عشق از دست رفته با عشق از دست رفته خود چه کنیم؟

چکیده مطلب

انسان نیاز دارد که دوست داشته شود. تجربه عشق می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و اغلب افراد سال‌ها منتظر می‌مانند تا بتوانند نیمه گمشده خود را پیدا کنند. حال فکر کنید عشقی بین دو شخص ایجاد شده است و پس از چند سال تلاش برای محکم کردن رابطه، بر اساس شرایطی همه چیز به هم می‌خورد. […]

انسان نیاز دارد که دوست داشته شود. تجربه عشق می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و اغلب افراد سال‌ها منتظر می‌مانند تا بتوانند نیمه گمشده خود را پیدا کنند. حال فکر کنید عشقی بین دو شخص ایجاد شده است و پس از چند سال تلاش برای محکم کردن رابطه، بر اساس شرایطی همه چیز به هم می‌خورد. زندگی پس از عشق از دست رفته برای فرد بسیار دشوار می‌شود.و بسیاری افراد به دنبال راهی برای بازگشت معشوق هستند

بسیاری از افراد در این زمان احساس شکست می‌کنند و چه بسا فشارهای روانی زیادی که روی آن‌ها وجود دارد موجب می‌شود تا به کارهایی دست بزنند که نتیجه‌اش تنها حسرت و پشیمانی است؛ اما برخی از افراد تلاش می‌کنند عشق از دست رفته را با روش‌های مختلف برگردانند. عده‌ای هم وجود دارند که سعی می‌کنند عشقی را که رفته است، فراموش کنند. در این مقاله قصد داریم به انواع واکنش‌ها به پایان یک رابطه عاشقانه و تصمیم درست در این زمان بپردازیم.

تفکرات خطرناک و پایان دادن به زندگی

بهترین اتفاق زندگی می‌تواند عاشق شدن در زمان درست و نسبت به فردی مناسب باشد اما همیشه این دو عنصر در کنار هم قرار نمی‌گیرند. متأسفانه احساس عشق موجب وابستگی شدید دو نفر به یکدیگر می‌شود. گاهی این وابستگی آن قدر زیاد است که در صورت خراب شدن رابطه، فرد نمی‌تواند تنهایی و جدایی را تحمل کند.

این افراد در صورتی که برای برگرداندن عشق از دست رفته ناامید شوند، دست به کارهای خطرناکی می‌زنند. بسیاری از خودکشی‌های ناشی از به پایان رسیدن یک رابطه عاشقانه در این افراد رخ می‌دهد. این دسته نیاز به مراقبت زیادی دارند و ممکن است برای دیگران هم خطری ایجاد کنند.

پایان یک رابطه عاشقانه مانند از دست دادن یک عزیز است. وقتی عزیزی فوت می‌کند، مراسم‌هایی برای بزرگداشت شخص و تسلی روح بازماندگان برگزار می‌شود. بسیاری از افراد از این شباهت خبر ندارند و به خود اجازه نمی‌دهند که سوگواری


با یک دوست صحبت کنید

چه بسا یک رابطه عاشقانه از دید خانواده طرفین پنهان است و فرد حتی نمی‌تواند در خانه، برای عشق از دست رفته خود ناراحت باشد. در این مواقع بهترین کار این است که به مشاور مراجعه کنید و فرد مورد اعتمادی را پیدا کنید که بتوانید حرف‌های خود را به او بزنید و درد دل کنید.

نگه‌داشتن این غم در درون می‌تواند شما را دچار افسردگی حاد کند و در طولانی مدت هم درمان نشوید. داشتن حامی و پشتیبانی خانواده در این زمان بسیار مؤثر می‌تواند باشد. با این حال، با توجه به فرهنگ ما اگر این رابطه پیش از ازدواج صورت گرفته باشد، ممنوعه تلقی می‌شود و فرد در تنهایی باید با غم خود کنار بیاید.

اگر بتوانید در چنین شرایطی راهی پیدا کنید که با مشاور صحبت کنید، بسیار مؤثر خواهد بود؛ زیرا این افراد به شما گوش می‌دهند، شما را راهنمایی می‌کنند و واقعیت را به گونه‌ای پیش رویتان می‌گذارند که بتوانید آن را هضم کنید، بپذیرید، فکرهای خطرناک به سرتان نزند و اجازه ندهید که این تفکرات بر شما نفوذ کند و کنترل شما را در دست بگیرد.

فراموش کردن عشق از دست رفته

همان طور که گفتیم عده‌ای وجود دارند که ترجیح می‌دهند پس از تلاش کردن برای برگرداندن عشقشان و بی‌نتیجه بودن، همه چیز را فراموش کنند. اگر عشق بین دو نفر واقعی باشد، به سادگی از بین نمی‌رود. علاوه بر این، فرد عاشق نمی‌تواند در زمانی کوتاه آن را فراموش کند؛ اما عده‌ای وجود دارند که با وجود این مسائل، سعی می‌کنند زندگی را در پیش گیرند، عشق خود را فراموش کنند و زندگی جدیدی بسازند.

این گروه شامل افرادی می‌شود که بسیار منطقی و واقع‌گرا هستند. به خود اجازه می‌دهند تا ناراحت باشند، عصبانی باشند و گریه کنند؛ اما برای همه این کارها زمانی مشخص می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این احساسات زندگی روزمره‌شان را مختل کند.

آن‌ها به خوبی می‌دانند که شرایط چگونه است و واکنش‌های هیجانی که در این زمان دارند، طبیعی است. این افراد اصولاً حامی و گوش شنونده‌ای برای حرف‌هایشان دارند. به همین دلیل، از پس چنین مسئله‌ای به خوبی برمی‌آیند.

تأثیر لوازم ارتباطی جدید در حفظ رابطه

در گذشته، بازگرداندن عشق از دست رفته کار دشوارتری بود. بسیاری از افراد پس از اتمام رابطه دیگر خبری از فرد موردنظر نداشتند؛ اما این روزها با وجود تلفن، گوشی موبایل و رسانه‌های اجتماعی مجازی افراد می‌توانند از یکدیگر خبر داشته باشند.

حتی نیازی نیست در چنین مواردی با شماره یا اکانت اصلی خود در شبکه‌های اجتماعی مجازی از فرد خبر بگیرند. اگر شما مدام به معشوق خود پیام دهید، کاری جز ایجاد مزاحمت نکرده‌اید. این امر نه تنها رابطه شما را بهبود نخواهد بخشید، بلکه باعث ایجاد تنفر در فرد می‌شود.

از طرفی هم استفاده صحیح از تکنولوژی می‌تواند بسیار مؤثر باشد. اگر می‌خواهید با عشق از دست رفته خود صحبت کنید، از او اجازه بگیرید و دلایل خود را از تماس‌هایی که قرار است انجام شود، بیان کنید. در صورت دیدن جواب منفی عصبانی نشوید و اصرار نکنید زیرا احساس فرد را نسبت به خود خراب‌تر می‌کنید.

برگرداندن عشق از دست رفته

در این میان افراد دیگری هم حضور دارند که تمامی تلاش خود را می‌کنند تا معشوقشان را برگردانند. آن‌ها از هیچ تلاشی دست نمی‌کشند و در برخی موارد امید واهی دارند. این افراد وابستگی شدید به فرد موردنظر دارند و این وابستگی عاطفی در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها وجود دارد.

آن‌ها از هر چیزی برای برگرداندن عشق خود استفاده می‌کنند. جادو، قانون جذب، دعوت به زوج درمانی و… . گاهی این رفتار می‌تواند برای معشوق آزاردهنده باشد و تحمل او را از بین ببرد. در نتیجه، تمامی تلاش‌ها نتیجه‌ای جز ایجاد مزاحمت نخواهد داشت.

بهترین راهکار در مقابل پایان رابطه عاشقانه چیست؟

پایان رابطه هر زوجی می‌تواند بسته به شرایط و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها دلایل متفاوتی داشته باشد. حتی دلایل هر زوج می‌تواند در جزییات با دیگری کاملاً متفاوت باشد. در نتیجه، نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه پیچید؛ زیرا ممکن است راهکارها برای برخی از زوجین کارآمد باشد و برای برخی دیگر جواب عکس دهد.

همه می‌دانیم که داشتن یک عشق از دست رفته بسیار دردناک است. چه بسا زوجین در رابطه مدام به یکدیگر توهین می‌کنند، دعوا و بحث‌های زیادی دارند و با هم تفاهم ندارند، اما پس از اتمام همان رابطه، این گروه هم حتی احساس غم می‌کنند. بنابراین، راهکار منطقی را در پیش گرفتن، کار سختی خواهد بود؛ اما به خود باور داشته باشید و به این رابطه به چشم گسترش جهان‌بینی و توسعه ویژگی‌های شخصیتی خود بنگرید.

پس از اتمام رابطه چه کنیم؟

پس از اتمام رابطه به خود و معشوقتان اجازه تفکر دهید. تنهایی را بپذیرید و کمی با خود خلوت کنید. به نظرتان چه کار اشتباهی کرده‌اید؟ اگر شما رابطه را تمام کرده‌اید و اکنون پشیمان هستید، دلایلتان چه بود؟ همه این موارد را به همراه احساسات خود در دفترچه‌ای یادداشت کنید.

این کار را به صورت روزانه انجام دهید زیرا به شما کمک می‌کند تا روند هیجانات و احساسات خود را بررسی کنید. سعی کنید حتماً از مشاور کمک بگیرید. اگر ویژگی منفی در شما وجود دارد، سعی کنید آن را برطرف کنید. قطعاً این کار زمان زیادی می‌طلبد اما همین که عزم خود را جزم کنید و به خودتان قول دهید که حتماً ویژگی‌های شخصیتی خود را ارتقا خواهید داد، قدم بزرگی است.

چند راهکار ساده

اگر دوست یا عضو خانواده منطقی دارید که می‌تواند حرف‌هایتان گوش دهد و کمکتان کند، حتماً با او صحبت کنید. اهداف خود را از زندگی و رابطه‌ای که قصد بازگرداندن آن را دارید، یادداشت کنید. بهترین زمان برای تصمیم‌گیری در مورد بازگرداندن عشق از دست رفته وقتی است که در آرامش روانی و احساسی قرار دارید. ممکن است رسیدن به این نقطه زمان زیادی ببرد، بنابراین به خود سخت نگیرید اما دست از تلاش نکشید.

درست است که ناراحت و دردمند هستید اما بهتر است روزهای خود را با تفکر و انرژی مثبت بگذرانید. دور و بر خود را شلوغ کنید و با دوستانتان بیشتر وقت بگذرانید؛ زیرا بسیاری از افراد صرفاً برای فرار از تنهایی وارد رابطه می‌شوند. شما قرار است دلیل بهتری را برای برگشت به رابطه قبلی پیدا کنید.

اگر تمام این کارها را با تفکر و صبوری انجام دادید، از واسطه‌ای مطمئن بخواهید تا پیغام شما را به فرد موردنظر برساند. حتی می‌توانید در نامه‌ای احساسات و تلاش‌های خود را برای بهبود رابطه بنویسید و از واسطه بخواهید به معشوقتان بدهد؛ اما خودتان از طریق تماس تلفنی، پیامک، دایرکت اینستاگرام و… اقدام نکنید زیرا ممکن است دختر یا پسر مدنظرتان احساس کند دارید مزاحمت ایجاد می‌کنید.

اگر پاسخ او مثبت بود که فرصتی دوباره به دست آورده‌اید و با چشم و گوش باز پیش بروید و از آن استفاده کنید. اگر هم جواب منفی بود، دنیا به آخر نرسیده است و شما با کار کردن روی شخصیت خود می‌توانید به جایگاهی والاتر و فردی بهتر برسید.

چند نکته مهم:

نکته اول: اگر فرد دیگری وارد زندگی شخص موردنظر شما شده است، به هیچ عنوان دیگر پیگیر او یا آن شخص جدید نباشید. این کار بسیار اشتباه است و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

نکته دو: تمامی لوازم و تصاویر خاطره‌انگیزی که مربوط به عشق از دست رفته شما می‌شود، کنار بگذارید. اگر رابطه کاملاً تمام شده است، تمامی هدایا، تصاویر و… را که مربوط به معشوق سابقتان می‌شود دور بریزید و پاک کنید.

نکته سه: به مکان‌های دونفره و خاطره‌انگیز نروید؛ زیرا شما قرار است تا می‌توانید از این چیزها دوری کنید و عاقلانه تصمیم بگیرید.

نکته چهار: عجله نکنید. همه چیز با صبوری به نتیجه بهتری می‌رسد.

جمعبندی

از دست دادن یک رابطه عاشقانه بسیار دردناک و دشوار است. این مسئله آن قدر با جان و روح برخی از افراد گره می‌خورد که نمی‌توانند جدایی را تحمل کنند و فوراً به فکر برگرداندن عشق از دست رفته می‌افتند. در این مقاله واکنش‌های مختلف به اتمام یک رابطه عاشقانه را بررسی کردیم و راهکارهایی برای گرفتن تصمیم درست در این دوره ارائه دادیم.