الگوی فرزندان خود باشید

الگوی فرزندان خود باشید
  • الگوی فرزندان خود باشید

    اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از والدین، همیشه به دنبال راهی هستید که فرزندتان را بهترین شکل ممکن بزرگ کنید، شاید به نظرتان برخی از روش های مرسوم و معمول برای پرورش فرزندان، آن هم به ویژه در این دوران پرتلاطم و پیچیده، برای شما خیلی موثر نباشد. در اینجا الگوی فرزندان خود باشید برای پرورش فرزندان بهتر و کارآمدتر معرفی می شود.

    الگوی فرزندان خود باشید یعنی چه؟ این بدان معناست که شما به عنوان والدین، باید ابتدا خودتان الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید که فرزندتان بیشتر کتاب بخواند، خودتان باید بیشتر کتاب بخوانید. اگر می خواهید که فرزندتان با مهربانی و محبت رفتار کند، خودتان باید با مهربانی و محبت رفتار کنید. در واقع، با ایجاد یک الگوی مثبت برای خودتان، شما می توانید به فرزندانتان نشان دهید که چگونه یک آدم خوب و موفق باشند.

    این الگوی فرزندان خود باشید همچنین به شما کمک می کند تا از خطاهای قبلی خود یاد بگیرید و بهترین راه حل ها را پیدا کنید. به عنوان مثال، شاید در گذشته شما برای حل مشکلات از روش های ناموفق استفاده کرده باشید، اما با یادگیری از این خطاها، شما می توانید به فرزندانتان راه های بهتری را نشان دهید.

    اگر می خواهید الگوی فرزندان خود باشید، باید به فرزندانتان نشان دهید که شما از آنها حمایت می کنید. به عنوان مثال، شما می توانید به فرزندتان نشان دهید که شما به او اعتماد دارید و به او اجازه می دهید که تصمیمات خود را بگیرد، اما همچنین باید به او نشان دهید که شما همیشه در کنار او هستید و او را در صورت نیاز راهنمایی می کنید.

    در نهایت، الگوی فرزندان خود باشید به شما کمک می کند تا به فرزندانتان ارزش های اساسی را یاد دهید. به عنوان مثال، شما می توانید به فرزندتان نشان دهید که احترام به دیگران، صداقت و کارآمدی از ارزش هایی هستند که باید در زندگی احترام گذاشته شود. با یاد دادن این ارزش ها به فرزندانتان، شما می توانید آنها را به یک زندگی موفق و خوب هدایت کنید.

    در کل، الگوی فرزندان خود باشید یک راه بسیار موثر و کارآمد برای پرورش فرزندان است. با ایجاد یک الگوی مثبت برای خودتان، شما می توانید به فرزندانتان نشان دهید که چگونه یک آدم خوب و موفق باشند، از خطاهای گذشته یاد بگیرید و بهترین راه حل ها را پیدا کنید، به فرزندانتان حمایت کنید و به آنها ارزش های اساسی را یاد بدهید.

    بیست سال جلوتر بروید. فرزندان شما احتمالاً به سن ۲۰، ۲۵ یا حتی ۳۵ سالگی رسیده‌اند. البته واقعاً مهم نیست که سن آن‌ها چقدر است. آنچه اهمیت دارد این است که آیا در خانواده، ارزش‌های مهمی را که می‌خواسته‌اید به آن‌ها منتقل کنید، یاد گرفته‌اند یا نه. ما به عنوان والد، بر انتخاب‌های فرزندمان در دوران بزرگ‌سالی کنترل کامل نداریم. آن‌ها همیشه ارزش‌های ما را انتخاب نمی‌کنند و این اشکالی ندارد. اگر چه تا زمانی که آن‌ها هنوز در خانه هستند، بیشتر از آنجه تصورش را بکنید می‌توانیم بر آن‌ها تأثیر بگذاریم. تنها اگر در زندگی، خود واقعی‌مان باشیم، تا حد بسیار زیادی آنچه را که برای‌مان اهمیت دارد را به آن‌ها انتقال می‌دهیم.
    فرزندان ما، حرف‌های ما را می‌شنوند و ما را می‌بینند. گاهی ممکن است تعجب کنیم که آیا آن‌ها واقعاً چیزهایی را که به آن‌ها یاد می‌دهیم یاد می‌گیرند یا نه، اما آن‌ها یاد می‌گیرند. آن‌ها حرف‌های ما را می‌شنوند اما اعمال ما را تجربه می‌کنند. ما در هر مرحله از زندگی خود به هر صورتی که باشیم، برای فرزندان خود بزرگ‌ترین معلمی هستیم که می‌تواند داشته باشد. روشی که ما برای هدایت زندگی خود در پیش می‌گیریم، پیامی بسیار ساده اما قوی را به فرزندان ما انتقال می‌دهد. در هر یک از مراحل مهم زندگی، می‌خواهید کدام ارزش‌ها را به فرزندان خود منتقل کنید؟

    پیشرفت شخصی
    آیا به لحاظ عاطفی مراقب خودتان هستید؟ ما با الگو شدن در زندگی خودمان، به فرزندان خود محدودیت‌ها، برآورده کردن نیازها و رشد و پیشرفت شخصی را یاد می‌دهیم. می‌خواهید فرزندان شما درباره پیشرفت شخصی خود چه چیزهایی را بیاموزند؟
    معنویت
    در مراسم جشن عاطفه‌ها، شاهد بودم که یک دختر سه ساله کوچک بر روی جعبه کادویی که برای کمک کودک دیگری فرستاده می‌شد، دعا می‌خواند. در سالن مراسم که ۱۳۵ کودک و بزرگسال در آن بودند، او با اعتماد به‌نفس و عشق، دعای بسیار بزرگی می‌کرد. این دختر کوچک، در خانواده خود با دیدن مثال‌های قدرتمند دیده بود که یک زندگی معنوی چیست.
    سرگرمی و شادی
    بازی‌هایی را که امروز به فرزندان خود یاد می‌دهید، احتمالاً همان چیزی است که آن‌ها هم در آینده به فرزندان خود منتقل می‌کنند. وقتی مادری تلاش می‌کند تا بداند چطور باید با فرزندش بازی کند، معمولاً از او می‌پرسم که مادر خود او چطور با او بازی می‌کرده است. پاسخ او این بود که مادرش اصلاً این کار را نمی‌کرده است. مادری که تمام مدت کار می‌کند، اتاق کوچکی را به بازی و سرگرمی کودکانش اختصاص می‌دهد، ارزش‌های خود را به صورت پیام به فرزندانش منتقل می‌کند.

    روابط
    چه پیام‌هایی را در مورد یک رابطه ممکن است به فرزند خود منتقل کنید؟ در خانه شما مشاجرت چطور حل و فصل می‌شوند؟ در چه زمانی ازدواج در فهرست اولویت زندگی شما قرار گرفت؟ فرزندانتان در ارتباط با دوستی از شما چه چیزهایی را یاد می‌گیرند؟
    سلامتی و بالا رفتن سن
    برابر تحقیقات موسسه روان‌پزشکی کودکان و نوجوانان، حدود ۳۳-۱۶ درصد از کودکان و نوجوانان به چاقی مفرط مبتلا هستند. این موسسه همچنین اظهار می‌کند زمانی که یکی از والدین به چاقی مبتلا باشند، به احتمال ۵۰ درصد فرزندان آن‌ها نیز به این عارضه دچار خواهند شد و اگر هر دو (هم پدر و هم مادر) این طور باشند، این میزان تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این نکته به ما چه می‌گوید؟ فرزندان ما برای مراقبت از سلامت خود به ما به عنوان الگو نگاه می‌کنند. چه تعریفی از «سلامت و تندرستی» به فرزندان خود می‌دهید؟
    مدیریت مالی
    بسیاری از اعتقادات ما درباره پول از تجربه‌های دوران کودکی ما نشأت می‌گیرند. والدین شما درباره پول، مستقیم و غیرمستقیم، چه آموزش‌هایی داده‌اند؟ آیا نمونه‌هایی از خست یا دست و دل بازی، خرج یا پس‌انداز کردن آن‌ها را شاهد بوده‌اید؟ فرصت دادن به فرزندان برای کسب اطلاعات درباره پول و روش‌های به دست آوردن آن از راه حلال، هدیه‌ای فوق‌العاده برای آن‌هاست.

    شغل و حرفه
    پدر من در ۱۴ سالگی مرا به سر کار فرستاد. مطمئن نیستم که آیا پدرم متوجه بود با این کار چه چیزی را به ما یاد می‌دهد یا نه، اما خصلتی که امروز من دارم این است که سخت کار کنم. و تنها سخت کار کردن، عامل موفقیت کارفرما است. باید بدانیم فرزندان ما مجبور نیستند پا جای پای ما بگذارند اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که الگوی راهی هستیم که مناسب ماست، به این شرط که خودشان هم بخواهند.
    خانه و خانواده
    اکثر مادرها انرژی خود را صرف خانه و خانواده می‌کنند این اصلاً برای ما عجیب نیست که از خودمان بپرسیم که می‌خواهیم چه محیطی را در خانه برای فرزندان خود فراهم کنیم. ما مرتباً چیزهایی را که برای یک مادر خوب بودن لازم است را در نظر داریم. تعریف «مادرخوب» برای هر یک از ما متفاوت است. این چیزی نیست که بتوانید در کتاب‌ها به دنبالش بگردید. این روشی از زندگی است که مناسب شماست.
    من نمی‌توانم به شما بگویم که آیا راه خوب یا بدی در الگو شدن شما برای فرزندانتان وجود دارد یا نه. با این حال می‌توانم بگویم که این وقت گذاشتن و تلاش برای کشف تمامی مراحل زندگی‌تان، ارزشش را دارد به شرطی که روش زندگی شما صحیح باشد. فرزندان شما در پاسخ به سؤالات مربوط به نحوه زندگی کردن خود، به دنبال جواب‌های شما می‌گردند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا