چگونه به همسرم انرژی مثبت بدهم؟

چگونه به همسرم انرژی مثبت بدهم؟
  • چگونه به همسرم انرژی مثبت بدهم؟

    همه ما می دانیم که رابطه با همسرمان پر از چالش ها است. اما اگر شما می خواهید رابطه خود را بهبود ببخشید و به همسرتان انرژی مثبت بدهید، باید از چند راهکار استفاده کنید.

    ۱. صحبت کردن با همسرتان

    اگر می خواهید به همسرتان انرژی مثبت بدهید، ابتدا باید با او در مورد مسائلی که شما را نگران می کنند، صحبت کنید. برای مثال، شاید او درگیر مشکلات شغلی یا خانوادگی باشد. با او در مورد این مسائل صحبت کرده و از او بپرسید که چگونه می توانید به او کمک کنید.

    ۲. نشان دادن علاقه و احترام به همسرتان

    به همسرتان نشان دهید که به او احترام می گذارید و او را دوست دارید. این کار به همسرتان انرژی مثبت می دهد و باعث می شود که او احساس ارزشمندی و تقدیر کند. به همسرتان بگویید که چقدر او برای شما مهم است و چقدر به او احترام می گذارید.

    ۳. ایجاد فضای مثبت در خانه

    از طریق ایجاد فضای مثبت در خانه، می توانید به همسرتان انرژی مثبت بدهید. برای مثال، می توانید آهنگ های ملایم و آرامش بخش را پخش کنید یا شمع های عطر دار را در خانه قرار دهید. این کار باعث می شود که همسرتان احساس راحتی کند و انرژی مثبت بیشتری دریافت کند.

    ۴. انجام فعالیت های مشترک

    انجام فعالیت های مشترک با همسرتان می تواند به او انرژی مثبت بدهد. برای مثال، می توانید با همسرتان به پارک بروید و در فضای طبیعی قدم بزنید یا به یک کلاس رقص بروید. این کار باعث می شود که همسرتان احساس رضایت و شادی کند و انرژی مثبت بیشتری دریافت کند.

    ۵. حمایت از همسرتان

    اگر می خواهید به همسرتان انرژی مثبت بدهید، باید از او حمایت کنید. به او بگویید که شما به او اعتماد دارید و از او حمایت می کنید. این کار باعث می شود که همسرتان احساس اعتماد به نفس و امنیت کند و انرژی مثبت بیشتری دریافت کند.

    در نهایت، اگر می خواهید به همسرتان انرژی مثبت بدهید، باید به او نشان دهید که شما او را دوست دارید و به او احترام می گذارید. با صحبت کردن با همسرتان، ایجاد فضای مثبت در خانه، انجام فعالیت های مشترک و حمایت از او، می توانید به همسرتان انرژی مثبت بدهید و رابطه خود را بهبود بخشید.

    در گفتگوهایش تعریف می‎کرد در حالی‎که گه گاهی هم آهی از درون می‎کشید و انگار در تمام این سال‎هایی که زندگی مشترکش را آغاز کرده بود به قول خودش یک بار شوهرش را سرحال ندیده بود. البته به گمانم بیش از حد اغراق می‎کرد، اما کمی که تعریف کرد فهمیدم نه این اغراق ناشی از […]

    در گفتگوهایش تعریف می‎کرد در حالی‎که گه گاهی هم آهی از درون می‎کشید و انگار در تمام این سال‎هایی که زندگی مشترکش را آغاز کرده بود به قول خودش یک بار شوهرش را سرحال ندیده بود. البته به گمانم بیش از حد اغراق می‎کرد، اما کمی که تعریف کرد فهمیدم نه این اغراق ناشی از مسأله‎ی دیگری است. گله‎اش این بود که شوهرم خنده‎ها و شادی‎هایش، برای دوستانش است و زمانی که به خانه می‎آید کلی اخم و تَخم برایم می‎آورد. در حالی‎که من هم از صبح تا ظهر که او به خانه می‎آید مشغول درست کردن ناهار و تمیز و مرتب کردن منزل هستم. اما همین که پایش را به خانه می‎گذارد، برج زهرمار است. گاهی احساس می‎کنم اصلاً من را دوست ندارد و من و او در یک طلاق عاطفی بسر می‎بریم. از او سوال کردم : زمانی که او به خانه می‎آید، تو مشغول چه کاری هستی و موقع ورود او چطور با هم مواجه می‎شوید؟ پاسخ داد: من! خوب معلوم است مشغول پخت و پز برای آقا! مشغول دم کردن برنج و کارهای آشپزخانه! بعد از اینکه لباس‎هایش را عوض می‎کند به آشپزخانه می‎آید و یک لیوان چای برای خودش می‎ریزد و می‎رود می‎نشیند صاف روبروی تلویزیون و برنامه‎ی خبر ورزشی. انگار نه انگار که من برای حضرت آقا غذا می‎پزم و اصلاً به روی خودش هم نمی‎آورد که بگویید عزیزم خسته نباشی، حال و احوالی از من بپرسد و…
    حتی به او می‎گویم امروز به خاطر تو قورمه‎ سبزی پختم، اما انگار اصلاً برایت مهم نیست، یعنی من هیچ‎وقت برایت مهم نبودم، همیشه خستگی‎ات را به خانه می‎آوری، همیشه کارت برایت مهم است نه من، روزهای تعطیل هم که نداری یک روز من را ببری رستورانی که من اینقدر غذا درست نکنم و حرف‎های این چنینی….
    همان‎طور داشت از خودش و رفتار همسرش تعریف می‎کرد و آخرش هم ختم سخنش با گریه بود که همان روز اول مادرم گفت این مرد اهل محبت کردن نیست بیا طلاق بگیر ولی من گوش نکردم و گفتم من او و زندگیم، را دوست دارم. ولی الان واقعاً کم آوردم. از این ابراز نکردن محبتش، از اینکه هیچ توجهی به من ندارد خسته شده‎ام. کاش کسی بتواند به من راه درست را نشان دهد.

    کوه انرژی مثبت باشید؛

    همان‌قدر که پرانرژی بودن همسرتان برای شما مهم است، همان‌قدر که دوست دارید وقتی او از سرکار به خانه می‎آید لبخندی بر لب داشته باشد و با سلامی گرم خستگی شما را از تن بدر کند، او هم مانند شما دوست دارد وقتی از سرکار خسته به خانه می‎آید شما منبع عظیمی از انرژی برای او باشید. همین لبخند و نگاه بامحبت و گرم شما، همین که موقع ورود او با خانه دست از کار بکشید و همان موقع به استقبال او بروید، همین که با یک سلام و علیک گرم حال او را جویا شوید، در حالی که شاید خودتان بسیار خسته‎اید اما به خاطر او این خستگی را به جان‎تان بخرید و یک سلام جانانه نثار روح او کنید. مطمئن باشید اگر شما منبع عظیم انرژی باشید دیگران و خصوصاً همسرتان از بودن با شما لذت می‎برد و دیگر جایی برای نگرانی نیست که او وقتش را با چیز دیگری پُر کند چرا که این حال و احساس خوب را از شما دریافت می‎کند. سعی کنید به جای اینکه لب به انتقاد بگشایید و کاستی‎های رفتاری او را به سرش بکوبید، با بیان و رفتارتان به او ثابت کنید که هیچ توقعی از او ندارید بلکه این شما هستید که با اقتدار زنانه ‎تان کوه عظیمی از انرژی هستید.

    حال خوش‎تان را وابسته به احوال‎پرسی او نکنید؛

    اگر شما دارای شخصیتی سالم باشید، اگر اعتماد به نفس کافی در زندگی زناشویی داشته باشید و اگر به این امر مهم واقف باشید که هیچ اتفاق و رفتاری نمی‎تواند حال خوب شما را بد کند، مطمئن باشید در مواجه با هر حرکت و رفتار ناراحت‎ کننده‎ای، از ذهنیت مثبت خود، تغییر موقعیت نمی‎دهید. پس همواره سعی کنید به جای اینکه همه روزه توقعات خود را از همسرتان بالا ببرید، در جهت بهبود ذهنیت و رفتار خود دقیق‎تر عمل کنید.
    این خانم محترم، زمانی دچار تنش و اضطراب ‎های درونی ناشی از رفتار همسر خود می‎شود که از او توقع دارد آنطور که او دوست دارد رفتار کند. اما از این نکته ‎ی مهم غافل است که حال خوب او در گرو لبخند و نگرش او به زندگی مشترکش است.
    سعی کنید از همین امروز، ابتدا با کشتن توقع و سپس با رفتارهای مثبت خود اعم از لبخند و داشتن نگرش مثبت، کوه عظیم انرژی مثبت برای همسرتان باشید. نگرش مثبت به این معناست که با درست کردن فرضیه‎ های منطقی نسبت به رفتار همسر خود برداشت مثبتی از آن داشته باشید. شاید زمانی که او به خانه می‎آید و حال خوشی ندارد در محل کارش موضوعی ناراحت کننده پیش آمده است، شاید رفتار همکارش با او به صورت منطقی و عادلانه نبوده است و هزاران شاید دیگر که شما می‎توانید با این برداشت‎ها، ذهنیت مثبتی از او در ذهن خود بسازید. اگر به این قضیه به این شکل نگاه کنید و تمرین کنید که با لبخند خود، ذهنیت مثبتی را که نسبت به او دارید در خود بسط و گسترش دهید مطمئن باشید او هم با دیدن این رفتار منطقی شما، به مرور تمرین خواهد کرد که کارش را قبل از ورود به خانه، پشت در جا بگذارد و در بدو ورود این شما هستید که می‎توانید رفتار و اخلاق او را مدیریت کنید. باور کنید اگر به اصول درست زیستن و رفتارها و مهارت‎های زندگی مشترک واقف باشید، همه چیز زیبا خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا