‌ی تماشای پورن ندهید. یا تا بعد از این که در زندگی واقعی با یکی از دوستان‌تان قرار ملاقات گذاشته‌اید صبر کنید. این باعث می‌شود که احساس کنید این جایزه‌ی شماست و لیاقت آن را داشته‌اید نه چیزی که باعث می‌شود وقتتان را تلف کنید. تماشای پورن به یک منبع انرژی پتانسیل برای انجام کارها تبدیل می‌شود نه امری روزمره.

     

    1. ببینید به جز پورن چه چیزی شما را تحریک می‌کند
      اگر همیشه برای شهوتی شدن پورن نگاه می‌کنید، بدانید که Kerner می‌گوید: «گاهی مردها بیش از اندازه به تحریک شدن با تماشای پورن عادت می‌کنند.» سکس —حتی با خودتان— هنگامی که چیزهای بیشتری برای اضافه کردن به آن داشته باشید، غنی‌تر است. استفاده از حافظه، مثلاً خواندن داستان‌های اروتیک یا در محیط به دنبال چیزهایی که شما را تحریک می‌کند گشتن.

    اگر به طور ناسالمی از پورن استفاده می‌کنید نگران نباشید و از استراتژی‌های بالا استفاده کنید.
    Kerner می‌گوید: «همه چیز قابل اصلاح است.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا