گزارشی از تجربیات خانم های مطلقه و روابط جدید آن ها

تجربیات خانم های مطلقه
  • گزارشی از تجربیات خانم های مطلقه و روابط جدید آن ها

    گزارشی از تجربیات خانم های مطلقه و روابط جدید آن ها می تواند به گوشه گیری ترین و حساس ترین موضوع برای آن ها تبدیل شود. اگر چه مطلقه بودن می تواند برای بعضی از زنان سخت و دردها روزمرگی باشد، اما آن ها همچنان خود را به جستجوی یک روابط جدید و موفق تر می کشانند.

    بعد از یک طلاق، زنان مطلقه ممکن است با ناراحتی، ترس و افسردگی مواجه شوند. احساس بی ارزشی و پوچی ممکن است آن ها را به سمت روابطی نادرست و غیر سالم سوق دهد. اما با گذر زمان و با حمایت و مشاوره مناسب، زنان مطلقه می توانند از این تجربه درس بگیرند و در نهایت به جامعه با اعتماد به نفس و قدرت بیشتر برگردند.

    روابط جدیدی که زنان مطلقه برای خود ایجاد می کنند می تواند به دلیل ملاقات با افراد جدید، احساس خوب تر و پر انرژی تری را به آن ها بدهد. آن ها ممکن است با انتخاب های بهتر و درک بهتری از نیازهای خود، بتوانند رابطه بیشتری را پیدا کنند. همچنین، آن ها می توانند با یادگیری از تجربیات خود در رابطه قبلی، بهتر آینده خود را بسازند و روابطی سالم تر و پایدارتر را تجربه کنند.

    از زمانی که به تنهائی برای زندگی مشترکی جدید آماده شده اند، زنان مطلقه ممکن است با یافتن همسری بهتر و با مشارکت فعال تر در رابطه، احساس رضایت و شادابی بیشتری بدست آورند. آن ها می توانند نقاط ضعف و نیازهای خود را بهتر تشخیص دهند و پس از تجربه رابطه اول، بسیار بهتر در مسیر جستجوی رابطه موفق حرکت کنند.

    اما برای زنان مطلقه، روابط جدید همچنان ممکن است با چالش ها و مشکلاتی روبه رو باشد. آن ها ممکن است با مشاکل مالی، پرورش فرزندان و صرف وقت برای کار و خانواده دست و پنجه نرم کنند. همچنین، احساس ترس و نگرانی درباره موفقیت و پایداری این رابطه می تواند ذهن زنان مطلقه را درگیر کند.

    با این حال، زنان مطلقه نباید از روابط جدید دلسرد شوند. آن ها باید به خود و توانایی های خود اعتماد داشته باشند و توقعات خود را از رابطه موضوعی و واقع بینانه داشته باشند.

    در نهایت، گزارشی از تجربیات خانم های مطلقه و روابط جدید آن ها نشان می دهد که این زنان با تلاش و اراده قوی، می توانند از زندگی خود لذت ببرند و بتوانند رابطه های زندگی موفقی را تجربه کنند. بنابراین، نباید از خود و آینده ی خود ناامید شد و همواره به دنبال روابط سالم و شاداب باشند.

    ما در این مطلب قصد داریم گزارشی از خانم‌های مطلقه ، ارائه دهیم. در این گزارش نظر چندین زوج در رابطه با تصمیمی‌که  گرفته اند، بررسی شده و در نهایت نتیجه گیری ارائه خواهد شد. به صورت کلی نتایج این گزارش‌ها نشان می‌د هد که طلاق قبل از ۳۰ سالگی، تاحدودی می‌تواند قابل تحمل باشد؛ اما طلاق پس از ۳۰ سالگی به خصوص برای خانم‌ها، بسیار زیان بار تر خواهد بود.

    از دوران آشنایی تا طلاقهمه می‌دانیم که هیچ کس برای طلاق گرفتن ازدواج نمی‌کند، همه زوجین در ابتدای روابط روزهای خوشی را دارند و عاشق یک دیگر هستند، البته مشکلاتی را نیز دارند؛ اما از آن جایی که در ابتدای رابطه هستند سعی می‌کنند بیش تر بر روی خوبی‌ها تمرکز کنند. آمارها نشان می‌دهد طلاق روز به روز در حال افزایش است.  به دلیل اهمیت این موضوع لازم است، در رابطه با آن اطلاعاتی را کسب نماییم تا بتوانیم مهارت‌های خودمان را در رابطه با مدیریت روابط افزایش دهیم. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های مان، درس گرفتن از روابطی است که با شکست مواجه شده اند. در ادامه ما گزارشی از چندین زوج جوان آماده کرده ایم که از طلاق، روابط آن‌ها و انتظارات شان از روابط جدید می‌گویند.

    ازدواج Ecem پس از ۸ سال زندگی مشترک، از همسر سابق خود جدا شده است . او در ۲۰ سالگی ازدواج کرده و می‌گوید « در آن مقطع بهترین کاری که می‌توانستم انجام دهم، ازدواج بود. » ولی او اندکی بعد از بله گفتن ، متوجه می‌شود، اشتباه کرده است . بعد ماه عسل ، تغیر برخی چیزها را حس کردم . Ecem از ناخشنودی اش در اولین سالگرد ازدواج شان سخن گفته و می‌گوید برای این که در زندگی مجددا به خوشبختی برسم ، باید از او جدا شوم . « تصمیم به جدایی تصمیم من بود. چون همسر سابقم تا زمانی که من به او چیزی نگفته بودم از میزان نارضایتی و تمایلم به جدایی چیزی نمی‌دانست .

    وقتی برای اولین به او از احساساتم گفتم، شوکه شده بود . از طرفی من نیز، دچار احساسات آشفته ای بودم؛ اما از این که افکار و احساساتم را برای خویش اولویت قرار داده و این رفتار جسورانه را از خود نشان دادم به خود افتخار می‌کنم ؛ ولی در عین حال از این که او را ناراحت کردم ، احساس گناه نیز می‌کنم . » خانواده Ecem زمانی که این خبر را شنیدند ، بسیار متاثر شدند : پدر و مادرم، همسر سابقم را مثل پسر خود دوست داشتند  و در این مقطع نگران هر دوی ما بودند.

    خانواده ام بیش از ۳۰ سال است که با خوبی و خوشی باهم زندگی می‌کنند، به همین دلیل جدایی ام را هیچ وقت درک نکردند. با تک تک آن‌ها در این مورد صحبت کرده و سعی در توجیه شان کردم . برای آن‌ها توضیح دادم که این تصمیم مناسب ترین گزینه برای سلامت روح و جسمم خواهد بود . آن‌ها مرا درک کردند و در این راه پر پیچ و خم هر لحظه کنارم بوده و مرا هم راهی می‌کردند . »

    خانواده Ecem در این دوران همسر سابق دخترشان را نیز پیگیری می‌کرده و سراغش را می‌گرفتند . «این که هنوزم او را دوست داشته و به او اهمیت می‌دادند، مرا آرام می‌کرد.


     ازدواج Defne ۳۳ساله، با همسر سابقش در ۲۷ سالگی ازدواج کرده است.« ۷ سال بود باهم رابطه داشتیم و من بی صبرانه منتظر ازدواج مان بودم.» در ماه چهارم ازدواج شان کاخ آرزوهای Defne به هم ریخته بود، بارداری نافرجامی‌داشته و بعد از دست دادن نوزادش متوجه خیانت همسرش شده بود . علی رغم همه این‌ها طلاق برای او جزء گزینه‌های پیش رو نبوده؛ زیرا هر دوی آن‌ها جزء خانواده‌های متعصبی بودند و طلاق برای آن‌ها تابو شکنی محسوب می‌شد.

    از طرفی خانواده و اطرافیان، آن‌ها را جزء زوج‌های محبوب می‌دانستند و  Defne  برای نجات ازدواج خود، حتی به مشاوره نیز مراجعه کرده بود؛ اما همسر او مدام به دنبال زنان دیگر بود. «در آستانه تولد ۲۸ سالگی بهترین هدیه ای که می‌توانستم به خود بدهم، تصمیم به جدایی بود. با این که Defne ۳۰ سالگی را رد کرده؛ ولی هر از گاهی از جدایی ناراحت می‌شود. « با مردی ازدواج کردم که ۷ سال با او رابطه داشتم . ولی بدون جشن گرفتن اولین سالگردمان از هم جدا شدیم. در این مدت برخی دوستان مشترک مان، با من قطع رابطه کردند . اوایل ناراحت می‌شدم ؛ اما اکنون می‌دانم که در زندگی به چه کسانی باید اطمینان کنم . »

    ازدواج ازدواج برای esra ۳۱ ساله، به دلیل فشار خانواده و اطرافیان گریز ناپذیر بوده  است.  او می‌گوید: « در محیطی متعصب بزرگ شدم. با همسر سابقم حدود ۲ سال رابطه داشتم  و خانواده ام به همین دلیل من را مجبور به ازدواج با او کردند. «در ۲۴ سلگی ازدواج کردم و اندکی بعد عروسی متوجه شدم که من و همسرم به درد هم نمی‌خوریم؛ زیرا اختلاف طبقاتی ما بسیار زیاد بود .

    در واقع تمام بار مالی خانه بر عهده من بود و همسرم هیچ مشارکتی نداشت.» ما در گذراندن اوقات فراغت هم نیز با هم اصلا تفاهم نداشتیم. من عاشق گردش و تفریح بودم و همسرم بیش تر به ماندن کنار خانواده اش، تمایل داشت.  پس از این که متوجه شدم باردار هستم، تصمیم گرفتم شانس دیگری به این ازدواج بدهم؛ اما حتی بعد از تولد دخترمان نیز ازدواج ما هیچ تغییر نکرد. دیگر حتی به خاطر دخترم  هم نمی‌خواستم این ازدواج ادامه داشته باشد.

    نهایتا esra جسارت این را پیدا کرد که به خانه پدری بازگردد . خوشبختانه خانواده ام در این زمینه به من احترام گذاشتند و درها را همواره به رویم گشودند . تجربه‌هایم به نوعی به آن‌ها نشان داد که اجبار جامعه برای ازدواج فرزندشان چه عواقبی در پی خواهد داشت . در دوران جدایی همواره حامی‌من بودند و من  از این که برای خودم و دخترم چنین تصمیمی‌گرفته بودم ، خرسند بودند .

    روابط جدید زوجین طلاق گرفتهطلاق به این معنی نیست که در زندگی بار دیگر عاشق نخواهید شد. مثلا Ecem فقط چند روز بعد جدایی ، با عشق جدیدش آشنا شده  و می‌گوید: « به این زودی‌ها به فکر ازدواج نیستیم. مخالف ازدواج نیستم؛ اما نمی‌توان گفت که رغبت زیادی هم به آن دارم. وقتی ۲ نفر عاشق هم باشند ، می‌توانند تا آخر عمر با یک دیگر خوشبخت بمانند . » Defne یک سال بعد جدایی ، مجددا ازدواج کرده و می‌گوید: « هرگز به فکر ازدواج مجدد نبودم؛ اما وقتی با همسر جدیدم آشنا شدم،‌ روز به روز اعتماد من به او بیش تر شد.» » اکنون دفنه و همسر جدیدش یک کودک ۱۰ ماهه دارند و دومین سالگرد ازدواج شان را جشن خواهند گرفت .

    esra نیز خود را سرگرم شور داشتن رابطه عاطفی جدیدی  کرده است  و می‌گوید: « بعد جدایی ، دیدگاه خانواده ام نسبت به ازدواج تغییر کرده است. حالا روشن فکرتر شده اند. برای ازدواج به من اصراری نمی‌کنند . اکنون تنها اولویت زندگی ام، دخترم می‌باشد »


    کنار آمدن  با طلاق قبل از ۳۰ سالگی

    از احساسات خودگذشته از روند قانونی، طلاق از لحاظ احساسی نیز دوران سختی می‌باشد . درک احساسات و کنار آمدن با آن‌ها ، نخستین و مهم ترین چیزی است که باید انجام دهید . وکیل طلاق یا مشاور روانشناسی در راحت تر گذراندن این دوران به شما کمک خواهند کرد.

    خودتان را بشناسیدشناخت خود واقعی تان، دانستن چیزهایی که شما را خوشحال می‌کند و دانستن این که واقعا از زندگی چه می‌خواهید، در انتخاب‌های صحیح تر آینده کمک کرده و از انجام اشتباهات گذشته شما را باز خواهد داشت .

    از انتخاب‌های تان خجالت نکشیدطلاق چیزی نیست که از آن خجالت بکشید. جدا شدن از مردی که با او بودید، به این معنی نیست که شکست خورده اید  . طلاق فقط بدین معنی است که در زندگی راه دیگری در پیش گرفته اید .

    اجازه ندهید طلاق ،  توصیف کننده شما باشددوران طلاق فقط موقعیتی که در آن قرار دارید را نشان می‌دهد و  شخصیت شما چیزی غیر از این، می‌باشد .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا