طعم مورد علاقه شما بیانگر شخصیت تان است. چه طعمی را بیشتر دوست دارید؟

طعم مورد علاقه شما بیانگر شخصیت تان است
  • طعم مورد علاقه شما بیانگر شخصیت تان است. چه طعمی را بیشتر دوست دارید؟

    هر طعمی که ما دوست داریم، نشانه‌ی ارتباطی نزدیک بین ذهن و بدن ماست، به طوری که هر چقدر طعم مورد علاقه مان قوی‌تر باشد، شخصیت و وجود ما نیز متمایل به قویتر شدن می‌باشد. طعم مورد علاقه ما تصویر ذهنی ما را نمایش می‌دهد و جذابیت این طعم، ما را به سمت فردی با شخصیت‌های خاص و منحصر به فرد سوق می‌دهد.

    به عنوان مثال، فردی که مورد علاقه او طعم شیرین است، به طور کلی با مشکلات وجودی دست و پنجه نرم می‌کند و نه تنها به خودش بلکه به کسانی اطراف او نیز نگران است. به همین معنا، یک فرد با طعم ترش و تند، شاید انرژی مثبت اخلاقی و یک وجود پرشور و شاداب داشته باشد.

    با این وجود، هر طعمی که در دنیای ما برای مصرف وجود دارد، به معنایی خاص از زندگی و شخصیت پویا انسان‌ها است. شاید برای برخی از ما، طعم تلخ به یاد تجربیات تلخ واقعیات زندگی باشد و یا طعم شیرین به فرصت‌های خوب و شادی‌های داشته و شاید طعم تند، به معنای یک زندگی بارانداز باشد، درحالی که طعم‌های ما می‌توانند متنوع و گوناگون باشند، اما این مسئله بیشتر به مسیر زندگی و روحیه وجودی و پیش نمایش‌های درونی ما مربوط می‌شود.

    با این حال، در پایان، مهم نیست که طعم مورد علاقه ما چیست، بلکه اهمیت دارد که ما با قلبی باز و اهدافی واقعی برای خودمان، از همه طعم‌های زندگی به صورت صحیح و متعادل استفاده کنیم تا هر روز بهتر از دیروز شویم و در پیشرفت و رشد خود همیشه قدم برداریم.

    تحقیقات اخیر ثابت کرده است این که چه طعمی‌را بیشتر دوست دارید با ویژگی‌های شخصیت تان بی ارتباط نیست. در واقع، شخصیت شما شبیه همان طعمی‌است که دوست دارید بیشتر از آن بچشید! البته حق دارید اگر کمی‌گیج شوید؛ چرا که این موضوع واقعا کمی‌پیچیده است.

    حقیقت تلخ پشت طعم تلخ!متاسفانه باید بگوییم این که معمولا در کافی شاپ قهوه تلخ سفارش می‌دهید یا همیشه ترجیح می‌دهید چای خود را تلخ بنوشید، نشانه چندان خوبی نیست! همان طور که اشاره شد، تحقیقات نشان می‌دهد رابطه مستقیمی‌میان طعم‌های مورد علاقه و ویژگی‌های شخصیتی افراد وجود دارد و بنابر همین تحقیقات، ترجیح دادن طعم تلخ به سایر طعم‌ها، می‌تواند نشان دهنده ویژگی‌های شخصیتی منفی در فرد باشد. به عبارتی، احتمال بروز رفتارهای ناشایست در افرادی که طعم تلخ را می‌پسندند بیشتر است.

    بنابراین، دفعه دیگری که خواستید با کسی در رستوران یا کافی شاپ قرار بگذارید، با فرض این که رژیم خاصی ندارد؛ از نظر سلامتی در وضعیت متعادلی قرار دارد و به دلیل سرماخوردگی ذائقه اش عوض نشده، می‌توانید به تیپ کلی شخصیت او پی ببرید و از خودتان بپرسید آیا می‌توانید باز هم با او ارتباط داشته باشید یا بهتر است رابطه تان را در همان مرحله پایان دهید؟!

    مسلم است که این یک شوخی بود. قطعا این موضوع معادله ای نیست که به این راحتی حل شود و برای همه افراد جواب یکسانی داشته باشد. به علاوه این که اساسا شناخت از افراد با یک بار برخورد امکان پذیر نیست. اما شاید برایتان جالب باشد از تحقیقات دانشمندان در این زمینه اطلاع داشته باشید و گاه گاه آن‌ها را با افرادی که واقعا می‌شناسید تطبیق دهید.


    این تحقیقات از کجا شکل گرفت؟اساس این نظریه را دو محقق به نام‌های Christina Sagioglou و Tobias Greitemeyer در دانشگاهی در استرالیا بنا نهادند. نوشته‌های حاصل از این پژوهش به قدری جذاب بود که بدون ویرایش، به چاپ رسید. این دو پژوهشگر یک جامعه آماری با طیف سنی و تحصیلی گسترده را در نظر گرفتند و از آن‌ها خواستند تا طعم‌های مورد علاقه خود را مشخص کنند. سپس پرسش نامه‌هایی طراحی کردند که از میان بیماری‌های روانی، به طور مشخص، به سادیسم، روان پریشی، نارسیسم (خودشیفتگی) و قدرت طلبی می‌پرداخت. مقایسه طعم مورد علاقه افراد با پرسش نامه‌هایشان، ثابت کرد افرادی که طعم تلخ را ترجیح می‌دهند بیشتر از دیگران نشانه‌های این بیماری‌ها را دارند.

    در واقع، انجمن سادیسم و روان پریشی نشانه‌هایی برای این بیماری‌ها معرفی کرده بود که افرادی که طعم تلخ را ترجیح می‌دادند بیشتر آن‌ها را از خود بروز می‌دادند. به علاوه این که، این افراد، به طور قابل ملاحظه ای نسبت به دیگران خشن تر بودند.

    طعم مورد علاقه و ویژگی‌های شخصیتیبنابر گزارشات محققان و تا جایی که می‌دانیم، این نخستین تحقیقی است که رابطه میان طعم مورد علاقه افراد و رفتارهای ضد اجتماعی آن‌ها را بررسی  می‌کند. البته پیش از این نیز تحقیقاتی درباره طعم‌های مورد علاقه افراد انجام شده بود؛ اما آن‌ها بیشتر به ارتباط میان این طعم‌ها با ویژگی‌های شخصیتی افراد پرداخته بودند.

    اما تحقیقی که این دو پژوهشگر انجام دادند بیشتر از این‌ها است. آن‌ها معتقدند علاقه به طعم تلخ، علاوه بر این که با ویژگی‌های منفی فرد در ارتباط است،  می‌تواند نشانه ای از برون گرایی فرد نیز باشد. به علاوه این که، افرادی که طعم شیرین را ترجیح می‌دهند نسبت به افرادی که به طعم تلخ علاقه دارند، منعطف و سازگارترند.

    طعم مورد علاقه و رفتار افراداین دو محقق تلاش کردند در این مطالعه رابطه ای نیز میان طعم مورد علاقه افراد و رفتار آن‌ها پیدا کنند. آن‌ها بیان می‌کنند برای مثال، افرادی که از غذاهایی که به شدت هوس کرده اند، به دلیل گران بودن یا چاق کننده بودن شان، چشم پوشی می‌کنند و غذاهای دیگری را انتخاب می‌کنند، معمولا سالم تر و اجتماعی تر هستند. آن‌ها همچنین به این موضوع توجه کردند که علاقه به مواد غذایی ای مانند فلفل، چای و قهوه، که امروزه محبوبیت دارند، در ابتدا به این اندازه نبوده است. اما به مرور زمان و با توجه به شرایط کلی جامعه، علاقه به آن‌ها روز به روز بیشتر شده است.

    موضوع مهم دیگری که این دو محقق به آن اشاره کردند تشخیص طعم‌ها و توانایی چشیدن آن‌ها بود. فرض کنید شما به خوبی می‌توانید طعم گشنیز را از جعفری تشخیص دهید و این در حالی است که از طعم گشنیز متنفر و عاشق طعم جعفری هستید. حال اگر ناخواسته درون سالاد خود به جای جعفری گشنیز بریزید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

    تشخیص یک طعم و توانایی چشیدن آنشکی نیست که شما می‌توانید در وعده‌های غذایی خود طعم‌های متنوعی را بچشید. برخی از افراد که در زمینه تشخیص طعم‌ها توانایی قابل توجه ای دارند می‌توانند با توصیف دقیق عطر و طعم یک فنجان قهوه شما را تحت تاثیر قرار دهند. البته عده ای دیگر نیز هستند که پا را از این نیز فراتر گذاشته، به قدری نسبت به طعم و عطر مواد حساس اند که می‌توانند حتی پیش از آن که غذایی را با نمک، فلفل و سس مزه دار کنند، به طور مفصل از طعم و عطر آن برایتان صحبت کنند. به عبارت دیگر، این که افراد به چه طعم‌هایی حساس هستند باعث می‌شود در این مورد با هم متفاوت باشند.

    Christina Sagioglou و Tobias Greitemeyer معتقدند افرادی که می‌توانند چندین طعم را از هم تشخیص دهند کسانی هستند که نسبت به طعم تلخ حساسیت بیشتری داشته، به اندازه یک موش قدرت درک و تفکیک طعم‌ها را از یک دیگر دارند ( موش‌ها استاد تشخیص و تفکیک طعم‌ها هستند ). به علاوه این که آن‌ها کلا از لحاظ احساسی از دیگران قوی تر هستند (احساسات مثبت یا منفی). در مقابل، افرادی که این توانایی را ندارند نسبت به سایرین آرام تر و به اصطلاح خنثی ترند.

    البته توجه داشته باشید که میان « ترجیح دادن یک طعم به سایر طعم‌ها» با « توانایی چشیدن یک طعم » تفاوت وجود دارد. این دو محقق معتقدند افرادی که می‌توانند طعم تلخ را تشخیص دهند معمولا با دیگران بیشتر خصومت داشته، در قضاوت‌هایشان نیز سخت گیرترند. از طرفی، کسانی که می‌توانند طعم شیرین را بچشند افرادی سازگار و دلسوزترند.


    آیا شما قهوه شیرین و خامه ای را ترجیح می‌دهید؟شاید جالب باشد که بدانید در این تحقیق چه مواد غذایی ای جزو مواد غذایی تلخ قرار گرفته اند. در این مطالعه قهوه، تربچه، آب گازدار و کرفس از جمله خوراکی‌های تلخ هستند. البته در این تحقیق به نحوه مصرف مواد غذایی نیز اشاره شده است. برای مثال، این یک واقعیت است که بسیاری از افراد قهوه را شیرین و خامه ای دوست دارند، اما نه برای طعم شیرین. بلکه برای از بین بردن تلخی قهوه. در نتیجه، طعم مواد غذایی تلخی که به آن‌ها اشاره شد نیز به همین ترتیب می‌تواند تغییر کند. همان طور که کرفس تلخ، اما خورش کرفس ترش است. پس، اگر کسی خورش کرفس دوست داشته باشد، لزوما « تلخ پسند » نیست!

    یک پایان تلخ و شیریناین که به ذائقه همسرتان توجه کنید و برای مثال بدانید که او بعد از شام قهوه تلخ را ترجیح می‌دهد یا یک شکلات شیرین، اصلا چیز بدی نیست. انتخاب او هر چه که باشد فرقی ندارد. مهم این است که شما به دیدتان نسبت به او چاشنی شک و بدبینی نزنید! همواره به یاد داشته باشید که افراد مجموعه ای از صفات مثبت و منفی هستند. در نتیجه، نمی‌توان به صورت مطلق از طریق ذائقه افراد شخصیت شان را قضاوت کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا