همسرم سلیقه شخصی اش را به من تحمیل می کند

همسرم سلیقه شخصی اش را به من تحمیل می کند
  • همسرم سلیقه شخصی اش را به من تحمیل می کند

    همسر من به طور مداوم سلیقه شخصی خود را برای من تحمیل می کند و اغلب این به معنای گرفتن تصمیم های مهم برای من است. او اغلب تصمیماتی را برای من می گیرد که باعث می شود احساس کنم که نظر من در مورد موضوع نادیده گرفته شده است. این مسئله باعث شده است که احساس فروپاشی و بی اعتمادی کنم و نتوانم به خوبی با همسرم ارتباط برقرار کنم. من برای حل این مشکل بارها با همسرم صحبت کرده ام، اما هیچ تغییری در رفتار او ندیده ام. به نظر می رسد که او نمی تواند احترامی که برای من قائل است، با توجه به سلیقه شخصی خود، نشان دهد. این مشکلات باعث شده است که رابطه ما به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و برایم مشکل ساز شود.

    شاید این جمله برای شما هم آشنا باشد :همسرم سلیقه شخصی اش را به من تحمیل می کند

     

    موضوعی که امروز می خواهیم راجب آن صحبت کنیم در خانواده ها مخصوصا در روابط زوج ها بسیار دیده  می شود، و احتمالا حرف دل خیلی ها باشد.

    زیاد دیده ام زوج هایی که طرف مقابلشان را مجبور می کنند  کاری را انجام دهد که خودشان دوست دارند اما همسر آنها علاقه ای به انجام آن کار ندارد، برای خودشان ارزش است اما برای همسرشان نه.

    همین ابتدا خدمت شما عرض کنم که تحمیل ارزش ها و سلیقه های شخصی رفتار درستی نیست اما تا جایی که از خط قرمز ها عبور نکند، خط قرمز یعنی آن رفتار خاص آسیبی برای رابطه نباشد و یا باعث آزار طرف مقابل نشود.

    به عنوان مثال یک موقعیت را برای شما تحلیل می کنم:

    یک زوج را در نظر بگیرید که آقا علاقه ی بسیاری به یادگیری زبان انگلیسی دارد اما همسرش علاقه چندانی به یادگیری زبان ندارد، در این مثال یادگیری زبان یک ارزش برای مرد محسوب می شود.

    مرد همسرش را به شکل های مختلف تحت فشار قرار می دهد و می گوید که: برو زبان یاد بگیر! و هر فرصتی که پیدا کند به خانم ش می گوید که: چرا کلاس زبان نمیری؟ برو زبان ت رو تکمیل کن! برو مدرکت رو بگیر!

    یا اگه خانم ش در حال دیدن یک فیلم دوبله فارسی باشد با تسخر به او می گوید که: ای بابا چرا داری دوبله میبینی برو زبان اصلی ببین زبانت قوی بشه! یا اگه خانم ش معنی یک کلمه انگلیسی را بلد نباشد او را مسخره می کند و این موضوع را به رخ او می کشد.

    اگه هم از این آقا بپرسید که چرا این کار را انجام می دهی؟ می گوید که: مگه حرف بدی می زنم؟ من برای خودش می گم، به نفع خودشِ، به دردش می خوره و … بله آقای محترم پیشنهاد شما برای همسرتون خیلی خوب و مثبت هست ولی فقط باید در حد یک پیشنهاد باشه این موضوع علاقه شخصی شماست و نه همسر شما، در این مورد همسر شما کاملا حق انتخاب داره و شما نمی تونید اون رو مجبود کنید.

    احتمالا این مطلب هم برای تو مفید است:  آیا همسرتان به ازدواجتان تعهد دارد؟

    این مثال جز آن دسته از رفتارهایی بود که آسیبی به رابطه و زندگی شما نمی رساند ، یعنی زبان انگلیسی بلد بودن همسر شما یا بلد نبودن آن خطری برای زندگی مشترک و رابطه عاطفی شما محسوب نمی شود.

    حالا یک موقعیت دیگر را برای شما تحلیل می کنم، موقعیت شماره ۲

    که این موقعیت مربوط به رفتار هایی ست که برای رابطه و زندگی مشترک آسیب زاست و یا طرف مقابل را آزار می دهد.

    یک زوج را در نظر بگیرید که آقا سیگار می کشد، خانم از سیگار کشیدن همسرش راضی نیست در این حالت سیگاری نبودن و احل دود نبودن برای خانم یک ارزش محسوب می شود و اگر این موضوع را با شوهرش مطرح کند مرد نمی تواند بگوید که به سلیقه ی من احترام بگذار یا ارزش هایت را به من تحمیل نکن، چرا؟ چون این رفتا ر از آن دسته ای ست که به هر دوی آنها مربوط می شود و نفر دوم رابطه را آزار می دهد و یک مسئله شخصی و یک نفره نیست.

    البته بعضی ها ممکن است با سیگار کشیدن همسرشان مشکلی نداشته باشند، این یک مثال و موقعیت فرضی بود برای درک بهتر مطلب.

    نتیجه: سلیقه و ارزش ها شخصی شما فقط مربوط به شماست و سلیقه ی شماست نه همسرتان و تا جایی که زندگی مشترک و رابطه عاطفی شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد نمی توانید آنها را به همسرتان تحمیل کنید.

    ارزش هایتان به دو دسته تقسیم می شوند: آنها که کاملا شخصی هستند و مربوط به شخص شما هستند و آنها که هردویتان را شامل می شوند.

    یادتان باشد هر قدر هم که با یکدیگر تفاهم داشته باشید باز هم هر کدام از شما یک آدم با سلایق خاص خود هستید و هیچ دو نفری در دنیا کاملا مانند و شبیه به هم نیستند.

    دوستان عزیزم  یک زندگی مشترک و رابطه عاطفی عالی را برای شما آرزو می کنم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا