خیانت همسر / شوهر در فضای مجازی: ۶ نشانه هشدار رابطه نامشروع که باید به آن‌ها مشکوک شد

خیانت همسر / شوهر در فضای مجازی
  • خیانت همسر / شوهر در فضای مجازی:

    از زمانی که فضای مجازی به زندگی ما وارد شده است، خیانت همسر یا شوهر در این فضا نیز رو به افزایش بوده است. امروزه این خیانت ها به شکل های مختلفی در فضای مجازی اتفاق می افتد، از جمله شروع رابطه های عاطفی و جنسی در این فضا، ارسال پیام های عاشقانه و شرکت در چت های گروهی همسران و شوهران، و همچنین دیدن ویدئوهای پورنوگرافی و تماشای تصاویر شبکه های اجتماعی.

    خیانت همسر در فضای مجازی یکی از مشکلات روزمره زوج ها می باشد. با توجه به پویایی و گستردگی فضای مجازی، این خیانت ها به شکل های گوناگونی اتفاق می افتند، که می توان به برخی از این شکل ها اشاره کرد:

    ۱. شروع رابطه های عاطفی و جنسی در فضای مجازی:

    از جمله خیانت هایی که در فضای مجازی اتفاق می افتد، شروع رابطه های عاطفی و جنسی با دیگران است. زنان و مردانی که در رابطه هایی هستند، ممکن است با شخصی دیگر در فضای مجازی آشنا شوند و از این طریق رابطه عاطفی یا جنسی با او شروع کنند.

    ۲. ارسال پیام های عاشقانه و شرکت در چت های گروهی همسران و شوهران:

    بعضی از افراد به دنبال تحریک همسرانشان هستند و برای این منظور پیام های عاشقانه به آنها ارسال می کنند. همچنین برخی از افراد در چت های گروهی همسران و شوهران شرکت می کنند و با ارسال پیام هایی بدون مفهوم، تحریک همسران خود را افزایش می دهند.

    ۳. دیدن ویدئوهای پورنوگرافی و تماشای تصاویر شبکه های اجتماعی:

    بعضی از افراد به دنبال تحریک خود و همچنین همسرانشان هستند و برای این منظور ویدئوهای پورنوگرافی و تصاویر شبکه های اجتماعی را تماشا می کنند.

    در نتیجه، خیانت همسر یا شوهر در فضای مجازی به شکل های مختلفی رخ می دهد و می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی در زندگی زوج ها شود. برای پیشگیری از این خیانت ها، باید از برخی از روش های زیر استفاده کرد:

    ۱. آگاهی از رفتار همسر یا شوهر در فضای مجازی:

    باید از رفتار همسر یا شوهر در فضای مجازی آگاهی داشته باشید و در صورتی که رفتار آنها نگرانی شما را افزایش داد، با آنها در مورد این موضوع صحبت کنید.

    ۲. استفاده از نرم افزار های کنترل والدین:

    اگر شما نگران رفتار فرزندانتان در فضای مجازی هستید، می توانید از نرم افزار های کنترل والدین استفاده کنید تا بتوانید به راحتی رفتار آنها را کنترل کنید.

    ۳. مراقبت از امنیت حساب های شبکه های اجتماعی:

    اگر می خواهید از خیانت همسر در فضای مجازی جلوگیری کنید، باید از امنیت حساب های شبکه های اجتماعی خود مراقبت کنید و همچنین از پسورد های قوی استفاده کنید.

    در کل، خیانت همسر یا شوهر در فضای مجازی یکی از مشکلاتی است که می تواند به راحتی در زندگی زوج ها ایجاد شود. برای پیشگیری از این خیانت ها، باید از روش های مناسبی استفاده کرد و از امنیت حساب های شبکه های اجتماعی خود مراقبت کرد.

    ۶ نشانه هشدار رابطه نامشروع که باید به آن‌ها مشکوک شد

     

    به‌شخصه در تمام سال‌هایی که به‌عنوان روان‌شناس بالینی مشغول فعالیت بوده‌ام شاهد انواع مختلفی از خیانت بودم؛ از رابطه جنسی خارج از رابطه زناشویی گرفته تا پنهان نگه‌داشتن حساب بانکی مخفی. با ظهور شبکه‌های اجتماعی، نوع جدیدی از خیانت پدید آمده است. لاس زدن و صمیمیت در فضای مجازی به مرزهای تعهد زناشویی یک ازدواج تجاوز می‌کند. در حقیقت، نتایج برخی تحقیقات اخیر حاکی از آن است که کاربران فعال اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر نه‌تنها به دلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی در معرض مشکلات زناشویی بیشتری هستند بلکه این نوع از فعالیت‌ها ارتباط مستقیمی با خطر وقوع خیانت و احتمال طلاق دارند.

    تفاوت لاس زدن در واقعیت و چت عاشقانه در فضای مجازی

    لاس زدن‌های حضوری و ملایم غالبا زودگذر و سطحی است، اما وقتی پای ارتباط دو فرد به فضای مجازی، واتس‌آپ و تلگرام، اینستاگرام پیامک و ایمیل کشیده می‌شود، مخاطب به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به شکلی وسوسه‌آمیز در دسترس است و ارتباطات عاطفی بین افراد عمیق‌تر می‌شود و احتمالا کار به چت‌های عاشقانه هم می‌رسد.

    ممکن است از خود بپرسید: «آیا او به من خیانت می‌کند؟» اما شاید این سوال به همین راحتی قابل پرسش نباشد.

    فارغ از دلایل علمی خیانت و اینکه همسر / شوهر خائن، رابطه جنسی خارج از ازدواج هم داشته باشد یا نه، در این مقاله به بررسی ۶ نشانه می‌پردازیم که نشان می‌دهد فعالیت شوهر یا همسر شما در شبکه‌های اجتماعی، تهدیدی برای پایداری ازدواج  به‌حساب می‌آید.

     

    نشانه‌های خیانت شوهر در فضای مجازی: ۶ دلیل برای مشکوک بودن به همسر

    ۱. غرق شدن شوهر در چت و مکالمه‌های اینترنتی

    شریک زندگی‌تان اغلب غرق در مکالمات چتی خود است و چیزی در مورد این گفتگوها با شما به اشتراک نمی‌گذارد.

    استفاده مداوم و وسواس گونه از موبایل و ‌گوشی‌های هوشمند می‌تواند محل اختلاف دائمی و مشکوک شدن زوجین باشد، زیرا یکی از طرفین چنین حس می‌کند که شریک زندگی‌اش به‌جای داشتن مکالمه با او، مشغول چت و تعامل با دیگری است.

    وقتی همسر شما پیش خود دارد می‌خندد یا واکنشی عاطفی به پیامی که در گوشی‌اش خوانده نشان می‌دهد و هیچ تلاشی برای در جریان گذاشتن شما در مورد آن مراودات نمی‌کند، دیواری بزرگ بین شما شکل می‌گیرد.

    توجه کنید که شما نباید این انتظار را داشته باشید که همسر یا شوهرتان درباره هر کاری که در اینترنت یا فضای مجازی انجام می‌دهد شما را مطلع کند، داشتن مرزهای مشخص و مقدار کافی حریم خصوصی در هر رابطه سالم ضروری است. اما اگر مکالماتی که او در فضای مجازی دارد به‌صورت مرتب حواس او را از شما دور می‌کند و حضور او را کم‌رنگ‌تر می‌کند و او هیچ تلاشی برای کاستن از این فاصله نمی‌کند، مسلما امکان این‌که توجه و اولویت‌های او در جای دیگری باشد (درگیر روابط نامشروع باشد) یا در فضای مجازی به شما خیانت کند، وجود دارد.

    ۲. پیام‌های آخر شب به گوشی همسر

    به گوشی همسرتان به‌صورت تمام‌وقت و بخصوص در ساعات آخر شب پیام داده می‌شود.

    بیست سال پیش، اگر دوست یا همکاری از ساعت ۱۱ شب به بعد هنگامی‌که جفتتان محیای رفتن به‌سوی تخت خواب هستید، با همسرتان تماس می‌گرفت، قبل از اینکه مشکوک بشوید، احتمالا شما غافلگیر می‌شدید و خشکتان می‌زد. اما تلفن‌های هوشمند همه این عرف‌ها را تغییر داده‌اند، اینکه در ساعات خصوصی آخر شب به کسی پیام بدهید و حتی انتظار پاسخ هم داشته باشید، به‌تدریج به امری قابل‌قبول مبدل شده است.

    این‌که به ناگاه دوستی به شکل خودسر به همسرتان پیام دهد، لزوما جایی برای نگرانی ندارد و برخی از زوج‌ها در کنار هم در اوقات استراحت گوشی به دست، با دوستانشان به گفتگو می‌پردازند. اما هنگامی‌که مکالمات آنلاین شریک زندگی‌تان به‌طور مرتب و ناخواسته راه خود را در اواخر شب به اتاق‌خواب شما باز کنند، فارغ از این‌که شروع‌کننده چت شوهر همسر شما باشد یا دیگری، در این صورت احتمالا این شما هستید که نقش نفر دوم در رابطه اصلی را بازی می‌کنید و لااقل در فضای مجازی به شما خیانت می‌شود.

    ۳. پنهان کاری همسر در مورد فعالیت‌های اینترنتی

    از خواب بیدار می‌شوید و او را مشغول چت در تلگرام یا اینستاگرام می‌بینید و شوهرتان به‌محض دیدن شما موبایلش را کنار می‌گذارد.

    اینکه رفته‌رفته افراد زیادی گوشی خود را به هنگام خواب کنار دستشان قرار می‌دهند – که شواهد نشان می‌دهد این کار به داشتن الگوی سالم خواب کمک نمی‌کند – به همان میزان نیز این احتمال که فرد دارای ارتباطات فضای مجازی خصوصی باشد بیشتر می‌شود.

    اینکه شوهرتان ساعت ۳ نصفه‌شب و از سر بیکاری صفحه اینستاگرام را بالا پایین کند یک چیز است و این‌که او به‌شدت تلاش کند تا وقتی به‌صورت تصادفی بیدار می‌شوید این مسئله را از شما پنهان کند، یک چیز دیگر است و در چنین مواقعی مسلما باید متعجب شوید (بخوانید مشکوک شوید) که چرا این رفتار از او سر می‌زند و احتمال بدهید که خیانت صورت گرفته است.

    (البته دلیل دیگری هم برای مخفی کاری وجود دارد که در مقاله «علت علاقه همسر به تماشای فیلم مبتذل: دلایل روانشناسی تماشای فیلم پورن چیست؟» بدان پرداخته‌ایم.)

    ۴. وابستگی شدید شوهر به گوشی

    همسرتان احساس مالکیت و وابستگی عجیبی به گوشی موبایلش نشان می‌دهد.

    افرادی که رفتار نامناسبی داشته و سعی در کتمان آن دارند، اغلب به‌شدت گوش‌به‌زنگ هستند تا مبادا لو بروند و این مورد را می‌توانید در رفتار ناخودآگاه آن‌ها شناسایی کنید. اگر چنین به نظر می‌رسد که همسرتان در مراقبت از گوشی همراه خود، بستن پنجره‌های جستجوی ویندوز وسواس نشان می‌دهد و حتی از اینکه به‌صورت اتفاقی چشمتان به چت‌ها و مکالمات او بیافتد رفتاری پنهان کارانه دارد، به‌احتمال‌زیاد دلیل خاصی وجود دارد که به‌شدت تلاش می‌کند تا آن‌ها را از دید شما مخفی کند. اگر شما به شکل غیرعمدی گوشی او را بردارید ممکن است با واکنش وحشت‌زدگی یا بداخلاقی شدید او مواجه شوید.

    ۵. کامنت‌های مشکوک و صمیمی زیر پست‌های همسر

    شما افرادی را در صفحه اینستاگرام یا دیگر صفحات فضای مجازی شوهرتان می‌بینید که زیر پست‌ها یا روی دیوار او کامنت می‌گذارند و جک‌های او را به اشتراک می‌گذارند ولی شما آن‌ها را نمی‌شناسید.

    بسیاری از افراد حتی خودشان هم نمی‌توانند همه دوستان فیس‌بوک خود را بشناسند، چه رسد به اینکه شریک زندگی‌شان آن‌ها را بشناسد. همه ما ممکن است همکار، دوستِ دوستان و افراد تصادفی دوران دبیرستان یا راهنمایی داشته باشیم که شریک زندگی‌مان از وجود آن‌ها باخبر نباشد. اما اگر کسی به‌صورت مداوم زیر پست‌ها یا روی دیوار صفحه فیس‌بوک شوهرتان کامنت می‌گذارد و به نظر می‌رسد که با او صمیمیت و شوخی دارد که شما محرم این راز نیستید و این واقعیت که شوهرتان چیزی دراین‌باره به شما نمی‌گوید، می‌تواند نشانه این باشد که واقعا چیزی برای پنهان کردن و احیانا خیانت وجود دارد.

    ۶. استفاده افراطی از اینترنت و فضای مجازی

    شریک زندگی‌تان در مورد مقدار زمانی که صرف گوشی می‌کند حالت دفاعی به خود می‌گیرد و حتی سعی می‌کند شما را متهم به بدرفتاری کند.

    اگر شریک زندگی شما مشغول انجام کاری است که می‌داند نباید آن را انجام دهد، در وهله اول و پس‌ازاینکه شما متوجه آن موضوع شدید، ممکن است برای این‌که توپ را به زمین شما بیندازد در طی تلاشی ناامیدکننده حالت تهاجمی یا تدافعی به خود بگیرد. ممکن است او اصلا وارد این بحث که چقدر زمان صرف اینترنت می‌کند نشود و یا به‌سرعت موضوع را به رفتار و عادات فضای مجازی شما بکشد. چرا او تا این حد در مورد این موضوع عصبی می‌شود؟ این می‌تواند نشانه‌ای بر این مطلب باشد که او در حال قایم کردن چیزی است که خود می‌داند مسئله‌ساز است و احتمالا با نوعی خیانت همراه است.

    فارغ از نشانه‌های ذکر شده که می‌تواند نشانه‌ای بر خیانت همسر در فضای مجازی باشد، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا مردان خیانت می‌کنند؟ چرا برخی افراد به همسرشان وفادار هستند؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا